Citat:
Ursprungligen postat av estone
När man har folk inför rätta brukar man prata om indicier och ju fler saker som talar för att det är det åtalade som är skyldig desto större chans att han fälls.
Ja, precis. Och du anförde ju den smälta metallen som ett bevis eller som en del av din förklaring - utan att undersöka, diskutera eller lyfta fram andra teorier.
Citat:
Precis så är det med WTC. Det är VÄLDIGT många saker som är lustiga.
Det beror ju på hur man ser det. Om man ser smält metall, på en gång börjar prata om stål och diskutera smältpunkter i förhållande till eldens temperaturer så skapar man sig ju en "lustighet". Om man istället har ett brett angreppssätt och försöker se på andra förklaringar så kanske den lustigheten stängs.
Jag skulle väl säga att jag är relativt påläst om 9/11 och i aktiv i de här debatterna (i förhållande till medelsvensson) och det enda bestående och klarlagda svårförklarliga elementet tycker jag är hur man kunde hitta Attas pass oskadat nere på marken.
Citat:
Det var mängder med smält metall efter raset.
Ja, och det fanns ju mängder med aluminium också.
Citat:
Och som man kan se på bilderna så smälter ju ingen del av fasaden eller hur.
Vilka bilder? Husen rasade ned och det brann länge i rasmassorna. I dessa rasmassor fanns ju aluminium från husfasaderna, detaljer och säkert även planen.
Citat:
Planet är bara som en liten konservburk dvs inte mycket metall i det.
Jag vet inte hur stora burkar du har i ditt kylskåp...Brukar du ha burkar hemma som är 50 meter långa?
Vad tycker du är mycket metall? Hur mycket smält metall har man observerat - eller den löpande frågan är ju snarare; har man observerat mer smält metall än vad som omöjligt kunde ha kommit från planen och husfaderna? Din ordlekar med diffusa begrepp ("mycket") är helt irrelevant än så länge.
Citat:
De påstår ju i rapporten att ett av planen kunde "förintas" när det slog i marken och att det inte fanns några spår ens av det att se på platsen.
Fast WTC-planen slog inte ned i marken...
Citat:
Samma sak vid pentagon. Planets vingar "förintades" när det slog i väggen säger de.
Vingarna är ju bara en del av planen, dessutom fyllda med jetbränsle.
Citat:
Sedan kan du kolla upp vilka temperaturer som uppmättes i pölar av smält metall efter raset. Men tro du på den officiella ver du. Det är tryggt och bra. Allt blir så mycket enklare då.
Vilka temperaturer pratar man om, vilka material var inblandade, hur såg förutsättningarna? Vilka förklaringar har man uteslutit och hur?