2012-03-10, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Så flera nyhetskanaler gjorde samma misstag från samma meddelande menar du?
Med andra ord så får nyhetskanaler information som inte checkas utan sänds vidare till oss TV-tittare i hopp om att informationen stämmer.

Men då är vi i alla fall överens om att det inte är journalistik nyhetskanalerna håller på med.
Ingen granskning utan mer "skicka vidare".
Ja, det är precis vad medier håller på med. Det är därför som det dagligen görs ankor och korrigeringar i tidningar och tv. Inte minst vid kaotiska situationer som den dagen. Det är alltså ännu en "märklig" grej som inte är det minsta märklig - ett inte alls ovanligt inslag i den här forumdelen.

Citat:
Så att nu "någon" ska ha förutspått något som aldrig tidigare hänt i människans historia är inte det minsta lilla skumt tycker du?
Av ett märkligt ting och ingenting alls väljer jag att tro på det märkliga. Varför förstår du inte det?

Citat:
Inte mycket till teori du.
Kan vara en brandman eller nåt som säger något.
Men det är ändå en teori. Ingen tycks kunna komma på en bättre förklaring, och då skriver vi ändå i en forumdel där man, till synes på allvar, tar upp möjligheten att gåtfulla energivapen gör damm av New York. Det säger det mesta om hur långsökt BBC-diskussionen är.

Citat:
Tror den frågan passar bättre på filosofi- och/eller på psykologiavdelning här på FB.
Ingen aning vad som snurrar runt i hagen på dessa människor.
Och eftersom inte ens du kan komma på en anledning till varför de skulle göra så borde det vara ganska uppenbart att många andra utesluter "foul play" eftersom det är fullständigt obegripligt.

Citat:
Än en gång, utveckla din teori.
Berätta vad det du ser/vet eller tror dig veta som alla andra har missat.
Jag har gett ett förslag på en teori. Men eftersom du och Arthur Dent vill inte inte diskutera teorier så det känns onödigt att skriva ännu mer om det. Att kasta pärlor åt svin, så att säga.

Citat:
Inte en enda hoppas jag.
Det jag vill är att folk ska söka efter information själv, läs, titta på dokumentärer, läsa NIST rapporter och sen bilda sig en egen uppfattning.
Ja, det verkar ju ha gått strålande hittills. Lycka till med den taktiken.

Citat:
Att vinna Jackpott på Lotto är slump.
Att två oberoende personer förutspår en händelse som tidigare aldrig någonsin har inträffat, är något helt annat.
Nej, tydligen är det nåt oförklarligt som är höljt i dunkel, vilket du anser vara bevis för en konspiration. Vi har uppenbarligen lite olika nivå på våra beviskrav.
Citera
2012-03-10, 10:09
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallefjant007
Det var bara ett exempel, Helge!
Ha ha ha, du är för rolig! Nä du, det var inte "bara ett exempel". Det var ett extremt påstående som går stick i stäv med vad all fakta visar. Det duger inte att slänga ur sig sådana påståenden utan minsta lilla pytteplutt av uppbackning. Därför upprepar jag: Men visa din uträkning på att det inte räckte med de flygplan som flög in på den höjd de gjorde då. Sedan får du visa att en jumbojet hade fått ett torn att rasa och vilken höjd planet i så fall skulle träffa på. För det är väl inte så att du snackar skit nu igen utan att ha en djävla aning om vad du säger?
Citera
2012-03-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad dillar du om? Det är inget konstigt med var kollapsen började. Glo vid 1:40 här http://www.youtube.com/watch?v=CM88xJX5FsA så ser du precis när det börjar rasa (Till Tallefjant och andra mindre bevandrade: Japp, norra tornet var WTC 1)

Du är en djupt oärlig människa som ständigt undviker att svara på frågorna som skulle avslöja din intellektuella nakenhet. Tro inte att du framstår som mindre naken för det, du klarar helt enkelt inte att svara och du vet att svaren skulle slå hål på dina egna konspirationsdrömmar.
Du har lagt upp ett klipp som hänvisar till thermonuclear demolition av WTC, härligt att du äntligen insett vad som tog ner WTC1, -2 & -7.

Citat från texten som beskriver klippet:

"Famous video by Etienne Sauret. It clearly shows a strong earthquake (well over 5.5 on the Richter Scale - telling us than not less than 100 kiloton underground nuclear explosion must have been responsible). This is a clear proof of the WTC nuclear demolition. The actual earthquake caused by the nuclear explosion underneath it -- the one that took place 12 seconds before the top started to move downwards. Watch Dimitri Khalezov's video presentation "nuclear demolition of the World Trade Center" or shortly "9/11thology" - the only video prohibited on YouTube. 26 parts. It could be found here: www.911-truth.net"
Citera
2012-03-10, 11:09
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Du har lagt upp ett klipp som hänvisar till thermonuclear demolition av WTC, härligt att du äntligen insett vad som tog ner WTC1, -2 & -7.

