Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Pad skrev att hans lista visar att 1/10 kan krossa 9/10, alltså undrade jag vad hans lista säger om videoklippen. Om hans lista stämmer borde då inte husen krossas mer än va dom gör?
Tror du blandar ihop något begrepp med omöjligt här.. Vänder du på detta argument så skulle detta kunna vara bevis för att bomber inte kan fälla hus eftersom de inte gör det på just denna länk, som sagt, att saker kan händer innebär inte att de jämt gör det (och tur är väl det)
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=wV69ZByB0xE låter inte som en smällare.
Var mer precis kommer detta ljud ifrån då? Enligt seismisk data skedde ingen stor explosion innan eller strax innan raset började men återigen är vi inne på samma frågeställning som tidigare, är explosioner alltid detsamma som bomber? Tycker du bör kolla lite rivningsvideos på liknande hus, det hörs verkligen när man river hus. Det vore väl dessutom väldigt konstigt att man river 2 höghus med hjälp av en enda smäll (vilket din länk visar på)[/quote]
Citat:
Beror ju på vad du menar med kort sekvens, det va ju inte så att wtc7 tog lång tid på sig att kollapsa in i sig själv.
Majoriteten av fallet skedde inte i frifall, kommer inte ihåg de exakta siffrorna men det var en kort sekvens av fallet, i mitten, som skedde i frifall.
Citat:
Visa mig en liknande byggnad som kollapsar i fritt fall när det inte är bomber.
Du vänder lite på argumenten här, du påstår något och bör lämpligen kunna backa upp det. I detta fall är det att frifall måste innebära bomber, vore det då inte lämpligt att presentera något som styrker detta mer än tomma påståenden om vad du tycker?
Citat:
Det är egentligen en enkel fråga du får, vilket enbart kräver ett ja/nej som svar. Måste och är alltid explosioner detsamma som bomber som exploderar? Svaret är givetvis nej och det borde vara en logiskt slutsats att när en >100 vånings hus rasar med flertal brinnande våningar att det sker diverse knak och smäll.
Om det inte är en bomb så vad är det?
Citat:
Med bomber/thermite kanske?
Eller menar du att alla bomber skulle smälla exakt samtidigt?
Eller menar du att alla bomber skulle smälla exakt samtidigt?
Ljudlösa bomber som inte syns på seismisk data alltså? Jag menar varför finns det ingenting som tyder på bomber innan rasat startar? Om de nu ville göra ett insidejob vore det inte lämpligast att bara använda ljudlösa osynliga bomber istället för något som borde synas och höras?
Jag försöker verkligen förstå hur den logiska tankegången går när man inte ser något som helst som tyder på att tornen sprängs inifrån innan raset börjar och ändå tar en sån här slutsats..
Citat:
Ta en titt på hur tjockt hörnet är och sen kom och säg att det är jetbränsle som gjort hålet. Eller en kopiator, dator eller ett skrivbord kanske?
Vad är det som gjort hålet om det inte va en bomb?
Vad är det som gjort hålet om det inte va en bomb?
När jag skrev "hålet" menar jag det stora del av byggnaden som inte längre fanns där en jumbojet flög in. De luckor som luft pressat ut ifrån är givetvis fönster.
Citat:
Thermite?
Bomber?
Bomber?
Finns ju inget som tyder på thermite. Finns inget som styrker bomber. Hur tänker man, rent logiskt, när man ändå drar den slutsats du gör?
Citat:
Han säger att det är många mindre bombvågor, men även detta syns på seismisk data, och varför syns eller hörs inte dessa vågor innan raset? Du själv länkar till en lite större pang i en video, fast nu är det helt plötsligt inte så längre..
Vad säger han
Nej det blir så osammanhängande och slutsatsen baserat på de fakta som finns är helt felaktig