2011-10-05, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ja, jag tror nästan vi kan kalla detta för "The Final Cut".

Glöm inte, som Jeff också skriver, att "kriget mot terrorismen", med allt vad det innebär, fick man som bonus.

Världen styrs av psykopater, varken mer eller mindre!
Jag kan förstå att många inte vill tro att att en nation som USA är kapabla att göra så här mot sitt eget folk och senare mot folket i Afghanistan och framförallt i Irak. Eftersom jag inte varit involverad i konspirationsforumet tidigare så har jag ingen koll på om atombombs-teorin varit uppe förut? Just att det skulle ha varit atombomber som tog ner Twin towers och Building 7 gör det hela antagligen ännu svårare att ta till sig.

Länkar till en artikel om "Whistle blower"-n Susan Lindauer som försökte stoppa invasionen av Irak genom ett brev till Vita huset den 8:e januari 2003. (Källa: Wikipedia under Activism Citat: "On January 8, 2003, she delivered a letter to Card urging the White House to not invade Iraq.") Om ni läser den ska ni fortsätta att läsa även kommentarerna under där Lindauer korrigerar de direkta felen i artikeln samt försvarar sig mot påhopp från den "ovetande massan":
http://blogs.seattleweekly.com/dailyweekly/2011/09/susan_lindauer_ex-p-i_reporter.php

Läs även den officiella artikeln om Susan Lindauer på Wikipedia för att se hur media vill att Lindauer ska uppfattas, nämligen som någon mentalt desillusionerad ej kapabel att framträda i en rättegång för att redovisa den riktiga (insider) versionen av 9-11:
http://en.wikipedia.org/wiki/Susan_Lindauer
Citera
2011-10-05, 11:05
Medlem
Akronyms avatar
Jag passar väl också på då att knyta ihop säcken genom att NIST rapporten kan ses i sin helhet, att vara korrekt och alla de konspirationsteorier som blötts och skvätts, vridits och vänts på, debunkats och lagt på hyllan för löjliga och envisa argument är uttömda och färdiga för skrotning.

Det finns liksom inget mer att tilläga för min del heller då alla skumma teorier och alla "quotemines", falska förvridna dokumentärer som "loosechange" har blivit gediget debunkade om och om igen.

Allas åsikter och argument har gått runt i varv flera gånger, blivit genomgågna och avklarade så jag tackar för allt, det har varit 10 roliga år med många funderingar. Senaste 5 åren har varit ganska glasklara ju mer allting har analyserats. Den officiella rapporten har hela tiden stärkts i mina ögon.

Konspirationsrörelsen/"sanningsrörelsen" är död /enligt mig) för länge sedan och nu är det bara gamla repriser som går om och om igen.

Tack för en kul match grabbar och tjejer.

Citera
2011-10-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Känns som jag inte har så mycket att tillägga kring 9-11 för nu verkar alla korten ligga på bordet och de lösa trådarna har sammankopplats.

Betyder detta att den tidigare omhuldade "termit-teorin" nu är passé och har bytts ut mot "nukleär-teorin"?

Byter alla "inside-job-förespråkare" nu till denna teori, eller kan vi se fram mot en intern debatt inom "inside-job"-troendes skara?

Med förvirrad förväntan,

/T
Citera
2011-10-05, 11:35
Medlem
Citat:
Jag bestämmer själv när och på vad jag slösar min energi och om det får dig att skratta har jag bara bidragit till att höja stämningen i debatten, nicht wahr?

Du förstörde debatten när du satte dig på dina höga hästar och om du vill fortsätta tro på den officiella konspirationen så ser jag inga problem i det. Be my guest Sherlock.
Och nu verkar kärnvapenteorin vara det nya som du tänker slösa energi på. Ja, när man tragglar samma saker i tio år måste det vara skönt att hitta nåt nytt att spekulera kring när vardagen känns för grå.

Om jag skulle vara mer konspiratoriskt lagd skulle jag gissa att det är såna som du, som ganska okritiskt sväljer alla möjliga teorier om vad som hände - så länge det inte är den officiella versionen - som de verkliga bovarna är mest tacksamma över.

