2007-05-07, 16:30
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det är många som tror på min teori.

Jag är inte helt övertygad, men jag tror mer på ostteorin än på missilteorin.
Citera
2007-05-07, 16:30
Medlem
A-Band-Ands avatar
Lite tjatigt det här med flashes, eftersom vi ser olika fenomen.. Det verkar som att inget kan få er att se det jag ser och tvärtom...
Låt oss diskutera svarta lådor eller nåt... eller varför inte byggnaderna 3:an 4:an 5:an och 6:an som stod kvar flera dagar efter den 11:e... Varför rasade inte de lika lätt som 7:an trots betydligt större skador i konstruktionen och mer och intensivare bränder...?
Citera
2007-05-07, 16:33
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag är inte helt övertygad, men jag tror mer på ostteorin än på missilteorin.

Tror banne mig jag hänger med också!
Citera
2007-05-07, 16:33
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Lite tjatigt det här med flashes, eftersom vi ser olika fenomen.. Det verkar som att inget kan få er att se det jag ser och tvärtom...
Låt oss diskutera svarta lådor eller nåt... eller varför inte byggnaderna 3:an 4:an 5:an och 6:an som stod kvar flera dagar efter den 11:e... Varför rasade inte de lika lätt som 7:an trots betydligt större skador i konstruktionen och mer och intensivare bränder...?

Det kanske var ost i byggnaderna som bärighet
Citera
2007-05-07, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Another lesson learned from 9-11 is that jet planes flying 450+ M.P.H. into steel buildings do not have any parts break off and fall to the ground below.

Och det är ju dig jag citerat och så frågar jag.

Vad bröts INTE av från vad?

Delar från dom 2 Boeing 767 är hittade UTANFÖR resterna av husen.
Så då kan vi slänga din uppkräkning om att det skulle vara "spökplan" det handlade om.

ElGiganten, jag loggade in lite snabbt för att visa dig vad jag menade om du inte hittade det själv........

När planen flyger IN i tornen, så lossar inte delar. Delarna går istället rakt igenom tornen och/eller sprids ut av explosionen som blir. Men när planet kör in i tornen så lossar inget.

NU förstår du bättre?

http://thewebfairy.com/911/ghostplane/index.htm
Citera
2007-05-07, 16:36
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Då konstaterar vi att du inte vet skillnaden på pixlar och fps.
Bra då lämnar vi det.

Länk tack på att det brann intensivare i 3,4,5 och 6 än i 7:an.

Jag kan nämligen bevisa att det fanns 46 000 liter bränsle till reserv generatorer i WTC 7.

Men du kan väl slänga ut länken som talar om att det skulle brinna mer i dom andra byggnaderna!!!
Citera
2007-05-07, 16:37
Medlem
Pads avatar
Citat:

Därför vore det väl kalas om ni tog lite dumpar på väl valda bildrutor och markerade upp vad ni ser på vilka ställen. Håller du exempelvis inte med mig om min tolkning av bildruta 80 så gör en alternativ där du förklarar vad som skulle vara fel med mina markeringar.

Citat:

Jag vet inte om de var jämförbara i storlek exempelvis? Och nej, jag är inte så sugen på att följa med i isflaksdansen, vi har postat KONKRETA bilder med tydliga markeringar och rak argumentation. Antingen så håller argumenten, och då vore det bra om ni medgav det, eller också gör de det inte, och då visar ni med konkreta MOTARGUMENT och beskrivningar vad ni tror är rimligt. Så håller man på tills en sida medger att de är överbevisade. SEN kan man gå vidare, det här att byta ömne så fort ni håller på att bli ägda är ganska trist.
Citera
2007-05-07, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ni -vissa av er- säger skrev jag. Jag kan inte dra mig till minnes exakt vilka konspirationsteorier du förnekat eller valt att tro på. Judy Woods D.E.W har jag länkat till tidigare. Hon förekommer som en av de lärde på Scholars for truth.
Men jag har inte diskuterat missilteorin eller hur? Jag säger bara att den är skitfånig och jag har inte ork att ens försöka motbevisa det idiotiska i den. Ni som vill tro på att det fanns missiler på planet. Go ahead.

