2010-04-06, 17:31
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Hur skall du kunna debunka något som är fakta?

Du kan ju försöka med detta. Bin Laden är inte efterlyst av FBI för september 11 attacken.

Om det är fakta så kommer jag nog inte kunna debunka det nej.

Jag tror dig, han är säkert inte efterlyst för 9/11
Citera
2010-04-06, 17:31
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det har jag ingen aning om, jag vet inte vad det skulle innebära konkret för möjligheten att AA77 att ha träffat Pentagon som det gjorde, om kursen var norr om bensinmacken.
Har du en aning om de lyktstolpar som påstås ha mejats ned av AA77?

De materiella skador som orsakats på flygväg syd, kan INTE utförts av AA77 om den norra flygvägen är den riktiga.
Citat:
Och nu utgår du återigen från att det bara är vittnesmål som placerar AA77 i Pentagon. Det är det inte, hur mycket sanningsrörelsen än vill handvifta bort allt med "planterat".
Nej, jag utgår inte bara från dessa vittnesmål, de är en del av det jag påstår är värt att granska vidare, vilket resonemang jag tidigare förklarade.
Citat:
Men det är ju oväsentligt. Det enda CIT har är 13 personer som flera år efter händelsen placerar flygplanet marginellt, utifrån deras ögon, bortom den väg som planet enligt alla andra data tog.
Det är inte oväsentligt, snarare mycket centralt i frågan. Vilka data syftar du på, samma data som placerar planets flyglinje där lyktstolparna mejades ned?

Citat:
Inget av vittnena hävdar något annat än att det var ett plan
Ett plan som flög vid Pentagon eller ett plan som träffade Pentagon?
Inget av vittnena hävdar något annat än att planet träffade Pentagon
De flesta vittnen har inte sett planet träffa Pentagon, hittills endast de ? som jag frågade efter tidigare
Inget av vittnena hävdar att det flög över Pentagon
Ingen har sett en överflygning över Pentagon
Nja, denna lista har CIT:

EDIT:Alltså, de var såklart inte de 26 som så planet träffa Pentagon, denna siffra väntar jag fortfarande på att få se.
Senast redigerad av Pannlampa 2010-04-06 kl. 18:01.
Citera
2010-04-06, 17:46
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Det är väl ett av skälen till att CIT behandlas som spetälska av övriga trutherrörelsen.

Absolut inte som spetälska dock finns det en bred skepsis mot CIT, så det har du rätt i. Men detta är egentligen naturligt i en sån här situation och så kan det ofta vara när en ny och outforskad teori presenteras där det råder ett större konsensus.
Citat:
Och att vittna "under ed" påverkar inte minnesförmågan. Det vet varenda domstol
Jag är beredd att hålla med till viss del i detta. Men om du som privatperson skall vittna mot staten helt på eget bevåg, så kan själva pressen av att utmana hela stadsmaskineriet vara för tung för att bära. Å andra sidan. Om man erbjuds att vittna i ett sammanhang av en större grupp som står bakom det man vittnar för och ger ett rättsligt stöd, så kan en sådan persons vittnesmål ibland bli mer sanningsenligt. Jag menar, själva hotbilden av att bli utpekad på arbetet eller i samhället kan vara tillräckligt för att en person skall avstå att vittna vad han/hon bevittnat.
Citat:
hårda data alltid vinner över vittnesmål.
Vittnesmål kan ibland leda till att hårda data tas fram för ny granskning.
Citera
2010-04-06, 19:11
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Till alla truthers, kan ni ge mig nåt enda fakta som jag inte kan debunka efter 2 minuters Googlande? Inte så insatt men man ska väl börja nånstans.

Citat:
Du kan ju försöka med detta. Bin Laden är inte efterlyst av FBI för september 11 attacken.

Citat:
Jag tror dig, han är säkert inte efterlyst för 9/11

Det gick ju ganska snabbt!
Citera
2010-04-06, 22:13
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Det gick ju ganska snabbt!