Det kanske är Mossad och CIA, eller mer troligt en organisation som är så hemlig att inte ens du har en aning om att den finns (för det vore ju inte en effektiv organisation om vilka nätsurfare som helst kände till den), som ligger bakom alla konspirationsteorier. På så sätt låter man potentiella granskare av makthavarnas verkliga misstag och illgärningar jaga skuggor i form av teorier om radiostyrda flygplan (om de ens fanns!), kärnvapenladdningar och hjärntvättande medier.

Det blir ju så enkelt för dem att vid obehagliga frågor från seriösa granskare peka på diskussioner liknande de här och säga: "Titta vilka tokigheter de har för sig. Tro inte på såna där konspirationsteorier."

Vi diskuterade ju indirekt inblandade personer, och i den mån såna faktiskt finns så tror jag att du skulle kunna vara en av dem. Nyttiga (i olika grad) idioter som inte tror på nåt samtidigt som de tror på allt, och gör att de skyldiga lättare kan komma undan.

Men nu är jag inte så konspiratoriskt lagd, så troligen är det inte så. Men nu har du iallafall fått nåt mer att fundera över. Kanske nåt att återvända till när det är dags för kärnvapenteorin att skrotas.
Senast redigerad av Silverax 2011-10-05 kl. 11:37.
Citera
2011-10-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Betyder detta att den tidigare omhuldade "termit-teorin" nu är passé och har bytts ut mot "nukleär-teorin"?

Byter alla "inside-job-förespråkare" nu till denna teori, eller kan vi se fram mot en intern debatt inom "inside-job"-troendes skara?

Med förvirrad förväntan,

/T
Jag har aldrig varit förespråkare av en "ren" atombombs-demolering, utan tror att det är en kombination av thermite och atombomber som använts för att iscensätta hela "terrorattacken" och kollapserna av WTC 1, 2 & 7.
Citera
2011-10-05, 12:14
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag kan förstå att många inte vill tro att att en nation som USA är kapabla att göra så här mot sitt eget folk och senare mot folket i Afghanistan och framförallt i Irak. Eftersom jag inte varit involverad i konspirationsforumet tidigare så har jag ingen koll på om atombombs-teorin varit uppe förut? Just att det skulle ha varit atombomber som tog ner Twin towers och Building 7 gör det hela antagligen ännu svårare att ta till sig.
Precis. Det är det som är hela agendan och eliten vet att de både har kapacitet och möjligheter att utföra liknande scenarior. Ju svårare att ta till sig som sanning desto lättare att hitta på en fiktiv skurk och det är här en annan grogrund till 9/11 kommer in, att säkra Israels säkerhet och intressen. Bibi Netanyahu sa ju rakt ut i en intervju att det var bra när han fick frågan vad attacken betydde för ”Israel”. Han upptäckte snabbt sitt misstag och försökte sedan tona ner det hela.
Citat:
Länkar till en artikel om "Whistle blower"-n Susan Lindauer som försökte stoppa invasionen av Irak genom ett brev till Vita huset den 8:e januari 2003. (Källa: Wikipedia under Activism Citat: "On January 8, 2003, she delivered a letter to Card urging the White House to not invade Iraq.") Om ni läser den ska ni fortsätta att läsa även kommentarerna under där Lindauer korrigerar de direkta felen i artikeln samt försvarar sig mot påhopp från den "ovetande massan":
http://blogs.seattleweekly.com/dailyweekly/2011/09/susan_lindauer_ex-p-i_reporter.php

Läs även den officiella artikeln om Susan Lindauer på Wikipedia för att se hur media vill att Lindauer ska uppfattas, nämligen som någon mentalt desillusionerad ej kapabel att framträda i en rättegång för att redovisa den riktiga (insider) versionen av 9-11:
Susan Lindauer ja, den före detta CIA-agenten, är en av få ärliga rapportörer från Libyen som på ett tidigt stadium berättade om hatt hon sett videofilmer på ”rebellernas” våldsdåd.
Citera
2011-10-05, 12:24
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:

Med förvirrad förväntan,

/T
Prager lämnar möjligheten för thermite öppen men han anser att det inte allena kunde fälla tornen. På sidan 18 finns en bild på en krater som jag aldrig sett förut och jag tycker den talar för det resonemang Prager för. Samma sak med bilden på sidan 73, hur kunde berget få det utseendet? För att inte tala om deras självbelåtna humor när de döper platsen Ground Zero.

