2010-01-18, 14:35
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
En idiot skall kallas vid sitt rätta namn. Du är en idiot.
Du kräver saker av andra som du inte själv kan leva upp till.
Du kräver namn, källor och datasimuleringsprogram. Du får ALLT detta.
CAD levererar du? En "ärlig kille" från Youtube.
Som sagt endast eb sann idiot skulle bete sig så.
Vi vet inget om dig elgiganten, jag vill gärna veta om jag debatterar någon som sitter på ett hem för mentalt handikappade. Då kan jag förstå att du tror på dem.

Data simuleringar byggda på analys av vad? Byggda på grundfrågan, KAN VI FÅ DETTA ATT GÅ IHOP PÅ ETT "TROVÄRDIGT" SÄTT? eller??? De hade inget stål ifrån byggnad 7 att utföra experiment på, de konstaterade att "explosives" inte kunde ha varit inblandat, genom att bara konstatera att det var omöjligt, de testade inte ens efter det. HUR JÄVLA VETENSKAPLIGT ÄR DET? svara mig det SLOB, du har ju kvalifikationer inom området "vetenskapsteori".
Citera
2010-01-18, 14:37
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Inte alla, tillräckligt många. Jag vet att det låter helt ofattbart men när de knutpunkter som håller upp huset inte längre håller upp huset så kollapsar det.
ok, och hur många är tillräckligt för att göra fallet oskiljbart från fritt fall?
Citera
2010-01-18, 14:45
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Fast det gick ju inte på en sekund, det är ju det som händer under första delen av raset. När man väl nått den punkt då de pelare som finns kvar inte kan hålla det uppe så brister allt i en rask serie. Motståndet kan då bli försumbart, lite som om man släpper en hammare genom ett korthus (nej, det var givetvis inte så att man byggde de här husen av kartong, men det kom rätt mycket mer än en hammare uppifrån också).

Demoleringsfirmor hade nog inte velat ha det resultatet... Det var massor av omkringliggande hus som fick sekundärskador, särskilt av tornen. De föll inte alls så perfekt som folk säger.

Vilka bevis? Du snackar om bevis, men du har inte lagt fram några? Skulle du gå till polisen med din youtubevideo och dina 83 utropstecken så skulle du bara bli utskrattad.
Skulle jag gå till polisen skulle jag förmodligen mötas av människor som är lika trångsynta som du.

"allt brister samman i rask takt" enligt NISTs datasimuleringar som är byggda på absolut inget alls. "Motstånd" försumbart, motståndet är så litet att det inte skiljer sig från fritt fall. UNDER 2.25 SEKUNDER STÖTER INGA MATERIAL PÅ VARANDRA I BYGGNADEN. det här är sjukt.

I vanliga demoleringar finns det en säkerhetsmarginal på flera hundra meter. Byggnaden faller ju förfan perfekt. Och hur kan du veta om det är inte är de fallande rasmassorna från WTC 1 o 2 som orsakade skadorna på omkringliggande byggnader. De lyckades ju kapa av bärande pelare i byggnad 7 som låg 100 meter bort.
Citera
2010-01-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Vi vet inget om dig elgiganten, jag vill gärna veta om jag debatterar någon som sitter på ett hem för mentalt handikappade. Då kan jag förstå att du tror på dem.

Data simuleringar byggda på analys av vad? Byggda på grundfrågan, KAN VI FÅ DETTA ATT GÅ IHOP PÅ ETT "TROVÄRDIGT" SÄTT? eller??? De hade inget stål ifrån byggnad 7 att utföra experiment på, de konstaterade att "explosives" inte kunde ha varit inblandat, genom att bara konstatera att det var omöjligt, de testade inte ens efter det. HUR JÄVLA VETENSKAPLIGT ÄR DET? svara mig det SLOB, du har ju kvalifikationer inom området "vetenskapsteori".

Tjaaaa, om det fanns "explosives" skulle de ha hörts. Och man skulle ha kunnat se hur saker exploderar. Gör man det? Nej.

