Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Ja, om någon verkligen ville sänka byggnaden och som både har kapacitet och makt att göra det.
Du får ursäkta men det var nog inte svar på frågan.
Fråga:
Är det logiskt att tro att man under x antal år placerar ut sprängladdningar i ett hus där tusentals människor rör sig varje dag och du bara kan hoppas på att slumpen gör att ingen kommer att upptäcka dem?
Svar:
Ja, om någon verkligen ville sänka byggnaden och som både har kapacitet och makt att göra det.
Så hur kan man med kapacitet och makt styra över tusentals om inte tiotusentals människor göranden och havanden varenda sekund i två st 417 m höga skyskrapor? Med vilka medel? Du behöver minst en vakt för varje persom som finns i byggnaden och/eller vakter vid varenda apteringspunkt.
Du får ursäkta att jag är så envis i den här frågan. Men ni lyckas verkligen inte besvara den här frågan med annat än vaga undanglidande svar om att det är "möjligt". Självklart är det möjligt. Men mängden okontrollerbara variabler är så enorm att chansen för att upptäckas måste vara miljontals gånger större än chansen att lycka,
Men för att upprepa mig själv. Det är inte heller omöjligt att någon pö-om-pö fyllde WTC med chevréost som tog så mycket plats att det inte fick plats med några sprängmedel.
Jag kan självklart inte ge ett tänkbart scenario om hur det rent logistiskt gick till att fylla dem utan att någon märkte något. Men...det är inte heller omöjligt att det var så.