2011-10-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Precis. Det är det som är hela agendan och eliten vet att de både har kapacitet och möjligheter att utföra liknande scenarior. Ju svårare att ta till sig som sanning desto lättare att hitta på en fiktiv skurk och det är här en annan grogrund till 9/11 kommer in, att säkra Israels säkerhet och intressen. Bibi Netanyahu sa ju rakt ut i en intervju att det var bra när han fick frågan vad attacken betydde för ”Israel”. Han upptäckte snabbt sitt misstag och försökte sedan tona ner det hela.

Susan Lindauer ja, den före detta CIA-agenten, är en av få ärliga rapportörer från Libyen som på ett tidigt stadium berättade om hatt hon sett videofilmer på ”rebellernas” våldsdåd.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det där är inte första exemplet precis. Så jädra äckligt! Döda några. Använd militära rättegångar och militära fängelsen för andra. Smutskasta resten. Det finns inget bättre ord än ren och skär fascism. Förra gången krävdes ett världskrig för att stoppa det, och en del imbillar sig att man bara går till närmaste journalist, så blir allting bra.

HA!
Susan Lindauer har offrat väldigt mycket för att få fram sin berättelse och har därmed uppvisat ett civilkurage som de flesta saknar i dagens samhälle eftersom ingen vågar för det kan kosta hela ens karriär och i vissa fall även livet.

Den stora paradoxen är att USA:s krig mot terror nu istället framstår som den verkliga terrorismen.

Har i ett av mina tidigare inlägg länkat till ett klipp om den stora konspirationen, där 9-11 ingår, dvs NWO (New World Order) och det ligger tyvärr mycket sanning i hur makteliten försöker få världsherravälde. Eftersom det är ett väldigt bra klipp så tål det att postas igen och jag rekommenderar er alla att se det för det beskriver hur illuminati har jobbat sedan slutet av 1800-talet.
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/38209/FI%20GHT_THE_NEW_WORLD_ORDER/
Senast redigerad av BloodNGuts 2011-10-05 kl. 15:08.
Citera
2011-10-05, 15:12
Medlem
diana-IIs avatar
QUOTE=skunkjobb]En ännu bättre historielektion i musiktappning med lite mer än bara namedropping är Blå Tågets Kalla kriget: http://www.youtube.com/watch?v=Jsniv9024uk
... Jag gillar USA bättre än vilket kommunistland som helst på jorden men jag gillar låten ändå.[/quote]

jo, viss tankeverksamhet, etik och moralism har funnits i både det röda & blå tältlägren, vilket glädjer mig, att människor har hjärtan. USA är nationen som motade kommunismen vid Dörren, kalla det svenskporten, att stanna vid Östersjögränzen.Sedan slänges ytterligare ut.Jag väl den enda i klassen inklusive lärarinnan som inte var kommunist. Ett tag trodde man att man skulle bli mobbad för den sakens skull, men så fanns det två med en avvaktande hållning, vilka inte såg världen i svartvitt, rött& blått eller ond och god, så då klarade man sig.
Kommunismen som politisk agenda har aldrig haft en möjlighet i USA få fotfäste,(vilket är bra.)Däremot har kommunism risken i Sverige, en sk . kommunistiskrevolution av svenskarna varit hög, särskilt under 70-talets terror. Av någon anledning har man också mörkat detta hotfaktum, namnen och landsförrädarna(lättlurade).Denna ideologi vilket berövat 100-miljonstals offer har fått mycket mindre i anslag än någon annan ism -ideologisk rörelse i Sverige, som ändå inte utgjort något större hot.
Den sk. politiska upplysningen, den är alltså aktiv med det som är mest osannolikt att inträffa ,i en bekvämlighetszon. Tvärtom, än vad den borde göra istället för att gräva i det som luktar. Bara städa där det är rent?
I USA har det inte förekommit någon kommunistrisk, istället har man lite överdrivet hängt ut personer direkt- för att vara kommunister, när det i själva verkat kanske bara varit social- liberaler(socialdemokrater). De kan ha varit en jordägare i Argentina som velat behandla sina anställda väl, gett dem förmåner o s v- något vi idag beskriver som "rättvisemärkt". De kan också ha varit ryska flyktningar, som kritiserat sin egen Dumas,
då har dessa självfallet också varit opålitliga kommunister eftersom de kritiserat auktoriteter, vilka USA regering förhandlat affärer med. USA är ett land som först stödde Stalin med pengar sedan bombade sönder Tyskland och sedan slöt "fred."?

