2011-10-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag har inte läst Bernsteins artikel. Skummade igenom en recension nu bara och så vitt jag kan se handlade den om att journalister samlat information utomlands för CIA:s räkning. Det betyder inte att CIA kan hindra amerikansk media från att rapportera vad de vill.

Om man t o m har CIA-agenter i ledningen kan man visst hindra ett och annat. Inhemsk media är givetvis mer kontrollerad en utländsk. Verkar rimligt att de minst kan plantera ett och annat i utlänsk media, medan de t o m kan använda en del censur i inhemsk media.

Citat:
Är det inte konstigt att t ex Watergateskandalen kunde publiceras om CIA hade sådan kontroll över media? Den fick ju faktiskt en president på fall, en president som var pro-CIA.
Så med ditt skummande lyckas du fortfarande förneka CIA's kontroll. Kul att du nämner konspirationen Watergate. Krävdes rätt mycket av journalisterna där. Två till döda och du hade fortfarande skrikit konspirations-teoretiker och idiot om det hela.

Citat:
Hur kan nyheter om CIA:s övertramp kablas ut i mainstreammedia över hela världen om de har någon som helst kontroll?
Vad menar du? Vi pratar inte om Gud här. Till slut inser även sådana som du att något är fel, (väl?).

Citat:
Varför planterade man inte bevis för massförstörelsevapen i Irak och slapp skämmas över CIA:s bristfälliga underrättelser? Det hade varit så djävla enkelt att frakta dit lite kemiska vapen så hade USA kunnat stå där i triumf och tagit emot världens hyllningar (kanske inte dina ändå). Men det gjorde man inte. Istället erkände man sina misstag. Är inte det konstigt av denna allsmäktige jätte?
Igen, vi pratar inte om Gud. Försök att vara seriös, men visst försökte man med falska bevis.

Citat:
När du givit en seriös replik på dessa invändningar kan vi fortsätta. Klarar du inte det är du intellektuellt ohederlig och förtjänar inte att vara med i någon diskussion.

Gjort, fast du slingrar dig bara. Om du nu äntligen inser att CIA har haft minst sagt massor med fuffens för sig. I gott eller ont syfte spelar ingen roll. Vad får dig att tro att de slutat med det?
Svara nu äntligen?
Citera
2011-10-04, 21:06
Medlem
BlizzardKings avatar
Äntligen fick jag lite lugn och ro för att ägna mig åt det jag lovat. Personligen har jag ännu bara hunnit skumma lite på ytan av Jeff Prager’s 80-sidiga pamflett Nuclear så jag har inte hunnit bedöma något än. Då jag läst en del av vad han tidigare skrivit och i viss mån även debatterat med honom så vet jag att det inte är någon ”foliehatt” av den enkla anledningen att ingen ”konspirationsteoretiker” lägger ner så mycket arbete som Jeff Prager har gjort. Så här inleder han sitt 80-sidiga verk:
Citat:

I am convinced of many things.

The towers were brought down by controlled demolition and that demolition was nuclear in na-ture. The planes, if they existed at all, were drones flown by remote. The primary motive for the event itself was not to go to war, this was just a wonderful benefit for the perpetrators. The primary motive was financial in nature or rather, to scuttle a series of investigations being carried out by the Office of Naval Intelligence at the Pentagon and the Eldorado Task Force, a group of 55 govern¬ment agencies, and others. There is SEC, Federal Reserve, Bank of New York and federal courts data to support this theory. I’ve researched it. On 911 all of these investigations and many other related financial fraud investigations came to a halt. Years of investigative data were destroyed for¬ever. The evidence, much of it, was all destroyed on 911 and continuing those investigations would have been extraordinarily difficult. Many of the actual investigators and accountants were killed at the Pentagon. Many of the people involved in the financial frauds were killed in the Twin Tow¬ers. People with close associations to these frauds were killed on the 4 alleged aircraft. I highly recommend reading my books which were written to shed light on 911. I have no affiliations with any 911 truth organizations and never will. I don’t trust any of them. They all avoid too many of the critical issues examined in my books. I raise numerous issues that I’ve never seen discussed anywhere else but in my books. I use publicly available although difficult to find data to support my assertions and I believe they are accurate and unarguable. I hope you enjoy this book and I hope you’ll share it with friends and family.
[…]

We were all lied to regarding this event
and whether you believe my specific findings or not, the lies continue.
We’re killing people across the globe based on those lies.
That’s not right.
Foton som många kanske inte sett:

http://www.filedropper.com/askyourselfwhyneversawthispicture
http://www.filedropper.com/bluedust2
http://www.filedropper.com/bluedust
http://www.filedropper.com/nuclear911
http://www.filedropper.com/southtowerdustclouds
http://www.filedropper.com/wtc6

Pamfletten Nuclear:

http://dl.dropbox.com/u/16017306/Nuclear.pdf

ground´ zero´, the point on the surface of the earth or water directly below, directly above, or at which an atomic bomb explodes.

Foliehatt, Konspirationsteoretiker, nedsättande term den lydiga flockmentalitetstänkande och intellektuellt befriade folkmassan använder eftersom de blivit dikterade att göra så av den globala makteliten genom massmedia de själva äger.
Senast redigerad av BlizzardKing 2011-10-04 kl. 21:10.
Citera
2011-10-04, 22:22
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Äntligen fick jag lite lugn och ro för att ägna mig åt det jag lovat. Personligen har jag ännu bara hunnit skumma lite på ytan av Jeff Prager’s 80-sidiga pamflett Nuclear så jag har inte hunnit bedöma något än. Då jag läst en del av vad han tidigare skrivit och i viss mån även debatterat med honom så vet jag att det inte är någon ”foliehatt” av den enkla anledningen att ingen ”konspirationsteoretiker” lägger ner så mycket arbete som Jeff Prager har gjort. Så här inleder han sitt 80-sidiga verk:

Det Prager anger som motiv börjar låta allt mer rimligt, i ett tidigt skede var jag bara medveten om kopplingen Pentagon och försvunna pengar, detta beror väl på att utredningen om de försvunna pengarna offentliggjordes dagen innan själva attacken, miljarder och åter miljarder var försvunna så när dammet lagt sig ställde folk naturligtvis frågor om den uppgift Rumsfeld gått ut med, då visade det sig att de dokument som behövde gås igenom för att utreda försvinnandet av 2,3 biljoner befann sig just där det påstådda planet träffade och alla dokument förstördes, snacka om att den manchettbrottslingen hade tur.
Sedan visade det sig genom den FEMA-anställda whistleblowern att ett valv under WTC7 var uppbrutet och tömt och att en massa myndigheter med pågående utredningar huserade i WTC7.
Och nu framkommer uppgifter om att en utredande myndighet strax före 11/9 flyttades till ett av tvillingtornen och just den våning där planet träffade, utredarna dog och dokumenten förstördes.
Naturligtvis drar man så mycket fördel det bara är möjligt av en sådan här händelse men att sopa igen spår kan mycket väl ha varit upprinnelsen, man tjänade ju även pengar på börsspekulationer. De nykonservativa krigshökarna fick sitt och Israel som mer eller mindre är beroende av USA:s närvaro i Mellanöstern fick sitt.
Citera
2011-10-04, 23:15
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Plantera bevis för massförstörelsevapen var just vad de gjorde genom att förfalska dokument som påvisade att Irak skulle ha köpt sk. Yellow cake från Afrika, nu avslöjades bluffen men nederlaget begränsades till att fyra eller fem personer fick ställa sig vid skampålen och målet uppnåddes, hade de däremot ertappats med att faktiskt smussla in massförstörelsevapen i Irak hade de verkligen fått stå med hundhuvudet. Ett förfalskat pappersdokument räckte alltså för att de skulle få vad de ville, så varför skulle de dra det längre än så, de vägde nog fördelar mot nackdelar. Smart drag.

Sedan att du kallar motdebattörer för intellektuellt ohederliga efter att du själv slängt antisemit-kortet till höger och vänster är verkligen inte kosher.
Att plantera bevis för WMD i Irak hade varit en promenad i parken i jämförelse med vad du påstår låg bakom 11/9. Nu gjorde man inte det. "hade de däremot ertappats med att faktiskt smussla in massförstörelsevapen i Irak hade de verkligen fått stå med hundhuvudet", du är för rolig du. Man avstod alltså från att rädda ansiktet av rädsla att bli avslöjad med denna bluff men man avstår inte från att mörda 3000 av sin egen befolkning. Vilket hade varit det mest besvärande avslöjandet för konspiratörerna av dessa båda scenarion? Snälla, försök med ett logiskt svar nu.

Irak hade ju faktiskt köpt 500 ton yellowcake från Niger tidigare men inte under tiden för vapenembargot. Så ja, det förekom falsk information inför invasionen, det är allmänt känt. Och hur kan det vara känt? Tack vare det öppna samhälle som USA faktiskt är. Det hade varit hur lätt som helst att göra en cover up även på det men inte heller det gjorde man.

Det ryms inom intellektuell hederlighet att kalla en öppen antisemit för antisemit lika väl som jag kallar en idiot för idiot. Dessutom har jag visat varför det är relevant att belysa antisemitism hos debattörer i det här ämnet. Hade du någon kommentar på det?
Citera
2011-10-04, 23:29
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det ryms inom intellektuell hederlighet att kalla en öppen antisemit för antisemit lika väl som jag kallar en idiot för idiot. Dessutom har jag visat varför det är relevant att belysa antisemitism hos debattörer i det här ämnet. Hade du någon kommentar på det?
Ja, jag har det. Det betyder i klartext att du är fullständigt tom på argument och endast har kraft nog att vifta med anti-semitkortet. Jag har mött hundratals flockmentalitetstänkande intellektuellt befriade nollor som dig under mina år av diskussioner, inte bara på Flashback, och det slutar alltid på samma sätt. Att du inte kan se samtidens omvärld med öppna ögon är ditt problem, inget jag lyfter på ögonbrynen för. Fortsätt sova min gosse, när du vaknar upp står tredje världskriget för dörren om det inte redan har börjat (för tio år sedan, typ).

Jag avslutar med en kommentar från 'mediegurun' Marshal Mc Luhan:

"Only the small secrets need to be protected. The big ones are kept secret by public incredulity."
Citera
2011-10-04, 23:33
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det Prager anger som motiv börjar låta allt mer rimligt, i ett tidigt skede var jag bara medveten om kopplingen Pentagon och försvunna pengar, detta beror väl på att utredningen om de försvunna pengarna offentliggjordes dagen innan själva attacken, miljarder och åter miljarder var försvunna så när dammet lagt sig ställde folk naturligtvis frågor om den uppgift Rumsfeld gått ut med, då visade det sig att de dokument som behövde gås igenom för att utreda försvinnandet av 2,3 biljoner befann sig just där det påstådda planet träffade och alla dokument förstördes, snacka om att den manchettbrottslingen hade tur.
Sedan visade det sig genom den FEMA-anställda whistleblowern att ett valv under WTC7 var uppbrutet och tömt och att en massa myndigheter med pågående utredningar huserade i WTC7.
Och nu framkommer uppgifter om att en utredande myndighet strax före 11/9 flyttades till ett av tvillingtornen och just den våning där planet träffade, utredarna dog och dokumenten förstördes.
Naturligtvis drar man så mycket fördel det bara är möjligt av en sådan här händelse men att sopa igen spår kan mycket väl ha varit upprinnelsen, man tjänade ju även pengar på börsspekulationer. De nykonservativa krigshökarna fick sitt och Israel som mer eller mindre är beroende av USA:s närvaro i Mellanöstern fick sitt.
Jag instämmer med dina konklusioner. Jag har bläddrat lite mer i pamfletten nu och kan inte dra någon annan slutsats än att det finns logik i hans teorier. Och konspirationsteorin om 19 islamiska terrorister tycks krackelera mer och mer.
Citera
2011-10-04, 23:56
Medlem
Citat:
Vi tycks inte alls tänka i samma banor. Hur många få respektive många är, är subjektivt och jag ämnar inte lägga ner mer energi på det. Punkt slut
Inte särskilt otippat att du inte ville fortsätta den diskussionen. Eftersom det var du som tog upp att det inte behövdes så många inblandade för att sprida ett rykte. Men det är lite roligt att du skyller på att det är för subjektivt (no shit, Sherlock) och energikrävande. Du kanske kunde ha struntat att ödsla energi på ditt, enligt dig själv, off topic-inlägg om gaskamrarna.

Citat:
Det är ju din åsikt och då skiljer den sig från min och jag vet inte hur eventuell thermit hamnade där. Punkt slut.
Nej, ett av problemen är ju att ingen verkar veta säkert om det fanns thermit där eller hur den kom dit. Min åsikt var som sagt att det knappast kom dit i vitvaror och kontorsutrustning, men din åsikt fick vi aldrig reda på - mer än att den tydligen skiljer sig från min.

Citat:
Läste du tråden jag länkade till? Jag säger att Mossad med största sannolikhet har varit inblandade och backar upp det med trovärdiga källor. Punkt slut.
Du länkade varken till nån tråd eller några källor i svaret till mig. Du skrev bara att Mossad hade skickat varningar, att israeliska företag skötte säkerheten vid två flygplatser, att några israeler hade setts dansa och filma "händelsen", samt att Mossad kanske var mest kända för falsk-flagg-operationer. Givetvis blev jag förbryllad över hur det hängde ihop, och av ditt "punkt slut" att döma får jag fortsätta att leva i ovisshet.

Citat:
Då skulle jag inte svarat som jag gjorde. Punkt slut.
Jag är inte säker på att du har svarat nåt alls. Kanske därför att du inte orkar fundera på hur många som kan ha varit inblandade i attacken. Det blir ju så subjektivt, och i den här tråden för man bara fram objektiva åsikter och fakta. Allvarligt talat, du märker ju själv hur dumt det låter.

Citat:
Har du sett bilderna ännu? Jag postar dem därför att det finns många som är intresserade av "nuclearteorin" i tråden. ”Hur många som kunde känt till” är inte viktigt därför att vi aldrig kommer att få reda på det. För övrigt anser jag att det är den officiella versionen som är konspirationsteorin.Punkt slut.
Jag tror på kärnvapenteorin ungefär lika mycket som UFO-teorier, så dina bilder lär inte hjälpa. Men det är ju tur att du åtminstone har ork att skriva nya inlägg och länka till nya spännande teorier.

Citat:
Hade du ägnat mer tid åt att studera de länkar och information som jag och andra tvivlare postat i stället för att försöka ”sätta åt” mig så hade du kanske, säger kanske, förstått. Exempelvis hade du då, peppar peppar, förstått att det inte är speciellt svårt för wahhabiter att rekrytera unga dårar som självmordsbombare eller terrorister i ockuperade länder som Irak och Afghanistan. Tom. i Iran finns en wahhabitisk terrorgrupp vid namn Jundullah. Av detta följer att jag inte utesluter någonting och om du slutar förfölja mig med ovidkommande kväden så kanske jag både hinner laga mat och ladda upp bilder. Tack på förhand.
Jag försöker inte sätta åt dig. Jag försöker tvärtom förstå vad det är du tror. Men det är inte så lätt när du tycker att det är för energikrävande och subjektivt att förklara vad du tror. Du orkar ju länka till videor, andra trådar, böcker, bloggar och gud vet vad, men att med egna ord förklara nåt verkar väldigt svårt. Men det är ju uppmuntrande att du inte utesluter att det kan ha gått till så som den officiella versionen lyder.
Citera
2011-10-05, 01:30
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Inte särskilt otippat att du inte ville fortsätta den diskussionen. Eftersom det var du som tog upp att det inte behövdes så många inblandade för att sprida ett rykte. Men det är lite roligt att du skyller på att det är för subjektivt (no shit, Sherlock) och energikrävande. Du kanske kunde ha struntat att ödsla energi på ditt, enligt dig själv, off topic-inlägg om gaskamrarna.
Jag bestämmer själv när och på vad jag slösar min energi och om det får dig att skratta har jag bara bidragit till att höja stämningen i debatten, nicht wahr?
Citat:
Nej, ett av problemen är ju att ingen verkar veta säkert om det fanns thermit där eller hur den kom dit. Min åsikt var som sagt att det knappast kom dit i vitvaror och kontorsutrustning, men din åsikt fick vi aldrig reda på - mer än att den tydligen skiljer sig från min.
Läs Nuclear!
Citat:
Du länkade varken till nån tråd eller några källor i svaret till mig. Du skrev bara att Mossad hade skickat varningar, att israeliska företag skötte säkerheten vid två flygplatser, att några israeler hade setts dansa och filma "händelsen", samt att Mossad kanske var mest kända för falsk-flagg-operationer. Givetvis blev jag förbryllad över hur det hängde ihop, och av ditt "punkt slut" att döma får jag fortsätta att leva i ovisshet.
Skrev jag att det var i svaret till dig? Nej, men du tycks ju kunna slösa energi på att läsa mina bidrag till andra (gaskammarbidraget du tydligen hakat upp dig på) så då kunde du lagt din energi på det så kanske du hade sluppit bli förbryllad.
Citat:
Jag är inte säker på att du har svarat nåt alls. Kanske därför att du inte orkar fundera på hur många som kan ha varit inblandade i attacken. Det blir ju så subjektivt, och i den här tråden för man bara fram objektiva åsikter och fakta. Allvarligt talat, du märker ju själv hur dumt det låter.
Jag skrev hur jag uppfattade termen fejkat och att den uppenbarligen skilde sig från din. Plus att jag inte ämnade gå över ån efter vatten genom att försöka komma fram till det helt meningslösa i att räkna deltagare i en konspiration.
Citat:
Jag tror på kärnvapenteorin ungefär lika mycket som UFO-teorier, så dina bilder lär inte hjälpa. Men det är ju tur att du åtminstone har ork att skriva nya inlägg och länka till nya spännande teorier.
Lär inte hjälpa? Kan du inte titta på bilderna innan du öppnar kakhålet?
Citat:
Jag försöker inte sätta åt dig. Jag försöker tvärtom förstå vad det är du tror. Men det är inte så lätt när du tycker att det är för energikrävande och subjektivt att förklara vad du tror. Du orkar ju länka till videor, andra trådar, böcker, bloggar och gud vet vad, men att med egna ord förklara nåt verkar väldigt svårt. Men det är ju uppmuntrande att du inte utesluter att det kan ha gått till så som den officiella versionen lyder.
Då hade du varit artigare i ditt agerande. Nu verkar det som fingrarna dina bara skriver ut checkar din hjärna inte har kapacitet att lösa in. Allt jag säger är att jag inte slösar energi på att räkna deltagare i konspirationen.

Du förstörde debatten när du satte dig på dina höga hästar och om du vill fortsätta tro på den officiella konspirationen så ser jag inga problem i det. Be my guest Sherlock.
Citera
2011-10-05, 07:35
Medlem
Stoppables avatar
[quote=BlizzardKing]Kan du inte titta på bilderna innan du öppnar kakhålet?[quote]

Funkar inte för mig :S
Citera
2011-10-05, 07:58
Medlem
Har varit så osmaklig att jag citerat mitt eget inlägg från den 21/9-11:
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Såg att alla fina länkar som lades upp av någon underlig anledning försvann... Var de för bra? Jag gjorde en skärmdump på Jeff Pragers slutsats om varför 9/11 hände, förhoppningsvis får den ligga kvar.

Enligt Jeff Prager så hände 9/11 för att mörka ekonomisk brottslighet i världsklass, WTC-byggnaderna var alltså tvungna att förintas för att bevisen om denna brottslighet aldrig skulle nå dagens ljus. Bush-familjen var i allra högsta grad inblandad samt storbankerna och därmed kan man nog lugnt påstå att George H.W. Bush och hans son George W. Bush presidentskap bara kan sammanfattas med ett enda ord: världsterrorism

Citat:

Foton som många kanske inte sett:

http://www.filedropper.com/askyourselfwhyneversawthispicture
http://www.filedropper.com/bluedust2
http://www.filedropper.com/bluedust
http://www.filedropper.com/nuclear911
http://www.filedropper.com/southtowerdustclouds
http://www.filedropper.com/wtc6

Pamfletten Nuclear:

http://dl.dropbox.com/u/16017306/Nuclear.pdf

ground´ zero´, the point on the surface of the earth or water directly below, directly above, or at which an atomic bomb explodes.

Foliehatt, Konspirationsteoretiker, nedsättande term den lydiga flockmentalitetstänkande och intellektuellt befriade folkmassan använder eftersom de blivit dikterade att göra så av den globala makteliten genom massmedia de själva äger.

Känns som jag inte har så mycket att tillägga kring 9-11 för nu verkar alla korten ligga på bordet och de lösa trådarna har sammankopplats. Är gärna en "foliehatt" med den kunskapen jag nu har om den här tragiska händelsen. Rekommenderar er att läsa skärmdumpen som finns överst, där Jeff Prager sammanfattar 9-11. Givetvis ska det tilläggas att det hela även handlar om att USA vill ha kontroll över oljefyndigheterna i Irak: http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/varlden/article13593499.ab

Frågan är nu "bara" hur man kan få ut den här informationen till allmänheten?
Senast redigerad av BloodNGuts 2011-10-05 kl. 08:41.
Citera
2011-10-05, 10:08
Medlem
BlizzardKings avatar
[quote=Stoppable][quote=BlizzardKing]Kan du inte titta på bilderna innan du öppnar kakhålet?
Citat:

Funkar inte för mig :S
Om du menar att du menar att du inte kan ladda ner bilderna från filedropper.com så tror jag de flesta bilderna finns i pdf-filen. I alla fall bilden på den krater jag aldrig sett förut.

Om du känner till en plats där bilder kan laddas upp så får du gärna länka till den så laddar jag upp bilderna där.
Citera
2011-10-05, 10:13
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Har varit så osmaklig att jag citerat mitt eget inlägg från den 21/9-11:

Känns som jag inte har så mycket att tillägga kring 9-11 för nu verkar alla korten ligga på bordet och de lösa trådarna har sammankopplats. Är gärna en "foliehatt" med den kunskapen jag nu har om den här tragiska händelsen. Rekommenderar er att läsa skärmdumpen som finns överst, där Jeff Prager sammanfattar 9-11. Givetvis ska det tilläggas att det hela även handlar om att USA vill ha kontroll över oljefyndigheterna i Irak: http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/varlden/article13593499.ab

Frågan är nu "bara" hur man kan få ut den här informationen till allmänheten?
Ja, jag tror nästan vi kan kalla detta för "The Final Cut".

Glöm inte, som Jeff också skriver, att "kriget mot terrorismen", med allt vad det innebär, fick man som bonus.

Världen styrs av psykopater, varken mer eller mindre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in