2011-09-13, 12:42
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men din infernaliske sopa....

Du har sett säkert tusen gånger i dessa trådar där du flitigt deltagit, att Silverstein INTE ägde WTC-komplexet. Han LEASADE det av New Yourk Port Authority. Han blev dessutom tvingad till att ta en försäkring mot terrordåd p g a det blev ett krav efter det attentatet som skedde 1992 (osäker på det exakta årtalet)

Silverstein har heller aldrig vad jag vet ansökt om att få riva tornen över huvud taget, så det är bara dina sjuka fantasier så länge du inte kan lägga fram godtagbara bevis för det.

Dr Tinnitus

Tänker ta detta i tur och ordning även om jag väntar med reflektioner om dina tvångsmässiga personangrepp till sist.
Angående leasingkontrakt har du rätt, WTC-komplexet skulle säljas men pga teknikaliteter ändrade man till ett leasingavtal som löper på 99 år. Detta för att det är mycket svårt att styra upp den typen av försäljning, men rätt skall vara rätt.
Varför du drar upp försäkringen är jag lite osäker på då jag inte skriver något om denna i det inlägg du har citerat, men eftersom du drar upp den kan jag hänvisa till när den sist diskuterades och då skrev jag detta:

Citat:
Vet inte riktigt vad du menar med att försäkringen är en död häst, med försäkringen är det som det är, han kunde haft en dålig försäkring och han kunde haft en bra försäkring, hans verkar ha varit ganska bra.

Har väl inte speciellt mycket mer att tillägga om den saken såvida det inte är något särskilt du tänker på? Just det ja, årtalet du söker är `93. Förresten, tordens inlägg i den diskussionen var ganska intressant, länken verkar visa att någon terroristförsäkring inte alls tvingades på Silverstein utan att sådant ingick i den vanliga försäkringen. Utdrag därifrån:

Citat:
"Even after the terrorist attack on the World Trade Center in 1993 and the
Oklahoma City bombing in 1995, insurers in the United States did not view either
international or domestic terrorism as a risk that should be explicitly considered
when pricing their commercial insurance policy, principally because losses from
terrorism had historically been small and, to a large degree, uncorrelated. Thus,
prior to September 11, 2001, terrorism coverage in the United States was an
unnamed peril covered in most standard all-risk commercial and homeowners’
policies covering damage to property and contents"
http://grace.wharton.upenn.edu/risk/...s/05-03-HK.pdf

http://www.911myths.com/html/wtc_insurance.html

Så dina uppgifter om att reglerna ändrades efter 93 verkar alltså vara felaktiga, reglerna ändrades efter 2001. Hur var det nu du uttryckte dig, just det ja:

Citat:
så det är bara dina sjuka fantasier så länge du inte kan lägga fram godtagbara bevis för det.

Angående Silversteins ansökan om kontrollerad demolering från sitt försäkringsbolag så har väl det diskuterats tidigare här i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Shapiro
"Shortly before the building collapsed, several NYPD officers and Con-Edison workers told me that Larry Silverstein, the property developer of One World Financial Center was on the phone with his insurance carrier to see if they would authorize the controlled demolition of the building – since its foundation was already unstable and expected to fall.

Tyvärr har FOX raderat artikeln men den heter Shame on Jesse Ventura och finns publicerad lite överallt på nätet.

Så till dina personangrepp.

Citera
2011-09-13, 12:43
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Du får läsa mina inlägg som behandlar ämnet, borde vara ett par tusen vid detta laget.

Du kan inte sammanfatta det lite kortfattat... Är lite jobbigt att gå igenom dina 1000 inlägg
Citera
2011-09-13, 12:47
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Du kan inte sammanfatta det lite kortfattat... Är lite jobbigt att gå igenom dina 1000 inlägg

Jag ska sammanfatta 2000 inlägg för att du är lat? Lägg av nu.
Citera
2011-09-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Du bör se A&E's film där de ledande experterna på området uttalar sig. Deras kritik mot NIST är kompakt. Återkom när du sett den. Som sagt du får aldrig se en "expert" från NIST komma fram i dagsljuset och försvara deras agenda.
Det finns alltså (såvitt du vet, antar jag) inga faktiska belägg för att de är köpta. Tack, då vet jag.
Citera
2011-09-13, 12:59
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Det är ju inte relevant då ingen kan ha en aning om hur det planerades. Bara korkat att ens ta upp det.
Istället så ksn du fokusera på WTC 7 och förklara för mig varför mitten på huset ramlar igen sig självt, varför det faller i frittfall (vilket tillochmed NIST medger i sin rapport), varför NIST ljög i sin rapport ang bränderna (var de brann + tidpunkt) samt varför all bråte skeppades till Kina för att återvinnas (dvs förstöra alla bevis)

Varför kan ingen ens ha en aning?

Varför är det så korkat att ta upp planeringsarbetet för dessa terroristdåd, när denna tråd handlar om exakt detta?

