2010-02-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
VA? det är ju ni som tar att CD inte alltid faller med fritt fall som ett bevis på att WTC7 inte var CD.

Om ni inte har fakta så kan ni iaf vara konsekventa.

Nej, bevisen för att WTC7 inte vad en CD är avsaknaden av spår av sprängämnen som borde varit där ifall sprängämnen fanns. Typ seismiska spår, skador på närliggande byggnader osv.
Citera
2010-02-11, 14:39
Medlem
Citat:
tolkningar och antaganden om verkligheten utan någon som helst uppbackning av NÅGONTING. Men jag är inte förvånad, kan man köpa hela NIST rapporten utan att höja på ögonbrynen så äter man vafan för skit som helst.

Bara titta på en implosion:
http://www.youtube.com/watch?v=HEJbInxwAe8

Sprängs den åt alla sidor???

Du menar alltså att WTC1&2 revs av en imploderande bomb? Eller vad försöker du säga med din länk?
Citera
2010-02-11, 14:39
Medlem
Citat:
Och varför skulle dessa bilder vara arbetade på?
I scenariot "inside job" så kan jag tänka mig allehanda skäl att dölja saker.
Men du tror att dom nysläppta bilderna är opåverkade?

/T
Citera
2010-02-11, 15:23
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Allt som låter som explosioner är inte bomber!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

Om det var bomber:

1. Hur mycket bomber gick det åt?
2. Hur många personer jobbade med att placera ut dessa sprängämnen, slå ut väggar, borra hål, dra kablar osv osv inför demoleringen?
3. Hur lång tid tog det? En vanlig mindre byggnad tar ett par veckor att preparera inför en kontrollerad demolering.
4. Vilken typ av sprängämnen användes?
5. Hur kom det sig att branden i WTC7 tilläts rasa så länge som den gjorde och vad var det för typ av superkabel/sprängämnen som användes eftersom de inte påverkades vare sig av branden eller av de två fallande tornen?
6. Varför har ingen trätt fram och berättat i detalj om hur det gick till? Det måste ha varit tusentals personer inblandade. En handfull personer var inblandade i Watergate och den lilla klicken personer läckte information som ett såll.
Detta är frågor för den nya utredningen. Då NISTs har så många hål att den egentligen inte borde gå att läsa.

Svaret på alla dessa frågot, är ELD (enligt NIST)

Vem fan är fåret egentligen?
Citera
2010-02-11, 15:28
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Nej, bevisen för att WTC7 inte vad en CD är avsaknaden av spår av sprängämnen som borde varit där ifall sprängämnen fanns. Typ seismiska spår, skador på närliggande byggnader osv.
NIST rapporten är felaktig, vilket alla kan se om de:
http://www.youtube.com/watch?v=r6rJRtpSg68

Ni kan även kolla det själva genom att gå in i min tråd och kolla för er själva.

Men jag antar att de tär enklare att upprepa samma skit om och om igen utan att komma med något konkret.

NIST testade inte ens för sprängämnen. Har du redan glömt det? Är det elgiganten som har två konton kanske? Vi har gått igenom det här typ 20 gånger. Hoppas du att det kommer nytt folk in i tråden som är lite osäkra och ser ditt inlägg och som sedan lutar sig tillbaka lugnt då "det inte fanns nåt sprängämne" eller?

SMA du är antingen en jävla bluff eller så har du minne som en guldfisk, either way HELT JÄVLA OPÅLITLIG.

ÅTERIGEN: MAN HITTAR INTE VAD MAN INTE LETAR EFTER. (NISTs prime directive)
Citera
2010-02-11, 15:30
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Du menar alltså att WTC1&2 revs av en imploderande bomb? Eller vad försöker du säga med din länk?
Haha, sån idioti att den knapps ska bemötas egentligen. Men det är bra. Det får folk att inse att folk som håller på den officiella versionen inte är de skarpaste knivarna i lådan.

Du vet om att sättet man tar ner byggnader med CD brukar benämmnas som implosion?

Något måste du lärt dig i den här snart 1400 sidor långa tråden.

CLOWN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2010-02-11, 15:31
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
I scenariot "inside job" så kan jag tänka mig allehanda skäl att dölja saker.
Men du tror att dom nysläppta bilderna är opåverkade?

/T
Det känns som att du försöker få folk att tvivla på alla videor och bilders äkthet (och därigenom göra de osäkra och sälla sig till den officiella versionen då den har fler högbetalda kostymnissar)'

Har jag fel?
Citera
2010-02-11, 16:16
Medlem
Citat:
Haha, sån idioti att den knapps ska bemötas egentligen. Men det är bra. Det får folk att inse att folk som håller på den officiella versionen inte är de skarpaste knivarna i lådan.

Du vet om att sättet man tar ner byggnader med CD brukar benämmnas som implosion?

Något måste du lärt dig i den här snart 1400 sidor långa tråden.

CLOWN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja du har bla lärt mig att du har väldigt svårt att läsa/skriva så därför frågade jag vad du egentligen menade.

Citat:
NIST rapporten är felaktig, vilket alla kan se om de:
http://www.youtube.com/watch?v=r6rJRtpSg68

Ni kan även kolla det själva genom att gå in i min tråd och kolla för er själva.

Men jag antar att de tär enklare att upprepa samma skit om och om igen utan att komma med något konkret.

NIST testade inte ens för sprängämnen. Har du redan glömt det? Är det elgiganten som har två konton kanske? Vi har gått igenom det här typ 20 gånger. Hoppas du att det kommer nytt folk in i tråden som är lite osäkra och ser ditt inlägg och som sedan lutar sig tillbaka lugnt då "det inte fanns nåt sprängämne" eller?

