Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det handlar inte om detta, det handlar om att man tycker jävligt illa om USA.
Det kan jag avslöja att jag också gör, men skulle ALDRIG någonsin hitta på dessa fantasier för att kunna säga att Bush är en idiot. Det klarar han av så bra ändå, han behöver inte ligga bakom 9/11 för att vi skall veta detta.
Det kan jag avslöja att jag också gör, men skulle ALDRIG någonsin hitta på dessa fantasier för att kunna säga att Bush är en idiot. Det klarar han av så bra ändå, han behöver inte ligga bakom 9/11 för att vi skall veta detta.
Jag håller med. Jag anser inte att 9/11 måste vara en konspiration bara för att den styrande administrationen är äcklig och har använt denna tragedi på ett totalt genomvidrigt sätt för att utvidga sitt imperium. Men, jag vill inte hålla dörrarna stängda för att den officiella skrönan skulle vara falsk i och med alla tidigare tillfällen när USA:s verkställande makt har använt lögner för att uppnå sina mål, och i synnerhet när det i praktiken betyder mördade människor i massor över hela vår planet. De har varit fullt kapabla till att t o m offra sina egna medborgare för ett större syftes skull.
Sedan tror jag också att WTC7 var en ögonöppnare för många människor när det kommer till att köpa konspirationsteorierna. Jag kommer nog aldrig kunna gå med att det rasade som det gjorde pga brand.
Jag kommer ihåg när jag började ventilera vissa teorier bland vänner för ett flertal år sedan. Det var i princip ingen som ville gå med på dessa, och den spontana känslan jag fick var att det var så in i helvete otänkbart att ens tänka tanken på att "regeringen" låg bakom så mycket fuffens. En demokratiskt tillsatt regering som är garanten för vår fria och öppna värld. Att USA står för frihet kommer jag i min tur aldrig att köpa, men det är en annan femma.
Nå, hur står det till med våra skeptiker när det gäller att avfärda allting som tyder på inblandning från USA:s regering? För det kan väl knappast enbart röra sig om att gå igenom motbevisen mot de olika teorierna, för att därefter göra en nykter och samlad bedömning utav det innan dess så öppna sinnet?