2011-09-13, 22:18
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du behöver tydligen en lektion i kemisk analys.
SEM+EDS metoden ser enskilda ämne men kan INTE avgöra vilka föreningar dessa grundämnen ingår.

SEM+EDS kan tala om för oss att ett prov innehåller väte (H) och syre (O), men kan omöjligen tala om för oss om det är vatten vi hittat eller om det är något annat som innehåller väte eller syre. Detta är fundamentalt i läran om kemiska analyser.

Jag förstår att du vill att dom skall ha hittat bevis för nano-thermite. Men det har dom inte.

Men snälla du missförstår.
Alla grundämnen har en egen topp,dvs längd på stapeln där preciseras innehållets mängd,eller antal atomer om du vill vara mera exakt.Om man tar slår ihop alla toppar brevid varandra får man ett ämne/stoff,kurva som beror på "topparna"höjd.

Säg att du har ett träd som är två meter högt,som symboliserar Körsbär,nästa träd är fyra meter högt och symboliserar Tall,Alla dessa höjder blir till en kurva och specifikt för just det ämnet eller din skog med en massa olika trädslag med olika längd och innehåll.

Helst av allt skulle jag önska att stoffet INTE innehåll nanothermit men den makten har inte jag och inte du heller.
Senast redigerad av diana-II 2011-09-13 kl. 22:22.
Citera
2011-09-13, 22:21
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Ungefär exakt det motsatta till vad NIST kom fram till då alltså?
Konstigt nog är det väldigt få officiellapropagandister som använder sig av Nist förklaringen till varför wtc 7 rasa samman. Iofs är den lika löjlig som de egenfabulerade hopkoken. Dock cred till Moffmiester för en fin fantasi.
Citera
2011-09-13, 22:28
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Så från att "det finns en lag" *skrikande som en stucken gris* till "så vitt jag förstår"

Jag fortsätter att skriva här ett tag till. Du har alltså ingen substans i dina inlägg. Precis som jag trodde/visste.

Okej en "lag" är kanske att överdriva, men vet som sagt inte om det finns någon lag som hänvisar till att NFDA skall användas.
Användas skall den iallafall och brandmännen skriker om kriminalitet osv.
Citera
2011-09-13, 22:31
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Vadå bevisar NADA?

För att det inte bevisar mer än att bråtet fraktades bort. Det bevisar inte att det var en CD... det gör verkligen inte det... hur mycket du än vill det.

Citat:
Hade alla stålbjälkar funnits kvar så hade man kunnat tysta varenda "foliehatt" direkt, men "foliehattarna" hade med största sannolikhet hittat exv smält metall/nano-thermite osv bland bråten.

Du tror det, men det bevisar absolut ingenting.

Citat:
Sen att det är fysiskt omöjligt för de 3 tornen att rasa av 2 plan är en annan femma...

Du kan ju ingen fysik alls så hur kan du påstå det? Du har ju bara sett en youtubefilm där några påstår det. WTC 7 brann under lång tid och hade utsatts för skador. Ingen byggnad exakt lik WTC 7 har tidigare brunnit under så lång tid.

Citat:
Men för att göra det lättare för dig så kan vi ju diskutera ENBART WTC 7....
1. Varför föll det i fritt fall?
2. Hur kunde det rasa?
3. Varför ljuger NIST i sin rapport angående bränderna?
4. Varför ser WTC7 ut exakt som en Controlled Demolition?
5. Varför säger så många experter att det är en Controlled Demolition?
6. Varför faller mitten-taket igenom huset först och inte sidan där WTC1(eller2?) bråten sitter?
7. Varför imploderar huset?

Jag håller där....

1. De föll inte i fritt fall
2. Brand + yttre skador
3. Inget som jag känner till... men det bevisar absolut inte att det var en CD
4. Det ser inte ut som en CD. Det liknar en CD. Hur ska det se ut då? Vippa som en penna?
5. De är inga experter
6. Varför inte? Är du expert på WTC7 interna konstruktion?
7. Varför inte... Vart fan ska det ta vägen? Explodera?
Citera
2011-09-13, 22:32
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diana-II
Men snälla du missförstår.
Alla grundämnen har en egen topp,dvs längd på stapeln där preciseras innehållets mängd,eller antal atomer om du vill vara mera exakt.Om man tar slår ihop alla toppar brevid varandra får man ett ämne/stoff.

Säg att du har ett träd som är två meter högt,som symboliserar Körsbär,nästa träd är fyra meter högt och symboliserar Tall,Alla dessa höjder blir till en kurva och specifikt för just det ämnet eller din skog med en massa olika trädslag med olika längd och innehåll.

