Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Din ståndpunkt är (vad det verkar) att det är inget konstigt med detta, precis som det är inget konstigt med att de svarta lådorna inte återfunnits, trots att de personer som var satta att söka efter dessa i rasmassorna hävdar att de var det. Precis som du inte kan se något konstigt att de tre WTC-byggnaderna föll som de gjorde.
Våra åsikter är så diametralt motsatta att jag har väldigt svårt att ta till mig av era tankegångar och en vettig diskussion känns därför långt borta. Men visst, försök förklara för mig varför detta förfaringsätt är normalt i en utredning som denna, förklara varför det är rimligt att pengaspåren inte fick följas, osv.
Konstigt tycker jag inte det är. Vi antar att vi har två möjligheter: A = Bush o Co var inblandade, B = Bush och co var inte inblandade utan allt utfördes av Osama o co.
Om A så är det inte konstigt att kommissionen får tillgång till allt då de skulle kunna hitta whatever om whoever och yada yada yada.
Om B så kommer kommissionen inte kunna hitta något "skumt". Däremot kan kommissionen få reda på allt möjligt konstigt, det kan vara källor, dubbelagenter whatever. Varför riskera rikets säkerhet om det inte behövs? Bush o co "vet" att Osama låg bakom så de vet att kommissionen inte kan få ut något mer vettigt från fångarna så varför riskera andra grejer? Alltså: Inte konstigt att de inte får ta del.
Oavsett scenario så är det inget konstigt att de inte fick som de ville.
Angående pengaspår eller dylikt så är jag inte tillräckligt insatt för att kunna avgöra något men en vild gissning är att det är ren inkompetens som "högre" uppsatta gubbar försöker dölja. Men eftersom man "vet" att Osama ligger bakom så ser man ingen anledning till att låta folk rota bland saker som i bästa fall bara bekräftar att Osama låg bakom men samtidigt framställer dem själva som puckon. Som sagt, rena gissningar.
Dessutom har jag skrivit flera gånger att det fortfarande kan vara ett inside job även om inget "skumt" skedde med tornen. Jag kan inte säga att det är en omöjlighet att CIA/USA på något sätt stödde terroristerna i attackerna däremot kan jag mer säkerhet säga att de scenarion som målats upp av vissa (läs Heiwa, Thaddeus) ÄR fel därför att de är det. Har du läst Heiwas tråd? Killen kan inte grundläggande fysik. Thaddeus kan inte grundläggande fysik. Påstår man att något skumt hände med tornen så ska man kunna backa upp det med något mer än sin egna inkompetens. Att hitta på att CIA MÅSTE ha tillgång till hemlig teknik enbart för att man annars inte kan få ihop sin saga är inte snyggt och någon som drar till med sådana argument kommer aldrig tas på allvar.