2010-04-13, 20:18
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Precis, det finns helt enkelt ingen "värdig motpart" till den "officiella teorin", och därför så väljer jag (samt majoriteten av folk i allmänhet) att faktiskt acceptera den senare.

Truthers "måste" givetvis ingenting, men om ni vill bli tagna på allvar utanför er egen krets, så krävs det nog att det kommer fram åtminstone en samlad teori som ger er alternativa förklaring till händelserna 9/11.
Olika truthers-gupperingar kanske vill lägga fram egna teorier, men det gagnar ju inte precis "saken".
Och; lite verkshöjd skulle nog inte skada om ni vill bli tagna på allvar, och det uppfattar jag att ni vill,
men ni förstår inte varför det ständigt misslyckas...

/T

Grejen är ju att ingen "truther" har de resurser som krävs för att ge dig det du kräver, dom har inte stulit en massa skattepengar som som kan slösa bort på att presentera en tusensidig rapport åt dig....

Själv så är jag ingen "truther", jag gillar bara att tänka själv och är naturligt skeptisk till allt som media basunerar ut, och då i synnerhet sånt som de basunerar ut samtidigt från samma manuskript, 9/11, klimatbluffen, att Sverigedemokraterna är nazister, osv.

Att alla basunerar ut samma budskap exakt samtidigt tyder på att det är planerat, en reklamkampanj helt enkelt, dock inte för en produkt utan för en händelse och/eller åsikt....

Här har du en bunt olika truthersgrupper, mycket nöje

http://en.wikipedia.org/wiki/September_11_attacks

http://911loosechange.com

http://911missinglinks.com

http://www.drjudywood.com

http://www.ae911truth.org

http://911scholars.org/

http://www.youtube.com/user/911thology

http://dkhalezov.com/

http://www.nuclear-demolition.com/
Citera
2010-04-13, 21:15
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Precis, det finns helt enkelt ingen "värdig motpart" till den "officiella teorin", och därför så väljer jag (samt majoriteten av folk i allmänhet) att faktiskt acceptera den senare.
Du är säkert medveten om att det finns över 1100 arkitekter och ingenjörer som ställer sig som en motpart till den sk officiella teorin, varför är inte dessa "värdiga" i dina ögon.

Dessutom. Hur många av folk i allmänhet tror du verkligen känner till att denna grupp finns till, tror säkert denna siffra skulle ändras drastiskt om de bara fick reda på att det finns en seriös "motpart".

Citat:
On Behalf of the People of the United States of America, the undersigned Architects & Engineers for 9/11 Truth and affiliates hereby petition for, and demand, a truly independent investigation with subpoena power in order to uncover the full truth surrounding the events of 9/11/01 – specifically the collapse of the World Trade Center Towers and Building 7. We believe there is sufficient doubt about the official story to justify re-opening the 9/11 investigation. The new investigation must include a full inquiry into the possible use of explosives that might have been the actual cause of the destruction of the World Trade Center Twin Towers and Building 7.
http://www.ae911truth.org/
Citera
2010-04-14, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Du är säkert medveten om att det finns över 1100 arkitekter och ingenjörer som ställer sig som en motpart till den sk officiella teorin, varför är inte dessa "värdiga" i dina ögon.

Dessutom. Hur många av folk i allmänhet tror du verkligen känner till att denna grupp finns till, tror säkert denna siffra skulle ändras drastiskt om de bara fick reda på att det finns en seriös "motpart".

Med mitt uttryck "värdiga" så syftar jag inte på några personer, utan på vad dom producerat. (alltså i detta fall deras teorier)
Och ja, jag känner väl till dina "1100 arkitekter och ingenjörer".
Och för den som kan/vill räkna så framstår det ju klart att dom utgör en liten minoritet (bland sina yrkesbröder), precis som truthers i allmänhet.

Vad jag däremot inser det är att det finns en stor grupp människor (och jag hör själv till dom) som anser att hela sanningen kring 9/11 inte kommit fram.
Och det beror på att kring 9/11 så begicks det flera grova misstag och försummelser, och dessa vill ansvariga naturligtvis "sprida rök" kring så mycket det går.
Man ljuger, och undanhåller information.
Vi ser samma företeelse här i sverige kring tsunamin 2002.
Ansvariga personer och myndigheter som "goofat" vill inte att deras inkompetens skall komma ut i ljuset.

/T
Citera
2010-04-14, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagen-D
Grejen är ju att ingen "truther" har de resurser som krävs för att ge dig det du kräver, dom har inte stulit en massa skattepengar som som kan slösa bort på att presentera en tusensidig rapport åt dig....

Resurser verkar ju inte fattas..
Det har ju producerats (och fortsätter att produceras) mängder av videos (ibland timslånga) som läggs upp på YT.
Mängden truther-text på nätet om 9/11 är ju helt enorm.

En samlad "alternativ teori" från truther-sidan behöver ju bara omfatta ett par A4.
Det krävs väl inga stora ekonomiska resurser för att skriva den?
Vad som däremot krävs är intellektuella resurser.

