2007-05-04, 15:42
Bannlyst
e du rigtigt dum?. det blir till damm. jag ber dig att förklara hur det blir det, om du kan ge en bra förklaring köper jag det sa jag!!!. och kalla inget jag säger lögner gå tillbaka till skol bänken fjant

och vad skulle skillnaden vara? jag sa i båda inläggen att DET BLEV TILL DAMM. sök hjälp lilla du mennar det värkligen. Kul att se hur du misstolkar texter undrar hur mycket mer du misstolkar
Citera
2007-05-04, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Och det har du skrivit var?

Du skrev att byggnaden imploderade och att det skulle förklara det för snabba fallet från 412 meter.

Inte mycket rätt där inte.

Så ta och läs på lite och sen gör du nya bedömningar.

Kopiera inte allt du läser och ser, tänk SJÄLV.

Om du tittat på länken jag gav så är hastigheten på fallet INTE onormalt.

För du kollade väl på uträkningarna som fanns där?

Och att skillnaden mellan "frittfall" (i vakkum) och hastigheten byggnaderna föll i var 0,54 sekunder.

Du är jäkligt duktigt färgad av annat om du kan se skillnad på den korta tiden.

Jag har länkat till bevis om att inget är konstigt då det gäller husens fall tid eller sättet dom föll på.

Vad har du bevisat? Jo ja just det... du har ju "filmer hemma"

Att implodera byggnader har INGET med vacuum att göra. Man placerar sprängladdningar kring en del bärande balkar för att få byggnaden att rasa inåt av sin egen tyngd. Dessa laddningar spränger man av på tid, varje liten justering i tid är viktig för att allt skall rasa "rätt", dvs inåt. På detta sätt undviker man att intilliggande byggnader skadas. Gör man fel så kan man ha sönder en hel del i omgivningen, så det är experter som placerar ut och spränger dessa laddningar. Det handlar helt enkelt om att skära av stålbalkar på ett mycket skickligt sätt och har inget som helst att göra med vacuum.

På riktigt höga smala byggnader som WTC är det svårt att få dessa att falla inåt (av förståliga skäl). Då koncentrerar man sig på att få dessa att falla så rakt ned som går, för att minimera skadorna.

Man spränger bort det som bär upp byggnaden steg för steg genom skickligt placerade laddningar som sprängs på tid. Våningen under som skall bära upp sprängs bort hela tiden så att det inte finns någon som kan få byggnaden att tippa. På detta sätt så faller byggnaden praktiskt taget rakt ned tills den ligger på backen som en hög av skräp.

Våning 69 Boooom

Våning 68 Boom

Våning 67 Booom

Så funkar det.
Citera
2007-05-04, 15:47
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Ta allt stål i byggnaderna så blir det säkert 7 våningar högt. Det största man hittade förutom stålet var av en telefonkatalogs storlek.............

Med andra ord totalt pulvriserat och förintat.

Med andra ord var det annat än stål som blev pulvriserat?

Men jag tycker nog att den här biten av flygplanets sida är större än en telefonkatalog:

http://media.popularmechanics.com/images/0305911-windows-lg.jpg

Grejorna i den här videosnutten är också de större än telefonkatalogen (och då menar jag inte bilarna i början):

http://www.amny.com/news/local/groundzero/am-wtcrelics-cars-video2006,0,5106426.wmvfile

Bara för att det inte finns på, alternativ du inte hittar det på, internet, så betyder det inte att det inte finns.

/S
Citera
2007-05-04, 15:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Som sagt, du har INTE läst på din fysik läxa.

Implosion.

Implosion. motsatsen till explosion. Ett vakuum fylls plötsligt av materia från omgivningen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Implosion

Jag hoppas du vet vad ett vakuum är för något.

Tänka att man skall behöva en eftermiddag på att lära okunniga 10 åringar vad en implosion är för något.
Jag tror ordet används i en väldigt slarvig betydelse. Syftningen är säkert implodera = rasmassorna faller inåt.
Förefaller väldigt slarvigt och upplagt för missförstånd. Byggnaden imploderar naturligtvis inte, däremot används kontrollerade explosioner för att få en byggnad att falla ihop "inåt". Typ såhär:
http://www.implosionworld.com/cinema.htm

Edit: termen "kontrollerad demolering" torde väl bättre beskriva vad som åsyftas med WTC?
Citera
2007-05-04, 15:49
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
e du rigtigt dum?. det blir till damm. jag ber dig att förklara hur det blir det, om du kan ge en bra förklaring köper jag det sa jag!!!. och kalla inget jag säger lögner gå tillbaka till skol bänken fjant

och vad skulle skillnaden vara? jag sa i båda inläggen att DET BLEV TILL DAMM. sök hjälp lilla du mennar det värkligen. Kul att se hur du misstolkar texter undrar hur mycket mer du misstolkar

Vilka fina inlägg du skriver.. Blev inte du avstängd för ditt fina sätt nyss?

