2010-04-11, 20:57
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Eller så missar du totalt poängen kuvolski. Det kommer oavsett vem som utredar det alltid fungera att använda samma ogrundade påstående att de var med på konspirationen.

Det kommer alltså aldrig kunna inträffa en oberoende utredning så länge den grupp som utför undersökningen kommer fram till - för sanningsrörelsens sida - rätt svar.

Vad du inte förstår är att det inte beror vad den säger utan hur den har gjorts och hur den ser ut. I de som gjorts innan finns det större brister, vilket du också är medveten om och som medlemmar ur åtminstone en av dem uttryckt själva.
Citera
2010-04-11, 21:36
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
(...) just slippa bemöta alla argument som slängs ut.

(...)

Argument som inte bör bemötas är de som inte är relevanta i sak.

Men stackars lilla. Är det jobbigt för dig att inte få bestämma själv vad som är "relevant"? Är internets elakt mot dig som kommer med jobbiga frågor hela tiden?

Du vet att du kan både koppla ner och sätta upp ett eget forum där du kan leka själv? Det här är ett öppet och fritt diskussionsforum. Deal with it.

Både "sanningsrörelsen" och resten av världen är överens om att CIT är trams, för att inget av det de påstår har någon grund. Det har inget med tabun att göra.
Senast redigerad av SLOB 2010-04-11 kl. 21:41.
Citera
2010-04-11, 22:03
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Men stackars lilla. Är det jobbigt för dig att inte få bestämma själv vad som är "relevant"? Är internets elakt mot dig som kommer med jobbiga frågor hela tiden?

Du vet att du kan både koppla ner och sätta upp ett eget forum där du kan leka själv? Det här är ett öppet och fritt diskussionsforum. Deal with it.

Både "sanningsrörelsen" och resten av världen är överens om att CIT är trams, för att inget av det de påstår har någon grund. Det har inget med tabun att göra.
Ha ha, tack för att du tydliggör en del av min poäng. Du kunde enkelt frågat mig om vad jag menade med relevant, istället så plockar du ut ett ord som om det skulle betyda att jag inte vill bli kritiserad, faktum är snarare motsatsen. Du bör såklart skilja mellan relevant kritik och kritik utanför den specifika sakfrågan som diskuteras. Har du förstått det nu eller?

Citat:
Det här är ett öppet och fritt diskussionsforum. Deal with it.
Men det är just vad jag gör i mitt argument, förstår du inte det?
Citera
2010-04-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Det är ingen idé att föra en dialog, SMA och Pad kommer ta ut dig till bajskastningsträsket och där kommer dem stanna tills dem själva skrivit mest text och tröttat ut den andre genom att ta upp irrelevant info.

EDIT: För att inte bara komma in och kasta skit ska jag beskriva vad jag menar.. nu när ni kommit fram till en punkt som i detta fallet handlar om oberoende utredning då är det första de hoppar på hur denna utredning ska gå till för att de vet att ingen har svar på detta då det inte går att ha svar på det. Självklart får man väl först ta tag i OM det ska bli en ny utredning, om det sedan blir det så bör det väl då vara läge att kolla på vilka som ska utföra denna utredning och inte innan med flera hundratusentals olika synpunkter.

jag förstår inte, ska man först komma fram till att en ny utreding krävs och sen bestämma vem som skall utföra denna? Vem ska bestämma att en ny utredning behövs? Privatpersoner? Hur ska man motivera en ny utredning? Sanningssidan har ju i snart ett decennium gnällt om detta men ändå inte kunnat lägga fram ett enda bevis som inte smulats sönder. Hade sanningsrörelsen haft vett nog att rensa ut i sina led och bestämma sig för en hyfsat sammanhållande alternativ teori hade det säkert gått bättre men istället drinkar de få oklarheter som finns i idiotpåståenden om hologram och nanotermit. Det är lustigt att man nästan aldrig ser någon annan än vakthundar som bemöter dårar som tex heiwa eller thaddeus.
Citera
2010-04-13, 00:28
Medlem
Dagen-Ds avatar
Jag kan förstå vad det är som driver alla er truthers där ute, ni vill veta vad som egentligen hände den 11 september.

Vad jag inte förstår är vad som driver er "debunkare", är det personliga misslyckanden i era egna liv som gör att ni frenetiskt måste klänga er fast vid den officiella konspirationsteorin som ljugmedia basunerar ut?

Var ni mobbare under högstadiet? Föll ni lätt för grupptryck?