/T
Citera
2010-04-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagen-D

Organisera er. Samla ihop pengar. Sanningen framför allt eller hur?
Citera
2010-04-14, 16:54
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Med mitt uttryck "värdiga" så syftar jag inte på några personer, utan på vad dom producerat. (alltså i detta fall deras teorier)
Och ja, jag känner väl till dina "1100 arkitekter och ingenjörer".
Och för den som kan/vill räkna så framstår det ju klart att dom utgör en liten minoritet (bland sina yrkesbröder), precis som truthers i allmänhet.
Jag förstår, jag formulerade mig lite fel. Men jag brukar i alla fall ta värdiga personers teorier på tillräckligt allvar för även kalla deras teorier värdiga.

Tycker även att man gör det lite väl bekvämt för sig när man avfärdar någon teori bara för att den inte stöds av en majoritet, enligt min mening så bör en teoris validitet aldrig bedömas på om den har majoritetsstöd eller inte och detta resonemang har vetenskapshistoriskt stöd. Att denna grupp av 9/11 skeptiker är en minoritet är egentligen helt naturligt, speciellt om man tänker på frågans ypperliga känslighet, anklagelsen om att vara opatriotisk har tyvärr stängt ner allt för många diskussioner innan de ens kunde börja.
Citat:
Vad jag däremot inser det är att det finns en stor grupp människor (och jag hör själv till dom) som anser att hela sanningen kring 9/11 inte kommit fram.
Och det beror på att kring 9/11 så begicks det flera grova misstag och försummelser, och dessa vill ansvariga naturligtvis "sprida rök" kring så mycket det går.
Man ljuger, och undanhåller information.
Vi ser samma företeelse här i sverige kring tsunamin 2002.
Ansvariga personer och myndigheter som "goofat" vill inte att deras inkompetens skall komma ut i ljuset.
Det är ju ett hälsosamt synsätt du har, jag tänkte liknande till en början i denna fråga. Med tiden blev dock mängden av "misstag" lite för många för att jag skulle acceptera de som bara varande just misstag och försummelser.

Tsunami katastrofen är ändå ett dåligt exempel i sammanhanget pga att det var en naturkatastrof, som ingen heller hade förväntat sig skulle ske. Händelsen ägde dessutom nästan rum på andra sidan jorden, lite skillnad mot att 19 personer överlistar världens största militärmakt mitt i de känsligaste områdena.
Senast redigerad av Pannlampa 2010-04-14 kl. 16:57.
Citera
2010-04-14, 17:14
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Jag förstår, jag formulerade mig lite fel. Men jag brukar i alla fall ta värdiga personers teorier på tillräckligt allvar för även kalla deras teorier värdiga.

Tycker även att man gör det lite väl bekvämt för sig när man avfärdar någon teori bara för att den inte stöds av en majoritet, enligt min mening så bör en teoris validitet aldrig bedömas på om den har majoritetsstöd eller inte och detta resonemang har vetenskapshistoriskt stöd. Att denna grupp av 9/11 skeptiker är en minoritet är egentligen helt naturligt, speciellt om man tänker på frågans ypperliga känslighet, anklagelsen om att vara opatriotisk har tyvärr stängt ner allt för många diskussioner innan de ens kunde börja.

Varför tar du ens upp antalet forskare som stödjer dina teorier och i nästa inlägg säger att antalet inte spelar någon roll?
Citera
2010-04-14, 17:28
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Varför tar du ens upp antalet forskare som stödjer dina teorier och i nästa inlägg säger att antalet inte spelar någon roll?
Jag var inte specifik på antalet, frågeställningen är relativ.

EDIT:den specifika siffran är 1177
Citera
2010-04-14, 23:21
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Varför kommenterar du när du inte läst sammanhanget i diskussionen?

Kolla förra sidan och denna.

Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Organisera er. Samla ihop pengar. Sanningen framför allt eller hur?

Är du tillbaka nu med dina bomullslena kränkningar? En sida senare då diskussionen glömd..?
Senast redigerad av Kuvolski 2010-04-14 kl. 23:25.
Citera
2010-04-15, 10:20
Medlem
Citat:
Tsunami katastrofen är ändå ett dåligt exempel i sammanhanget pga att det var en naturkatastrof, som ingen heller hade förväntat sig skulle ske. Händelsen ägde dessutom nästan rum på andra sidan jorden, lite skillnad mot att 19 personer överlistar världens största militärmakt mitt i de känsligaste områdena.
Jag tycker att tsunamin (och det var ju 2004 och inget annat) är ett bra exempel på det jag vill belysa; nämligen att ansvariga (även högst upp) inte visar sig vuxna en uppgift som plötsligt läggs på dom.
(9/11 eller tsunamin är exempel på sådana händelser)
När man så i efterhand försöker utreda och dra lärdomar så blir det väldigt svårt att verkligen få fram sanningen, eftersom denna skulle vara så förödande för många inblandade.
Rökspridning, fingerpekande, lögn - allt verkar användbart..

/T
Citera
2010-04-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski

Är du tillbaka nu med dina bomullslena kränkningar? En sida senare då diskussionen glömd..?

Jaaa och om ett år kommer folk fortfarande sitta och gråta om att en oberoende utredning behövs utan att själva lyfta ett finger.
Citera
2010-04-17, 11:49
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski

Utan handling är orden döda

Gör nått istället för sitta och säga samma saker som dina föregångare gjorde för 3-4 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in