2011-09-12, 21:57
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
De lät det hända. al-Qaida (som de själva skapat och beväpnat under Sovjets ockupation av Afghanistan) fick göra grovjobbet. En möjlig förklaring, faktiskt - men om det är sant vet jag som sagt ej.

Var det Al-Qaida som apterade bomberna i WTC?

Hur visste de att det skulle krävas bomber för att de skulle rasa?
Citera
2011-09-12, 21:59
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Nej. Lägg inte ord i min mun, är du snäll. Frågorna finns där, om du läser vad jag skrivit.

Jag vet inte, har jag ju sagt.

Att försöka kontrollera ett ohanterligt informationsflöde, till USAs fördel - till varje pris?

Jag tyckte själv till en början att det var väldigt långsökt - och onödigt - att blanda in sprängmedel. Som du säger: det räcker väl fan med flygplanen? Efter att ha övervägt ny info är jag inte lika säker längre. Speciellt 7:an (och den initiala tystnaden därikring) gjorde mig misstänksam. + propagandan som var i full gång medan tornen fortfarande stod där. + kaparens pass som hittades i ruinerna av WTC, samtidigt som de svarta lådorna inte stod att finna. Frågor, frågor...

De lät det hända. al-Qaida (som de själva skapat och beväpnat under Sovjets ockupation av Afghanistan) fick göra grovjobbet. En möjlig förklaring, faktiskt - men om det är sant vet jag som sagt ej.

Det är inte lönt att ta upp det där, trollet fattar ju inte ens det....
Citera
2011-09-12, 22:08
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Varför räckte det inte med 1 flygplan? Varför krånglade de till det så mycket? Det blir ju så mycket som kan gå fel.

Citat:
Som redan beskrivet blir det lättare att lyckas med fler flygplan. UBL hade ju vad jag vet inget att dölja. Kan du inte förklara varför de sprängde byggnaderna...?

Det är inte jättesvårt att kapa flygplan, det har hänt tidigare.

Citat:
Det är alltså enklare att kapa 4 flygplan, krascha dem på ett flertal platser, aptera bomber i WTC 1, 2 & 7, spränga dessa bomber utan att det märks, (och allt annat som påstås)?

Allt detta ska även göras i hemlighet

Det ovan är alltså enklare än att kapa 1 flygplan och flyga in i WTC?

Jag tror du får samla dig lite. Lättare, svårare, jag fattar ingenting.

Citat:
Kan du eller någon annan skaffa sig en teori? Känns som någon borde ha en hyfsat välbearbetad teori... det var ju faktiskt 10 år sedan...

Det finns gott om teorier, men det är meningslöst att dra upp dessa här för då står det inte på förrän vakthundarna skriker sig hesa om bevis och om att gå till domstol. Man orkar bara med sådant skit så många gånger när det enda man vill är att diskutera och ventilera åsikter.
Citera
2011-09-12, 22:09
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Var det Al-Qaida som apterade bomberna i WTC?

Hur visste de att det skulle krävas bomber för att de skulle rasa?

Det finns enligt min mening inga vattentäta skott mellan al-Qaida och CIA. Kampen om världsherraväldet känner inga sådana gränser. Det är hänsynslösa, mäktiga och ljusskygga organisationer som inte ens själva vet vad de gör.

Vad som händer i världen - vad vi ser hända - är det kaos som oundvikligen griper in i ett system som tyngs av ett övermått information. Vi försöker förstå, men det går inte.
Citera
2011-09-12, 22:16
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag tror du får samla dig lite. Lättare, svårare, jag fattar ingenting.

Jag menar:

Det är lättare för UBL att lyckas om han försöker med flera dåd samtidigt. UBL behöver inte hålla något hemligt. UBL behövde heller inte anlita ett företag (?) för att spränga byggnaderna.