En teori borde du/ni komma fram till för att stärka era argument.

Då kan du förklara varför inte en enda explosion syns från denna kollaps... Inga explosioner hördes... Inga skakningar (i kamera etc.) kan ses då kollapsen startar. Visa mig en kontrollerade sprängning där där inget av detta syns.

Huset kollapsade på det sättet det gjorde för att konstruktionen såg ut som den gjorde. Huset var inte tillräckligt väl konstruerat och klarade inte påfrestningarna. Hur kan du/ni vara så säkra på att det är helt omöjligt för en byggnad att rasa på detta sätt?

Allt bråte skickades till Kina för att det är vettigt att göra så. Någonstans måste det ju skeppas, eller hur? Skulle man låtit all skit legat kvar?

Vad ska man bevisa? Behöver man bevisa att 2 st flygplan flög in i WTC? Räcker inte kamerabevisen? Man ser ju tydligt att flygplanen flyger rätt in i byggnaderna, sen kollapsar dom.
Citera
2011-09-13, 13:03
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Jag ska sammanfatta 2000 inlägg för att du är lat? Lägg av nu.

Nej.

Jag vill höra en någorlunda genomtänkt teori om varför tex sprängningarna genomfördes... Detta behöver inte vara en sammanfattning av dina 2000 inlägg utan några rader text kan nog räcka.

Men du har ju absolut ingen teori, så det kan jag ju tydligen glömma.

Du har ingen aning om varför du tror som du gör... Du har sett denna film som övertygat dig, men du kan inte beskriva varför...
Citera
2011-09-13, 13:19
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Då kan du förklara varför inte en enda explosion syns från denna kollaps... Inga explosioner hördes... Inga skakningar (i kamera etc.) kan ses då kollapsen startar. Visa mig en kontrollerade sprängning där där inget av detta syns.

Du behöver verkligen läsa igenom tråden samt gå igenom lite material. Jo det hördes explosioner, bla vittnar hundratals brandmän om den saken. Att det inte lät som en konventionell demolering kan bero på att det inte användes konventionella sprängämnen i så stor utsträckning, men allt detta har redan diskuterats, finns en finfin sökfunktion.

Citat:
Allt bråte skickades till Kina för att det är vettigt att göra så. Någonstans måste det ju skeppas, eller hur? Skulle man låtit all skit legat kvar?

Det är vettigt att skicka iväg bevismaterialet? Det är inte bara korkat utan också olagligt.

Citat:
Vad ska man bevisa? Behöver man bevisa att 2 st flygplan flög in i WTC? Räcker inte kamerabevisen? Man ser ju tydligt att flygplanen flyger rätt in i byggnaderna, sen kollapsar dom.

Två flygplan och tre byggnader, en knepig ekvation ni aldrig kommer kunna lösa.

Citat:
Nej.

Jag vill höra en någorlunda genomtänkt teori om varför tex sprängningarna genomfördes... Detta behöver inte vara en sammanfattning av dina 2000 inlägg utan några rader text kan nog räcka.

Men du har ju absolut ingen teori, så det kan jag ju tydligen glömma.

Du har ingen aning om varför du tror som du gör... Du har sett denna film som övertygat dig, men du kan inte beskriva varför...

En teori är att de ville göra sig av med obekväma dokument, dels i Pentagon och dels i WTC7.
Men du tror ju enligt egen utsago inget om den officiella versionen:

Citat:
Jag har inge tro om detta...

Du inser att dina argument mot mig kan lika lätt vändas mot dig själv va?
Citera
2011-09-13, 13:20
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Det finns alltså (såvitt du vet, antar jag) inga faktiska belägg för att de är köpta. Tack, då vet jag.
Nej jag tror dom ställer upp med sina namn rent idealistiskt.
Dom brinner för sanningen det är därför dom aldrig har ställt upp offentligt. Dom stannar i skuggan.
Det är samma som IPCC som radar upp en massa "experter" i klimatfrågan där många inte visste att dom fanns med.
Senast redigerad av sten.b 2011-09-13 kl. 13:35.
Citera
2011-09-13, 13:45
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Du behöver verkligen läsa igenom tråden samt gå igenom lite material. Jo det hördes explosioner, bla vittnar hundratals brandmän om den saken. Att det inte lät som en konventionell demolering kan bero på att det inte användes konventionella sprängämnen i så stor utsträckning, men allt detta har redan diskuterats, finns en finfin sökfunktion.

Det finns inga bevis för att det var några explosioner. Det hördes smällar. Det var antagligen tex stålpelare som bröts sönder. Kan vara hissar som fallit ner genom hisschakten.

Finns absolut inga bevis för att det var några explosioner.

Citat:
Det är vettigt att skicka iväg bevismaterialet? Det är inte bara korkat utan också olagligt.

Det var inte bevismaterial... det var stoft/skräp/byggnadsdelar.

Ett exempel: Om du ser och filmar en lastbil som kommer infarande rätt in i en husvägg... Vad finns det att bevisa? Varför ska man spara husdelarna för att undersöka vad det var som hände?

