2008-02-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag tycker det ur brandtekniska orsaker skulle vara förbjudet att bygga en 400 meter hög skyskrapa och varna för att "om det brinner så kommer stålet antagligen försvagas och skiten rasa, bara så att ni vet".

Varför åtalas ingen för slarvet av bygget av WTC7. Den rasade som ett korthus. Ja det var skador på ena flygeln men knappast så att hela jävla stommen försvagades.

Jag har ingen lust att tro på bomber i WTC heller men fan om det inte är mer troligt.

Hur mycket fattar du egentligen då.....??

Varför kan ett träd rasa om man kapar kanske halva stammen längst ned? Hela trädets stomme är ju inte skadad.....?

Är du inte klar över att om du bygger en sak så kan det i värsta fall räck med att ta bort en eller några vitala bärande delar, så riskerar hela skiten att rasa av sin egen tyngd.

Ditt första stycke om lagen bygga och varna verkar helt vilset. Exakt vad menar du egentligen?

Dr Tinnitus
Citera
2008-02-08, 13:20
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag tycker det ur brandtekniska orsaker skulle vara förbjudet att bygga en 400 meter hög skyskrapa och varna för att "om det brinner så kommer stålet antagligen försvagas och skiten rasa, bara så att ni vet".
Priset på oförstörbartium var skyhögt när de byggde WTC. Därför valde de andra materiel

Citat:
Varför åtalas ingen för slarvet av bygget av WTC7. Den rasade som ett korthus. Ja det var skador på ena flygeln men knappast så att hela jävla stommen försvagades.
Moussadrättegången.

Citat:
Jag har ingen lust att tro på bomber i WTC heller men fan om det inte är mer troligt.
Förr om åren skulle jag hållt med dig. Men, då ingen lyckats få fram några som helst bevis för att det fanns sprängmedel, eller hur man apterade dem utan att någon märkte något, så kan jag inte se något annat än att de officiella rapporterna framfört den otvivelaktigt mest trovärdiga teorin.
Citera
2008-02-08, 14:03
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Hur mycket fattar du egentligen då.....??

Varför kan ett träd rasa om man kapar kanske halva stammen längst ned? Hela trädets stomme är ju inte skadad.....?

Jaha, så det du menar med din parallell är att någon sågade sig igenom hela första våningen på båda tornen ? Då var det ju inte så konstigt att båda tornen rasade !

För så vitt jag vet kan man inte fälla ett träd genom att kapa dess krona...

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Priset på oförstörbartium var skyhögt när de byggde WTC. Därför valde de andra materiel

HAHA förmodligen var det så
Citera
2008-02-08, 14:30
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Jaha, så det du menar med din parallell är att någon sågade sig igenom hela första våningen på båda tornen ? Då var det ju inte så konstigt att båda tornen rasade !

Nu var väl jämförelsen med ett träd riktigt dumt.

1) Om ett flygplan flyger in i ett hus , blir det bara skador där planet träffar?
2) Om våningarna ovanför rasar neråt, tror du då att dom undra våningsplanen står stilla?
Citera
2008-02-08, 14:36
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Nu var väl jämförelsen med ett träd riktigt dumt.

Jo, och det var väl mest det jag ville belysa eftersom upphovsmannen till parallellen i fråga ofta klagar på andras tankverksamhet.
Citera
2008-02-08, 15:17
Medlem
Citat:
Jo, och det var väl mest det jag ville belysa eftersom upphovsmannen till parallellen i fråga ofta klagar på andras tankverksamhet.

Ja det var ju klart att du måste hugga på en sådan sak, även om du måste ha fattat andemeningen med det ja skrev?

Men jag känner ju till dina krumbukter sen förut i tråden, vilket inte är nåt som imponerar i kunskap i alla fall....

Dr Tinnitus
Citera
2008-02-08, 15:43
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ja det var ju klart att du måste hugga på en sådan sak, även om du måste ha fattat andemeningen med det ja skrev?

Det är väl inte värre än att även solen har fläckar

Och förresten, hade det kommit från någon annan så hade du förmodligen hoppat på samma sak, du är nämligen inte så långsam med det själv.

Citat:
Men jag känner ju till dina krumbukter sen förut i tråden, vilket inte är nåt som imponerar i kunskap i alla fall....

Då har vi nu något gemensamt, med andra ord.
Citera
2008-02-08, 21:07
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Nu var det den här jämförelsen jag ansåg vara felaktig

Citat:

Vore intressant att höra hur man kan jämföra ett träds massa mot massan i ett hus, ett hus som dessutom var avsevärt skadat redan innan.
Citera
2008-02-08, 21:57
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Nu var det den här jämförelsen jag ansåg vara felaktig

Vore intressant att höra hur man kan jämföra ett träds massa mot massan i ett hus, ett hus som dessutom var avsevärt skadat redan innan.

Det låter som om du fått för dig att det var jag som tog upp det där med trädet.

För tydlighetens skull, det var Herr Tinnitus och du bör vända dina förfrågningar mot honom.
Citera
2008-02-08, 23:18
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Det låter som om du fått för dig att det var jag som tog upp det där med trädet.

För tydlighetens skull, det var Herr Tinnitus och du bör vända dina förfrågningar mot honom.

Nu börjar jag fundera på om du är här för att fjanta på eller för att diskutera

jag tog upp ett påstående av dig och ifrågasatte det och du hänvisade till någon annan.

Alltså läs mitt inlägg igen så kanske det hela klarnar.

Det vore intressat att veta hur man kan jämföra ett hus som blivit betydligt skadat (och sen rasar) med ett träd där man kapar toppen
(som du faktiskt skrev , inte Tinnitus, som du hänvisar till)
Citera
2008-02-08, 23:40
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Nu börjar jag fundera på om du är här för att fjanta på eller för att diskutera

jag tog upp ett påstående av dig och ifrågasatte det och du hänvisade till någon annan.

Alltså läs mitt inlägg igen så kanske det hela klarnar.

Det vore intressat att veta hur man kan jämföra ett hus som blivit betydligt skadat (och sen rasar) med ett träd där man kapar toppen
(som du faktiskt skrev , inte Tinnitus, som du hänvisar till)

Jag tycker du, för att använda dina ord, fjantar på ganska rejält själv som fortsätter att mala på trots att du inte förstår vad du håller på med.

Tar du min kommentar på Dr Tinnitus´s parallell ur sitt sammanhang så kan man hålla på som du gör.

För att kunna dra en parallell så kräver det att parallellen håller vatten och förtydligar det man vill förklara, men det gjorde inte Dr Tinnitus´s parallell och det ville jag belysa.
Citera
2008-02-10, 11:07
Bannlyst
Flera som rapporterar att WTC7 rasar ihop innan den gör det.
http://www.youtube.com/watch?v=GwUJ9MhzgKI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in