Citat från texten som beskriver klippet:

"Famous video by Etienne Sauret. It clearly shows a strong earthquake (well over 5.5 on the Richter Scale - telling us than not less than 100 kiloton underground nuclear explosion must have been responsible). This is a clear proof of the WTC nuclear demolition. The actual earthquake caused by the nuclear explosion underneath it -- the one that took place 12 seconds before the top started to move downwards. Watch Dimitri Khalezov's video presentation "nuclear demolition of the World Trade Center" or shortly "9/11thology" - the only video prohibited on YouTube. 26 parts. It could be found here: www.911-truth.net"
Ska jag skratta eller gråta? Jag väljer ingetdera och känner bara tomhet inför din oändliga dumhet. Jag skiter fullständigt i vad uppläggaren av klippet har för psykiska åkommor, det var ett bra klipp där man ser början till raset. Punkt och helvete slut!
Citera
2012-03-10, 11:51
Medlem
Citat:
Du är även "övertygad om att det inte finns en enda verklig bildruta från den dagen", så klippet som visar på en kärnvapensprängning är alltså enligt dig fejkat. På vilket sätt stärker förfalskade bevis teorin om kärnvapenladdningen? Det borde ju vara ett starkt argument mot det.
Citera
2012-03-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ska jag skratta eller gråta? Jag väljer ingetdera och känner bara tomhet inför din oändliga dumhet. Jag skiter fullständigt i vad uppläggaren av klippet har för psykiska åkommor, det var ett bra klipp där man ser början till raset. Punkt och helvete slut!
Få inte en hjärtattack nu bara

Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Du är även "övertygad om att det inte finns en enda verklig bildruta från den dagen", så klippet som visar på en kärnvapensprängning är alltså enligt dig fejkat. På vilket sätt stärker förfalskade bevis teorin om kärnvapenladdningen? Det borde ju vara ett starkt argument mot det.
Det mesta förvandlades till pulver och det är ett starkt bevis för thermonuclear demolition och många har vittnat om att det kändes som att ett tåg passerade under deras fötter alldeles innan tornen rasade.

Tornen förvandlades till pulver: http://www.youtube.com/watch?v=bsvsboAQ6IE
Citera
2012-03-10, 12:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Få inte en hjärtattack nu bara

Det mesta förvandlades till pulver och det är ett starkt bevis för thermonuclear demolition och många har vittnat om att det kändes som att ett tåg passerade under deras fötter alldeles innan tornen rasade.

Försök inte byta ämne till din totalt urflippade, löjliga, idiotiska atombombsteori igen. Det är ingen utanför mentalvården som tror en sekund på det ändå. Nu diskuterade vi anakronismer i nyhetsrapporteringen och då benar vi ut det. Det är ett antal för dig besvärande frågor som ligger obesvarade så ta dig an dem innan du babblar om något annat.
Citera
2012-03-10, 14:16
Medlem
Citat:

Varför fortsätter du att länka till material som enligt dig själv är fejkat? Det stärker inte direkt din trovärdighet.
Citera
2012-03-10, 14:35
Medlem
Citat:
Försök inte byta ämne till din totalt urflippade, löjliga, idiotiska atombombsteori igen. Det är ingen utanför mentalvården som tror en sekund på det ändå. Nu diskuterade vi anakronismer i nyhetsrapporteringen och då benar vi ut det. Det är ett antal för dig besvärande frågor som ligger obesvarade så ta dig an dem innan du babblar om något annat.
Grejen är den att jag fullkomligen älskar atombomber och thermonuclear demolition, ska jag vara riktigt ärlig så upptar det hela min vakna tid.

Citat:
Varför fortsätter du att länka till material som enligt dig själv är fejkat? Det stärker inte direkt din trovärdighet.
Allt är givetvis inte fejk utan bara det som jag bestämmer. Min trovärdighet är 100%-ig därom råder inga som helst tvivel.
Citera
2012-03-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Du, och några med dig, är helt enkelt omöjliga att diskutera med.
Arthur, det blir ett sent tillägg, men jag ville bara påminna dig om den typ av seriösa användare som du av nån anledning aldrig tycks gnälla på. Intellektuella giganter som budbäraren BlizzardKing, sten.b, Tallefjant007 och givetvis BloodNGuts här nedan gör uppenbarligen sitt yttersta för att bidra till diskussionen här.

