2011-05-03, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
....
Det stämmer att det inte finns BILDER på smält stål som flyter i ground zero, andra bevis finns.
....

Nej, det finns inga sådana bevis!
Det finns förvisso en mångfald av muntliga utsagor, men det beror på att det smälta stålet i WTC
sedan länge har blivit en s.k. Faktoid (http://sv.wikipedia.org/wiki/Faktoid)
Faktoider kan leva vidare i decennier om dom får lämplig näring som i detta fal!!
Finns otaliga exempel på faktoider att läsa om på nätet...

/T
Citera
2011-05-03, 07:49
Medlem
söderbs avatar
Citat:
SÅ VAD ÄR DEN STORA SKILLNADEN PÅ NANOTHERMITE OCH THERMITE?
OCH VART FÅR MAN TAG PÅ NANOTHERMITE, OM MAN NU SKA JÄMFÖRA MED SINA EGNA PROVER?

Du godtar liksom detta bara rakt av, jones påstår något utan att han ska behöva jämföra mot vad han hittat, det är ju tragiskt..

Citat:
thermite cutter charge 1984
Klarade man av det 1984 så är jag rätt säker på att man skulle klara av det 2001

Att det en gubbe påstår att det funnits vet jag inte hur bra det stämmer, ändå inte poängen, poängen är den mängd som skulle krävts för att få ner tornen inte på något sätt skulle kunna föras in i tornen och placeras i väggen i lokaler med kanske hundra anställda utan upptäckt.

Citat:
Lyssna på dom sista 30 sekunderna i klippet.

"It was not molten steel, molten material was seen coming out", sen i slutet har jag ingen aning vad han pratar, det är någon som frågar om molten steel och han säger "we disagree". De hävdar starkt att smält stål inte hittats så intala dig ingen annat.

Citat:
När du ändå svarar kan du ju ta lite av mina tidigare frågor du hoppade över, eller?

Svarar bara väldigt kort och snabbt, ska man svara på allt du säger tar det säkert 40min minst och det har jag inte ork att göra då du ändå viftar bort allt..
Citera
2011-05-03, 09:04
Medlem
Citat:
Bevis har presenteras, men du som många andra vägrar släppa er tro.
Att sitta och spekulera i hur thermite kom in i byggnaderna är vid det här laget inte lika viktigt som att visa för folk den fysiska bevisningen som finns. Och stödja den officiella lögnen för att ingen kan ge ett 100% svar på just den frågan visar att det är precis vad jag sagt flera gånger: religiös sekt mentalitet.

Men bevisen kan ju inte anses vara särskilt starka när de inte räcker till för att stödja en mer eller mindre sammanhängande teori. Sanningsrörelsen står som bekant inte bakom en version av vad som hände, utan man tolkar dessa bevis eller indicier på väldigt olika sätt. En persons flytande stål är nån annans datoranimerade specialeffekt. Där en ser ett passagerarplan ser nån annan en laserstyrd missil. Om det verkligen hade varit så uppenbart vad som egentligen hände borde rimligtvis dessa sanningssökare efter tio år åtminstone ha kunnat enas kring en teori som var utförligare än "så där kan det inte ha gått till".

