2010-03-04, 21:00
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Även OM en saudier skulle på något sätt ha sämre förutsättningar till att lära sig flyga så har ju CIA alla möjligheter till att hjärntvätta/omprogrammera/skapa en cyborg av sagda saudier och få honom att bli en mästerflygare. CIA har alltså kunnat ligga bakom attackerna även om de utfördes av grottkamelryttare. Pad, du måste ju inse att det är CIA vi har att göra med. CIA.
Vad för supermänniskor tror du att CIA består av? De förlorade tiotusentals agenter som de skickade in i Sovjet och Kina. De misslyckades med att förutsäga att Kina skulle skicka "frivilliga" till koreakriget. De fattade att tetoffensiven pågick först när USAs ambassad var under attack.

Så ta dom där hypoteserna (finare ord för vilda fantasier) om cyborger och bara glöm bort dom. För du låter just nu lika korkad som de där rasistiska amerikanerna som trodde att japanerna inte kunde ratta flygplan, då deras sneda ögon gav dom problem vid höga höjder.
Citera
2010-03-04, 21:34
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vad för supermänniskor tror du att CIA består av? De förlorade tiotusentals agenter som de skickade in i Sovjet och Kina. De misslyckades med att förutsäga att Kina skulle skicka "frivilliga" till koreakriget. De fattade att tetoffensiven pågick först när USAs ambassad var under attack.

Så ta dom där hypoteserna (finare ord för vilda fantasier) om cyborger och bara glöm bort dom. För du låter just nu lika korkad som de där rasistiska amerikanerna som trodde att japanerna inte kunde ratta flygplan, då deras sneda ögon gav dom problem vid höga höjder.
Du missade nog ironin där Lindholm.

Även om cyborg påståenden mycket väl kunnat framföras på allvar av vissa andra i dessa trådar.
Citera
2010-03-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Vi har alltså att göra med någon form av kollektiv hallunication?

Verkligen inte!

Antalet förstahandsuppgifter som talar om dessa pölar (av rinnande stål) är ytterst få.
Och dom ljuger inte i egentlig mening, utan försöker förklara något som dom sett på ett målande sätt.
Inget konstigt i det.
Man skall bara inte dra för stora växlar på det.

/T
Citera
2010-03-05, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

självfallet är det så. mitt inlägg syftade till att vissa foliehattar använder CIA som trumfkort när de målat in sig i ett hörn. Om nu CIA är så jävla avancerade och mäktiga borde det inte vara något problem att träna upp dessa "grottmänniskor" och skapa flygare av dem.
Citera
2010-03-05, 18:00
Medlem
Herr Lindholms avatar
Oki. Pözz!
Citera
2010-03-05, 21:18
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
tja, en analfabet som du har ju lyckats genomskåda den mest avancerade militärmakten i världen så...

I övrigt så tror jag inte att CIA låg bakom oavsett vilka tekniska prylar som kan användas. Principen är densamma, sändare och mottagare, antenner och sladdar.
Om jag vart en analfabet så hade du haft helt rätt i ditt påstående.

Du TROR alltså inte att de låg bakom. Där har vi religion.
Citera
2010-03-05, 21:23
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
kom tillbaka med 12 000 sidor som granskats av ledande fackmän så skall vi se hur mycket du lyckats bättra på ditt förtroendekapital. Tills dess kan vi väl bara konstatera att du snackar mycket och visar upp extremt lite bevis och uträkningar. Fortfarande ditt knä som bevisbollen ligger i.

Men för att ta ett mer realistiskt mål kan vi väl se när "sannings"rörelsen lyckas få något alster alls att genomgå peer review och publikation i en riktig vetenskaplig tidsskrift (alltså till skillnad från sk "vanity publications" där man får betala för att bli publicerad).

Om du använde den sortens slutledning i en avhandling eller en rapport på Chalmers, tror du att du skulle få godkänt då? På riktigt?