Du skrev att stålet blev till damm.

Inte ens om du använder thermate så blir det damm av stål.

Så jag bara konstaterar och citerar vad DU skriver. Det behövs liksom inte mer från någon som inte vet skillnaden mellan km/h och mph.
Citera
2007-05-04, 15:50
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Vilka fina inlägg du skriver.. Blev inte du avstängd för ditt fina sätt nyss?

Du skrev att stålet blev till damm.

Inte ens om du använder thermate så blir det damm av stål.

Så jag bara konstaterar och citerar vad DU skriver. Det behövs liksom inte mer från någon som inte vet skillnaden mellan km/h och mph.

Om man använder laserstrålar från rymden så blir det till damm enligt Judy Wood, hon hittade till och med på en egen term, dustification, för att beskriva det. Jag tror det var det främsta skälet till att Steven Jones taggade ner damm-pratet.

/S
Citera
2007-05-04, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Med andra ord var det annat än stål som blev pulvriserat?

Men jag tycker nog att den här biten av flygplanets sida är större än en telefonkatalog:

http://media.popularmechanics.com/images/0305911-windows-lg.jpg

Grejorna i den här videosnutten är också de större än telefonkatalogen (och då menar jag inte bilarna i början):

http://www.amny.com/news/local/groundzero/am-wtcrelics-cars-video2006,0,5106426.wmvfile

Bara för att det inte finns på, alternativ du inte hittar det på, internet, så betyder det inte att det inte finns.

/S

Och det var sådant som fanns inuti byggnaden? Och då menar jag inte källaren. WTC tornens fall krossade ju en del som låg intill tornen också, det var inte såna grejor vi såg?

Möbler osv fanns inte inte ett spår av, vad jag sett i andra repotage och dokumentärer.
Citera
2007-05-04, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jag tror ordet används i en väldigt slarvig betydelse. Syftningen är säkert implodera = rasmassorna faller inåt.
Förefaller väldigt slarvigt och upplagt för missförstånd. Byggnaden imploderar naturligtvis inte, däremot används kontrollerade explosioner för att få en byggnad att falla ihop "inåt". Typ såhär:

Edit: termen "kontrollerad demolering" torde väl bättre beskriva vad som åsyftas med WTC?

Precis vad jag försökte tala om.
Citera
2007-05-04, 15:54
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Håller fullständigt med dig.

Men då skall man skriva det från början.

Jag vill att foliehattarna skall lära sig skillnaden.
Men det ligger liksom inte riktigt i deras natur att göra detta.
Sen är det så att dom vill använda ordet implosion för att kunna förklara att dom ser skillnaden på om husen faller i "frittfall" eller inte.

För det spelar liksom ingen roll hur husen föll i hop då det enda som skulle kunna förklara ett "frittfall" är om det var ett vakuum runt / eller i byggnaderna eller att det satt ett antal stora raket/jetmotorer på taken som hjälpte till att öka hastigheten i fallet.
Du kan spränga husen hur mycket du vill, du kommer ALDRIG att uppnå "frittfall" hastighet på husen WTC 1 och 2 utan att tillsätta en kraft som är riktad rakt nedåt.
Citera
2007-05-04, 15:55
Medlem
Erik1974s avatar
Edit: Missförstånd
Citera
2007-05-04, 15:57
Bannlyst
Citat:
Håller fullständigt med dig.

Men då skall man skriva det från början.

Jag vill att foliehattarna skall lära sig skillnaden.
Men det ligger liksom inte riktigt i deras natur att göra detta.
Sen är det så att dom vill använda ordet implosion för att kunna förklara att dom ser skillnaden på om husen faller i "frittfall" eller inte.

För det spelar liksom ingen roll hur husen föll i hop då det enda som skulle kunna förklara ett "frittfall" är om det var ett vakuum runt / eller i byggnaderna eller att det satt ett antal stora raket/jetmotorer på taken som hjälpte till att öka hastigheten i fallet.
Du kan spränga husen hur mycket du vill, du kommer ALDRIG att uppnå "frittfall" hastighet på husen WTC 1 och 2 utan att tillsätta en kraft som är riktad rakt nedåt.

Vad som menades med imposion eller kontrollerad sprängning i det här fallet var att våning för våning sprängdes bort så att WTC föll lika snabbt som genom tom luft.
Citera
2007-05-04, 15:58
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Precis vad jag försökte tala om.

Men du har inte kunskap att förklara det. Grattis till foliehatten.

Då så, då kan vi lämna det. Men om det nu var en kontrollerad explosion varför hittar man rester av husen hundratals meter bort? Du skriver ju att husen föll rakt ner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in