2007-05-03, 20:55
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
erik vad pratar du om???. vet inte vad jag ska säga. LOL

SLOB. läste du precis mitt inlägg jag skrev?

Nist säger. ELDEN gjorde ingen skada. Bränsel gjorde ingen skada. Planet gjorde ingen skada, det ÄR vad NIST säger. läs mitt inlägg!!!!
Det är inte alls det som de säger! Vad trött man blir. När ska du lära dig att se sammanhang. De som de säger i början (som ett svar på en fråga) är att branden inte var en vanlig brand, och räknar sedan upp flera saker som tillsammans fick tornen att rasa.

Jag har tidigare sagt att jag håller med om att det står i NIST att branden i sig inte fick tornen att rasa, och att skadorna efter planet inte heller fick tornen att rasa. Men tillsammans så!

EDIT: VAR säger NIST att branden inte gjorde skada? Länka till sida och vart det går att hitta.
Citera
2007-05-03, 20:56
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Nist säger. ELDEN gjorde ingen skada. Bränsel gjorde ingen skada. Planet gjorde ingen skada, det ÄR vad NIST säger. läs mitt inlägg!!!! ALLT är direct citat från nist med LÄNKAR till nist.

Nej det säger de inte. Jag sitter just nu och läser rapporten. Jag ska försöka fixa en version som inte är kopieringskyddad så återkommer jag med citat.

I korthet så skriver NIST om jetbränslet i WTC1 att <15% brann upp i ett spraymoln inuti byggnaden, ungefär lika mycket på utsidan av byggnaden i ett stort eldklot. Mer än hälften av bränslet återfanns, efter det omedelbara explosiva brinnandet, oantänt inuti byggnaden. Vi pratar om oerhört korta tidsintervaller.

I huvudrapporten, stycke 2.4 ("The Jet fuel"), s.23.

/S
Citera
2007-05-03, 20:57
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag är också beredd att ändra mig om jag skulle ha fel. Men visst är det en smula underligt tycker jag och värt att ta reda på om man sagt hela sanningen i ärendet.

Jag skall också läsa igenom lite innan jag ger mig på att posta mer om saken.

En berömvärd inställning och oavsett vad du kommer fram till så är det bra att diskutera och utsätta sin åsikt för andras kommentarer.

/S
Citera
2007-05-03, 21:00
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Storleken på tornen, hålet var för litet för att kunna sänka en byggnad av den storleken.. Dessutom var det bärande balkar runtomkring. Alla är eniga om att det INTE var kollisionen som sänkte tornen utan branden.

Nej, verkligen inte. Tvärt om säger NIST-rapporten att det var en kombination mellan branden och krocken som orsakade kollapsen. Har du några bevis för att hålet var för litet? Varför ignorerade du de siffror jag gav dig om hur mycket energi som frigjordes vid kollisionen? Tror du att de inte inverkade alls? Flera bärande balkar gick av, ännu fler skadades.

Citat:
Det är vad många hävdat i alla fall. Dessutom har det aldrig hänt i historien att någon brinnande skyskrapa rasat.

Många konspirationssidor ja. Vilket bevisar att du bara tagit del av den ena sidans argument. Föga överraskande. Läs det här noggrant: alla byggnader är olika byggda. Man kan inte generalisera och tro att alla höga byggnader kommer bete sig likadant vid brand utan man måste titta på den specifika konstruktionen.

Citat:
Vad jag menar med totalt, det var en dammhög kvar i princip efter två så stora torn. Inga möbler, ingenting. Den största bit man hittade var inte speciellt stor. totalt förintade med andra ord.

Du vet att ett hus till allra största delen består av luft va? Och dessutom fanns det ett flertal källarplan under WTC som fylldes med bråte. En sjuttion meter hög hög med bråte vore däremot väldigt konstigt. Du får en uppgift av mig: ta reda på hur stor volym material som WTC bestod av. Jämför sedan det med hur stor högen blir om man lägger allt det materialet på hög.

Citat:
Jag vet inte hur många ställen på nätet där du kan läsa om smält metall, vilket borde varit omöjligt.

Smält metall är inte alls omöjligt, det finns metaller som har smältpunkter på 500 grader. Varför skulle det vara omöjligt?

Citat:
Aha, det var det du menade, wait............
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.htm
Ta en koll här.........

För det första fungerade inte länken och för det andra bad jag om en länk till den specifika 16-timmars branden som du hänvisade till.
Citera
2007-05-03, 21:02
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Tja, byggnaderna var ju delvis avstängda tiden före det här hände med förklaringen att "bredbandet skulle uppgraderas". De anställda hörde tunga ljud från en helt avstängd våning. Det betydde att de anställda inte kunde gå i vissa delar av tornen.

Hur man däremot skulle unvikit att skada eller aptera eventuella bomber har jag däremot inget bra svar på.