Helst av allt skulle jag önska att stoffet INTE innehåll nanothermit men den makten har inte jag och inte du heller.

Du är inte bildad i detta...

SEM+EDS samt DSC ger inte möjligheten att se hur enskilda atomer är bundna till varandra. Metoderna ger bara analys över vilka grundämnen som ingår i prover. Du kan se alla grundämnen som finns med Harrits metoder men kan absolut inte dra slutsatser om vilka kemiska föreningar som finns i provet.

Harrit o Steven Jones redovisar Aluminium och järn bla. Är detta några ämnen som är unika för området?

Vilka unika grundämnen finns i thrmite som Harrit hittar?
Citera
2011-09-13, 22:39
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Du är inte bildad i detta...

SEM+EDS samt DSC ger inte möjligheten att se hur enskilda atomer är bundna till varandra. Metoderna ger bara analys över vilka grundämnen som ingår i prover. Du kan se alla grundämnen som finns med Harrits metoder men kan absolut inte dra slutsatser om vilka kemiska föreningar som finns i provet.

Harrit o Steven Jones redovisar Aluminium och järn bla. Är detta några ämnen som är unika för området?

Vilka unika grundämnen finns i thrmite som Harrit hittar?

Hjäälp nej kurvan det handlar inte alls om hur enskilda atomer är bundna till varandra.
Jag förstår dig förvirring eftersom du missförstått alltihop.
Man kan gärna undersöka provets kemiska föreningar men den analysen skulle inte ge något.
Det man gör med SEM är att man har matchat innehållets grundämnens kvantitet med en referens av nanothermit och dessa kurvor överenstämde med varandra.

Vanligaste grundämnen på jorden aluminium och järn.Det är inte så konstigt med det eftersom byggnadens innehöll, men inte att förblanda att just denna komposition av Al & Fe är UNIK.

http://www.youtube.com/watch?v=Vy1oPmuZZ98&feature=related
Citera
2011-09-13, 22:39
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
För att det inte bevisar mer än att bråtet fraktades bort. Det bevisar inte att det var en CD... det gör verkligen inte det... hur mycket du än vill det.

Du tror det, men det bevisar absolut ingenting.

Du kan ju ingen fysik alls så hur kan du påstå det? Du har ju bara sett en youtubefilm där några påstår det. WTC 7 brann under lång tid och hade utsatts för skador. Ingen byggnad exakt lik WTC 7 har tidigare brunnit under så lång tid.

1. De föll inte i fritt fall
2. Brand + yttre skador
3. Inget som jag känner till... men det bevisar absolut inte att det var en CD
4. Det ser inte ut som en CD. Det liknar en CD. Hur ska det se ut då? Vippa som en penna?
5. De är inga experter
6. Varför inte? Är du expert på WTC7 interna konstruktion?
7. Varför inte... Vart fan ska det ta vägen? Explodera?

1. NIST påstår att de föll i fritt fall.
2. Det var lite småbränder och yttre skador, men då skulle huset ha krökts osv inte fallit så som det gjorde.
3. De skriver vissa tidpunkter att det brann osv, men man ser klart och tydligt på filmer att bränderna brunnit ut redan.
4. Det ser ut exakt som en Controlled Demolition, inget motstånd överhuvudtaget när det faller. Kolla på NISTs datorsimulering så ser du att inte ens den stämmer överens med hur WTC7 föll ihop.
5. Så du menar alltså att folk med flera hundra års erfarenhet, som jobbat/jobbar för regeringen, folk med militär bakgrund som har enorm erfarenhet av sprängämne/Controlled emolition, metallurgiska experter osv INTE klassas som experter? Isåfall - vad är en expert för dig?
6. Svara på frågan. (Ja för att det är 24 bärande balkar som möjligt kan gå sönder exakt samtidigt på 960 ställen. (24 balkar / 40 våningar)
7. Svara på frågan. (Ett hus med 24 bärande STÅLbalkar kan omöjligt implodera på det sätt som WTC7 gjorde.)

Fetstilta: Ja hur kan jag påstå en sådan konstig sak som att det fanns 2 plan. De flög in i vars ett torn. Men på något sätt så kollapsade 3 torn.
Citera
2011-09-13, 22:49
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Okej en "lag" är kanske att överdriva, men vet som sagt inte om det finns någon lag som hänvisar till att NFDA skall användas.
Användas skall den iallafall och brandmännen skriker om kriminalitet osv.

NFDA??? Är det National Funeral Directors Association du menar eller är det NFPA du menar.
Blir lite svårt att följa dina vettvilliga inlägg när du inte ens har koll på vad du skriver.

NFPA har klara direktiv dom skall följa och dom har till uppgift att utreda alla lagar som har med brandsäkerheten att göra. Till detta behövs inte allt material från husen för att kunna utredas.

