2010-04-07, 16:35
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Halmgubbe
Ingenstans har jag sagt att det finns vittnen som skulle ha sett en flyover. Varför väljer du att svara på det som jag inte har påstått. Du vill att jag skall argumentera med dina halmgubbar för att du skall slippa svara på det som jag FAKTISKT påstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Men du påstår att jag sagt något som jag inte gjort, jag svarar bara på vad du skriver inte på vad du menar?

Jag säger ingenting annat att det för närvarande finns 13 vittnen som påstår något, utifrån detta vill jag gå vidare i frågan med att sätt vittnena under ed och i sådana situationer så brukar minnesbilder helt plötsligt klarna.

Vittnena behöver absolut inte ha sett denna flyover. Som jag sade tidigare, har vittnena rätt så är eran Pentagon teori rökt, det måste du väl hålla med om?

Jag avkräver ett svar. När har jag påstått detta.

Återgå sedan till de frågor som jag ställde.
Senast redigerad av Pannlampa 2010-04-07 kl. 16:51.
Citera
2010-04-07, 17:03
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag avkräver ett svar. När har jag påstått detta.

När du skrev det här:

Citat:
Flyover/away witnesses and connections:

Inga av dem såg en flyover. Men då är vi ju överens i sakfrågan, det finns inga vittnen till en flyover.
Citera
2010-04-07, 17:04
Medlem
Edit: Onödigt inlägg.
Citera
2010-04-07, 17:06
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
För att räta upp diskussionen så har detta sagts tidigare:

Varpå du svarade:

Då är det inte så konstigt om SLOB bemöter den listan över påstådda flyover-vittnen.

Jag såg förövrigt nu också att Pannlampa valt den udda metoden att editera in sina egna svar i det citat av mig h*n gjorde:

Citat:
Citat:
Citat:
Inget av vittnena hävdar något annat än att det var ett plan
Ett plan som flög vid Pentagon eller ett plan som träffade Pentagon?
Inget av vittnena hävdar något annat än att planet träffade Pentagon
De flesta vittnen har inte sett planet träffa Pentagon, hittills endast de ? som jag frågade efter tidigare
Inget av vittnena hävdar att det flög över Pentagon
Ingen har sett en överflygning över Pentagon
Nja, denna lista har CIT:

Jag missade dem. Förövrigt hävdade alltså ett av de vittnen som du länkade till alltså att hon såg planet träffa Pentagon.
Senast redigerad av SLOB 2010-04-07 kl. 17:23.
Citera
2010-04-07, 20:30
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
För att räta upp diskussionen så har detta sagts tidigare:

Varpå du svarade:

Då är det inte så konstigt om SLOB bemöter den listan över påstådda flyover-vittnen.
Jag blir nyfiken, vad menade du?
Citera
2010-04-07, 20:58
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Nej! Han är inte efterlyst för 9/11,

I stand corrected. Han är inte uttryckligen efterlyst. Utredningen, PENTTBOM, är fortfarande öppen och den enda som åtalats (och dömts) i samband med den är Moussaui.

The Wired har intervjuat Rex Tomb i en bra text här:

http://www.wired.com/politics/law/news/2001/09/47109

Citat:
Bin Laden is officially wanted for "murder of U.S. nationals outside the United States; conspiracy to murder U.S. nationals outside the United States; attack on a federal facility resulting in death."
Citera
2010-04-07, 21:09
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Öppnar du excelfilen så kan du se var de olika vittnena är hämtade från och du kan se vilka de är. Det är som sagt en sammanställning, och med drygt hundra personer som intervjuats och såg planet krascha så framstår nog dina 13 personer (som ju som sagt inte ens verkar vara 13 personer om man räknar bort de som anser sig felciterade) vara en ytteputtig minoritet.
Är Excel filen enda stället som man kan ta del av informationen, jag kan nämligen inte öppna den. Det borde ju rimligtvis finnas andra ställen där man kan få tag i alla dessa källor som ligger till grund för påståendet. Jag har hört mycket skrammel men inte sett så mycket ännu tyvärr. Du kan väl vara bussig och posta sammanställningen av källorna här.
Citat:
Då såg du kanske inte samma sida som jag såg? Eller justerar du bevisstolparna för att snygga till siffrorna? Alltså att du jämför dina 13 som såg en annan flygrutt med 26 som faktiskt kunde identifiera planet som en AA?
Eftersom du och SLOB lite udda väljer att svara tillsammans på mina inlägg, så kan det göra att diskussionen blir onödigt rörig. Därför förtydligar jag mig.