Även om de borde sparat detta "bevis" och inte gjorde det så bevisar absolut inte att din teori är sann.

Citat:
En teori är att de ville göra sig av med obekväma dokument, dels i Pentagon och dels i WTC7.

Tror du på detta själv? Att de genomför den mest riskfulla och komplicerade operationen genom tiderna för att göra sig av med några obekväma dokument? Tänk om operationen skulle misslyckats... Tänk om operationen skulle blivit känd innan den var utförd... Tänk om någon snackar...

Sen så vill jag mer att ni ska förklara er teori om hur planeringsarbetet gick till.. Exempel:

Hur tar man kontakt med en grupp/företag/organisation och ber dem att aptera bomber i hela WTC? Hur inleder man ett sådant samtal? Vad skulle du säga om du var president (om det nu var presidenten)?
Citera
2011-09-13, 14:03
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Det finns inga bevis för att det var några explosioner. Det hördes smällar. Det var antagligen tex stålpelare som bröts sönder. Kan vara hissar som fallit ner genom hisschakten.

Finns absolut inga bevis för att det var några explosioner.

Alltså, jag hade gärna diskuterat dessa saker med dig om du först hade satt dig in i dessa vittnesmål och tagit del i vad som faktiskt sagts. Nu framstår du bara som jobbig.

Citat:
Det var inte bevismaterial... det var stoft/skräp/byggnadsdelar.

Ett exempel: Om du ser och filmar en lastbil som kommer infarande rätt in i en husvägg... Vad finns det att bevisa? Varför ska man spara husdelarna för att undersöka vad det var som hände?

Även om de borde sparat detta "bevis" och inte gjorde det så bevisar absolut inte att din teori är sann.

Vad yrar du om? Det är väl ställt utom allt rimligt tvivel att rester efter en flygplansolycka som inbegriper kapningar, kroppsdelar och eventuellt sprängmedel är bevismaterial. Sätt dig först in i hur olyckor med bränder/explosioner samt flygplansolyckor enligt lag skall hanteras. Så framstår du möjligtvis inte som så naiv.

Citat:
Tror du på detta själv? Att de genomför den mest riskfulla och komplicerade operationen genom tiderna för att göra sig av med några obekväma dokument? Tänk om operationen skulle misslyckats... Tänk om operationen skulle blivit känd innan den var utförd... Tänk om någon snackar...

Sen så vill jag mer att ni ska förklara er teori om hur planeringsarbetet gick till.. Exempel:

Hur tar man kontakt med en grupp/företag/organisation och ber dem att aptera bomber i hela WTC? Hur inleder man ett sådant samtal? Vad skulle du säga om du var president (om det nu var presidenten)?

Att man valde just bla Pentagon och WTC7 kan mycket väl ha berott på det, att attacken överhuvudtaget genomfördes inbegrep naturligtvis väldigt mycket större målsättning än så.
Återigen, är du autistisk? Jag menar absolut inte det som en förolämpning utan söker bara en förklaring. För alternativet är att du trollar. Vad fan ger det dig att jag fantiserar ihop en historia om hur ett samtal jag inte vet om det ägt rum mellan två personer jag inte vet vilka är kan ha låtit? Hur ska jag veta hur det inleddes?
-Howdy, whats up?
-Your dick is up!
-Hahaha.
Nöjd?
Citera
2011-09-13, 14:11
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jag förstår.

- Du har ingen kunskap att bedöma varför byggnaderna rasade som de gjorde

- Du har ingen teori alls om varför eller hur de gjorde som de gjorde

... men du är 100% säker på att de som gjort denna film går att lita på till 100%.. men du vet inte varför heller antar jag

Du kan inte ta och skaffa dig en teori? Du har ju haft många år på dig.
F.Y.I. så hamnar du på ignore nu.
Citera
2011-09-13, 14:21
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:

Här är ett klipp av explosioner.
http://www.youtube.com/watch?v=_A9X_8flGeM&feature=related

Citat:

Allt bråte skickades till Kina för att det är vettigt att göra så. Någonstans måste det ju skeppas, eller hur? Skulle man låtit all skit legat kvar? .

Och du är civ.ingenjör,jaja det är väl bara dumskallar som utbildas numera.
"Bråte"-dvs stålet skulle man ha analyserats på det grundligaste vis.Nu är detta borta och bara utvalda delar "sparades".Ett urval baserad på krigspolitik.

Jag har en idé att sprängämne målades in i brandtrappan och runt hissschakten,eftersom det finns ett vittne som sade att väggarna såg "freshly painted".https://www.flashback.org/t886594
Hittills har ingen spunnit vidare på den teorin.
Har man väl bestämt sig att attackera skyskrapor med flygplan så är det väl inte långt till att också underminera dessa i förväg.Förstår inte varför folk vägrar erkänna detta.
Senast redigerad av diana-II 2011-09-13 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in