Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men herregud människa. Har de sprängt med magiska sprängmedel eller hur menar du? En eldboll +3 rakt in i bärande konstruktion?
Hur sänker man ett hus på otraditionellt sätt medelst sprängmedel?
Men jag förstår. Nu tänker du säga; -men jag har inga bevis. Det går bara inte att utesluta att de hittat ett helt jätteovanligt sprängmedel som gör att man kan spränga från toppen och nedåt och som trotsar alla fysikaliska lagar. Vi bara diskuterar olika scenarion.
Nähä? Bomber menar du. Hur kom de dit då? Jag har dragit den här frågan med tennsoldaten ett otal gånger. Och så länge du hävdar att det måste funnits sprängmedel tänker jag fråga dig om du kan hitta bevis för hur de kom dit. Kan du inte komma med ett troligt scenario måste du till slut inse att det inte kan ha funnits några sprängmedel och alltså var två passagerarflygplan fulla med bränsle tillräckligt.
Lägg av. Det där är bara fånigt.
Ja och jag tänker fortsätta med det om och om igen tills du tar fram ett troligt scenario för hur kåken apterades. Till troligt räknas inte:
*Det sattes dit när husen byggdes
*Det apterades när alla sov
*GWB är ond och därmed är det inte omöjligt att han mutat hundratals människor att hålla tyst om hela konspirationen.
>> Det kan ha apterats och sprängts på ett helt nytt sätt okänt för all världens demoleringsexperter och så smart att ingen av dessa experter har kunnat klura ut hur det gick till <<.
Sista punkten är många som funderat på faktiskt.
Om man skall gå efter "Squibbs" så sprängdes det lite varstans i byggnaden under fallet.
Hur man placerat dit eventuella laddningar är lite svårare att svara på eftersom.......
1.Jag är ingen expert på området
2.Man kan ha använt ett nytt sätt
Det finns även dom som tror att man kan ha sänkt WTC tornen med en kombination av vanlig teknik blandat med att använda thermite.
Nu är det din tur att förklara hur planen och elden kunde sänka en byggnad av den kalibern, det låter helt omöjligt nämligen.
Hur skulle det gått till?