Citat:
Ursprungligen postat av babbis
- Planen som sägs ha används vid terror attackerna flygs fortfarande idag.
Säger vem? Var kan man se detta och varför har den personen rätt?
Citat:
"- "Blackboxarna" som var i planen brann upp, dessa lådor är byggda för att inte gå sönder av någonting, men dessa gick alltså sönder. Men ett pass från den menande terroristen verkar ha flugit ur genom ett fönster och landat helt intakt på gatan nedanför WTC..."
Så bara för att en sak är byggd för att vara så hållbar det bara är möjligt kan det alltså inte gå sönder? Självklart kan en svart låda gå sönder. De är inte byggda av något gudomligt material och de är inte skyddade av kraftfält. Plan som flygs in i hus, exploderar, brinner varpå husen kollapsar är rätt unikt. Jag antar att du tror att Titanic-olyckan även det var en konspiration eftersom Titanic enligt ryktet skulle vara osänkbar? Att passet singlade ned till marken och klarade sig ser jag som en ren slump. Märkligare saker har hänt.
Citat:
- Inga kroppar hittades, någonstans. Inte vid Pentagon, inte vid WCT.
Som jag förstått det hittade man inga hela kroppar men ben och annat. På vilket sätt är detta ett bevis för att USA anföll sig själva?
Citat:
- 10 utav 12 terrorister som sägs ha flugit planen lever fortfarande idag.
Enligt vem? Var kan man läsa om detta? Vad jag har läst på olika nyhetssidor (kolla in Wikipedia-artiklarna om terroristerna för mer referenser) så förekom det flera person- och namnförväxlingar under dagarna efter 9/11. Inte alls särskilt märkligt vid sådana här stora händelser och inte ett bevis för någonting. Alla terroristerna betraktas idag som döda. Exempelvis så förväxlades Mohamed Atta med en jordansk medborgare och terrorist med samma namn. Saudiaraben Wail al-Shehri blev utsatt för en identitetsstöld och misstänktes först vara en av terroristerna.