SMA du är antingen en jävla bluff eller så har du minne som en guldfisk, either way HELT JÄVLA OPÅLITLIG.

ÅTERIGEN: MAN HITTAR INTE VAD MAN INTE LETAR EFTER. (NISTs prime directive)

avsaknaden av seismiska spår och skador på närliggande byggnader talar sitt tydliga språk. Dessutom skulle ju inte NIST hittat spår av sprängämnen även om de testat för det då de bara kan jämföra med kända sprängämnen och du har själv sagt (och dina sagor implicerar det också) att det var hemliga CIAbomber som rev WTC7. Vanliga sprängämnen tål inte att brinna i x antal timmar. Kablar tål inte att utsättas för brand i x antal timmar. Men jag antar att det var hemliga CIAkablar som användes. Att förebereda en byggnad för rivning tar lång tid, men jag antar att CIA är sjuuukt effektiva på att satta upp bomber.

Eller så fanns inga bomber för inget tyder på det.
Citera
2010-02-11, 16:25
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ja du har bla lärt mig att du har väldigt svårt att läsa/skriva så därför frågade jag vad du egentligen menade.

avsaknaden av seismiska spår och skador på närliggande byggnader talar sitt tydliga språk. Dessutom skulle ju inte NIST hittat spår av sprängämnen även om de testat för det då de bara kan jämföra med kända sprängämnen och du har själv sagt (och dina sagor implicerar det också) att det var hemliga CIAbomber som rev WTC7. Vanliga sprängämnen tål inte att brinna i x antal timmar. Kablar tål inte att utsättas för brand i x antal timmar. Men jag antar att det var hemliga CIAkablar som användes. Att förebereda en byggnad för rivning tar lång tid, men jag antar att CIA är sjuuukt effektiva på att satta upp bomber.

Eller så fanns inga bomber för inget tyder på det.
Så nu skadades inte närliggande byggnader? Innan så var ju det ett av era argument för att det int ekunda vara CD. Att byggnader skadades.

Kappvändare.

Det man inte letar efter hittar man inte. Och thermit är tillräckligt osofistikerat för att mythbusters ska få tag på det. SÅ NOG KAN MAN TESTA OCH HITTA DET ALLTID!!!!!!

Och varför skulle man använda kablar? Tror du vi lever på 20 talet eller?

Du är genomskådad SMA som antingen desinformatör eller bara efterbliven. DU MINNS JU INTE ENS VAD VI GÅTT IGENOM INNAN!
Citera
2010-02-11, 16:36
Medlem
Citat:
Så nu skadades inte närliggande byggnader? Innan så var ju det ett av era argument för att det int ekunda vara CD. Att byggnader skadades.

Kappvändare.

Alltså, när något exploderar så skadar det byggnader på ett annat sätt än när en balk eller husdel på några ton träffar huset. Jag ska skriva karakteristiska skador i fortsättningen så du slipper blir förvirrad.

Citat:
Det man inte letar efter hittar man inte. Och thermit är tillräckligt osofistikerat för att mythbusters ska få tag på det. SÅ NOG KAN MAN TESTA OCH HITTA DET ALLTID!!!!!!

Thermit exploderar inte. Jag trodde hela grejen var att "vittnen" "hörde" "explosioner"?

Citat:

Och varför skulle man använda kablar? Tror du vi lever på 20 talet eller?

Hehe, du menar att man med radiovågor fick en klump sprängämnen att explodera? Intressant, kan du beskriva denna process närmre?

Citat:
Du är genomskådad SMA som antingen desinformatör eller bara efterbliven. DU MINNS JU INTE ENS VAD VI GÅTT IGENOM INNAN!

ja mina herrar i NWO/CIA är mycket stolta över mig.
Citera
2010-02-11, 16:58
Medlem
Citat:
Det känns som att du försöker få folk att tvivla på alla videor och bilders äkthet (och därigenom göra de osäkra och sälla sig till den officiella versionen då den har fler högbetalda kostymnissar)'

Har jag fel?
Vad jag säger, det är att man skall vara medveten om att det finns väl spridda metoder idag att manipulera både stillbilder och video.

Dessutom finns risken för oavsiktlig påverkan, speciellt för video som ofta genomgått flera bearbetningssteg innan den nått Youtube.

"Överheten" har ju länge manipulerat bilder för att s.a.s "anpassa" verkligheten i önskad riktning.
Tidigare var det dock tekniskt besvärligt.
Nu finns tekniken tillgänglig för envar, och den används!

Och: det går inte att bevisa äktheten hos en digital bild/video.
Däremot kan man (ibland) bevisa manipulation.

Man får helt enkelt göra en egen bedömning utifrån sitt förtroende för källan, precis som med annan källkritik.

/T
Citera
2010-02-11, 19:29
Medlem
söderbs avatar
Citat:
SURPRISE! Det finns folk som vittnar om bomber och explosioner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför finns den då inte på film eller seismiska avmätningar? Sen samma sak som ovan skriver..

Citat:
haha, att ni orkar. Hur tolkar du när den första grejen till vänster på hustaket blir himmel 4 sekunder innan resten av huset rasar?

Så du mäktar inte med att svara? Jag kommer skriva samma fråga om och om igen eftersom du påstår att man startar falltiden för tidigt. Din fråga tolkar jag som att kollapsen börjar, huset försvagas tills den punkt de bärande elementen inte pallar mer och rasar.

Hur tolkar du att husets topp blir till himmel? Att huset börjat sjunka/kollapsa eller att det inte gjort det? Denna fråga är viktig att svara på eftersom du hävdar att man startar för tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in