Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Öppnar du excelfilen så kan du se var de olika vittnena är hämtade från och du kan se vilka de är. Det är som sagt en sammanställning, och med drygt hundra personer som intervjuats och såg planet krascha så framstår nog dina 13 personer (som ju som sagt inte ens verkar vara 13 personer om man räknar bort de som anser sig felciterade) vara en ytteputtig minoritet.
Är Excel filen enda stället som man kan ta del av informationen, jag kan nämligen inte öppna den. Det borde ju rimligtvis finnas andra ställen där man kan få tag i alla dessa källor som ligger till grund för påståendet. Jag har hört mycket skrammel men inte sett så mycket ännu tyvärr. Du kan väl vara bussig och posta sammanställningen av källorna här.
Citat:
Då såg du kanske inte samma sida som jag såg? Eller justerar du bevisstolparna för att snygga till siffrorna? Alltså att du jämför dina 13 som såg en annan flygrutt med 26 som faktiskt kunde identifiera planet som en AA?
Eftersom du och SLOB lite udda väljer att svara tillsammans på mina inlägg, så kan det göra att diskussionen blir onödigt rörig. Därför förtydligar jag mig.
Jag gör jämförelsen mellan de 26 som bevittnat AA77 med de som
inte bevittnat AA77. Sen försöker jag göra en jämförelse mellan de 13 som placerar AA77 norr om Columbia Pike i förhållande till de som placerar AA77 söder därom. Det är dessa siffror som jag gärna vill titta närmare på.
Citat:
Varför låtsas du inte om de 104 som såg planet krascha eller de 39 som sa sig kunna identifiera det som en jumbojet?
Jag kan som sagt inte få en större uppfattning att detta kan vara sant innan jag kan bekräfta vad som ligger till grund för denna siffra. Skulle därför uppskatta om vi kunde bli mer konkreta i fråga om dessa siffror, det är ju lätt att det skapas missförstånd annars tycker jag.