Som jag uppfattar det så menar Prager att detta var ett inside job, eller hur menar du?
Citera
2011-10-05, 12:56
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Och nu verkar kärnvapenteorin vara det nya som du tänker slösa energi på. Ja, när man tragglar samma saker i tio år måste det vara skönt att hitta nåt nytt att spekulera kring när vardagen känns för grå.
Om du hade läst det Prager skriver så hade du upptäckt att han jobbat med detta i nio (9!) år, så det är inget hafsverk direkt.

För övrigt tycker jag kommentaren är på gränsen till oförskämd
Citat:
Om jag skulle vara mer konspiratoriskt lagd skulle jag gissa att det är såna som du, som ganska okritiskt sväljer alla möjliga teorier om vad som hände - så länge det inte är den officiella versionen - som de verkliga bovarna är mest tacksamma över.
Du ÄR konspiratoriskt lagd om du tror på den officiella versionen. Tänk att det ska vara så svårt att förstå. Kan man inte tänka utanför ”ramen” så blir ju det enda man förstår det som man blir serverad. Läs, säger jag, läs och studera ämnen som går utanför den socialt likriktade norm som gäller i dag.

Jag hade en diskussion med min egen syster om saker av denna typ, hennes reaktion var ”-Nej en sån värld kan vi bara inte leva i”! Det kära Silverax, är frukten av flera decenniers indoktrinering.
Citat:
Det kanske är Mossad och CIA, eller mer troligt en organisation som är så hemlig att inte ens du har en aning om att den finns (för det vore ju inte en effektiv organisation om vilka nätsurfare som helst kände till den), som ligger bakom alla konspirationsteorier. På så sätt låter man potentiella granskare av makthavarnas verkliga misstag och illgärningar jaga skuggor i form av teorier om radiostyrda flygplan (om de ens fanns!), kärnvapenladdningar och hjärntvättande medier.

Det blir ju så enkelt för dem att vid obehagliga frågor från seriösa granskare peka på diskussioner liknande de här och säga: "Titta vilka tokigheter de har för sig. Tro inte på såna där konspirationsteorier."
Det är den globala makteliten Prager menar är skurkarna. Däri torde både Mossad och CIA ingå ty de kämpar väl för och mot samma intressen? För övrigt räcker det med att titta på deras och liknande organisationers historia.
Citat:
Vi diskuterade ju indirekt inblandade personer, och i den mån såna faktiskt finns så tror jag att du skulle kunna vara en av dem. Nyttiga (i olika grad) idioter som inte tror på nåt samtidigt som de tror på allt, och gör att de skyldiga lättare kan komma undan.
Den nyttiga idioten blir naturligtvis den som tror på vad den globala maktelitens egen mainstreammedia basunerar ut och du tycks ju tillhöra den kategorin.
Citat:
Men nu är jag inte så konspiratoriskt lagd, så troligen är det inte så. Men nu har du iallafall fått nåt mer att fundera över. Kanske nåt att återvända till när det är dags för kärnvapenteorin att skrotas.
Återigen, du ÄR konspiratoriskt lagd eftersom du tycks tro vad maktelitens media säger, att några muslimer konspirerade i en grotta, whatever, för att utföra dådet. Snälla, läs och försök förstå att de som styr världen inte är några velourpappor och söndagskolefröknar, de är psykopater.

Om världen hade styrts av goda människor varför förekommer då så mycket krig och elände överallt, det kan ju inte vara en slump? Hur kommer det sig att så många krig kan lokaliseras till arabvärlden? Om du tror att det är för att de är allmänt stökiga och krigiska dessa muslimer därför att koranen uppmanar dem till det, då har du ju köpt den mediala bilden men aldrig läst koranen eller satt dig in i vad islam egentligen är.
Citera
2011-10-05, 13:13
Medlem
Citat:
Om du hade läst det Prager skriver så hade du upptäckt att han jobbat med detta i nio (9!) år, så det är inget hafsverk direkt.
Men ändå är han inte ens säker på om det faktiskt var nåt som flög in i tornen. Det låter ju som en förtroendeingivande grund att bygga sin teori på.

