Citat:
Det beror som sagt på vad det är för sorts laddning och var och hur den/de har apterats. Enligt min strikt lekmannamässiga uppfattning och tro (vilket trots allt är det enda vi kan ägna oss åt här) känns, till exempel, Niels Harrits hundratals ton som en omöjlighet. En eller flera bilbomber på några ton känns betydligt mer görligt. Uppenbarligen var det dumt av mig att fokusera på vikten eftersom grundproblemet fortfarande är själva typen och utplaceringen av bomberna och termitskärarna, vilket i sig påverkar mängden som måste ha använts.
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag förstod att siffran tio ton var för att illustrera något, därför frågade jag dig vilken gräns du sätter för att det ska vara omöjligt?
Hur vet du att den är experimentell? Bara för att den är rätt okänd bland civila betyder det inte att den är experimentell.
Hur vet du att den är experimentell? Bara för att den är rätt okänd bland civila betyder det inte att den är experimentell.
Att den var experimentell antog jag främst på grund av det BackFlashad har skrivit om det. Det verkade vara osäkert vilken typ det handlade om (thermite, thermate, nano-thermite), och h*n hänvisade till nån artikel om tester med nano-thermite som en möjlig beståndsdel i olika spräng- och drivmedel för militärt bruk. Det verkar ju inte heller finnas nån som kan visa hur dylika anordningar ser ut eller funkar, så jag antog därför att det inte var nån standardutrustning. Och bara för att den är rätt okänd bland civila betyder det inte att den inte är experimentell. Men all ytterligare information som kan hjälpa till att klargöra frågan mottages så klart med tacksamhet.
Citat:
Min sammanfattning av händelseförloppet baserades på det jag har lyckats uttolka främst av (återigen) BackFlashads inlägg. Ja, det är troligen lite småelakt, men teorierna känns så vaga att det kan vara svårt att diskutera det på en hyfsat seriös nivå. Det finns ju så många vitt skilda teorier att det är hart när omöjligt att veta vad olika användare faktiskt har för åsikter. Jag är inte ens säker på att jag i just det här fallet har förvrängt BackFlashads åsikter. Eller är du av en annan åsikt?
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Sådana här omskrivningar och förvrängningar av motståndarens åsikter kan vara ganska roande, Jag har läst en del riktigt förlöjligande återgivningar av den officiella versionen, och det finns en hel del att förlöjliga. Om någon sitter och trycker på en sådan så posta gärna, ska se om jag lyckas Googla upp någon.
Förlöjligande åsikter, omskrivningar och förvrängningar hittar du säkert på varenda sida av de här trådarna. Det blir liksom så när samma saker ska stötas och blötas i tio år utan att det händer så mycket nytt. Jag hittade till och med det några inlägg före ditt:
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Var på listan lägger du en skyskrapas totala kolapps pga några isolerade bränder?