Riktiga övergrepp och skandaler kommer ofta inte till vanliga människors kännedom, inte ens i ett land som Sverige.Katastrofer som näraHärdsmälta & Estonia går inte att sudda bort men ofta är det ändå utfrysning som gäller iaf. Inte ett ord får yppas och väldigt effektivt skött - och då ifrån CB-(storpsykopat)som själv jämt ropar på frihet och individens rätt att få berätta sin egen historia. Jag tror ju inte att han personligen bryr sig om några sportdykare får benmärgscancer.
Däremot finns det i Sverige aktiva personer med ryggrad, som reser sig och visar dödsförakt när etiopier blir för ensidigt beskrivna eller tagit för stor plats i det mediala hjärntvättningsrummet, vilket är ett friskhetstecken på att Sverige inte helt gått under när det gäller yttrandefrihet och att svenskarna är ett heroiskt folk. Ibland säger Amerikanerna:
"Vi är "Européer", möjligtvis utifrån ett genetiskt perspektiv men inte ur ett kulturellt utan det är online som gäller för att nå målet. De har kanske aldrig varit kommunister (har säkert funnits fler K i Sverige.)men de har haft politiska agendor och kört över människor på "kommunistvis"med ångvält, utan att sky några medel på det mest barbariska vis. Då blir de ju själva förövarna, ungefär i samma liga som dessa rödjävlar, talibaner eller muslimer de slåss emot och gillar att "hata".
Idag har USA själva gått mot ett sådant regerings och statligt monopolåsiktsmaskineri där insiders trycket blivit så stort att de kommer att spränga sig själva i bitar!

Coldplay har sammanfattat det hela ganska så bra,åtminstonde tolkar jag texten som USA.
http://www.youtube.com/watch?v=1bJMxhvVf0o

Denna musikvideo ifrån 93 blir i efterhand så skruvad med tanke på WTC
DRa slowmotion på 3.49.- 3.54 så sner ni själv hur hela Manhattan sett tredimensionellt,sjunker nerifrån sett, ner i underjorden,ungefär på samma vis som det inträffade.
http://www.youtube.com/watch?v=7NZ04BG7TfA&feature=related

Märk också de hela tiden förekommande pulserande ringarna som skickas ut ifrån frihetsgudinnasn fackla.Ringar fanns öven ombord på E. last-så kärnvapen är underskattat.3.e världskriget har redan börjat,iallafall för mig.
Senast redigerad av diana-II 2011-10-05 kl. 15:58.
Citera
2011-10-05, 16:39
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Att plantera bevis för WMD i Irak hade varit en promenad i parken i jämförelse med vad du påstår låg bakom 11/9. Nu gjorde man inte det. "hade de däremot ertappats med att faktiskt smussla in massförstörelsevapen i Irak hade de verkligen fått stå med hundhuvudet", du är för rolig du. Man avstod alltså från att rädda ansiktet av rädsla att bli avslöjad med denna bluff men man avstår inte från att mörda 3000 av sin egen befolkning. Vilket hade varit det mest besvärande avslöjandet för konspiratörerna av dessa båda scenarion? Snälla, försök med ett logiskt svar nu.

Irak hade ju faktiskt köpt 500 ton yellowcake från Niger tidigare men inte under tiden för vapenembargot. Så ja, det förekom falsk information inför invasionen, det är allmänt känt. Och hur kan det vara känt? Tack vare det öppna samhälle som USA faktiskt är. Det hade varit hur lätt som helst att göra en cover up även på det men inte heller det gjorde man.

