2007-04-19, 17:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Elgigaten ja jag kan ha misstagit mig med mph och km/h?

"Kan"? Du har misstagit dig på mph och km/h, hur svårt kan det vara och erkänna ett misstag?

När du nu visat och blottlagt dina okunskaper i enheter hur har du det då i andra kunskaps frågor, tillåt mig tvivla att det finns något att ösa ur!

Nej just det, "du gör aldrig fel"

Citat:
Jag har precis bevisat att hela plan teorin inte funkar, att kollapsen inte kan ha haft något med planet att göra, som ni sa

NEJ, vi sa just att Flygplan + Brand har påverkat förloppet, får du inte in detta i skallen så är det nog ingen idé att du tjatar om det, för att tro att vi skall falla i den enkla fälla är ett misstag från din sida.

Nej just det, "du gör aldrig fel"
Citera
2007-04-19, 17:44
Bannlyst
Elgiganten har du FÖRMÅGAN att tänka på mer än EN sak åt gången? LOL

Om planet som jag precis bevisa inte gjorde nån skada, vad är det då som gjorde skada?

ELDEN säger ni.

John Skilling recounts his people having carried out an analysis which found the twin towers could withstand the impact of a Boeing 707. Our analysis indicated the biggest problem would be the fact that all the fuel (from the airplane) would dump into the building. There would be a horrendous fire. A lot of people would be killed.” But, he says, “The building structure would still be there.” http://archives.seattletimes.nwsource.com/cgi-bin/texis.cgi/web/vortex/display?slug=1687698&date=19930227

DEN VAR BYGGD FÖR ATT KLARA ELDEN MED. tror nog dom tänkte på bensien oxå? hahahahaha bää
Citera
2007-04-19, 17:58
Medlem
Pendeltågs avatar
Man behöver inte upprepa samma inlägg gång,på gång,på gång.

Har raderat lite.

//Moderator
Citera
2007-04-19, 18:44
Medlem
SLOBs avatar
Det är ju på sätt och vis fusk, men...här är en mph till kph konverterare:

http://www.eforecourt.com/mph_kph_speed_convert.htm

250km/h ger 155.35 miles/h

600 miles/h ger 965.58 km/h

/S
Citera
2007-04-19, 19:04
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Elgiganten har du FÖRMÅGAN att tänka på mer än EN sak åt gången? LOL

Om planet som jag precis bevisa inte gjorde nån skada, vad är det då som gjorde skada?

ELDEN säger ni.

John Skilling recounts his people having carried out an analysis which found the twin towers could withstand the impact of a Boeing 707. Our analysis indicated the biggest problem would be the fact that all the fuel (from the airplane) would dump into the building. There would be a horrendous fire. A lot of people would be killed.” But, he says, “The building structure would still be there.” http://archives.seattletimes.nwsource.com/cgi-bin/texis.cgi/web/vortex/display?slug=1687698&date=19930227

DEN VAR BYGGD FÖR ATT KLARA ELDEN MED. tror nog dom tänkte på bensien oxå? hahahahaha bää
Tydligen verkar som om John Skilling referar till dokument i plaeringsstadiet innan WTC byggdes. Det finns heller inga beräkningar gjorda som stärker det påståendet, utan verkar vara taget ut ur luften! Men sedan kan jag heller inte styrka denna artikelns trovärdighet.
http://www.cooperativeresearch.org/entity.jsp?entity=john_skilling_1
Citera
2007-04-19, 19:45
Medlem
Erik1974s avatar
Sedan har jag bara en allmän fråga osm vem som helst kan svara på. Att man har hittat flytande metall (stål?) under allt bråte används av foliehattar som bevis på thermite inblandning - har jag rätt? Men är inte thermite snabbverkande - inte kan det väl hålla stål flytade i veckovis?
Citera
2007-04-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Sedan har jag bara en allmän fråga osm vem som helst kan svara på. Att man har hittat flytande metall (stål?) under allt bråte används av foliehattar som bevis på thermite inblandning - har jag rätt? Men är inte thermite snabbverkande - inte kan det väl hålla stål flytade i veckovis?

Det är där som kärnvapenteorierna brukar komma in och förklara allting.

Att det är kärnvapen...det...ser ju vem som helst?

Vad har hänt med malmoesoldier förrsesten? Avstängd för att han inte kunde debattera? Kanske lika bra.
Citera
2007-04-19, 21:01
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanfannsredan
Det är där som kärnvapenteorierna brukar komma in och förklara allting.

Att det är kärnvapen...det...ser ju vem som helst?

Vad har hänt med malmoesoldier förrsesten? Avstängd för att han inte kunde debattera? Kanske lika bra.

På grund av att han inte hörsammade ett gäng tillsägelser så har han tempbannats en vecka.

/S
Citera
2007-04-19, 21:05
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Jag tror inte - men jag är inte säker - att konspirationsteoretikerna trycker så hårt på det där "flera veckor", utan hellre gärna fokuserar på att det överhuvudtaget fanns smält stål.

/S
Citera
2007-04-19, 21:43
Medlem
Citat:
Grejen med Thermite är att det blir väldigt varmt. Titta på filmerna där man smälter stål med ämnet, det blir väldigt flytande väldigt snabbt och ser inte ut att tendera att återgå till fast form särskilt fort... Om man nu använt Thermite för att rasera tornen så lär det ha gått åt en hel del, vilket resulterat i att en hel del stål smält, vilket resulterat att allt smält stål samlats i pölar under all bråte. Tillräckligt mycket bråte som isolering torde göra att stålet bibehålls flytande ett tag. Hur länge ett tag är? Ingen aning.
Citera
2007-04-19, 22:19
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Grejen med Thermite är att det blir väldigt varmt. Titta på filmerna där man smälter stål med ämnet, det blir väldigt flytande väldigt snabbt och ser inte ut att tendera att återgå till fast form särskilt fort... Om man nu använt Thermite för att rasera tornen så lär det ha gått åt en hel del, vilket resulterat i att en hel del stål smält, vilket resulterat att allt smält stål samlats i pölar under all bråte. Tillräckligt mycket bråte som isolering torde göra att stålet bibehålls flytande ett tag. Hur länge ett tag är? Ingen aning.
Ja, jag har sett det. Men jag har även sett hur snabb processen är. Och då ställerm an sig frågan, var fanns thermiten? Kärnan stod kvar efter fallet, och inget syns från huset yttre bärande konstruktion, något som både jag och försöksdjur tidigare påpekade för malmoesoldier.
Citera
2007-04-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ja, jag har sett det. Men jag har även sett hur snabb processen är. Och då ställerm an sig frågan, var fanns thermiten? Kärnan stod kvar efter fallet, och inget syns från huset yttre bärande konstruktion, något som både jag och försöksdjur tidigare påpekade för malmoesoldier.
Om Thermite användes så är min gissning att man använde ungefär så mycket man måste för att säkerställa en "säker" kollaps. Min gissning är att kärnan behövde "tunnas ur" samt att vissa nyckelpunkter på byggnaden behövde försvagas. De förstärkningar som fanns satt väl inte på utsidan?

Men kärnan stod inte kvar - endast en liten del av den och bara för en kort stund. Med tanke på hur robust kärnan var så borde den ha stått kvar om så resten runt om rasat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in