NIST sätter standarder som skal följas då hus byggs NFPA ser till att dessa följs.

Detta hade du vetat om du bemödat dig att läsa på deras hemsida.
Citera
2011-09-13, 22:55
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
NFDA??? Är det National Funeral Directors Association du menar eller är det NFPA du menar.
Blir lite svårt att följa dina vettvilliga inlägg när du inte ens har koll på vad du skriver.

NFPA har klara direktiv dom skall följa och dom har till uppgift att utreda alla lagar som har med brandsäkerheten att göra. Till detta behövs inte allt material från husen för att kunna utredas.

NIST sätter standarder som skal följas då hus byggs NFPA ser till att dessa följs.

Detta hade du vetat om du bemödat dig att läsa på deras hemsida.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, det var absolut inte min mening att förvirra dig.
Skrev dock innan att jag är på arbete så har det lite stressigt, men jag ber återigen så hemskt mycket om ursäkt att jag satte ett D istället för P, ursäkta mig så mycket.

Förklara då för mig, och ursäkta mig igen för mitt enorma misstag av att sätta ett D istället för P, hur NIST undvek att ens kolla på NFP(P som i PETER)A?
Citera
2011-09-13, 22:57
Bannlyst
Citat:

fan vad du är duktig på google, urban dictionary och wiki-sökningar..
i'm sorry, detta svar är TOTALT ot (ja mod, du får radera detta utan omsvep, du behöver inte ens pm'a mig om det) men jag är imponerad över dina sökskills på förkortningar that makes no real sense until searched for..

Jag är mindre imponerad över din förmåga att se förbi uppenbara stavfel och utröna vad skribenter menar inom topic dock .. you need to get better there. Din aspbergerstil på stavningskontroll funkar inte i forum som detta...

till och med jag kan se igenom sådana stavfel och jag är ändå seriöst handikappad..
Citera
2011-09-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Konstigt nog är det väldigt få officiellapropagandister som använder sig av Nist förklaringen till varför wtc 7 rasa samman. Iofs är den lika löjlig som de egenfabulerade hopkoken. Dock cred till Moffmiester för en fin fantasi.

Anledningen till att folk inte använder NIST är att det är en öppen give-away för Sanningsfolket att diskvalificera allt som skrivs
"Men du använde NIST som källa! Alltså är det du skriver påhittat!" brukar vara den generella approachen från Sanningsfolket.

Nist har helt klart rätt i att bränderna påverkade. Men. Det går inte att förneka i fysikaliska grundlagar grundade hållfasthetsprinciper.
En byggnad, vars stomme inte längre kan bära lasterna, kommer att rasa lika säkert som tyngdaccelerationen.
Det är inga fantasier. Det är mekanik i sin renaste form. Du är välkommen att bevisa att den klassiska mekaniken är felaktig. Nobelpriset väntar på dig

(Faktum är att det var WTC7 som fälldes av NWO. Planen råkade bara komma på samma dag)
Senast redigerad av Moffmeister 2011-09-13 kl. 23:11.
Citera
2011-09-13, 23:08
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Hjäälp nej kurvan det handlar inte alls om hur enskilda atomer är bundna till varandra.
Jag förstår dig förvirring eftersom du missförstått alltihop.
Man kan gärna undersöka provets kemiska föreningar men den analysen skulle inte ge något.
Det man gör med SEM är att man har matchat innehållets grundämnens kvantitet med en referens av nanothermit och dessa kurvor överenstämde med varandra.

SEM+EDS kan bara ge kvantitativ och kvalitativ data om enskilda grundämnen. Kan INTE tala om för oss vilka kemiska föreningar dom bildat.

För at få reda på vilken kemisk förening (Vatten H2O) det är så MÅSTE vi veta bindningarna mellan atomerna, det är det som är hela grunden för kemiska ämnens uppbyggnad.
Hittar vi då väte (H) och syre(O) utan att veta atombindningarna så kan man inte dra slutsatsen att et är vatten vi hittat. Detta är fundamentalt inom kemin. Kan du inte detta bör du backa din utbildning till gymnasiet igen.

Citat:
Vanligaste grundämnen på jorden aluminium och järn.Det är inte så konstigt med det eftersom byggnadens innehöll, men inte att förblanda att just denna komposition av Al & Fe är UNIK.
Var lärde du dig kemi? på en snabbkurs då du shoppade i Ullared??

Jordskorpan består av syre (47 %), kisel (28%) förutom detta så finns även aluminium, järn, kalcium, natrium, kalium, magnesium, titan, väte, fosfor och mangan. Så du kanske skall läsa på lite innan nästa flock grodor hoppar ur din mun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in