Varför skulle de plantera in massförstörelsevapen i Irak när det uppenbarligen räckte med ett par förfalskade dokument och ett upphittat pass för att få sitt krig. När de väl invaderat spelar det ingen större roll om några massförstörelsevapen hittas eller inte, de hade ju dokument som visade att Irak köpt Yellow Cake.
Och nej, det var inte tack vare det öppna samhället som bluffen avslöjades utan tack vare IAEA, och tack vare det Italienska parlamentets utredning så fick vi också namnen på de skyldiga, däribland en Israelisk spion vid namn Larry Franklin.
Dessutom informerades CIA om att dokumenten var förfalskade nio dagar innan Bush använde informationen i syfte att vilseleda befolkningen och FN.

Citat:
Det ryms inom intellektuell hederlighet att kalla en öppen antisemit för antisemit lika väl som jag kallar en idiot för idiot. Dessutom har jag visat varför det är relevant att belysa antisemitism hos debattörer i det här ämnet. Hade du någon kommentar på det?

Så du tycker det är intellektuellt hederligt att kalla mig för äcklig nazist, eller du står fast vid din lögn att du inte gjort det?
Även om jag hade varit nazist så är det vad jag säger du ska argumentera emot och inte dina fantasier om min politiska åskådning. Jag har aldrig hört dig klaga på 9/11 Commission Report för att vissa utredare där var nykonservativa zionister.
Men visst, du kan ju bemöta mina argument med att jag är anti-semit så bemöter jag dina med att du är islamofob så får vi se hur konstruktivt det blir.
Citera
2011-10-05, 18:24
Medlem
Citat:

Det ryms inom intellektuell hederlighet ....

Väntar fortfarande på svar från #19574. Bara en fråga, och du vägrar.

(intellektuell hederlighet från din sida..?... fnys!)
Citera
2011-10-05, 19:15
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Men ändå är han inte ens säker på om det faktiskt var nåt som flög in i tornen. Det låter ju som en förtroendeingivande grund att bygga sin teori på.
Då uppfattar vi det på olika sätt. Däremot blev jag idag varse att det finns någon som uppenbarligen hävdar det om jag uppfattat det rätt, men då jag aldrig hört talas om det tidigare ber jag att få återkomma.
Citat:
Det är möjligt att den var på gränsen, men det finns ju andra som kliver ganska långt över den. Se bara på några av dina bidrag till tråden nedan:

"Kan du inte titta på bilderna innan du öppnar kakhålet?" "Fatta verkligheten själv din jävla nolla." "Tänkte väl att du inte är intelligensbefriad, din hjärna tycks bara sakna intellektuell kapacitet att lösa in checkar som överskrider din egen lön." "Jag har mött hundratals flockmentalitetstänkande intellektuellt befriade nollor som dig..."
Men snälla, försök se hela bilden. Vad hade föregått dessa kommentarer. När det gäller att försöka ”sätta dit” mig tänker du tydligen inte på det där med energin. Billigt!
Citat:
Jag skrev om jag var mer konspiratoriskt lagd, men strunt samma. Jag kan tänka och jag ifrågasätter. Det är därför jag finner atombombsteorier osannolika. Jag har åtminstone en åsikt, till skillnad från dig som mest verkar intresserad av att kasta fram så många märkligheter och skumma företeelser som möjligt utan att de på nåt sätt hänger samman.
Då ber jag om ursäkt, för jag har uppfattat det som att du tror på den officiella versionen. Och kanske är det också är vice versa, vi förstår inte varandras skriftspråk helt enkelt.
Citat:
Det är du som säger att jag tror på maktelitens medier. Jag bildar mig egna uppfattningar, även om de skiljer sig radikalt från dina. Jag är ingen marionettdocka som går på vad som helst, för då skulle jag kanske ha suttit och tyckt att radiostyrda drönarplan (som kanske inte fanns) som av dansande israeliska agenter flögs in i byggnader som var apterade med thermit, sprängmedel och atombomber inte lät helt orimligt.

Ja, det finns säkert många psykopater inom maktens elit, men det säger inte att de har utfört det här dådet. Däri ligger mitt kritiska granskande. Jag kan bara beklaga att du inte är förmögen att inse det.

Ett litet tillägg: Vad säger A&E om atombombsteorin?
Det första stycket lämnar jag därhän då det inte innehåller något av substans.