Haha, det gick fort men det säger ju inte så jävla mkt. Jag är inte heller efterlyst för 9/11 förresten
Citera
2010-04-06, 22:28
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Haha, det gick fort men det säger ju inte så jävla mkt. Jag är inte heller efterlyst för 9/11 förresten

Nä, men har någon påstått att du ligger bakom attacken?
Citera
2010-04-06, 22:36
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Nä, men har någon påstått att du ligger bakom attacken?

Ok nu är jag med. Men att Usama inte är efterlyst för 9/11 betyder ju inte att Al Quaida är oskyldiga. Om Bushadministrationen (eller vilka ni nu tror ligger bakom) hade makt nog att genomföra en så stor grej så skulle dom nog ganska lätt kunna få CIA att efterlysa Bin Laden för dådet om dom tyckte det var viktigt.
Citera
2010-04-06, 23:59
Medlem
Pads avatar
Citat:
Du med dina alltid återkommande anonymt drivna och halvt fungerande sidor, skall man egentligen ta dessa på riktigt allvar, var finns de officiella källorna?

Jisses, anledningen att vissa länkar inte längre funkar är för att det här spåret varit ganska dött ganska länge. Öppnar du excelfilen så kan du se var de olika vittnena är hämtade från och du kan se vilka de är. Det är som sagt en sammanställning, och med drygt hundra personer som intervjuats och såg planet krascha så framstår nog dina 13 personer (som ju som sagt inte ens verkar vara 13 personer om man räknar bort de som anser sig felciterade) vara en ytteputtig minoritet.

Mark Roberts har som sagt varit en av de framträdande inom "debunkerrörelsen" och har varit extremt oanonym.

Citat:
Vad jag kunde få fram på den sidan, så sägs 26 personer sett AA77, inte speciellt många egentligen.

Då såg du kanske inte samma sida som jag såg? Eller justerar du bevisstolparna för att snygga till siffrorna? Alltså att du jämför dina 13 som såg en annan flygrutt med 26 som faktiskt kunde identifiera planet som en AA? Varför låtsas du inte om de 104 som såg planet krascha eller de 39 som sa sig kunna identifiera det som en jumbojet?

Helt ärligt, CIT är ett gäng tomtar som tagit vittnesmål ur sitt sammanhang och försökt göra en höna av en fjäder.

Citat:
Det finns fler personer som inte identifierat AA77, och det var långt ifrån alla av de du refererar till som påstås ha bevittnat kraschen in i Pentagon. Finns det någon källa på hur många egentligen direkt ha bevittnat kraschen, var kan jag verifiera den siffra som nämns?

Vilka siffror skulle vara fel och varför? Media pratade gisnningsvis med flera hundra den dagen, en exakt siffra är självklart svårt att få fram, men det finns 104 dokumenterade vittnen som såg kollisionen.

Citat:
När man även granskar saken mer noggrant så märker man att det finns stora variationer mellan vittnesmålen, viket definitivt inte bidrar till en så klar bild av händelsen du vill göra gällande. Därför krävs det också en mer noggrann granskning av vittnesmålen för att göra bilden tydligare innan man gör en slutsatts.Yttepyttig minoritet? Det finns 13 vittnen som placerar planet norr om CITGO/Columbia Pike, hur många har du som direkt placerar planet söder därom? Fram med direkta bevis för ditt påstående istället för ditt ad hominem larv.

Eftersom man inte den dagen fattade att ett gäng tomtar skulle ifrågasätta rutten (jag menar, planet kolliderade med Pentagon) så frågade man givetvis inte om det. Den tekniska bevisningen i kombination med de ögonvittnen som faktiskt såg kraschen kändes väl som att det var tillräckligt (och jag klandrar dem inte för det).

CIT driver ju någon slags bixarr idé om att planet skulle ha lyft och flugit ÖVER Pentagon... Hur många har sett något sådant? Hur kombinerbart är det med teknisk bevisning? Vittnesmål? Vad såg alla de här människorna som säger sig ha sett kraschen?