Citat:
Det är ingen slump att så många ansikten dök upp i röken och det beror på att det som kablades ut över hela världen var en förinspelad film och inte de verkliga händelserna.
Citat:
Det som har filmats nerifrån gatunivå är däremot med största sannolikhet autentiskt bildmaterial.
Citat:
All media från 9/11 är fejk [...] jag är numera övertygad om att det inte finns en enda verklig bildruta från den dagen
Citat:
Allt är givetvis inte fejk utan bara det som jag bestämmer. Min trovärdighet är 100%-ig därom råder inga som helst tvivel.
BloodNGuts, tack för att du medger att du antingen är ett troll eller psykiskt funktionsnedsatt. Då behöver man inte ta dina inlägg på allvar längre. Synd, för du verkade åtminstone ha en åsikt som du vågade argumentera för.
Citera
2012-03-10, 15:25
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ha ha ha, du är för rolig! Nä du, det var inte "bara ett exempel". Det var ett extremt påstående som går stick i stäv med vad all fakta visar. Det duger inte att slänga ur sig sådana påståenden utan minsta lilla pytteplutt av uppbackning. Därför upprepar jag: Men visa din uträkning på att det inte räckte med de flygplan som flög in på den höjd de gjorde då. Sedan får du visa att en jumbojet hade fått ett torn att rasa och vilken höjd planet i så fall skulle träffa på. För det är väl inte så att du snackar skit nu igen utan att ha en djävla aning om vad du säger?

Oavsett hur många flygplan som man flyger in i WTC 1 och 2 så skulle inte tornen rasa som de gjorde 11 september. För att det VAR en kontrollerad rivning. Period!
Citera
2012-03-10, 17:28
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ja, det är precis vad medier håller på med. Det är därför som det dagligen görs ankor och korrigeringar i tidningar och tv. Inte minst vid kaotiska situationer som den dagen. Det är alltså ännu en "märklig" grej som inte är det minsta märklig - ett inte alls ovanligt inslag i den här forumdelen.

Av ett märkligt ting och ingenting alls väljer jag att tro på det märkliga. Varför förstår du inte det?
Ok så att förutspå 7:ans kollaps p.g.a. av eld vilket vi vet att en sådan typ av byggnad tidigare aldrig har kollapsat, någonsin och av någonting annat än kontrollerade rivningar…
…inte är märkligt i din mening, visst tycker du det så får det stå för dig. Du är nog väldigt ensam med den tron.

Vad är märkligt enligt din mening?
Jag skulle säga att det är omöjligt att förutspå en händelse som tidigare aldrig har inträffat, så man undrar vad det du sätter för kriterier på märkligt?

Citat:
Men det är ändå en teori. Ingen tycks kunna komma på en bättre förklaring, och då skriver vi ändå i en forumdel där man, till synes på allvar, tar upp möjligheten att gåtfulla energivapen gör damm av New York. Det säger det mesta om hur långsökt BBC-diskussionen är.
Och vad har energivapen-teorierna med BBC att göra?
Har du rätt angående BBC bara för att det finns vissa som tror på att energivapen var inblandade?

Citat:
Och eftersom inte ens du kan komma på en anledning till varför de skulle göra så borde det vara ganska uppenbart att många andra utesluter "foul play" eftersom det är fullständigt obegripligt.
Ser jag att ett hus brinner så vet jag att det brinner, behöver inte veta varför man tände eld på det eller hur dem resonerade när dem tände eld på det. Brinner det så brinner det.
Visst så vill jag veta varför, men jag behöver inte veta varför för att veta att huset brinner.
Ligger det en dö människa på gatan så är det inte självmord det första som poppar upp i skallen, bara för att det inte finns några gärningsmän i närheten eller att jag då inte har någon teori på hur dem resonerade när dem utförde dådet.

Citat:
Jag har gett ett förslag på en teori. Men eftersom du och Arthur Dent vill inte inte diskutera teorier så det känns onödigt att skriva ännu mer om det. Att kasta pärlor åt svin, så att säga.
Kan vara en brandman är inte en teori.
För att det ska börja likna en teori så får du ta och skriva mer än en mening.

Hur passar det avbrutna räddningsförsöket och avspärrningarna m.m in i din lilla teori?
Det här var inte något man tänkte att det kanske kan ske, utan folk visste att det skulle ske.
Hur är det möjligt?

Citat:
Nej, tydligen är det nåt oförklarligt som är höljt i dunkel, vilket du anser vara bevis för en konspiration. Vi har uppenbarligen lite olika nivå på våra beviskrav.
Snälla låt mig själv få skriva vad jag anser vara bevis och för vad, du har vid flera tillfällen visat att du inte förstår enkla saker, att då sätta dig in i hur jag eller någon annan tycker och tänker är att ta vatten över huvudet.

Ska korta ner mina svar till dig hädanefter då du gång på gång missar det folk skriver.
Vanligt bland debunkers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in