Vem har då utfört dådet enligt dig?

Jag vet inte.

Malcolm X sade en gång:

If youre not careful,
the newspapers will have you hating the people who are being oppressed,
and loving the people who are doing the oppressing
.
Senast redigerad av BlizzardKing 2011-10-05 kl. 19:20.
Citera
2011-10-06, 00:32
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Väntar fortfarande på svar från #19574. Bara en fråga, och du vägrar.

(intellektuell hederlighet från din sida..?... fnys!)
Vad fasen, jag svarade men jag använde väl så mycket nedsättande ord om dig att det blev borttaget. Nåja:
Citat:
Om man t o m har CIA-agenter i ledningen kan man visst hindra ett och annat. Inhemsk media är givetvis mer kontrollerad en utländsk. Verkar rimligt att de minst kan plantera ett och annat i utlänsk media, medan de t o m kan använda en del censur i inhemsk media.

Citat:
Är det inte konstigt att t ex Watergateskandalen kunde publiceras om CIA hade sådan kontroll över media? Den fick ju faktiskt en president på fall, en president som var pro-CIA.
Citat:
Så med ditt skummande lyckas du fortfarande förneka CIA's kontroll. Kul att du nämner konspirationen Watergate. Krävdes rätt mycket av journalisterna där. Två till döda och du hade fortfarande skrikit konspirations-teoretiker och idiot om det hela.

Citat:
Hur kan nyheter om CIA:s övertramp kablas ut i mainstreammedia över hela världen om de har någon som helst kontroll?
Citat:
Vad menar du? Vi pratar inte om Gud här. Till slut inser även sådana som du att något är fel, (väl?).

Citat:
Varför planterade man inte bevis för massförstörelsevapen i Irak och slapp skämmas över CIA:s bristfälliga underrättelser? Det hade varit så djävla enkelt att frakta dit lite kemiska vapen så hade USA kunnat stå där i triumf och tagit emot världens hyllningar (kanske inte dina ändå). Men det gjorde man inte. Istället erkände man sina misstag. Är inte det konstigt av denna allsmäktige jätte?
Citat:
Igen, vi pratar inte om Gud. Försök att vara seriös, men visst försökte man med falska bevis.

Citat:
När du givit en seriös replik på dessa invändningar kan vi fortsätta. Klarar du inte det är du intellektuellt ohederlig och förtjänar inte att vara med i någon diskussion.

Citat:
Gjort, fast du slingrar dig bara. Om du nu äntligen inser att CIA har haft minst sagt massor med fuffens för sig. I gott eller ont syfte spelar ingen roll. Vad får dig att tro att de slutat med det?
Svara nu äntligen?

Nämen, vet du vad jag ser nu? Att DU bara slingrar dig och inte alls belägger att CIA har den makt över media som du påstått. När jag kommer med klockrena exempel på deras bristande mediakontroll så replikerar du med trams som "Vi pratar inte om Gud här" för att släta över att amerikansk media rapporterar om hur CIA gjort bort sig. Vem är det som slingrar sig egentligen?
Citera
2011-10-06, 02:53
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Fattar du trögt eller? Jag har ju skrivit det flera gånger. Hur många gånger ska vi dra samma visa innan du förstår? Troligen gör du väl aldrig det men jag tar det en sista gång: USA må ha haft falska förespeglingar för att gå in i Irak och det har de fått bära hundhuvudet för internationellt. Med en handvinkning kunde de förfalskat bevis i efterhand och planterat lite kemiska stridsmedel t ex i Irak och sluppit skammen. Risken de tagit med att bli avslöjade med en sådan bluff är så mikroskopisk i jämförelse med att bli avslöjade med att verkligen ha arrangerat 11/9 att det räcker med detta resonemang för att vederlägga allt ert tramsande.

Hur smart tror du att en stat av USA:s storlek är egentligen?