Inte ens du själv kan ju förklara hur det skulle ha gått till - som i citatet ovan med hur man lyckades placera ut de hypotetiska laddningarna - så jag förstår inte varför du förväntar dig att alla andra trots det ska tro dig. Eller kanske snarare just den alternativa version som du har valt att tro på. Sanningsrörelsens (i den mån den nu kan räknas som en homogen grupp/anda) mantra verkar ju annars vara att man ska ifrågasätta bevis och inte bara låta sig ledas runt i blind tro som får.
Citera
2011-05-03, 10:29
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Men bevisen kan ju inte anses vara särskilt starka när de inte räcker till för att stödja en mer eller mindre sammanhängande teori. Sanningsrörelsen står som bekant inte bakom en version av vad som hände, utan man tolkar dessa bevis eller indicier på väldigt olika sätt. En persons flytande stål är nån annans datoranimerade specialeffekt. Där en ser ett passagerarplan ser nån annan en laserstyrd missil. Om det verkligen hade varit så uppenbart vad som egentligen hände borde rimligtvis dessa sanningssökare efter tio år åtminstone ha kunnat enas kring en teori som var utförligare än "så där kan det inte ha gått till".
Så du menar att ni som stödjer den officiella teorin alla tror exakt likadant på varje liten punkt?
Det inte den bilden jag har iaf.
Tex Shyam Sunder säger att det fanns smält stål i ground zero.
Och alla dom som stödjer den officiella teorin i den här tråden vill inte tro på att smält stål fanns på plats.
Sen att det finns folk som tror på att UFO'n fick tornen kollapsa bryr jag mig inte om, sånt folk har alltid funnits.
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Inte ens du själv kan ju förklara hur det skulle ha gått till - som i citatet ovan med hur man lyckades placera ut de hypotetiska laddningarna - så jag förstår inte varför du förväntar dig att alla andra trots det ska tro dig. Eller kanske snarare just den alternativa version som du har valt att tro på. Sanningsrörelsens (i den mån den nu kan räknas som en homogen grupp/anda) mantra verkar ju annars vara att man ska ifrågasätta bevis och inte bara låta sig ledas runt i blind tro som får.
Det jag vill få fram är att man ska koncentrera sig på den bevisning som finns. Inte försöka koka ihop en bra teori om hur man fick in det byggnaderna, det bara dom skyldiga som kan ge ett 100% svar på den punkten.
Det har kommit fram så mycket bevisning nu att ni debunkers kräver att vi ska kunna svara på dessa frågor, och om vi inte kan så är den forskning och den fysiska bevisningen som finns inge trovärdig?

Även om jag nu skulle koka ihop en bra teori om hur man fick in det i tornen/7:an så skulle du heller aldrig riktigt kunna bevisa om jag har rätt eller fel.
Inte mycket mer än att kunna säga att det inte är troligt...

Så det är bättre att koncentrera sig på frågor man kan styrka eller dementera. Håller du inte med?
Citera
2011-05-03, 11:01
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Du godtar liksom detta bara rakt av, jones påstår något utan att han ska behöva jämföra mot vad han hittat, det är ju tragiskt..
Eftersom man inte kan få ett bättre svar än det du ger så, Ja.

Citat:
Att det en gubbe påstår att det funnits vet jag inte hur bra det stämmer, ändå inte poängen, poängen är den mängd som skulle krävts för att få ner tornen inte på något sätt skulle kunna föras in i tornen och placeras i väggen i lokaler med kanske hundra anställda utan upptäckt.
POÄNGEN är att NIST och även ni hävdar att man inte kan använda thermite till att kapa bärande delar i en byggnad, fast det nu har varit fullt möjligt sen 1984.

Citat:
"It was not molten steel, molten material was seen coming out", sen i slutet har jag ingen aning vad han pratar, det är någon som frågar om molten steel och han säger "we disagree". De hävdar starkt att smält stål inte hittats så intala dig ingen annat.

Snacka om att INTE vilja höra vad som sägs i klippet.

<<<---- Nej det ingen smiley, så intala dig inget annat.

Citat:
Svarar bara väldigt kort och snabbt, ska man svara på allt du säger tar det säkert 40min minst och det har jag inte ork att göra då du ändå viftar bort allt..
Att du inte svarar är för att jag har synat alla dina lögner, du har fortfarande inte kunna backa upp nånting du sagt.
Du går ju även emot NISTs egna lögner, tex det att du försökte få oss att tro WTC7 brann mycket mer än va någon annan byggnad tidigare har gjort.
Och det är bara en av många.
Citera
2011-05-03, 11:03
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Nej, det finns inga sådana bevis!
Det finns förvisso en mångfald av muntliga utsagor, men det beror på att det smälta stålet i WTC
sedan länge har blivit en s.k. Faktoid (http://sv.wikipedia.org/wiki/Faktoid)
Faktoider kan leva vidare i decennier om dom får lämplig näring som i detta fal!!
Finns otaliga exempel på faktoider att läsa om på nätet...