Fint du. tyvärr var det inte en trovärdig förklaring jag frågade efter utan ett rakt svar på frågan om du alls sett någon fungerande "cutter charge för nanothermit". Att du nu börjar vilt spekulera för att försöka slingra dig undan denna enkla fråga som jag nu upprepat jag vet inte hur många gånger utan att få ett rakt svar gör inte att jag glömt bort vad jag frågade efter. Jag ämnar för övrigt hålla på tills du slutar slingra dig och svarar på frågan jag ställde. En bifråga (som jag har full förståelse för varför du också undvikit) är om du ens hade sett amatörvideon som SLOB länkade till när du först tog upp dessa "cutter charges", vill du ha en guldstjärna så kan du ju svara ja eller nej på den.

Tja, om det är trovärdiga svar beror säkert på vem man frågar, men det skall i vilket fall som helst bli raka svar. Så fort som du faktiskt besvara frågan ovan som du nu misslyckats med ett skrattretande antal gånger så lovar jag att svara dig.
Om det nu är omöjligt att kapa vertikalt bara för att man gör ett ämne mer potent. Jadu...

De kapade vertikalt. Och om inte nanotermit funkade så använde de vanlig hederlig nanotermit.
Det här är otroligt löjligt.

Svara på mina frågor, ge mig ett svar som ens är i närheten av möjligt.

Varför stämmer inte tiden i rapporten överens med verkligheten?

Varför stämmer inte simuleringarna överenst med verkligheten?

Varför vill de inte lämna ut sina beräkningar antaganden och indata?
Citera
2010-03-05, 22:12
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Om det nu är omöjligt att kapa vertikalt bara för att man gör ett ämne mer potent. Jadu...

De kapade vertikalt. Och om inte nanotermit funkade så använde de vanlig hederlig nanotermit.
Det här är otroligt löjligt.

Om vi nu backar till basic...

ENDA anledningen till att du ens pratar om nanothermite är pga Harris fynd, han påstår även att detta är en militärisk hemlighet, har du forskat vidare kring detta eller tog du ett skott i luften och påstår att detta är helt vanlig termit fast mer potent?
Citera
2010-03-07, 02:24
Medlem
Citat:
självfallet är det så. mitt inlägg syftade till att vissa foliehattar använder CIA som trumfkort när de målat in sig i ett hörn. Om nu CIA är så jävla avancerade och mäktiga borde det inte vara något problem att träna upp dessa "grottmänniskor" och skapa flygare av dem.

Det är väl i princip det de har gjort. Åtminstonde så att det såg ut som om de kunde flyga lite. Men hur skulle man få ner tornen då menar du?
Citera
2010-03-07, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Det är väl i princip det de har gjort. Åtminstonde så att det såg ut som om de kunde flyga lite. Men hur skulle man få ner tornen då menar du?

Med planen?
Citera
2010-03-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Om jag vart en analfabet så hade du haft helt rätt i ditt påstående.

Du TROR alltså inte att de låg bakom. Där har vi religion.

Din tro på att de låg bakom är ju religiös den med.
Citera
2010-03-07, 15:24
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Fast om bränslet bara var thermite av någon sort skulle temperaturen sjunka omedelbart eftersom det skulle förbrännas omedelbart.

Om det skulle vara thermite som smälte stål i WTC så skulle ju inte det vara det enda bränslet som fanns. Det skulle väl förbrännas omedelbart men om det var smält stål i rasmassorna så skulle väl det kunnat varmhållts och delvis förklarat varför det brann och glödde så länge från rasmassorna?? Jag förstod inte det där med sex veckor, vem har sagt att det måste varit smält stål i sex veckor?

Citat:
Då återstår att thermiten sätter eld på det brännbara materialet i tornen, dvs en vanlig kontorsbrand, och att dessa därefter brinner vidare när de isoleras i högen. Men då är det inte längre thermiten som är orsaken till temperaturen, utan kontorsbranden (som alltså kan bli rejält het).

Eftersom det blir tillräckligt varmt för att smälta stål och kapa exempelvis stål så bör det ju ha varit en bidragande orsak till att värma upp omgivningen till en väldigt hög temperatur samt bidragit till att t.ex. smält stål funnits där och kanske det förklarar den höga temperaturen i rasmassorna så länge efter fallet? Är det helt omöjligt?

Citat:
Värmen i högen behålls bara så länge som det finns material kvar att förbränna. Om det bara hade varit stål i högen hade den svalnat.

Det var allt möjligt i rasmassorna, som du kanske vet/anar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in