Jag postade länken till JREF för att du själv skulle kunna läsa om hur CIT bedrivit sitt "arbete", sen är det givetvis upp till dig om du vill läsa och ta till dig eller om du föredrar att fortsätta lita på dem (varför du nu skulle viulja göra det om du besitter ens ett uns av kritiskt tänkande).
Citera
2010-04-07, 00:11
Medlem
Pads avatar
Citat:
Har jag blivit ägd? Är en länk till en tråd på ett annat forum ditt sätt att föra bevisning mot mig här på Flashback, inte lite barnsligt.

Det är knappast första gången som vi pratar om CIT här på FB. Om du slår på lite kritiskt tänkande och kollar upp hur ohederliga de är så kanske du själv inser att de ägt dig om du litat på dem.

Citat:
Saklig lista? Jag har redan sagt vad som var felet, vet du vad ordet OBEROENDE innebär. Till och med medlemmarna i kommissionen har ju själva uttryck liknande kritik, detta är allmänt känt och fakta.

Fast du missade helt min fråga, har man FRÅNGÅTT gängse praxis? Kommisionens medlemmar har uttryckt frustration över att inte ha fulltillgång till alla dokument de skulle velat, men det innebär inte per automatik att de gjort ett dåligt jobb eller att de kommit till fel slutsatser.

Citat:
Egentligen, vad har detta med sakfrågan -Pentagon- att göra, sluta upp med dina sidospår.Det är just därför jag frågar??? Återigen hur skall man oberoende kunna verifiera detta, allt som egentligen behövs är bara en bit papper där man påstår något. Jag vill kunna känna mig säker på att DNA bevisen inte kommer från Pentagons lögnmaskineri innan jag fattar min slutgiltiga åsikt i frågan, det är det som kallas objektivitet.

Världen är inte som James Bond. Det krävs lite mer än bara ett påskrivet papper för en sak som DNS-tester. Laboratorier har jobbat med detta från samtliga platser som drabbades 911, och du viftar bort det som ett Pentagonstunt? Tjena... Jag menar, visst kan du antyda att alla dessa egna institutioner skulle vara köpta eller med i konspirationen, men då vore det också klädsamt om du la fram lite belägg för den saken. Och antalet konspiratörer ökar också dramatiskt utan att någon drabbats av dåligt samvete, ens på dödsbädden. Märkligt va?

Citat:
Du behöver inte påminna mig alls, istället kräver jag, i motsatts till dig, att bevisningsribban ligger så lågt möjligt. Det är inte jag som per automatik sväljer allt som flödar ut från Pentagon.

Du säger dig lägga bevisribban lågt men ifrågasätter ändå att det fanns en stor mängd extern personal på plats som inte skulle ha skvallrat om kostymnissar börjat springa runt och kapa lyktstolpar eller plantera vrakdelar? Eller att labb bekräftat att DNA-prover från passagerarna fanns ombord på planet? Det är knappast låg bevisribba, det är att ifrågasätta sunt förnuft. En rolig jämförelse är att vi förväntas köpa att Steven Jones dammprov är okontaminerat trots att det inte finns någon som helst bekräftad förvaringshistorik eller ens bevis för att det samlades in som han säger.

Citat:
Spekulationer tycker jag inte är det viktigaste just i denna fråga. Men Prima facie bevisen räcker gott och väl för ett seriöst ifrågasättande av det som påstås. Alla de personer som var på plats var såklart inte inblandade, de var förmodligen i ett upprört känslotillstånd efter det som hade skett i NYC, och antog därför, utan att ifrågasätta, att det var en riktig terrorattack som hade utförts.

hur menar du nu? Att de inte skulle märkt att det inte fanns vrakdelar? Delar av vingarna på gräsmattan? Brända lik i Pentagon? Helt ärligt, tycker du inte att det där var väldigt krystat?
Citera
2010-04-07, 10:25
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Flyover/away witnesses and connections:
1. Officer Roosevelt Roberts
2. Dewitt Roseborough (person of interest)
3. Co-workers of Erik Dihle at ANC who said that "a bomb hit and a jet kept going"
4. Potentially witnesses interviewed by Dave Statter on 9/11. Witness(es) said "pilot tried to avert the building" and the plane "went to the side of the building not directly in"
5. Maria De La Cerda reports to the Center for Military History on Feb 6, 2002 that she thought it crashed on "the other side" and confirmed to us in 2008 that she did not think it was a side impact but rather that it was "on top".

