2011-11-06, 19:51
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Eftersom du verkar vara tveksam till att byggnaderna kunde rasa till följd av skadorna från (eventuella) flygplanskrascher, vad tycker du verkar kunna vara en rimligare förklaring?

Jag tycker att Dr Judy Wood är mycket intressant.

http://youtu.be/ZWjktDuIhR8

Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Varför lämnade du debatten om att en enorm byggnad 84 meter hög inte kan förstöra resten av byggnaden? Du hade ju inget mer att säga och blev totalt krossad. Dina argument var totalt fel och det har du nu insett...

Det är ingen mening att totalkrossa alla dina argument och sk. "bevis" då du ändå skiter i detta. Du har ju redan bestämt dig för att det var en CD.

Nej, jag har faktiskt inget mer att säga, du har ju redan från första början bestämt dig för att det var flygplanen som tog ner de 3 byggnaderna.

Citat:
Du får gärna förklara med egna ord var den brister... Eller låt mig gissa... du har antagligen inte ens läst den.

Sen så har vi inte diskuterat NIST och deras undersökning. Jag har förklarat varför alla era argument är felaktiga. Era argument är så lätta att debunka så det är skrattretande. Era argument kommer fortfarande vara helt fel oberoende av om NIST har dragit korrekta slutsatser om kollapsen.

Det räcker ju med att titta på utredningens videorekonstruktioner för att förstå att den är högst bristfällig.

Citat:
Därför är det viktigt att man låter bevisen tala. Bevisen säger att jorden är rund. Sen kan man välja att hitta på något annat precis som ni gör.

Låt mig påminna att det inte finns ett enda litet bevis för att eran CD-teori är korrekt.

Exakt!

Citat:
Ursprungligen postat av tradet
Hr var det nu med läsförståelsen? Om jag inte minns helt fel var fasaden på wtc ett bärande element. På windsor betongkärnan. Jag sitter på mobilen pga driftstörningar, så du får leta lite egna källor just nu. Google är inte det enklaste med telefon.

Vad har jag missuppfattat?
Citera
2011-11-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Vad har jag missuppfattat?
På WTC var fasaden ett bärande element. Dvs tar du ner fasaden, eller skadar den tillräckligt mycket så ramlar byggnaden.

På windsor så var betongkärnan den bärande delen. Dvs du kan misshandla fasaden bäst fan du vill utan att det sker mer än lokala ras.

Så det spelar absolut ingen roll att kärnan i wtc var stående, i betong eller vadfan som helst. Det är inget bärande element, och spelar därför absolut ingen roll i denna diskusionen.
Citera
2011-11-06, 20:37
Medlem
limparns avatar
Citat:
På WTC var fasaden ett bärande element. Dvs tar du ner fasaden, eller skadar den tillräckligt mycket så ramlar byggnaden.

På windsor så var betongkärnan den bärande delen. Dvs du kan misshandla fasaden bäst fan du vill utan att det sker mer än lokala ras.

Så det spelar absolut ingen roll att kärnan i wtc var stående, i betong eller vadfan som helst. Det är inget bärande element, och spelar därför absolut ingen roll i denna diskusionen.
Nope, helt fel.
http://911blogger.com/node/20221

Eller det stämmer med vad du säger om fasaden, att det var ett bärande element, men helt fel har du angående kärnan.
Beror också på vad exakt du menar med att byggnaden ramlar?
Totalkollaps aldrig, lokala ras absolut.
Citera
2011-11-06, 20:39
Medlem
miloudots avatar
Citat:

Mycket riktigt. Och det enskilda bärande elementet utav flera andra var konstruerat att kunna ta flertalet flygplanskrascher utan att haverera.

Citat:

Var inte kärnan i WTC ett bärande element?
Citera
2011-11-06, 21:08
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Kan du inte bara förklara hur hur stålkonstruktionen på madridskrapan rasade? Det fanns ju inte en droppe flygbränsle i den branden.
... men stålet blev visst tillräckligt varmt för att kollapsa ändå.