Ja tänk om ni kunde vara lika enkla att omvända när man påpekar osannolikheten i era fabler.

Det är många som tror på min teori.

Edit: tack för länkarna SLOB.

Jag är på väg att bli konverterad till ost-teorin jag också. Cheddar är gott.

Citera
2007-05-07, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Därför vore det väl kalas om ni tog lite dumpar på väl valda bildrutor och markerade upp vad ni ser på vilka ställen. Håller du exempelvis inte med mig om min tolkning av bildruta 80 så gör en alternativ där du förklarar vad som skulle vara fel med mina markeringar.

Jag vet inte om de var jämförbara i storlek exempelvis? Och nej, jag är inte så sugen på att följa med i isflaksdansen, vi har postat KONKRETA bilder med tydliga markeringar och rak argumentation. Antingen så håller argumenten, och då vore det bra om ni medgav det, eller också gör de det inte, och då visar ni med konkreta MOTARGUMENT och beskrivningar vad ni tror är rimligt. Så håller man på tills en sida medger att de är överbevisade. SEN kan man gå vidare, det här att byta ömne så fort ni håller på att bli ägda är ganska trist.

Tycker jag inte!
Citera
2007-05-07, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Då konstaterar vi att du inte vet skillnaden på pixlar och fps.
Bra då lämnar vi det.

Länk tack på att det brann intensivare i 3,4,5 och 6 än i 7:an.

Jag kan nämligen bevisa att det fanns 46 000 liter bränsle till reserv generatorer i WTC 7.

Men du kan väl slänga ut länken som talar om att det skulle brinna mer i dom andra byggnaderna!!!

Det måste brunnit intensivt eftersom man hittade smält stål på ground zero.
Citera
2007-05-07, 16:43
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
ElGiganten, jag loggade in lite snabbt för att visa dig vad jag menade om du inte hittade det själv........

När planen flyger IN i tornen, så lossar inte delar. Delarna går istället rakt igenom tornen och/eller sprids ut av explosionen som blir. Men när planet kör in i tornen så lossar inget.

NU förstår du bättre?

http://thewebfairy.com/911/ghostplane/index.htm

Men det hur skulle det sett ut då?
Självklart kommer delarna som har så hög fart och hög vikt och densitet gå igenom husen.
Men delar som är lättare faller ju på sidan som planet kom i från.

Och detta skall förklara din "ghostplane" teori på vilket sätt?

Kasta en golfboll allt vad du kan genom ett växthus, vad händer?

Kasta sedan en pappersboll på samma sätt, vad händer?

Varför?

Som vanligt så drar du upp skit för att du tycker det stämmer med dina fantasier, men du gör det UTAN att först kritiskt granska detta.

Jag personligen håller hellre med en idiot om dagens väder än en professors om nästa års väder.

DVS, bättre att själv ta reda på saker innan man kräks upp något som någon annan har skrivit.
Citera
2007-05-07, 16:44
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Tycker jag inte!

Det har framgått. Jag tolkar det som att du tycker att min skärmdump med markerad skugga som sträcker sig ända till nosen i bildruta 80 är besvärlig eftersom du inte har några som helst argument eller belägg för vad som skulle vara fel med den... men du vill heller inte släppa din "flashen-hände-innan-kraschen" teori som du investerat så mycket känslor i. Så lösningen blir isflaksdansen.

Du är välkommen att peka ut vad som är fel i min bild NÄR SOM HELST. Om du har rätt så borde det ju inte vara så svårt, ta gärna en egen bild till hjälp där du markerar vad du ser.

Som sagt, det som jag lite på kul kallar för "skugga", vad är det egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in