2007-05-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Lord of helmet. http://www.journalof911studies.com/articles/Article_5_118Witnesses_WorldTradeCenter.pdf

"världsomspännande konspiration" den kommer inte vara så "spännande" när du har ett chip i kroppen och din familj blir avrättade och bussar kommer och hämtar en för att köra en till fema läger. Gå nån sida bak och se mitt svar om al-qaida osv, världen är inte riiigtigt som du tror den är.

Frågan är ju om världen är som du säger att den är då? Att du läser massa saker på Internet, till exempel att det finns en världsomspännande konspiration som kommer att totalövervaka oss, betyder ju inte att det är sant.

Jag tycker att det står bra om det det smälta stålet här,

http://www.911myths.com/html/wtc_molten_steel.html
Citera
2007-05-06, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men herregud människa. Har de sprängt med magiska sprängmedel eller hur menar du? En eldboll +3 rakt in i bärande konstruktion?
Hur sänker man ett hus på otraditionellt sätt medelst sprängmedel?
Men jag förstår. Nu tänker du säga; -men jag har inga bevis. Det går bara inte att utesluta att de hittat ett helt jätteovanligt sprängmedel som gör att man kan spränga från toppen och nedåt och som trotsar alla fysikaliska lagar. Vi bara diskuterar olika scenarion.

Nähä? Bomber menar du. Hur kom de dit då? Jag har dragit den här frågan med tennsoldaten ett otal gånger. Och så länge du hävdar att det måste funnits sprängmedel tänker jag fråga dig om du kan hitta bevis för hur de kom dit. Kan du inte komma med ett troligt scenario måste du till slut inse att det inte kan ha funnits några sprängmedel och alltså var två passagerarflygplan fulla med bränsle tillräckligt.

Lägg av. Det där är bara fånigt.

Ja och jag tänker fortsätta med det om och om igen tills du tar fram ett troligt scenario för hur kåken apterades. Till troligt räknas inte:
*Det sattes dit när husen byggdes
*Det apterades när alla sov
*GWB är ond och därmed är det inte omöjligt att han mutat hundratals människor att hålla tyst om hela konspirationen.

>> Det kan ha apterats och sprängts på ett helt nytt sätt okänt för all världens demoleringsexperter och så smart att ingen av dessa experter har kunnat klura ut hur det gick till <<.

Sista punkten är många som funderat på faktiskt.

Om man skall gå efter "Squibbs" så sprängdes det lite varstans i byggnaden under fallet.

Hur man placerat dit eventuella laddningar är lite svårare att svara på eftersom.......

1.Jag är ingen expert på området
2.Man kan ha använt ett nytt sätt

Det finns även dom som tror att man kan ha sänkt WTC tornen med en kombination av vanlig teknik blandat med att använda thermite.

Nu är det din tur att förklara hur planen och elden kunde sänka en byggnad av den kalibern, det låter helt omöjligt nämligen.

Hur skulle det gått till?
Citera
2007-05-06, 19:57
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
....allt jag pratar om är fakta så kalla det inget annat än det innan du själv kollat upp det, gå till skol bänken och lyssna på hur historia bara blev som det blev medans värkligheten.....

http://flashback.info/showpost.php?p=7041805&postcount=697
Citat:
Så låter det när man inte läst historia utöver vad skolan lär ut och är förvirrad. lol
Hur ska du ha det nu. Skolbänk = bra eller dåligt?
Citera
2007-05-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Nej, det håller inte!
Sidan innehåller ett antal andrahandsutsagor av typen "
I talked to many contractors and they said they actually saw molten metal trapped"
Vad som behövs är förstahandsutsagor av folk som själva verkligen har sett det smälta stålet.
Och dessutom krävs det att dessa personer verkligen kan visa att dom känner igen smält stål om/när dom ser det.
Man kan ju se glödande/smält material och tro att det är stål, utan att det för den skull behöver vara det.

Jag skulle gissa att av dom personer (brandmän/röjningspersonal/etc) som arbetade med uppröjningen efter WTC, så är antalet personer som har erfarenhet av smält stål i större mängder (typ arbetat på stålverk eller så) lika med 0!
Temperaturen har väl mätts? Det borde vara en bra hjälp för att avgöra
vilket material det rör sig om. Det finns ju dessutom ett inspelat
TV-reportage direkt från platsen. Jag tycker faktisk dina invändningar
är mer än lovligt ansträngda.
Citera
2007-05-06, 20:00
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det var ju en hel del att läsa igenom, tänkte du på något speciellt?

