2014-06-17, 19:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nu är jag ingen expert på processen. Maskinen kan pulverisera det mesta, tydligen. Du får kolla länkarna och läsa böckerna för mer information.
Det sprängs inte. Det är bara så att materialet blir ett pulver. Det ska även innefatta stålbalkar, och cement. Fanns det inte även rapporter om parkerade bilar som hade blivit totalförstörda, jag tror det.

Du kan hitta mer här http://www.youtube.com/watch?v=jh__ktvoTp4&t=7m0s
och här. http://drjudywood.com/

OK, så du länkar till en hemsida där en tant försöker sälja sin bok om hur "Free energy weapons" rev WTC. Nu har jag ingen större lust att köpa böcker (som du jälv uppenbarligen inte köpt eftersom du hävdar att du inte är "expert på processen") men som tur är så är den tydligen så rutten så t.o.m. alla truthers favoritorganisation (Architects and Engineers for 9/11 truth) har valt att debunka den
http://911scholars.ning.com/profiles/blogs/architects-and-engineers-for

Därefter länkar du till ett ljudklipp där man talar om att det där "free energy"-vapnet endast fungerar på sådant som inte är jordat, och därför användes tydligen även ett anti-gravitationsvapen efter att man sprängt wtc för att sen kunna mosa på med fri-energi-vapnet, innan de sprängda tornen blev jordade, och pulvrisera alltihop..

Som vanligt har du dessutom endast svarat selektivt på ungefär en fråga av fyra. Vad nu svaret ens var värt...
Nu, här och nu, precis här sätter jag stopp. Nu får det fan vara nog! Adjö.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-06-17 kl. 19:59.
Citera
2014-06-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OK, så du länkar till en hemsida där en tant försöker sälja sin bok om hur "Free energy weapons" rev WTC. Nu har jag ingen större lust att köpa böcker (som du jälv uppenbarligen inte köpt eftersom du hävdar att du inte är "expert på processen") men som tur är så är den tydligen så rutten så t.o.m. alla truthers favoritorganisation (Architects and Engineers for 9/11 truth) har valt att debunka den
http://911scholars.ning.com/profiles/blogs/architects-and-engineers-for

Därefter länkar du till ett ljudklipp där man talar om att det där "free energy"-vapnet endast fungerar på sådant som inte är jordat, och därför användes tydligen även ett anti-gravitationsvapen efter att man sprängt wtc för att sen kunna mosa på med fri-energi-vapnet, innan de sprängda tornen blev jordade, och pulvrisera alltihop..

Som vanligt har du dessutom endast svarat selektivt på ungefär en fråga av fyra. Vad nu svaret ens var värt...
Nu, här och nu, precis här sätter jag stopp. Nu får det fan vara nog! Adjö.
Man behöver inte svära. Ja, sa att det var för långt utanför ramarna för dig och den andra debunkern. Det är den teorin jag följer. Och du följer den inte. Inget att vara sur för.
Citera
2014-06-17, 20:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu är jag ingen expert på processen. Maskinen kan pulverisera det mesta, tydligen. Du får kolla länkarna och läsa böckerna för mer information.
Det sprängs inte. Det är bara så att materialet blir ett pulver. Det ska även innefatta stålbalkar, och cement. Fanns det inte även rapporter om parkerade bilar som hade blivit totalförstörda, jag tror det.

Du kan hitta mer här http://www.youtube.com/watch?v=jh__ktvoTp4&t=7m0s
och här. http://drjudywood.com/

Angående bilarna så blev de (enligt din egen länk) pulvriserade eftersom de inte var jordade. Husen var man alltså tvungen att första köra "antigravitationsvapen" på så de inte nuddade mark, innan man kunde använda "frienergivapnen"... Och innan detta hade man alltså kört in två hologramflygplan i husen.
Jag höll på att glömma att det var nanotermit och sprängämnen inblandade också...
Har vi glömt några andra vapen? Strålade de kanske dit nanotermiten med sån där "Beam me up mr Scotty"-teknik? Visst gjorde de väl det?