EDIT:Alltså, de var såklart inte de 26 som så planet träffa Pentagon, denna siffra väntar jag fortfarande på att få se.

Roosevelt såg ingen flyover, han var inomhus när han hörde explosionen.

Dewitt såg ingen flyover.

Erik Dihle har inte sett någon flyover, han var också inomhus. Han sa "The first few seconds it was very confusing, we couldn’t even tell… some people were yelling that a bomb had hit the Pentagon and a jet kept on going”.

CIT valde att klippa där och inte ta med slutet på meningen som löd:

“somebody else was yelling no, no, no, the jet ran into the building.” (till deras försvar så finns hela citatet i en mp3:a på deras sajt: http://thepentacon.com/neit426.mp3)

Ingen flyover där heller alltså.

Maria De La Cerda säger att hon såg planet träffa Pentagon. Inte mycket till flyover där heller.

Notera också att Ronald Reagan International Airport ligger alldeles brevid och att en C-130 fick instruktioner att cirkla över Pentagon efter kraschen så att folk såg plan i luften är inte underlig. Däremot har ingen sett planet som flög söder eller norr om CITGO göra en flyover över Pentagon samtidigt som en explosion skedde i byggnaden.
Senast redigerad av SLOB 2010-04-07 kl. 10:29.
Citera
2010-04-07, 11:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Hur skall du kunna debunka något som är fakta?

Jo det är han, även om det inte är explicit. FBI har till och med uttalat sig om det i ett kongressförhör:

Citat:
The evidence linking Al-Qaeda and Bin Laden to the attacks of September 11 is clear and irrefutable.
http://www.fbi.gov/congress/congress02/watson020602.htm

Jag förmodar att bakgrunden till det här påståendet fortfarande är att det inte står uttryckligen på deras "Most Wanted"-hemsida. Det är såvitt jag förstått eftersom inget formellt åtal väckts ännu:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/08/27/AR2006082700687.html
Citera
2010-04-07, 16:25
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Jo det är han, även om det inte är explicit. FBI har till och med uttalat sig om det i ett kongressförhör:
Nej! Han är inte efterlyst för 9/11, detta är bara något som du tycker och inget annat. http://www.fbi.gov/wanted/topten/fugitives/laden.htm
Citat:
Citat:
The evidence linking Al-Qaeda and Bin Laden to the attacks of September 11 is clear and irrefutable.
Jag och alla andra skeptiker i frågan är självklart fullt medvetna om att det påstås att det finns bevis för både det ena och det andra, men detta betyder varken att UBL är efterlyst för 9/11 eller att det finns tillräckliga bevisning för detta.
Utrikesminister Collin Powel lovade 2001/09/23, att presentera just dessa bevis:
Citat:
Powell said the government would"put before the world, the American people, a persuasive case that ... it is al-Qaida, led by Osama bin Laden, who has been responsible."
http://www.seattlepi.com/national/40035_main24.shtml
Detta var nio år sedan, ännu har inte det papper som skulle bevisa detta framlagts för världen. Det var samma person satt i FN och garanterade inför hela världen att det fanns massförstörelsevapen i Irak, det vet vi ju hur det gick med.

Fakta är alltså. Bin Laden är inte efterlyst för 9/11, orsaken varande att det ännu nio år efter inte presenterats tillräckliga bevis för detta.
Senast redigerad av Pannlampa 2010-04-07 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in