Källa på det? Bevis för att de tunga ljuden inte bara var hantverkade som byggde om en våning, tex för att ett företag flyttat ut och ett annat skulle flytta in?
Citera
2007-05-03, 21:04
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Andra skyskrapor stod kvar, till och med efter 18 timmars brand. Planet borde i så fall sänkt byggnaden med en gång, vilket det inte gjorde. Torn 1 hade sina skador högt upp och det fanns en hel del kvar som kunde bära upp byggnaden, ändå rasade det som ett korthus, rekordsnabbt, perfekt som av en implosion och det blev nästan inget kvar mer än damm och böjt stål.

Om du nu är så öppensinnig och villig att ändra åsikt om det visar sig att du har fel, varför fortsätter du tjata om att det var en implosion? Vad var det du inte förstod av min förklaring på vad en implosion är? Var det någon som tömde tornen på luft precis innan de rasade? Om du fortsätter nämna "implosion" kommer jag ha väldigt svårt att ta dig på allvar vilket vore väldigt synd eftersom du verkar vara en vettig person.
Citera
2007-05-03, 21:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Tja, byggnaderna var ju delvis avstängda tiden före det här hände med förklaringen att "bredbandet skulle uppgraderas". De anställda hörde tunga ljud från en helt avstängd våning. Det betydde att de anställda inte kunde gå i vissa delar av tornen.

Hur man däremot skulle unvikit att skada eller aptera eventuella bomber har jag däremot inget bra svar på.
Scott Forbes har rapporterat om att WTC2 var avstängt under några timmar helgen före 9/11. Och då skall det även ha förekommit installationsarbete av bredband. Dock är han den enda som jag läst om som rapporterat detta.
Men,vi utgår från att det han säger är sant. Men ett strömavbrott i halva ena tornet förklarar ju inte resten. Kvarstår gör således apteringen av resten av WTC 2, hela WTC 1 och WTC 7.

Och OM man nu släckte tornen för att aptera bomber. Det fanns ju ingen ström då. Detta innebär att alla mystiska arbetare måste ha ett par dieselaggregat med sig. Ett extrabatteri till Hiltiborren räcker knappast.
Citera
2007-05-03, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Nej, verkligen inte. Tvärt om säger NIST-rapporten att det var en kombination mellan branden och krocken som orsakade kollapsen. Har du några bevis för att hålet var för litet? Varför ignorerade du de siffror jag gav dig om hur mycket energi som frigjordes vid kollisionen? Tror du att de inte inverkade alls? Flera bärande balkar gick av, ännu fler skadades.

Många konspirationssidor ja. Vilket bevisar att du bara tagit del av den ena sidans argument. Föga överraskande. Läs det här noggrant: alla byggnader är olika byggda. Man kan inte generalisera och tro att alla höga byggnader kommer bete sig likadant vid brand utan man måste titta på den specifika konstruktionen.

Du vet att ett hus till allra största delen består av luft va? Och dessutom fanns det ett flertal källarplan under WTC som fylldes med bråte. En sjuttion meter hög hög med bråte vore däremot väldigt konstigt. Du får en uppgift av mig: ta reda på hur stor volym material som WTC bestod av. Jämför sedan det med hur stor högen blir om man lägger allt det materialet på hög.

Smält metall är inte alls omöjligt, det finns metaller som har smältpunkter på 500 grader. Varför skulle det vara omöjligt?

För det första fungerade inte länken och för det andra bad jag om en länk till den specifika 16-timmars branden som du hänvisade till.

Mannen som gav uppdraget att bygga WTC sade att det behövdes mer än ett Boeing 747 för att sänka tornen, de var helt enkelt för stora och stabilt byggda. Och vad säger att NIST-rapporten är riktig?

Vad jag menade var inte mängden material, utan att allt var total pulvriserat, inte en halv stol fanns att hitta, det var alldeles för stort, det största man hittade var bara några centimeter stort, resten var damm.

Jag menade att tornen knappast kan smälta, som vi såg att de gjorde på google videon.

Fungerade inte länken så får jag väl citera, men testa igen, för det finns en massa detajfakta om bränderna och byggnaderna på sidan också.

Other Skyscraper Fires

Fires Have Never Caused Skyscrapers to Collapse

The One Meridian Plaza fire

Excepting the three 9-11 collapses, no fire, however severe, has ever caused a steel-framed high-rise building to collapse. Following are examples of high-rise fires that were far more severe than those in WTC 1 and 2, and Building 7. In these precedents, the fires consumed multiple floors, produced extensive window breakage, exhibited large areas of emergent flames, and went on for several hours. The fires in the WTC towers did none of these things.

The One Meridian Plaza Fire

One Meridian Plaza is a 38-floor skyscraper in Philadelphia that suffered a severe fire on February 23, 1991. The fire started on the 22nd floor and raged for 18 hours, gutting eight floors and causing an estimated $100 million in direct property loss. It was later described by Philadelphia officials as "the most significant fire in this century".