Hittade en artikel om din brinnande skyskrapa.
http://www.expressen.se/nyheter/utrikes/1.174783/valdsam-brand-i-skyskrapa-i-madrid
Upphittades kristaliserat betong,nanothermite eller sfäriska järnkulor i dammet?
Upphittades järnbalkar som slagit knut på sig själva eller meoritliknade föremål som smälts samman under antingen ohyggliga temperaturer eller av okänd energi.

http://www.youtube.com/watch?v=b0a3Iz6Z0tg&feature=related
Här är ett klipp där iaf jag ser att byggnaden vibrerar till innan kollaps.
Tornet börjar falla med taklinjen,det är alltså inte ingångshålet som ger efter först ,även om raset fortsätter neråt.
Senast redigerad av diana-II 2011-11-06 kl. 21:13.
Citera
2011-11-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limparn
Nope, helt fel.
http://911blogger.com/node/20221

Eller det stämmer med vad du säger om fasaden, att det var ett bärande element, men helt fel har du angående kärnan.
Beror också på vad exakt du menar med att byggnaden ramlar?
Totalkollaps aldrig, lokala ras absolut.
Vilken byggnad talar du om? WTC eller Windsor?

För som sagt så hade ju Windsor en bärande kärna, vilket betyder att så länge kärnan är hel, så kan inte byggnaden rasa (om du inte överbelastar den), medans det du säger stämmer på WTC, Som sagt, har jag skrivit fel, så får man ju erkänna det och skämmas lite i hörnet.

Citat:
Mycket riktigt. Och det enskilda bärande elementet utav flera andra var konstruerat att kunna ta flertalet flygplanskrascher utan att haverera.

Var inte kärnan i WTC ett bärande element?
Är kärnan också ett bärande element, så var det fel från mig.

Då gör jag rättning mittåt och skriver att fasaden OCH kärnan var bärande element för byggnaden (wtc). Om jag inte minns fel så var ju kärnan i huvudsak i stål, vilket egentligen inte ändrar min ståndpunkt. Att WTC hade bärande element i stål, och windsor i Betong (förutom tillbyggnaden, som var i stål och föll ihop).

Det där med att diskutera att det skulle vara gjort för plankracher får du ta med någon annan, Jag har inte riktigt tid att läsa på sånt just nu pga. jobbet.
Citera
2011-11-06, 21:48
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Är kärnan också ett bärande element, så var det fel från mig.

Givetvis var den bärande

Citat:
Då gör jag rättning mittåt och skriver att fasaden OCH kärnan var bärande element för byggnaden (wtc). Om jag inte minns fel så var ju kärnan i huvudsak i stål, vilket egentligen inte ändrar min ståndpunkt. Att WTC hade bärande element i stål, och windsor i Betong (förutom tillbyggnaden, som var i stål och föll ihop).

Alltså, den här tillbyggnaden du pratar om vet jag ingenting om, men tillåt mig att gissa att den inte havererade uppifrån och ner till följd av en brand i dess topp?

Citat:
Det där med att diskutera att det skulle vara gjort för plankracher får du ta med någon annan, Jag har inte riktigt tid att läsa på sånt just nu pga. jobbet.

Lyssna på Frank A. DeMartini, manager WTC construction & project management:

http://www.youtube.com/watch?v=sO1JxpVb2eU
Citera
2011-11-06, 22:00
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:

Titanic var konstruerat för att klara flertalet isberg... vi vet ju hur det gick med det fartyget... Det finns många andra exempel...

Hur kan du ha så stor tilltro till WTC-konstruktörerna? Är det omöjligt att de kan ha haft fel?

Sen så va det konstruerat för Boeing 707 inte 767.
Citera
2011-11-06, 22:02
Medlem
Citat:

Alltså, den här tillbyggnaden du pratar om vet jag ingenting om, men tillåt mig att gissa att den inte havererade uppifrån och ner till följd av en brand i dess topp?
Nu kommer jag här och ljuger igen. Eller nästan, jag talar ur minnet, och det går ju lite som det gör ibland.
men på Windsor var det en tillbyggnad högst upp byggd i stål (metall). om jag inte minns helt fel var det en Penthouse-våning. Den våningen föll ihop under branden, och var dessutom det enda från Windsor som föll ihop. Vilket i mina ögon gör Windsor till en ganska dålig jämförelse när man pratar om att inga stålkonstruktioner någonsin ramlat pga eld.

