QUOTE=skunkjobb]En ännu bättre historielektion i musiktappning med lite mer än bara namedropping är Blå Tågets Kalla kriget:
http://www.youtube.com/watch?v=Jsniv9024uk
... Jag gillar USA bättre än vilket kommunistland som helst på jorden men jag gillar låten ändå.[/quote]
jo, viss tankeverksamhet, etik och moralism har funnits i både det röda & blå tältlägren, vilket glädjer mig, att människor har hjärtan. USA är nationen som motade kommunismen vid Dörren, kalla det svenskporten, att stanna vid Östersjögränzen.Sedan slänges ytterligare ut.Jag väl den enda i klassen inklusive lärarinnan som inte var kommunist. Ett tag trodde man att man skulle bli mobbad för den sakens skull, men så fanns det två med en avvaktande hållning, vilka inte såg världen i svartvitt, rött& blått eller ond och god, så då klarade man sig.
Kommunismen som politisk agenda har aldrig haft en möjlighet i USA få fotfäste,(vilket är bra.)Däremot har kommunism risken i Sverige, en sk . kommunistiskrevolution av svenskarna varit hög, särskilt under 70-talets terror. Av någon anledning har man också mörkat detta hotfaktum, namnen och landsförrädarna(lättlurade).Denna ideologi vilket berövat 100-miljonstals offer har fått
mycket mindre i anslag än någon annan ism -ideologisk rörelse i Sverige, som ändå inte utgjort något större hot.
Den sk. politiska upplysningen, den är alltså aktiv med det som är mest osannolikt att inträffa ,i en bekvämlighetszon. Tvärtom, än vad den borde göra istället för att gräva i det som luktar. Bara städa där det är rent?
I USA har det inte förekommit någon kommunistrisk, istället har man lite överdrivet hängt ut personer direkt- för att vara kommunister, när det i själva verkat kanske bara varit social- liberaler(socialdemokrater). De kan ha varit en jordägare i Argentina som velat behandla sina anställda väl, gett dem förmåner o s v- något vi idag beskriver som "rättvisemärkt". De kan också ha varit ryska flyktningar, som kritiserat sin egen Dumas,
då har dessa självfallet också varit opålitliga kommunister eftersom de kritiserat auktoriteter, vilka USA regering förhandlat affärer med. USA är ett land som först stödde Stalin med pengar sedan bombade sönder Tyskland och sedan slöt "fred."?
Riktiga övergrepp och skandaler kommer ofta inte till vanliga människors kännedom, inte ens i ett land som Sverige.Katastrofer som näraHärdsmälta & Estonia går inte att sudda bort men ofta är det ändå utfrysning som gäller iaf. Inte ett ord får yppas och väldigt effektivt skött - och då ifrån CB-(storpsykopat)som själv jämt ropar på frihet och individens rätt att få berätta sin egen historia. Jag tror ju inte att han personligen bryr sig om några sportdykare får benmärgscancer.
Däremot finns det i Sverige aktiva personer med ryggrad, som reser sig och visar dödsförakt när etiopier blir för ensidigt beskrivna eller tagit för stor plats i det mediala hjärntvättningsrummet, vilket är ett friskhetstecken på att Sverige inte helt gått under när det gäller yttrandefrihet och att svenskarna är ett heroiskt folk. Ibland säger Amerikanerna:
"Vi är "Européer", möjligtvis utifrån ett genetiskt perspektiv men inte ur ett kulturellt utan det är online som gäller för att nå målet. De har kanske aldrig varit kommunister (har säkert funnits fler K i Sverige.)men de har haft politiska agendor och kört över människor på "kommunistvis"med ångvält, utan att sky några medel på det mest barbariska vis. Då blir de ju själva förövarna, ungefär i samma liga som dessa rödjävlar, talibaner eller muslimer de slåss emot och gillar att "hata".
Idag har USA själva gått mot ett sådant regerings och statligt monopolåsiktsmaskineri där insiders trycket blivit så stort att de kommer att spränga sig själva i bitar!
Coldplay har sammanfattat det hela ganska så bra,åtminstonde tolkar jag texten som USA.
http://www.youtube.com/watch?v=1bJMxhvVf0o
Denna musikvideo ifrån 93 blir i efterhand så skruvad med tanke på WTC
DRa slowmotion på 3.49.- 3.54 så sner ni själv hur hela Manhattan sett tredimensionellt,sjunker nerifrån sett, ner i underjorden,ungefär på samma vis som det inträffade.
http://www.youtube.com/watch?v=7NZ04BG7TfA&feature=related
Märk också de hela tiden förekommande pulserande ringarna som skickas ut ifrån frihetsgudinnasn fackla.Ringar fanns öven ombord på E. last-så kärnvapen är underskattat.3.e världskriget har redan börjat,iallafall för mig.