2014-03-26, 18:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vet inte du om det? Det är ju du som anser att de är så trovärdiga så jag antar att du borde veta en del om NIST, har du inte kollat?

Jag satsade min pengar rätt. Du är en feg skit som inte törs ta i fakta utan ljuger vidare bara.

Nu var det inte jag som la in filmen från NIST det var du.
Citera
2014-03-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag satsade min pengar rätt. Du är en feg skit som inte törs ta i fakta utan ljuger vidare bara.

Nu var det inte jag som la in filmen från NIST det var du.

NIST har mycket information ute på nätet där man beskriver hur eld beter sig i olika typer av byggnader, mycket intressant. Såg några och en intressant sak är att man kan se på röken om en brand är intensiv och elden därmed är het eller om det är svagare brand därmed inte lika varm.

Desto varmare brand desto snabbare rör röken på sig.
Man kan tydligt se fenomenet i början på denna film: https://www.youtube.com/watch?v=UVhhu5OjMf8

Precis i början där visas ena byggnaden och så kraschar andra planet in, lägg då märke till hur mycket snabbare röken stiger från den explosion som sker för planet stiger jämfört med röken från den andra brinnande byggnaden.
Citera
2014-03-26, 23:52
Medlem
Citat:
arkitekter och ingenjörer gör det! http://www.ae911truth.org/
Spännande, hur går det för dom? Har de fått fram några bevis än? - de ar ju ändå haft en bra bit över 10 år på sig...
Citera
2014-03-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulOchSkitkorkad
Spännande, hur går det för dom? Har de fått fram några bevis än? - de ar ju ändå haft en bra bit över 10 år på sig...
Vet du varför det är svårt att skaffa fram fakta?
Citera
2014-03-27, 00:02
Medlem
Citat:
Vet du varför det är svårt att skaffa fram fakta?
Nej berätta gärna varför just dessa arkitekter och ingenjörer har så mycket svårare än andra arkitekter och ingenjörer att få fram fakta. Jag antar att det har med onda amerikanska eller andra statsmakter att göra, men berätta gärna. Berätta gärna även varför de inte ens kan hitta på en vettig alternativ teori till varför och framförallt hur attacken gick till (bara tysta små atombomber och annat trams) där kan ju knappast en coverup stoppa dem.
Citera
2014-03-27, 00:03
Medlem
Här kan man se rök från World Trade Center som knappt stiger alls på sina ställen, stark indikation om att inte är speciellt hett. Några områden stiger den på och är därmed hetare
https://www.youtube.com/watch?v=-HxRz4w60-Y
Citera
2014-03-27, 00:04
Medlem
Citat:
Nej berätta gärna varför just dessa arkitekter och ingenjörer har så mycket svårare än andra arkitekter och ingenjörer att få fram fakta.

Vilka andra?
Citera
2014-03-27, 00:06
Medlem
Citat:
Här kan man se rök från World Trade Center som knappt stiger alls på sina ställen, stark indikation om att inte är speciellt hett. Några områden stiger den på och är därmed hetare
https://www.youtube.com/watch?v=-HxRz4w60-Y

Du får fråga dina arkitekter och ingenjörer om de hör talas om vindar och drag. Det är inte en helt ny grej så det borde t.o.m de känna till.
Citera
2014-03-27, 00:07
Medlem
Citat:
Vilka andra?
Alla andra. T.ex de som gjorde NIST-rapporterna.
Citera
2014-03-27, 00:08
Medlem
Citat:
Alla andra. T.ex de som gjorde NIST-rapporterna.
Vilka "alla andra"

Vem var det som tvingade fram dessa rapporter och hur många arkitekter och ingenjörer var involverade där?
Citera
2014-03-27, 06:32
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
NIST har mycket information ute på nätet där man beskriver hur eld beter sig i olika typer av byggnader, mycket intressant. Såg några och en intressant sak är att man kan se på röken om en brand är intensiv och elden därmed är het eller om det är svagare brand därmed inte lika varm.

Desto varmare brand desto snabbare rör röken på sig.
Man kan tydligt se fenomenet i början på denna film: https://www.youtube.com/watch?v=UVhhu5OjMf8

Precis i början där visas ena byggnaden och så kraschar andra planet in, lägg då märke till hur mycket snabbare röken stiger från den explosion som sker för planet stiger jämfört med röken från den andra brinnande byggnaden.

Läste du sidan 139 i NIST rapporten?
Där tvärtemot vad du påstod så fanns det redovisade temperaturer på mer än den dubbla temperaturen i bärande balkar.

Så du ljög igen.
Citera
2014-03-27, 06:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Vet inte du om det? Det är ju du som anser att de är så trovärdiga så jag antar att du borde veta en del om NIST, har du inte kollat?

Fortfarande det var inte jag som lade in en film som visar experiment från NIST.
Man undrar ju lite hur liten del av hjärnan du använde då du försöker belägga dina fantasier. Resultatet blir ju istället att du visar oss en film där NIST utför ett försök på vad som händer då en bärande del av en konstruktion får konstruktionen att rasa.

Ett tips, titta noga nästa gång du har lektion på high school of youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in