2007-05-04, 15:25
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag skrev vad en implosion är, vad tror du att det är?

Vadå tömma på luft?

Implosion handlar om att skära av alla bärande balkar på sånt skickligt sätt att byggnaden rasar inåt av sin egen tyngd.

Tömma på luft har inte med saken att göra. Och vadå tömma på luft?

När skulle man göra det?

Som sagt, du har INTE läst på din fysik läxa.

Implosion.

Implosion. motsatsen till explosion. Ett vakuum fylls plötsligt av materia från omgivningen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Implosion

Jag hoppas du vet vad ett vakuum är för något.

Tänka att man skall behöva en eftermiddag på att lära okunniga 10 åringar vad en implosion är för något.
Citera
2007-05-04, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nej, det är väl en självklarhet?

Det hoppas jag. Men tyvärr så gör många det i alla fall. Varför tror du regeringar har fört människor bakom ljuset i historien så många gånger? Skulle det vara något iscensatt så vore det inget nytt, vi har sett det många gånger förut.

Jag säger inte att ni har fel, men ni kan heller inte bevisa något av vad ni säger, inte vi heller, och det gör diskussionen rätt svår.
Citera
2007-05-04, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Som sagt, du har INTE läst på din fysik läxa.

Implosion.

Implosion. motsatsen till explosion. Ett vakuum fylls plötsligt av materia från omgivningen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Implosion

Jag hoppas du vet vad ett vakuum är för något.

Tänka att man skall behöva en eftermiddag på att lära okunniga 10 åringar vad en implosion är för något.

Implodera byggnader är inte samma sak.
Citera
2007-05-04, 15:29
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
har inte blivit motbevisat på nåt.

Och då menar du givetvis förutom:

- att du inte kan skilja på km/h och mph
- att du inte kan skilja på gallon och liter
- att du inte vet skillnaden mellan offer /victims) och passagerare
- att du inte lyckats hitta några som helst konkreta belägg för veckolånga strömavbrott?
- att du påstått att inbromsade kollapser är samma sak som fritt fall

ja, listan fortsätter, men det där är bara de mest konkreta sakerna. Bara för att du inte fattat när du blivit överbevisad så är inte det samma sak som att det inte hänt
Citera
2007-05-04, 15:30
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Bra bevis...

Rätt så grovt damm här...

http://www.zombietime.com/wtc_9-13-2001/

Vill minnas att bråteshögen efter WTC1 och 2 var sju våningar hög. Jag tror till och med Steven Jones har ändrat på sig när det gäller damm-skapandet.

/S
Citera
2007-05-04, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vill minnas att bråteshögen efter WTC1 och 2 var sju våningar hög. Jag tror till och med Steven Jones har ändrat på sig när det gäller damm-skapandet.

/S

Ta allt stål i byggnaderna så blir det säkert 7 våningar högt. Det största man hittade förutom stålet var av en telefonkatalogs storlek.............

Med andra ord totalt pulvriserat och förintat.
Citera
2007-05-04, 15:35
Medlem
Pads avatar
Citat:
Vilket gör saker som 9-11 svåra att acceptera eller förstå, så man letar desperat efter naturliga förklaringar och köper till och med saker som går emot naturlagar

Jag har vid ett flertal gånger uppmanat dig om en beskrivning och lite uträkningar om vad som går emot naturlagarna... ta falltiden exempelvis som du tjatat om är fel. Skriv med EGNA ORD ner vad som är fel och visa upp lite konkreta uträkningar. Tills du gör det så är du inget annat än en pajas med stor mun och små öron.

Citat:
eller får ord att betyda andra saker och vägrar se hela bilden och väljer istället att försöka motbevisa en punkt i taget istället för att kolla på skogen

Du menar att era enskilda bevis inte håller för granskning alltså? Det är ju bara att studera hur du själv hoppar vidare till nästa isflak när det du står på börjar sjunka. Det var jätteintressant för dig att diskutera passagerarlistorna tills du blev kraftfullt ollad, då blev du tyst och ville hoppa vidare.

Saken är den att genom att granska varje enskild del var för sig så kan man se vad som är delar av skogen och vad som är kulisser ditsatta av foliehattssidorna som blåser omkull när man blåser på dem.
Citera
2007-05-04, 15:36
Bannlyst
Elgiganten. Allt jag säger är att man tydligt ser det blir damm på videon jag skicka. om du kan ge en bra förklaring till varför det blev det så köper jag det.

Pad. Gå tillbaka till skol bänken och bli tillsägd vad du ska tro på bää. dom hitta ingen araber bland deras victims lista och du tror säkert att passet överlevde ner till gatan oxå LOL

Ja listan fortsätter med frågor du inte kan svara på. du kan inte engelska, du är komisk, har du gåt i skolan??? hur kan du inte läsa engelska? hur kan du äns prata om 9-11 när du inte förstår engelska?. du tror på allt du läser på forum på internet.

Roligt att alla hoppa över brandmännen som såg "flashes" och explosionerna som finns på video.

och ingen har förklarat detta för ni kan inte: http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/wtc_meteorite.wmv
Citera
2007-05-04, 15:37
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Implodera byggnader är inte samma sak.

Och det har du skrivit var?

Du skrev att byggnaden imploderade och att det skulle förklara det för snabba fallet från 412 meter.

Inte mycket rätt där inte.

Så ta och läs på lite och sen gör du nya bedömningar.

Kopiera inte allt du läser och ser, tänk SJÄLV.

Om du tittat på länken jag gav så är hastigheten på fallet INTE onormalt.

För du kollade väl på uträkningarna som fanns där?

Och att skillnaden mellan "frittfall" (i vakkum) och hastigheten byggnaderna föll i var 0,54 sekunder.

Du är jäkligt duktigt färgad av annat om du kan se skillnad på den korta tiden.

Jag har länkat till bevis om att inget är konstigt då det gäller husens fall tid eller sättet dom föll på.

Vad har du bevisat? Jo ja just det... du har ju "filmer hemma"
Citera
2007-05-04, 15:38
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostTrax
nytt inklistrat skräp som vanligt

Nej men goddag... Du har inga planer på att städa upp ditt gamla junk innan du puttar in fler länkar och inklistrat trams? Dina gamla obesvarade frågor ligger och väntar på dig, och närhelst du dyker upp ämnar jag påminna dig om dem.
Citera
2007-05-04, 15:39
Bannlyst
Ni vet inte äns att när stålet i world trade blivit svagt vid 650C så har den fortfarande två gånger styrkan som krävs för att hålla byggnaden stående. TVÅ GÅNGER STYRKAN. ni e komiska
Citera
2007-05-04, 15:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Elgiganten. Allt jag säger är att man tydligt ser det blir damm på videon jag skicka. om du kan ge en bra förklaring till varför det blev det så köper jag det.

Nu ljuger du igen.....

Så här sa du.....

Citat:
Elgiganten. Rätt fint hur stål blir till damm här

En viss skillnad.

Men jag tror inte du kommer påverka någon som är tveksam i detta fall. Ditt fall lär bli dina lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in