Nej, jag tänkte i allmänhet. Jag vill veta ifall den där texten har fått dig att omvärdera något som sägs i Loose change, samt om du har hittat något i den texten som du inte håller med om.
Citera
2007-05-06, 20:01
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
1.Jag är ingen expert på området
2.Man kan ha använt ett nytt sätt
Ja men ta fram någon som förklarar vilket nytt sätt detta är då?

Citat:
Det finns även dom som tror att man kan ha sänkt WTC tornen med en kombination av vanlig teknik blandat med att använda thermite.
Thermite ÄR en vanlig teknik. Dock inte för att demolera byggnader.

Citat:
Nu är det din tur att förklara hur planen och elden kunde sänka en byggnad av den kalibern, det låter helt omöjligt nämligen.

Hur skulle det gått till?
Ja då det inte kan ha funnits några bomber i kåken så måste det uppenbarligen ha räckt med två passagerarflygplan fulla med bränsle. Kakbit.
Citera
2007-05-06, 20:02
Bannlyst
Här står lite om värme.

http://www.whatreallyhappened.com/thermite.htm
Citera
2007-05-06, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja men ta fram någon som förklara vilket nytt sätt detta är då?

Thermite ÄR en vanlig teknik. Dock inte för att demolera byggnader.

Ja då det inte kan ha funnits några bomber i kåken så måste det uppenbarligen ha räckt med två passagerarflygplan fulla med bränsle. Kakbit.

1.Om vi har tur så kanske vi kan hitta nån som var med och utförde det?
2.Precis, det skulle vara första gången Thermite användes i det syftet
3.Det låter inte speciellt övertygande, och det är därför som man får söka en mer logisk förklaring.
Citera
2007-05-06, 20:06
Bannlyst
Lord helmet. LOL läser saker på internet? är det allt du kan säga?. ALLT jag säger är fakta och historia. allt dom säger på tv är inte sant, som du tror. däremot kan man få reda på allt genom internet, där är därför dom försöker få nya lagar nu att göra allt som har med konspirationer att göra olagligt och att man behöver tillstånd för att lägga upp saker på internet av myndigheterna. fascister!. och inget ändrar faktan att allt som jag sa nåt inlägg bak stämmer. läs historia. det blir civil krig i america snart mott myndigheterna. och chavez i sydamerica tränar just nu flera hundratusen tals soldater och frivilga personer från slummen och ger dom vapen för att förberedda sig för usa. han har oxå hålt tal om att 9-11 var ett jobb från insidan.

Se denna filmen det handlar inte om 9-11, kommer få dig att förstå saker lite bättre: http://video.google.com/videoplay?docid=5355374476580235299&q=aaron+russo+ american+freedom+to+fascism
Citera
2007-05-06, 20:11
Medlem
Citat:
Lord helmet. LOL läser saker på internet? är det allt du kan säga?. ALLT jag säger är fakta och historia. allt dom säger på tv är inte sant, som du tror. däremot kan man få reda på allt genom internet, där är därför dom försöker få nya lagar nu att göra allt som har med konspirationer olagligt och att man behöver tillstånd för att lägga upp saker på internet av myndigheterna. fascister!. och inget ändrar faktan att allt som jag sa nåt inlägg bak stämmer. läs historia. det blir civil krig i america snart mott myndigheterna. och chavez i sydamerica tränar just nu flera hundratusen tals soldater och frivilga personer från slummen och ger dom vapen för att förberedda sig för usa. han har oxå hålt tal om att 9-11 var ett jobb från insidan.

Nej, allt du säger är definitivt inte fakta och historia. Det är inte "fakta" att USA anföll sig själva den 9/11, för att ta ett enkelt exempel. Det är inte heller någon "fakta" att det finns en stor konspiration med mål att övervaka mänskligheten.
Citera
2007-05-06, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Nej, jag tänkte i allmänhet. Jag vill veta ifall den där texten har fått dig att omvärdera något som sägs i Loose change, samt om du har hittat något i den texten som du inte håller med om.

Jag skall läsa lite nogrannare sen, det var rätt mycket att gå igenom. Själva filmen Loose Change var väl ganska okey tycker jag. Vi skall se om det skiljer något i den här texten.
Citera
2007-05-06, 20:15
Bannlyst
Citat:
Det är inte heller någon "fakta" att det finns en stor konspiration med mål att övervaka mänskligheten.

Aha så det vet du??. gillar du att prata rakt ut i luften utan veta vad du pratar om?. kolla upp saker och historia så ser du att du har fel. det är fakta. och allt jag sa är fakta, pratar inte om 9-11 nu, utan det jag skrev nånsida bak att al-qaida är skapade av america, och att banker i london fonda hitler och att ett kriminellt nätvärk äger bankerna i america och att nästan all media är styrt av cia och myndigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in