/T
Så menar du att Shyam Sunder ljuger?
Citera
2011-05-03, 11:38
Medlem
Citat:
Så menar du att Shyam Sunder ljuger?
Jag vet inte riktigt vad syftar på, men jag googlade efter "Shyam Sunder molten steel" och hittade bla. följande intervju-transcript där Sunder uttalar sig:

"LARRY KLEIN: Some people look at footage of a kind of yellow or silver molten metal dripping from building two, the south tower, and say that it means that thermite, a chemical used to cut through steel was purposely placed in the building. But what could cause that kind of liquid metal, and why was it the color that it was?

SHAYM SUNDER: Well first of all, this molten liquid that was observed was only observed from one particular spot on the north face of tower two. Which is exactly where a large portion of the airplane fuselage was plowed into a corner along with the building contents. No other place in that building or in at other building did we see any molten liquid come out. So it’s a very localized event. What could have caused the color is the aluminum in the airplane, which actually melts at temperatures between 475 and 640 degrees Celsius, combined with partially burned furniture, carpets, partitions, and computers, which were already there. If it were not combined with a solid organic material, you would probably see purely a silvery color of aluminum. "

Jag ser inte något "ljug" här, men du syftar kanske på något annat?

/T
Citera
2011-05-03, 11:51
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt vad syftar på, men jag googlade efter "Shyam Sunder molten steel" och hittade bla. följande intervju-transcript där Sunder uttalar sig:

"LARRY KLEIN: Some people look at footage of a kind of yellow or silver molten metal dripping from building two, the south tower, and say that it means that thermite, a chemical used to cut through steel was purposely placed in the building. But what could cause that kind of liquid metal, and why was it the color that it was?

SHAYM SUNDER: Well first of all, this molten liquid that was observed was only observed from one particular spot on the north face of tower two. Which is exactly where a large portion of the airplane fuselage was plowed into a corner along with the building contents. No other place in that building or in at other building did we see any molten liquid come out. So it’s a very localized event. What could have caused the color is the aluminum in the airplane, which actually melts at temperatures between 475 and 640 degrees Celsius, combined with partially burned furniture, carpets, partitions, and computers, which were already there. If it were not combined with a solid organic material, you would probably see purely a silvery color of aluminum. "

Jag ser inte något "ljug" här, men du syftar kanske på något annat?

/T

Lyssna på dom sista 30sekunderna på YT-länken jag postade:
Han som intervjuar Sunder säger: Du säger att smält stål fanns i högen (ground zero) men jag har frågat fysiker och dom svarat att det är fysisk omöjligt, det fanns inte tillräckligt med energi för att smälta stål.
Sunder svarar: Du har fel och jag tycker att du ska fråga experter som håller på med detta som yrke.

Samma intervju säger Sunder att smält stål inte fanns i wtc så länge byggnaderna står upp.
Han säger också att elden stängs in när byggnaderna kollapsar och det blir som en ugn, så pass varmt att det smälter stål.
Nu översatte jag från minnet, alltså inte ordagrant. Men detta är va som sas.

Så smält stål fanns i Ground Zero eller så ljuger Sunder, hur ska ni ha det?

edit:
Citat:
What could have caused the color is the aluminum in the airplane, which actually melts at temperatures between 475 and 640 degrees Celsius, combined with partially burned furniture, carpets, partitions, and computers, which were already there. If it were not combined with a solid organic material, you would probably see purely a silvery color of aluminum. "
Det här är en direkt lögn, riktiga tester har gjorts.
Man får inte aluminium att lysa gult med att blanda i en massa saker, punkt.