Citat:
Jag har för mig att jag kallade dig nazzesvin eller liknande i samma veva som jag tog upp BlizzardKings bakomliggande motiv för att driva tesen att judar sprängde WTC och belade att han också är judehatare. Inlägget blev kvickt raderat så jag minns inte exakt. Jag har läst vad du skrivit i trådar om förintelseförnekelse, judiska maktförhållanden etc. och det råder ingen tvekan om att du är judehatare. Nazism innefattar ju lite mer än det så jag tar tillbaka just det ordet. Du kanske inte delar deras syn på kollektivets värde över individens. Jag har redan skrivit varför det är relevant om du är judehatare för din trovärdighet i den här tråden. Om vi diskuterade svensk energipolitik hade det varit helt ovidkommande men här är det i allra högsta grad relevant då du beskyller judar för 3000 människors död fast förövarna var allt annat än judar.

Du får kalla mig islamofob om du kan visa belägg för att jag är det. Lycka till!

Tror du att priset på kärnkraft kommer att skjuta i höjden när det blir vinter?

Tror du på judar, araber etc så var det skit samma. Jag tycker det verkar som om Vattenfall kommer att höja priset per kwH inom kort.

Kanske nåt att slänga en femhunka på eller nåt?
Citera
2011-10-06, 07:37
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag har för mig att jag kallade dig nazzesvin eller liknande i samma veva som jag tog upp BlizzardKings bakomliggande motiv för att driva tesen att judar sprängde WTC och belade att han också är judehatare. Inlägget blev kvickt raderat så jag minns inte exakt. Jag har läst vad du skrivit i trådar om förintelseförnekelse, judiska maktförhållanden etc. och det råder ingen tvekan om att du är judehatare. Nazism innefattar ju lite mer än det så jag tar tillbaka just det ordet. Du kanske inte delar deras syn på kollektivets värde över individens. Jag har redan skrivit varför det är relevant om du är judehatare för din trovärdighet i den här tråden. Om vi diskuterade svensk energipolitik hade det varit helt ovidkommande men här är det i allra högsta grad relevant då du beskyller judar för 3000 människors död fast förövarna var allt annat än judar.

Du får kalla mig islamofob om du kan visa belägg för att jag är det. Lycka till!
[Min fetning]

Vänligen påvisa var jag "driver tesen att judar sprängde WTC".

Vänligen visa var du "belägger att jag också är judehatare".

Vänligen//BK
Citera
2011-10-06, 07:45
Medlem
Citat:
Då uppfattar vi det på olika sätt. Däremot blev jag idag varse att det finns någon som uppenbarligen hävdar det om jag uppfattat det rätt, men då jag aldrig hört talas om det tidigare ber jag att få återkomma.
Enligt ditt eget inlägg med inledningen till Jeff Pragers 80-sidiga verk så är han bland annat övertygad om att "The planes, if they existed at all, were drones flown by remote." Det känns lite motsägelsefullt att han är övertygad om att han inte är helt säker på en sak. Det kan väl kanske även tolkas som att det inte behöver ha varit flygplan, utan till exempel robotar, men då krävs förstås att alla tv-sändningar och filmupptagningar av händelsen förfalskades i realtid och efteråt, samtidigt som alla vittnen som såg planen ljuger. Och hur trolig känns den teorin?

Citat:
Vem har då utfört dådet enligt dig?
Jag tror att det var al-Qaida. Det är tio år senare fortfarande den mest logiska och i praktiken mest genomförbara teorin. Särskilt om man jämför den med såna som atombombsspekulationerna. Så jag avfärdar inte automatiskt alla andra teorier, men jag tänker inte gå på vilket jävla trams som helst.

