Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Du får naturligtvis reagera på vad som helst. Men jag måste ändå be om ett förtydligande, eftersom du valde att hoppa in vid just mitt inlägg. Menar du att de där bilderna vi just nu pratar om visar på therm*teklipp, inte på uppröjningsarbete?
De där bilderna används av båda sidor, den ena hävdar att det är bevis för att thermate använts, den andra att det tillkommit under uppröjningsarbetet och att thermate inte kan åstadkomma det som ses på bilderna. Sidan du länkade till för att styrka ditt påstående om att det är ett resultat av uppröjningsarbetet har lite olika argument för sin sak.
1. Snittet på balken är från uppröjningsarbetet därför att thermate kan inte åstadkomma något liknande.
2. När vi slänger jättemycket thermate på en bilhuv blir det ett stort hål, inget snyggt snitt, alltså kan det inte ha uppstått från thermate.
3. När vi slängde jättemycket thermate på bilen såg vi att det behövdes jättemycket thermate för att göra hålet i bilen, alltså hade det behövts jättejättejätte mycket thermate till WTC, 6 ton kommer han fram till. Allting presenteras under rubriken Here`s a debunking9/11 fun
fact.
Den andra sidan lyckas slå hål på samtliga av hans argument.
Så för att svara på din fråga så vet jag inte huruvida balkarnas snitt på just den bilden har uppkommit genom användning av thermate eller om de kapats i uppröjningsarbetet, det jag vet är att debunkingsidan ljuger i sitt försök att övertyga folk om att det inte kan ha uppstått genom användning av thermate.
De kan ha kapats med thermate.
De kan ha kapats i uppröjningsarbetet.
Bilden på balken i filmen som buktar utåt vilket tyder på kraftig energiutveckling på insidan av balken kan däremot inte ha fått sin defekt från uppröjningsarbetet, där måste en annan förklaring till.
Sedan kan man heller inte blunda för det faktum att många av de vittnesberättelser som NIST inte kan ge förklaringar till förklaras i filmen med hjälp av thermate.