2011-09-12, 20:48
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
- Ok, kan bli tufft då operationen är tillräckligt komplex, men du har rätt. Det ser tufft ut med ett flygplan in i varje byggnad.

Fast det är intressant att du inte tror att männen med makt att faktiskt möjliggöra något sådant absolut inte kan ha gjort det medan UBL med 19 terrorister klarade av det.
Känns din historia trovärdigare för dig bara du byter ut Bush mot UBL?
Citera
2011-09-12, 20:50
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
De flesta fönstren i Pentagon var faktiskt hela efter krashen....

Pentagons fönster i den sektionen var av en mycket kraftig konstruktion, avsedda för att klara typ bilbomber på utsidan.

Fönstren vägde massor och hade glas som var 4 cm tjocka och laminerade.

Så många fönster var hela och satt kvar i karmarna, men på vissa så hade glaset hamnat inne i huset men var helt.

Tog ca 1 minut att få fram fakta om detta på Google...

http://www.azom.com/news.aspx?newsID=380

http://www.defense.gov/dodcmsshare/briefingslide/204/010915-D-6570C-001.pdf

Dr Tinnitus

Bilbomb är samma sak som en 747 kommer i fullfart ? *tumme upp*
Citera
2011-09-12, 20:51
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Fast det är intressant att du inte tror att männen med makt att faktiskt möjliggöra något sådant absolut inte kan ha gjort det medan UBL med 19 terrorister klarade av det.

Du menar alltså att det gick till ungefär så som jag skrev...
Citera
2011-09-12, 20:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Har också efterlyst en enda expert som tror på den officiella förklaringen att byggnaderna föll på grund av eld men saknar svar.
Spännande, vilka experter har du frågat? Eller öppnade du fönstret och ropade ut frågan på gatan?

Jo och så var det de där med dina FDR:er från United 93. Har du bestämt dig för om de är förfalskade eller ej?
Citera
2011-09-12, 20:55
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:

Nu tror inte jag att Bush låg bakom.
Vem tror du det va då?

Citat:

Förvänta dig ingen större handuppräckning med det tramset.
Troligare är att CIA blev kontaktade av Mossad om att deras fältagenter snappat upp information om ett förestående terroristattentat.
De nykonservativa krigshökarna inser att detta är ett gyllene tillfälle och dödar informationen samt krattar gången. Samtidigt passar de på med lite egna projekt.
Men detta är ju bara spekulationer,

De snappade upp att terroristerna skulle kapa några flygplan och flyga in dom i bland annat WTC. Därför så börjar de (vilka?) aptera bomber i WTC 1, 2 & 7...

Har jag förstått rätt?

Varför är de inte nöjda med enbart dessa flygplan utan använder bomber?
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2011-09-12 kl. 20:57.
Citera
2011-09-12, 20:55
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Har du inte lärt dig någonting ännu trots att du hängt som en stollig motvallskärring i dessa trådar i flera år nu?

Att din sida på spelplanen inte har lyckats skrapa fram ETT ENDA HÅLLBART bevis för att det var en konspiration så som ni påstår, eller att det var avsiktliga sprängningar m.m. Detta trots att ni slår er för bröstet med A&E Harrit och en hel klase andra gökar. 10 år och inte ett enda bevis har ni lyckats skrapa fram som visar att era påståenden är rätt. Trots att du/ni i 10 år påstått att det finns massor med bevis....

Dr Tinnnitus

Hur vet du att det inte finns några hållbara bevis, har det varit någon rättegång där bevis prövats som jag missat? Eller menar du att det finns inga bevis hållbara nog för att övertyga dig?
Citera
2011-09-12, 20:56
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Svammel, och dessutom långt utanför ditt kompetensområde. Utter poppycock, I'd say.

Hur gick planeringsarbetet till då?

Kan du inte beskriva det som jag gjorde ungefär?
Citera
2011-09-12, 20:58
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:

UBL behövde inte planera in massa kontrollerade sprängningar... tex
Citera
2011-09-12, 20:59
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Du menar alltså att det gick till ungefär så som jag skrev...

Verkligen, det är så du uppfattar det inlägget givet allt annat jag skrivit. Säg till om du faktiskt är autistisk för annars kommer jag bara få dåligt samvete.
Citera
2011-09-12, 21:03
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Verkligen, det är så du uppfattar det inlägget givet allt annat jag skrivit. Säg till om du faktiskt är autistisk för annars kommer jag bara få dåligt samvete.

kan du inte beskriva hur du tror att planeringsarbetet gick till då?

Då slipper jag gissa.
Citera
2011-09-12, 21:14
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Spännande, vilka experter har du frågat? Eller öppnade du fönstret och ropade ut frågan på gatan?

Måste tydligen vara lite pedagogisk här. Det handlade inte om jag skulle fråga efter några experter utan det handlar om ni som försvarar den officiella versionen att byggnaderna kunde rasa på grund av eld kan presentera en enda expert som stöder detta. Som gammal pedagog så vet jag att man måste upprepa frågan till de trögtänkta eleverna men nu börjar det bli tjatigt. Sluta slingra dig och försök hitta en så blir jag nöjd. Sluta tjata om detta United 93. Vet inte vad du tjatar om. Det är bara det vanliga knepet från ynkliga lögnare som försöker ändra fokus när dom är svarslösa. Ynkligt.
Dags att på dumstruten och ställa sig i vrån och här är läxan: http://www.youtube.com/watch?v=6jixU7JG4pg&feature=player_embedded
Senast redigerad av sten.b 2011-09-12 kl. 21:39.
Citera
2011-09-12, 21:19
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
kan du inte beskriva hur du tror att planeringsarbetet gick till då?

Då slipper jag gissa.

Jag har ingen aning, men är du nyfiken får du väl sälla dig till dem som begär en ny utredning så får vi kanske reda på den saken. Då skulle kanske pengaspåret som 9/11 Commission valde att inte utreda bli utrett och pengaspår är alltid bra grejer i en brottsutredning förstår du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in