Citat:
För övrigt tycker jag kommentaren är på gränsen till oförskämd
Det är möjligt att den var på gränsen, men det finns ju andra som kliver ganska långt över den. Se bara på några av dina bidrag till tråden nedan:

"Kan du inte titta på bilderna innan du öppnar kakhålet?" "Fatta verkligheten själv din jävla nolla." "Tänkte väl att du inte är intelligensbefriad, din hjärna tycks bara sakna intellektuell kapacitet att lösa in checkar som överskrider din egen lön." "Jag har mött hundratals flockmentalitetstänkande intellektuellt befriade nollor som dig..."

Citat:
Du ÄR konspiratoriskt lagd om du tror på den officiella versionen. Tänk att det ska vara så svårt att förstå. Kan man inte tänka utanför ”ramen” så blir ju det enda man förstår det som man blir serverad. Läs, säger jag, läs och studera ämnen som går utanför den socialt likriktade norm som gäller i dag.
Jag skrev om jag var mer konspiratoriskt lagd, men strunt samma. Jag kan tänka och jag ifrågasätter. Det är därför jag finner atombombsteorier osannolika. Jag har åtminstone en åsikt, till skillnad från dig som mest verkar intresserad av att kasta fram så många märkligheter och skumma företeelser som möjligt utan att de på nåt sätt hänger samman.

Citat:
Det är den globala makteliten Prager menar är skurkarna. Däri torde både Mossad och CIA ingå ty de kämpar väl för och mot samma intressen? För övrigt räcker det med att titta på deras och liknande organisationers historia.

Den nyttiga idioten blir naturligtvis den som tror på vad den globala maktelitens egen mainstreammedia basunerar ut och du tycks ju tillhöra den kategorin.
Återigen, du ÄR konspiratoriskt lagd eftersom du tycks tro vad maktelitens media säger, att några muslimer konspirerade i en grotta, whatever, för att utföra dådet. Snälla, läs och försök förstå att de som styr världen inte är några velourpappor och söndagskolefröknar, de är psykopater.

Om världen hade styrts av goda människor varför förekommer då så mycket krig och elände överallt, det kan ju inte vara en slump? Hur kommer det sig att så många krig kan lokaliseras till arabvärlden? Om du tror att det är för att de är allmänt stökiga och krigiska dessa muslimer därför att koranen uppmanar dem till det, då har du ju köpt den mediala bilden men aldrig läst koranen eller satt dig in i vad islam egentligen är.
Det är du som säger att jag tror på maktelitens medier. Jag bildar mig egna uppfattningar, även om de skiljer sig radikalt från dina. Jag är ingen marionettdocka som går på vad som helst, för då skulle jag kanske ha suttit och tyckt att radiostyrda drönarplan (som kanske inte fanns) som av dansande israeliska agenter flögs in i byggnader som var apterade med thermit, sprängmedel och atombomber inte lät helt orimligt.

Ja, det finns säkert många psykopater inom maktens elit, men det säger inte att de har utfört det här dådet. Däri ligger mitt kritiska granskande. Jag kan bara beklaga att du inte är förmögen att inse det.

Ett litet tillägg: Vad säger A&E om atombombsteorin?
Senast redigerad av Silverax 2011-10-05 kl. 13:29.
Citera
2011-10-05, 13:18
Medlem
Citat:

Det där är inte första exemplet precis. Så jädra äckligt! Döda några. Använd militära rättegångar och militära fängelsen för andra. Smutskasta resten. Det finns inget bättre ord än ren och skär fascism. Förra gången krävdes ett världskrig för att stoppa det, och en del imbillar sig att man bara går till närmaste journalist, så blir allting bra.

HA!
Citera
2011-10-05, 13:21
Medlem
Citat:
Prager lämnar möjligheten för thermite öppen men han anser att det inte allena kunde fälla tornen. ?

Ja, vi måste ha termit-teorin kvar tycker jag.
Om inte annat för att den numera har utvecklats till termit-raket-teori!
En "videoanalytiker" har nämligen hittat ett stycke lossbrutet WTC-torn som accelererar snabbare än g, och detta beror på att den applicerade termiten fungerar som raketbränsle och driver biten nedåt.
Beat that!

/T

PS hittade klippet på YT:
http://www.youtube.com/watch?v=xvw0_i1rGns
Senast redigerad av tenor302 2011-10-05 kl. 13:51.
Citera
2011-10-05, 13:27
Medlem
Citat:
Beat that!

Hehe! Den var ärligt talat bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto