Kan väl spekulera lite angående punkt 7 på SLOB-listan också. Och märk väl KimNeilJung att jag spekulerar så någon uppmaning om att "gå till rättegång och sätta mig i vittnesbåset" kan du väl hålla inne med.
När Anthony gjorde sina experiment kom han fram till att det effektivaste och diskretaste sättet att försvaga balkarna hade varit att applicera små laddningar av thermate inuti balkarna på så vis att de kapar bultarna som fogar samman de olika delarna. De skulle då också vara ganska skyddade mot bränder och dylikt, och även om någon laddning skulle smälla av hade det nog inte äventyrat slutresultatet.
Det intressanta med den teorin är att det finns både fysisk bevisning och vittnesuppgifter som stöder den.
Angående mängden thermate som skulle behövas behöver man nog vara kunnnig inom demolering för att räkna ut. Att göra som geniet på debunking-sidan och hälla en hög med thermate på bilhuven och använda det resultatet för att beräkna hur mycket som skulle behövts för att kapa x antal balkar känns iaf inte helt korrekt, att sedan presentera resultatet under rubriken "fun fact" framstår som så korkat att jag för debunkarnas del hoppas att han inte på något vis är representativa för er.
Fast å andra sidan, jag vet ju hur snabba ni debunkare är på att plocka fram knasbollar från truthersidan, göra dessa till talesmän för hela rörelsen och försöka få folk här på forumet att försvara dem. Så denna debunking-idiot kan ju komma till användning, finns otaliga godbitar i hans förvirrade försök att debunka.