Citat:
Lyssna på Frank A. DeMartini, manager WTC construction & project management:

http://www.youtube.com/watch?v=sO1JxpVb2eU
Fast i den filmen så säger han:
*wtc skulle klara en Boeing 707, Det var ju en 767 som träffade WTC.
*Han tror att byggnaden skulle klara av flertalet träffar. nu kan man ju tycke lite som man vill, men när folk tror saker, så brukar jag dra öronen åt mig. För då talar man inte något man hoppas, eller något som man inte har täckning för att säga.
Citera
2011-11-06, 22:38
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Titanic var konstruerat för att klara flertalet isberg... vi vet ju hur det gick med det fartyget... Det finns många andra exempel...

Ok... Märker att du inte verkar ha tänkt på detta men Titanic var en båt. Den sjönk eftersom hålet i skrovet tog in vatten (nu snackar vi fysik på hög nivå), den sjönk inte pga att kollisionen med isberget pulveriserade hela fartyget, vilket hade varit mer i linje med hur du tänker.

Citat:
Hur kan du ha så stor tilltro till WTC-konstruktörerna? Är det omöjligt att de kan ha haft fel?

Knappast i detta fallet.

Citat:
Sen så va det konstruerat för Boeing 707 inte 767.

Vad spelar det för roll? Om den skulle klara flera kollisioner från en 707 så är det väl rimligt att anta att den klarar en kollision från en 767:a?

Citat:
Nu kommer jag här och ljuger igen. Eller nästan, jag talar ur minnet, och det går ju lite som det gör ibland.
men på Windsor var det en tillbyggnad högst upp byggd i stål (metall). om jag inte minns helt fel var det en Penthouse-våning. Den våningen föll ihop under branden, och var dessutom det enda från Windsor som föll ihop. Vilket i mina ögon gör Windsor till en ganska dålig jämförelse när man pratar om att inga stålkonstruktioner någonsin ramlat pga eld.

Ja, och den föll förmodligen ihop pga av att stålet i dess bas försvagades. Till 1000% så havererade den inte pga av att stålet i dess topp försvagades av hettan, kollapsade och drog med sig resten av den bärande konstruktionen som var oskadd.

Men, vi lämnar detta med Windsor, det är ingen bra jämförselse.

Citat:
*Han tror att byggnaden skulle klara av flertalet träffar. nu kan man ju tycke lite som man vill, men när folk tror saker, så brukar jag dra öronen åt mig. För då talar man inte något man hoppas, eller något som man inte har täckning för att säga.

Förstår hur du tänker men som du hör så skulle konstruktionen klara med säkerhet åtminstone en krasch och förmodligen flera.
Citera
2011-11-06, 22:46
Medlem
limparns avatar
Citat:
Precis.. dessa frågor är jätteenkla att svara på men konstigt nog är det så otroligt svårt att svara på ändå från alla "truthers"... Ni vill ju hela tiden undvika dessa frågo
Går bra att gnälla på andra att dem inte svarar på dina frågor: https://www.flashback.org/p33862553#p33849981

Citat:
Vilken byggnad talar du om? WTC eller Windsor?
WTC.
Citat:
"Super steel structure" är vad som aldrig har kollapsat, förutom vid kontrollerade rivningar så klart: http://www.youtube.com/watch?v=RPByZBkP8i8

edit: Lite info om Windsor

Citat:
Sett att det räknats en del på hur mycket större en 767 är och hur mycket mer kraft det innebär när den kraschar in i tornet. Det intressanta här borde vara att se hur mycket mer skada på tornet en 767 gör jämfört med en 707.

Tror även NIST påstår att själva kraschen och skadan inte har något med kollapsen att göra.
Utan att det var planet som "slog" bort all brandskydd vilket ledde till att all stål blev försvagat av branden.
Med andra ord så spelar det ingen roll vilken sida av bordet man sitter på, ganska onödig sak att tjafsa om.
Senast redigerad av limparn 2011-11-06 kl. 22:51.
Citera
2011-11-07, 08:43
Medlem
camejos avatar
Citat:

Igen:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...fKHpkEaaKtut2A

http://i286.photobucket.com/albums/l...crobertson.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in