Jag gör jämförelsen mellan de 26 som bevittnat AA77 med de som inte bevittnat AA77. Sen försöker jag göra en jämförelse mellan de 13 som placerar AA77 norr om Columbia Pike i förhållande till de som placerar AA77 söder därom. Det är dessa siffror som jag gärna vill titta närmare på.
Citat:
Varför låtsas du inte om de 104 som såg planet krascha eller de 39 som sa sig kunna identifiera det som en jumbojet?
Jag kan som sagt inte få en större uppfattning att detta kan vara sant innan jag kan bekräfta vad som ligger till grund för denna siffra. Skulle därför uppskatta om vi kunde bli mer konkreta i fråga om dessa siffror, det är ju lätt att det skapas missförstånd annars tycker jag.
Citera
2010-04-07, 21:15
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
I stand corrected. Han är inte uttryckligen efterlyst. Utredningen, PENTTBOM, är fortfarande öppen och den enda som åtalats (och dömts) i samband med den är Moussaui.

The Wired har intervjuat Rex Tomb i en bra text här:

http://www.wired.com/politics/law/news/2001/09/47109
Kan man egentligen efterlysa de som är döda.
Citera
2010-04-07, 21:16
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det är inte bara en manöver, det var en precisionsmanöver, delvis likt den manöver man gör vid en landning av ett flygplan dvs man gör avancerade beräkningar på höjd och hastighet i förhållande till landningsbanan/målet.

Med "delvis" så menar du förstås att man inte behöver ta någon hänsyn till vilken vinkel och hastighet man har när man väl kraschar, det lär man ju göra i alla fall. Och det är ju det som är det knepiga i att landa.

Citat:
För att inte tala om G-krafter, stresspåverkan, usel läsförståelse på engelska, misslyckade test, fysisk svaghet, dödsångest etc etc. Allt detta bekräftas av oberoende och officiella källor, men det verkar aldrig vara något som intresserar dig speciellt mycket? Jag återkommer mer än gärna i denna fråga.

Jag finner det lite humoristiskt att ni BÅDE använder Hanis dåliga kunskaper som bevis för att något är skumt SAMTIDIGT som ni antyder att det faktum att han höll på att helt missa målet OCKSÅ är skumt. Själv tycker jag att det ser ut precis som man kan förvänta sig om någon utan örnkoll sitter vid spakarna. Han kommer in fel och inser att han måste ta ett extravarv, ett extravarv där han svänger och tappar höjd samtidigt. Helt ärligt, det är inte någon skitsvår manöver, vilket ju också visas av att glada amatörer kunnat återskapa den utan större problem. Ett par av de videos som jag kollat på innan i frågan är nu nere, för du försöker ju piska liv i en häst som varit död i flera år.

Återkom gärna du, börja med att fundera på varför amatörer klara av att kopiera manövern. Och för att reda ut något en gång för alla, hade Hani något flygcert? Ja eller nej?
Citera
2010-04-07, 21:19
Medlem
Citat:
Jag blir nyfiken, vad menade du?
Precis det som SLOB hann skriva innan jag postade mitt inlägg.
Citera
2010-04-07, 21:33
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
När du skrev det här:
Det jag svarade Nja på var detta.
Citat:
Inget av vittnena hävdar att det flög över Pentagon
Jag kanske har fel men om ett plan kraschar på Pentagon så kan man väl anta att planet då även flög över Pentagon.

"Maria De La Cerda reports to the Center for Military History on Feb 6, 2002 that she thought it crashed on "the other side" and confirmed to us in 2008 that she did not think it was a side impact but rather that it was "on top"

Om jag förtydligar mig så påstår jag att det hittills inte verkar finnas ett konkret/tydligt vittne som sett AA77 flyga över Pentagon. Dock finns det andra uppgifter på att det fanns andra plan i området, viket gör saken ännu rörigare. Jag skall kolla upp detta noggrannare.
Citat:
Inga av dem såg en flyover. Men då är vi ju överens i sakfrågan, det finns inga vittnen till en flyover.
Vittnen kan dock finnas, så den saken är inte avgjord.
Citera
2010-04-07, 21:38
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Precis det som SLOB hann skriva innan jag postade mitt inlägg.
Jag antar att jag svarade på detta i mitt inlägg just innan detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in