Citat:
Ja, det är precis vad medier håller på med. Det är därför som det dagligen görs ankor och korrigeringar i tidningar och tv. Inte minst vid kaotiska situationer som den dagen. Det är alltså ännu en "märklig" grej som inte är det minsta märklig - ett inte alls ovanligt inslag i den här forumdelen.
Ursprungligen postat av BackFlashad
Så flera nyhetskanaler gjorde samma misstag från samma meddelande menar du?
Med andra ord så får nyhetskanaler information som inte checkas utan sänds vidare till oss TV-tittare i hopp om att informationen stämmer.
Men då är vi i alla fall överens om att det inte är journalistik nyhetskanalerna håller på med.
Ingen granskning utan mer "skicka vidare".
Med andra ord så får nyhetskanaler information som inte checkas utan sänds vidare till oss TV-tittare i hopp om att informationen stämmer.
Men då är vi i alla fall överens om att det inte är journalistik nyhetskanalerna håller på med.
Ingen granskning utan mer "skicka vidare".
Citat:
Av ett märkligt ting och ingenting alls väljer jag att tro på det märkliga. Varför förstår du inte det?
Så att nu "någon" ska ha förutspått något som aldrig tidigare hänt i människans historia är inte det minsta lilla skumt tycker du?
Citat:
Men det är ändå en teori. Ingen tycks kunna komma på en bättre förklaring, och då skriver vi ändå i en forumdel där man, till synes på allvar, tar upp möjligheten att gåtfulla energivapen gör damm av New York. Det säger det mesta om hur långsökt BBC-diskussionen är.
Inte mycket till teori du.
Kan vara en brandman eller nåt som säger något.
Kan vara en brandman eller nåt som säger något.
Citat:
Och eftersom inte ens du kan komma på en anledning till varför de skulle göra så borde det vara ganska uppenbart att många andra utesluter "foul play" eftersom det är fullständigt obegripligt.
Tror den frågan passar bättre på filosofi- och/eller på psykologiavdelning här på FB.
Ingen aning vad som snurrar runt i hagen på dessa människor.
Ingen aning vad som snurrar runt i hagen på dessa människor.
Citat:
Jag har gett ett förslag på en teori. Men eftersom du och Arthur Dent vill inte inte diskutera teorier så det känns onödigt att skriva ännu mer om det. Att kasta pärlor åt svin, så att säga.
Än en gång, utveckla din teori.
Berätta vad det du ser/vet eller tror dig veta som alla andra har missat.
Berätta vad det du ser/vet eller tror dig veta som alla andra har missat.
Citat:
Ja, det verkar ju ha gått strålande hittills. Lycka till med den taktiken.
Inte en enda hoppas jag.
Det jag vill är att folk ska söka efter information själv, läs, titta på dokumentärer, läsa NIST rapporter och sen bilda sig en egen uppfattning.
Det jag vill är att folk ska söka efter information själv, läs, titta på dokumentärer, läsa NIST rapporter och sen bilda sig en egen uppfattning.
Citat:
Nej, tydligen är det nåt oförklarligt som är höljt i dunkel, vilket du anser vara bevis för en konspiration. Vi har uppenbarligen lite olika nivå på våra beviskrav.
Att vinna Jackpott på Lotto är slump.
Att två oberoende personer förutspår en händelse som tidigare aldrig någonsin har inträffat, är något helt annat.
Att två oberoende personer förutspår en händelse som tidigare aldrig någonsin har inträffat, är något helt annat.