För USA skulle det varit svårare att Lyckas med flera olika dåd samtidigt då allt detta skulle hållas hemligt. Att spränga byggnaderna måste vara extremt komplicerat och krävas enormt med planeringsarbete.
Citera
2011-09-12, 22:25
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jag menar:

Det är lättare för UBL att lyckas om han försöker med flera dåd samtidigt. UBL behöver inte hålla något hemligt. UBL behövde heller inte anlita ett företag (?) för att spränga byggnaderna.

För USA skulle det varit svårare att Lyckas med flera olika dåd samtidigt då allt detta skulle hållas hemligt. Att spränga byggnaderna måste vara extremt komplicerat och krävas enormt med planeringsarbete.

Okej då är jag med. Jag tror inte det var något privat företag som apterade byggnaderna utan snarare ett CIA-projekt alternativt Mossad med tanke på de "israeliska studenter" som tydligen rände runt i byggnaden.
Men håller med om att det säkert är svårt och kräver planering.

Edit: Å andra sidan kan man ju hemfalla åt din egen logik. Det är inte svårt att spränga byggnader, det har hänt innan.
Senast redigerad av Arthur Dent 2011-09-12 kl. 22:44.
Citera
2011-09-12, 22:41
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Okej då är jag med. Jag tror inte det var något privat företag som apterade byggnaderna utan snarare ett CIA-projekt alternativt Mossad med tanke på de "israeliska studenter" som tydligen rände runt i byggnaden.
Men håller med om att det säkert är svårt och kräver planering.
Storyn om ”the dancing jew-els” och ”israeliska studenter” har en egen tråd som är värd att studera:

https://www.flashback.org/t175714

Det ligger en hund begraven i den officiella förklaringsmodellen av 9/11.
Citera
2011-09-12, 22:46
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Du vet väl att du har fel.

https://www.flashback.org/sp32781071

Usch:/ väldigt otrevligt får jag säga. Intressant det där med flyg"poliserna" och deras befogenheter. Fick nästan rysningar när jag hörde om dom därav soneringarna dom berätta om i slutet.
Citera
2011-09-12, 22:49
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Storyn om ”the dancing jew-els” och ”israeliska studenter” har en egen tråd som är värd att studera:

https://www.flashback.org/t175714

Det ligger en hund begraven i den officiella förklaringsmodellen av 9/11.

Det där är en riktigt bra tråd, har själv bidragit med ett par inlägg angående suspekta studenter.
Citera
2011-09-12, 22:51
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Usch:/ väldigt otrevligt får jag säga. Intressant det där med flyg"poliserna" och deras befogenheter. Fick nästan rysningar när jag hörde om dom därav soneringarna dom berätta om i slutet.

Fanns gott om saker att uppröras över i den dokumentären. Men kort sagt verkar TSA vara en riktig skitorganisation.
Citera
2011-09-12, 23:18
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Antisemit.

Det där är helt klart ett problem, för så fort man vill diskutera de spår som leder mot Israel eller israeler så är man en anti-semit. I bästa fall, nazist är inte heller ovanligt.
Vilket är lite märkligt för när man diskuterar spåren som leder inåt, in i USA och kanske tom vita huset, då är man plötsligt en USA-hatande rabiat kommunist.
Pekar man inte ut någon särskild däremot utan bara ifrågasätter lite kommer man undan med att vara foliehatt.
Eftersom jag gjort mig skyldig till alla tre tankebrott är jag alltså en foliehattsbärande anti-semitisknazistkommunist med ett brinnande USA-hat. Fan i mig inte illa pissat på en eftermiddag.
Citera
2011-09-12, 23:22
Medlem
sten.bs avatar
Hellre en foliehatt än en dumstrut.

Som jag sa till Kim: Dags att ta på dumstruten och ställa sig i vrån och här är läxan:
http://www.youtube.com/watch?v=6jixU7JG4pg&feature=player_embedded
Senast redigerad av sten.b 2011-09-13 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in