Allvarligt talat kan väl ingen tro på allt detta?
Citera
2014-06-17, 20:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Man behöver inte svära. Ja, sa att det var för långt utanför ramarna för dig och den andra debunkern. Det är den teorin jag följer. Och du följer den inte. Inget att vara sur för.
Nä det har du rätt i. Sorry. Men du kan väl försöka tänka lite som alla andra - då menar jag inte vad gäller slutsatser, utan vad gäller att försöka svara på det du får frågor om och försöka belägga dina påståenden på något sätt. Att skriva att det är "fri energi" betyder ju ingenting.. Inte ens för dig antar jag?
Du kanske kan börja med det där med väteatomerna som du skrev om, hur frienergivapnet förstörde väteatomernas bindningar? Hur kan det påverka cement, stål etc?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-06-17 kl. 20:36.
Citera
2014-06-22, 11:54
Medlem
CowboyBurts avatar
[quote=SnakePlisssken]Angående bilarna så blev de (enligt din egen länk) pulvriserade eftersom de inte var jordade. Husen var man alltså tvungen att första köra
Citera
2014-07-18, 16:06
Bannlyst
Citat:
I fallet Pentagon fungerade dock kameran men eftersom den (som brukligt var på den tiden - och ofta är än idag) var inställd på 1 foto per sekund så lyckades den inte snappa upp flygplanskroppen som flög förbi.
Ett väldigt ihåligt argument. En Boeing som flyger förbi på nära håll syns under längre tid än en futtig sekund. Dessutom skulle vrakdelar av planet ha synts tydligt i filmen om det var ett flygplan som flög in i byggnaden. Det måste ju ha orsakat "en jävla smäll" om jag ska citera Dynamit Harry.
Senast redigerad av pethom 2014-07-18 kl. 16:10.
Citera
2014-07-18, 17:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Ett väldigt ihåligt argument. En Boeing som flyger förbi på nära håll syns under längre tid än en futtig sekund. Dessutom skulle vrakdelar av planet ha synts tydligt i filmen om det var ett flygplan som flög in i byggnaden. Det måste ju ha orsakat "en jävla smäll" om jag ska citera Dynamit Harry.

Ja du har kanske rätt angående att kameran borde fått med planet (det beror förstås på avståndet till kameran också, här var det ju en bit bort, annars skulle det troligen aldrig synts) - och faktum är att planet var med på en bild: http://pentagonhit.blogspot.se/2006/09/modeling-pentagon-security-camera.html

Kameran satt för övrigt en i sån där liten "dome" (som en halv glasboll), vilket förklarar att bilden är så böjd nedtill. Jag kommer inte ihåg kameramodellen men jag har skrivit om det tidigare (till KlokOchSnygg) så det borde gå att hitta igen om det spelar någon roll.

Edit: boeing 757 är 55 meter lång, hastigheten vid impact är uppskattad till 241 m/s..
Så om planet passerat på kort avstånd från kameran så hade det kunnat flyga förbi 4 ggr mellan varje bildruta...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-07-18 kl. 17:53.
Citera
2014-07-18, 19:16
Medlem
Citat:
Edit: boeing 757 är 55 meter lång, hastigheten vid impact är uppskattad till 241 m/s..
Bara en notering om hastigheten, 241 m/s är dubbelt så hög hastighet som den hastighet är satt till när planet börjar skaka sönder (vid låg höjd)
Citera
2014-07-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom

Det borde se ut ungefär så här: http://i.imgur.com/2dRYvEA.jpg
Citera
2014-07-18, 19:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Bara en notering om hastigheten, 241 m/s är dubbelt så hög hastighet som den hastighet är satt till när planet börjar skaka sönder (vid låg höjd)

Det finn dels 6 radarstationer som följde flygplanet hela vägen från start till krasch som stöder hastighetesuppgiften och den svarta lådan stöder hastighetsuppgiften - vi kan nog utgå ifrån att piloterna i detta fallet inte var speciellt bekymrade för huruvida någon passagerare skulle uppleva flighten som lite skakig....

Därutöver finns 136 vittnen inspelade som såg flygplanet, det finns avskalade träd och omkullvälta lyktstolpar i flygriktningen, man hittade stora mängder rester av flygplanet och lyckades t.o.m. identifiera DNA från alla passagerare och besättningsmän.
Inga vittnen finns registrerade i undersökningsmaterialet som påstår sig ha sett något annat än just ett flygplan träffa Pentagon.

Slutligen är detta rätt irrelevant för tråden - den ska handla om systematisk censur av sanningen om den 9 november av nån anledning men jag antar att ni tycker att det är censur när filmhastigheten var för låg i kameran som trots allt lyckades fota planet...?
Citera
2014-07-18, 19:30
Medlem
Citat:
Det finn dels 6 radarstationer som följde flygplanet hela vägen från start till krasch som stöder hastighetesuppgiften och den svarta lådan stöder hastighetsuppgiften - vi kan nog utgå ifrån att piloterna i detta fallet inte var speciellt bekymrade för huruvida någon passagerare skulle uppleva flighten som lite skakig....
OT (skall inte skriva om tekniken bakom plans hastigheter)
Spelar ingen roll, planet hade gått sönder långt innan och eftersom information censureras eller styrs så kan man inte gå på det som "släpps"
Citera
2014-07-18, 19:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Spelar ingen roll, planet hade gått sönder långt innan

Det var ett extremt tvärsäkert uttalande - då har du givetvis underlag för det påståendet? Beräkningar? Exempel på andra tillfällen när detta skett? Att föreskrifterna säger att man inte bör flyga så lågt så fort är förstås fullständigt irrelevant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in