The fire caused window breakage, cracking of granite, and failures of spandrel panel connections. Despite the severity and duration of the fire, as evidenced by the damage the building sustained, no part of the building collapsed.

The First Interstate Bank Fire

The First Interstate Bank Building is a 62-story skyscraper in Los Angeles that suffered the worst high-rise fire in the city's history. From the late evening of May 4, 1988 through the early morning of the next day, 64 fire companies battled the blaze, which lasted for 3 1/2 hours. The fire caused extensive window breakage, which complicated firefighting efforts. Large flames jutted out of the building during the blaze. Firefighting efforts resulted in massive water damage to floors below the fire, and the fire gutted offices from the 12th to the 16th floor, and caused extensive smoke damage to floors above. The fire caused an estimated $200 million in direct property loss. 5

1 New York Plaza is a 50-story office tower less than a mile from the World Trade Center site. It suffered a severe fire and explosion on August 5, 1970. The fire started around 6 PM, and burned for more than 6 hours. 7

Caracas Tower Fire

The tallest skyscraper in Caracas, Venezuela experienced a severe fire on October 17, 2004. The blaze began before midnight on the 34th floor, spread to more than 26 floors, and burned for more than 17 hours. Heat from the fires prevented firefighters from reaching the upper floors, and smoke injured 40 firefighters.

Lax enforcement of fire codes in Venezuela was blamed for the malfunctioning of water pumps and a lack of fire extinguishers inside of the building. Because the building was empty when the fire broke out, no civilians were killed or injured.

The Windsor Building Fire

The most recent case of a severe high-rise fire is the one that destroyed the Windsor Building in Madrid, Spain on February 12, 2005. The Windsor fire was more severe than any of the other fires described on this page, and the incident has been widely publicized, with comparisons to the fires in the three World Trade Center skyscrapers on 9/11/01. However, the Windsor Building, unlike all the buildings mentioned above, was framed in steel-reinforced concrete rather than steel. Hence it is described on a separate page, which notes differences between the response of these different types of structures to fires.

http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html

Testa igen och se om den fungerar.
Citera
2007-05-03, 21:14
Bannlyst
Slob och Eril. Vad säger inte nist??? allt jag skrev i mitt inlägg var direct citat från nist jag gav källor och länkar till deras dokument med??

Fråga, kan ni engelska?

Och förklara exakt vad dom inte säger i mitt inlägg tack. LOL

Vakna upp. finns inget att disskutera nist säger vad dom själva säger. Elden/planet gjorde ingen skada säger dom. Hur kan ni läsa deras citat från mitt inlägg och komma fram till att dom inte säger det?. helt otroligt!. Är ni i sån chock nu att ni inte äns kan läsa texten eller nåt?. lol
Citera
2007-05-03, 21:15
Bannlyst
Citat:
Källa på det? Bevis för att de tunga ljuden inte bara var hantverkade som byggde om en våning, tex för att ett företag flyttat ut och ett annat skulle flytta in?

Om du tittar på den långa videon (med dansk text) så berättar anställda hur de hörde tunga ljud de inte hört förut i en helt avstängd våning. Som inte varit avstängd förut.
Citera
2007-05-03, 21:20
Bannlyst
Citat:
Om du nu är så öppensinnig och villig att ändra åsikt om det visar sig att du har fel, varför fortsätter du tjata om att det var en implosion? Vad var det du inte förstod av min förklaring på vad en implosion är? Var det någon som tömde tornen på luft precis innan de rasade? Om du fortsätter nämna "implosion" kommer jag ha väldigt svårt att ta dig på allvar vilket vore väldigt synd eftersom du verkar vara en vettig person.

Tackar! Du verkar själv väldigt vettig.

Jag har kört lite på den kritiska linjen eftersom jag inte tycker att man fått tillfredsställande svar på varför byggnaderna rasade som de gjorde, och så snabbt. När någon verkligen visar varför de rasade på ett trovärdigt sätt, så skall jag lyssna.

Krasch och eld säger egentligen ingenting om varför de rasade som de gjorde under så kort tid. Dessutom borde det tagit längre tid för dem att rasa från stående 412 meters höjd till en hög med krossat skräp på backen, någon tröghet borde ha funnits kvar medan varje våning krossades. Nu var tiden lika med fritt fall, alltså inget motstånd alls mer än luften.
Citera
2007-05-03, 21:22
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Vad jag menade var inte mängden material, utan att allt var total pulvriserat, inte en halv stol fanns att hitta, det var alldeles för stort, det största man hittade var bara några centimeter stort, resten var damm.
Lustigt nog var WTC fyllt med papper gjort av oförstörbartium
http://www.america911.com/wtc-42.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in