Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Du med dina alltid återkommande anonymt drivna och halvt fungerande sidor, skall man egentligen ta dessa på riktigt allvar, var finns de officiella källorna?
Jisses, anledningen att vissa länkar inte längre funkar är för att det här spåret varit ganska dött ganska länge. Öppnar du excelfilen så kan du se var de olika vittnena är hämtade från och du kan se vilka de är. Det är som sagt en sammanställning, och med drygt hundra personer som intervjuats och såg planet krascha så framstår nog dina 13 personer (som ju som sagt inte ens verkar vara 13 personer om man räknar bort de som anser sig felciterade) vara en ytteputtig minoritet.
Mark Roberts har som sagt varit en av de framträdande inom "debunkerrörelsen" och har varit extremt oanonym.
Citat:
Vad jag kunde få fram på den sidan, så sägs 26 personer sett AA77, inte speciellt många egentligen.
Då såg du kanske inte samma sida som jag såg? Eller justerar du bevisstolparna för att snygga till siffrorna? Alltså att du jämför dina 13 som såg en annan flygrutt med 26 som faktiskt kunde identifiera planet som en AA? Varför låtsas du inte om de 104 som såg planet krascha eller de 39 som sa sig kunna identifiera det som en jumbojet?
Helt ärligt, CIT är ett gäng tomtar som tagit vittnesmål ur sitt sammanhang och försökt göra en höna av en fjäder.
Citat:
Det finns fler personer som inte identifierat AA77, och det var långt ifrån alla av de du refererar till som påstås ha bevittnat kraschen in i Pentagon. Finns det någon källa på hur många egentligen direkt ha bevittnat kraschen, var kan jag verifiera den siffra som nämns?
Vilka siffror skulle vara fel och varför? Media pratade gisnningsvis med flera hundra den dagen, en exakt siffra är självklart svårt att få fram, men det finns 104 dokumenterade vittnen som såg kollisionen.
Citat:
När man även granskar saken mer noggrant så märker man att det finns stora variationer mellan vittnesmålen, viket definitivt inte bidrar till en så klar bild av händelsen du vill göra gällande. Därför krävs det också en mer noggrann granskning av vittnesmålen för att göra bilden tydligare innan man gör en slutsatts.Yttepyttig minoritet? Det finns 13 vittnen som placerar planet norr om CITGO/Columbia Pike, hur många har du som direkt placerar planet söder därom? Fram med direkta bevis för ditt påstående istället för ditt ad hominem larv.
Eftersom man inte den dagen fattade att ett gäng tomtar skulle ifrågasätta rutten (jag menar, planet kolliderade med Pentagon) så frågade man givetvis inte om det. Den tekniska bevisningen i kombination med de ögonvittnen som faktiskt såg kraschen kändes väl som att det var tillräckligt (och jag klandrar dem inte för det).
CIT driver ju någon slags bixarr idé om att planet skulle ha lyft och flugit ÖVER Pentagon... Hur många har sett något sådant? Hur kombinerbart är det med teknisk bevisning? Vittnesmål? Vad såg alla de här människorna som säger sig ha sett kraschen?
Jag postade länken till JREF för att du själv skulle kunna läsa om hur CIT bedrivit sitt "arbete", sen är det givetvis upp till dig om du vill läsa och ta till dig eller om du föredrar att fortsätta lita på dem (varför du nu skulle viulja göra det om du besitter ens ett uns av kritiskt tänkande).