Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Tja, börja med att lägga fram något överhuvudtaget, som inte bara är det jag beskrev, alltså "jag vet inte vad det var, därför var det inside job".
Citat:
Toppen. Bevisa att bitarna på bilderna inte är från det relevanta planet så är du något på spåren. Det har du inte gjort, du har bara gett uttryck för påståendet "Jag vet inte - därför var de planterade":
Det är inte vad jag påstår är ett konkret bevis, snarare ett indicium. Logiken i resonemanget är inte att jag i huvudsak bara ser bevis i något för vad som
exakt hänt, snarare att det finns tveksamheter över bevisningens hållbarhet, vilket också är grunden i denna skepsis. Detta indicium består inte bara av vad som kan observeras, utan även av det som inte kan observeras eller för den delen inte analyseras i förhållandet mellan vad som officiellt påstås vara bevisat. T.ex frånvaron av de övervaknings filmer som rimligtvis borde finnas tillgängliga, planets vingar utanför Pentagon etc.
Alla dessa indicium bidrar tillsammans till min skeptiska frågeställning, och mycket av dessa bevisningsargument kan man finna i de relevanta trådarna, mer kommer läggas fram, var så säker!
Citat:
Du ser var någonstans i den där korta slutsatskedjan felet ligger eller hur?
Så kan det vara, dock även från det motsatta argumentet i denna fråga. Alla fysiska delar på brottsplatsen är i neutral mening bevis för något. För att avgöra åt vilket håll beviset pekar måste man först göra en analys av de enkilda bevisen, detta för att skapa det bevismönster som vi talar om. Summan av bevisen kan senare användas för att dra en slutsatts. Allt detta är vi säkerligen överens om.
Problemet för oss som ställer en skepsism till det som påstås från Pentagon, är just att det bara är påståenden från Pentagon som ligger till grund för denna slutsatts. Alltså man påstår att kaparna kraschat flyg77 in i Pentagon och det som man grundar detta på är bla de olika vrakdelar som funnits på Pentagons gräsmatta. Ingen utomstående i oberoende ställning har ännu kunnat analysera alla dessa delar, vilket gör att bevisningen och därför också slutsattsen legitimt kan ifrågasättas, liknande resonemang höll du nyss med om här:
Citat:
Enligt min "baloney detection kit" så är fotot på metallbiten inte ett bevis, jag menar hur skall jag kunna sätta det i relation till sakfrågan? var har fotot tagits, vem har tagit det etc.
Ja, visst. Jag delar den åsikten till fullo
För att det som vi påstår skall kunna bevisas bortom rimlig tvivel kommer det krävas att man får tillgång till alla de bevis som finns tillgängliga för analys, vilket endast kan skapas förutsättningar för vid en ny och riktig utredning av händelsen.