Citat:
Malcolm X sade en gång:
If youre not careful, the newspapers will have you hating the people who are being oppressed,
and loving the people who are doing the oppressing
.
Svenskt ordspråk: Ibland ser man inte skogen för alla träd.
Citera
2011-10-06, 08:27
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Enligt ditt eget inlägg med inledningen till Jeff Pragers 80-sidiga verk så är han bland annat övertygad om att "The planes, if they existed at all, were drones flown by remote." Det känns lite motsägelsefullt att han är övertygad om att han inte är helt säker på en sak. Det kan väl kanske även tolkas som att det inte behöver ha varit flygplan, utan till exempel robotar, men då krävs förstås att alla tv-sändningar och filmupptagningar av händelsen förfalskades i realtid och efteråt, samtidigt som alla vittnen som såg planen ljuger. Och hur trolig känns den teorin?
Det är väl ett friskhetstecken att han är öppen för olika scenarios? Enligt egen utsago gör du ju det själv…
Citat:
Jag tror att det var al-Qaida. Det är tio år senare fortfarande den mest logiska och i praktiken mest genomförbara teorin. Särskilt om man jämför den med såna som atombombsspekulationerna. Så jag avfärdar inte automatiskt alla andra teorier, men jag tänker inte gå på vilket jävla trams som helst.
OK. Då tror du alltså på den officiella versionen. Själv tycker jag det är trams som det inte finns någon logisk förklaring till. Men du måste ha funnit den. Mina gratulationer.
Citat:
Svenskt ordspråk: Ibland ser man inte skogen för alla träd.
Ska träd liknas vid massmedier? Eller med muslimer eller al-Qaida här?

Only the small secrets need to be protected. The big ones are kept secret by public incredulity.
- Marshal Mc Luhan
Citera
2011-10-06, 10:30
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Fattar du trögt eller? Jag har ju skrivit det flera gånger. Hur många gånger ska vi dra samma visa innan du förstår? Troligen gör du väl aldrig det men jag tar det en sista gång: USA må ha haft falska förespeglingar för att gå in i Irak och det har de fått bära hundhuvudet för internationellt. Med en handvinkning kunde de förfalskat bevis i efterhand och planterat lite kemiska stridsmedel t ex i Irak och sluppit skammen. Risken de tagit med att bli avslöjade med en sådan bluff är så mikroskopisk i jämförelse med att bli avslöjade med att verkligen ha arrangerat 11/9 att det räcker med detta resonemang för att vederlägga allt ert tramsande.

Okej, så du tar alltså det faktum att de inte planterade bevis utan nöjde sig med att förfalska dokument som bevis på att de inte också låg bakom attacken. Verkar som att ni har väldigt olika vågskålar när det kommer till att avgöra tyngden i olika bevis.
Citera
2011-10-06, 11:06
Medlem
Citat:
Det är väl ett friskhetstecken att han är öppen för olika scenarios? Enligt egen utsago gör du ju det själv…
OK. Då tror du alltså på den officiella versionen. Själv tycker jag det är trams som det inte finns någon logisk förklaring till. Men du måste ha funnit den. Mina gratulationer.
Nej, det är faktiskt raka motsatsen till ett friskhetstecken om man ser det som en möjlighet att alla tv-sändningar, filmupptagningar och nästan alla vittnesmål är falska. Menar du på allvar att det låter som en rimlig och logisk teori?

Citat:
Ska träd liknas vid massmedier? Eller med muslimer eller al-Qaida här?
Nej, jag avsåg givetvis de sanningssökare och konspirationsteoretiker som hakar upp sig på en mängd enskilda detaljer utan att kunna se helheten. Man utesluter inte nåt (utom den officiella versionen, konstigt nog) utan ser allt som bevis för att det är nåt skumt i görningen. Att många av dessa märkligheter motsäger varandra eller är fullständigt ologiska verkar inte spela nån roll. Det är inte skogen som är det viktiga för dem, utan träden.

Ta till exempel min favorit av alla argument för att det är nåt skumt med kraschen i Pentagon: Varför syns inte planet på några övervakningsfilmer?

Om det i den berömda filmsekvensen när "planet" exploderar vid Pentagon hade funnits en ruta där man såg flygplanet, hade det då tystat de misstänksamma? Givetvis inte. Då hade det istället låtit: "Det där är inget bevis. Det är ju Pentagons egen kamera, så de kan ju lätt lägga in en bild på ett flygplan efteråt."

Det finns ju uppenbarligen flera (även du?) som tror att allt filmat material från New York är manipulerat. Alltså är man bara intresserad av att driva konspirationsteorin/sanningssökandet vidare, utan att vilja erkänna att den officiella teorin faktiskt kan stämma. Det är skumt att det inte syns nåt plan, men det skulle även vara skumt om man såg ett plan. Hur kan man motbevisa nån som har den inställningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in