OCH, i YT-klipp intervjun sa han inte "you would probably see purely a silvery color of aluminum."
Utan att det va silverish color.
Senast redigerad av BackFlashad 2011-05-03 kl. 11:56.
Citera
2011-05-03, 11:59
Medlem
Kan det vara den här intervjun med Shyam Sunder som det handlar om?

http://www2.ae911truth.org/info/39
Citera
2011-05-03, 12:08
Medlem
söderbs avatar
Citat:
OCH, i YT-klipp intervjun sa han inte "you would probably see purely a silvery color of aluminum."

Citat:
"If it were not combined with a solid organic material, you would probably see purely a silvery color of aluminum. "

Citat:
Eftersom man inte kan få ett bättre svar än det du ger så, Ja.

Då påstår jag det är bananer, du borde ju godta detta eftersom jämförelse med bananer inte är nödvändiga. Förstår du inte hur korkat det är att han inte jämför med ämnet han säger sig hittat.

Citat:
Snacka om att INTE vilja höra vad som sägs i klippet.

Var i klipper säger sunder något i stil med "det fanns smält stål i wtc antingen före, under eller efter krashen"? Han säger först att smält stål absolut inte fanns i husen och han avfärdar sedan en kommentar med att han inte håller med. Hur får du det till något annat? Citera exakt vilka ord du tolkar i det klippet som någon slags bevis för smält stål..
Citat:
Att du inte svarar är för att jag har synat alla dina lögner, du har fortfarande inte kunna backa upp nånting du sagt.

Precis! Som att stål försvagas av värme eller att det är orimligt att få förbi så stora mängder sprängämnen förbi hundar och vakter för att sedan applicera detta i väggarna utan upptäckt.
Citat:

Det är ju mer troligt att han uttrycker sig fel vid muntliga frågor än vid skrift, men du ska väl använda detta som bevis för att det absolut måste vara silverfärgat även fast han själv hävdar annat i det citat tenor gav dig.

Citat:
Det här är en direkt lögn, riktiga tester har gjorts.
Man får inte aluminium att lysa gult med att blanda i en massa saker, punkt.

Du tror inte på gravitationen heller? Hur olika material reagerar i olika temperaturer är ju knappast något du kan tycka bort
Citera
2011-05-03, 12:09
Medlem
Citat:
Lyssna på dom sista 30sekunderna på YT-länken jag postade:
Han som intervjuar Sunder säger: Du säger att smält stål fanns i högen (ground zero) men jag har frågat fysiker och dom svarat att det är fysisk omöjligt, det fanns inte tillräckligt med energi för att smälta stål.
Sunder svarar: Du har fel och jag tycker att du ska fråga experter som håller på med detta som yrke.
Precis, Sunder känner att han hamnar på djupt vatten och hänvisar reportern till någon annan expert!
Citat:
Samma intervju säger Sunder att smält stål inte fanns i wtc så länge byggnaderna står upp.
Han säger också att elden stängs in när byggnaderna kollapsar och det blir som en ugn, så pass varmt att det smälter stål.
Och här har han fel, han ljuger inte utan han tror helt enkelt fel.
Det blir ingen "ugn" i rasmassorna som kan smälta stål.

Citat:
Så smält stål fanns i Ground Zero eller så ljuger Sunder, hur ska ni ha det?
Det har aldrig hittats några rester (rinnande eller stelnade) av smält stål i WTC (bortsett från det som skapades av skärbrännare vid uppröjningen)
Sunder ljuger inte (att ljuga är att säga något som man vet är lögn, och det gör inte Sunder), men han uttalar sig om saker som han inte riktigt förstår (och han har fått kritik för detta).
Det smälta stålet är en faktoid och kommer säkert så att förbli!

/T
Citera
2011-05-03, 12:33
Medlem
BackFlashads avatar
- So let's get back on the molten steel in the pile.
Now you saying that the fact it was in the pile could had heat the temperatures up.
Now I've talk to physicists and they tell me thats actually violate the law of physics, it can't heat up there's no source for the energy.

Sunder: - We just disagree, I think you need to talk to experts who do this for a living.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in