Ser fram emot att få höra er respektive förklaring och era svar på detta, och försök för en gångs skull att svara på budbärarens frågor istället för att attackera budbäraren själv...
Citera
2010-04-13, 01:08
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
jag förstår inte, ska man först komma fram till att en ny utreding krävs och sen bestämma vem som skall utföra denna? Vem ska bestämma att en ny utredning behövs? Privatpersoner? Hur ska man motivera en ny utredning? Sanningssidan har ju i snart ett decennium gnällt om detta men ändå inte kunnat lägga fram ett enda bevis som inte smulats sönder. Hade sanningsrörelsen haft vett nog att rensa ut i sina led och bestämma sig för en hyfsat sammanhållande alternativ teori hade det säkert gått bättre men istället drinkar de få oklarheter som finns i idiotpåståenden om hologram och nanotermit. Det är lustigt att man nästan aldrig ser någon annan än vakthundar som bemöter dårar som tex heiwa eller thaddeus.

Om du kollar på mitt inlägg igen så märker du att det är just detta jag menar.

Vad spelar det för roll om hur vilket sätt den blir till? Det ena eller andra? Det troligaste är ju att man bildar någon sorts grupp eller grupper som också gjorts som pressar frågan vilket också görs, mig veterligen.

Sedan snöar du iväg på dina tråkiga rader som förmodligen ska uppfattas stötande.
Citera
2010-04-13, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagen-D

... som gör att ni frenetiskt måste klänga er fast vid den officiella konspirationsteorin som ljugmedia basunerar ut?

Personligen så menar jag att man kan ställa två krav på "truthers"
1. Formulera en sammanhållen alternativ teori
2. Bevisa densamma

Men det är ju långt kvar till att ens närma sig 1. (Jag tror inte ens ni vill..., än mindre kan)

I väntan på det (och, jag håller inte andan) så gäller den "officiella förklaringen".

/T
Citera
2010-04-13, 13:33
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
2. Bevisa densamma

Men det är ju långt kvar till att ens närma sig 1. (Jag tror inte ens ni vill..., än mindre kan)

I väntan på det (och, jag håller inte andan) så gäller den "officiella förklaringen".

/T

Jag tycker iofs inte att man behöver "bevisa" en alternativ teori. Men man bör ju försvara den med någon form av stöd.
Citera
2010-04-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag tycker iofs inte att man behöver "bevisa" en alternativ teori. Men man bör ju försvara den med någon form av stöd.
Nej, och jag skulle se det som ett stort framsteg i och med att man klarade steg 1.
Men jag uppfattar att man från truther-håll på något sätt inte tycker att det skulle vara deras uppgift.
Dom kanske kan förklara...

/T
Citera
2010-04-13, 15:38
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
2. Bevisa densamma

/T

Okej, antar då att du själv har skapat en sammanhållen sammanfattning av den officiella konspirationsteorin samt bevisat den?

Varje "truther" för sig har väl sin egen teori och presenterar den, vad är det som gör att alla "truthers" måste samsas kring en gemensam teori?

Har du och alla andra som blivit lurade av den officiella konspirationsteorin satt er ner och pratat ihop er och kommit fram till vilka lögner i The 9/11 comission report som är sanna och vilka som är felaktiga?
Citera
2010-04-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagen-D
Varje "truther" för sig har väl sin egen teori och presenterar den, vad är det som gör att alla "truthers" måste samsas kring en gemensam teori?
Precis, det finns helt enkelt ingen "värdig motpart" till den "officiella teorin", och därför så väljer jag (samt majoriteten av folk i allmänhet) att faktiskt acceptera den senare.

Truthers "måste" givetvis ingenting, men om ni vill bli tagna på allvar utanför er egen krets, så krävs det nog att det kommer fram åtminstone en samlad teori som ger er alternativa förklaring till händelserna 9/11.
Olika truthers-gupperingar kanske vill lägga fram egna teorier, men det gagnar ju inte precis "saken".
Och; lite verkshöjd skulle nog inte skada om ni vill bli tagna på allvar, och det uppfattar jag att ni vill,
men ni förstår inte varför det ständigt misslyckas...

/T
Citera
2010-04-13, 16:35
Medlem
SLOBs avatar
Jag gjorde ett försök för fyra år sedan, men det var inte många truthers som nappade då:

https://www.flashback.org/t372303

Och i den tråden avkrävdes inget annat utom en sammanhängande teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in