Den som hävdar att osynliga tysta bomber fick ner tornen ska kunna förklara hur dessa osynliga tysta bomber kom på plats, hur de fungerar osv osv. Du får gärna visa upp en sådan osynlig bomb också.
Citera
2010-01-18, 15:06
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Tjaaaa, om det fanns "explosives" skulle de ha hörts. Och man skulle ha kunnat se hur saker exploderar. Gör man det? Nej.

Den som hävdar att osynliga tysta bomber fick ner tornen ska kunna förklara hur dessa osynliga tysta bomber kom på plats, hur de fungerar osv osv. Du får gärna visa upp en sådan osynlig bomb också.
Vem vet vad CIA sitter på, om jag skulle presentera en sån bomb för dig skulle du inte veta vad som var upp och vad som var ner på den. Faktan är dock att byggnad 7 föll med fritt fall i 2.25 sekunder vilket tyder på att all lägesenergi gick åt till att accelera byggnaden. INGEN ENERGI GICK ÅT TILL NÄR BALKAR BÖJDES OCH TRÄFFADE VARANDRA INNE I BYGGNADEN.
Citera
2010-01-18, 15:13
Medlem
Citat:
Försök förklara hur en byggnad kan falla med fritt fall istället (konstaterat av NIST själva i "stage 2" av raset. Också konstaterat av NIST själva att en byggnad inte kan falla med fritt fall om det finns någon som helst struktur kvar.
Förklara i stället varför din argumentationsteknik befinner sig i "fritt fall"!
Men, du kanske själv har givit en ledtråd ovan?

/T
Citera
2010-01-18, 15:17
Medlem
Citat:
Vem vet vad CIA sitter på, om jag skulle presentera en sån bomb för dig skulle du inte veta vad som var upp och vad som var ner på den. Faktan är dock att byggnad 7 föll med fritt fall i 2.25 sekunder vilket tyder på att all lägesenergi gick åt till att accelera byggnaden. INGEN ENERGI GICK ÅT TILL NÄR BALKAR BÖJDES OCH TRÄFFADE VARANDRA INNE I BYGGNADEN.

Det är ju du som hävdar att det var osynliga tysta bomber som drog ner tornen. Man tycker då att du borde ha något som helst argument att komma med mer än just det.

Jag hävdar att det var din mamma som drog ner tornen. Jag har inga bevis men du kan inte motbevisa mig heller. CIA kanske har hemliga kontakter med din mamma.
Citera
2010-01-18, 15:37
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
De hade inget stål ifrån byggnad 7 att utföra experiment på, de konstaterade att "explosives" inte kunde ha varit inblandat, genom att bara konstatera att det var omöjligt, de testade inte ens efter det. HUR JÄVLA VETENSKAPLIGT ÄR DET? svara mig det SLOB, du har ju kvalifikationer inom området "vetenskapsteori".

Hur vet de att det inte var expanderande smältost som fick skyskrapan att rasa? Testade de för spår av smältost?
Citera
2010-01-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Hur vet de att det inte var expanderande smältost som fick skyskrapan att rasa? Testade de för spår av smältost?

Jag tittade i rapporten om WTC7 för ett par dagar sen vad jag minns står det att man beaktat sprängmedel men avfärdat det.

Sida 26 (68 i pdfen) behandlar just sprängämnen, så det är ju inte riktigt ärligt att påstå att de INTE undersökt det.

NIST har gjort något få andra gjort, de har tagit fram hur mycket sprängämnen som behövs och var de apterats.
Citera
2010-01-18, 16:19
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Jag tittade i rapporten om WTC7 för ett par dagar sen vad jag minns står det att man beaktat sprängmedel men avfärdat det.

Sida 26 (68 i pdfen) behandlar just sprängämnen, så det är ju inte riktigt ärligt att påstå att de INTE undersökt det.

NIST har gjort något få andra gjort, de har tagit fram hur mycket sprängämnen som behövs och var de apterats.

Jo, absolut, de la ner rätt mycket möda på att se om det fanns något överhuvudtaget som tydde på att sprängämnen hade använts. Det fanns det inte. Då spelar det liksom ingen roll om man testar ihjäl sig efter olika ämnen. Inklusive smältost.

Men det är klart att Thaddeus har en poäng, det hade varit bättre om de testat. Ur samma synvinkel hade det varit bra om de testat efter laserpåverkan (Wood), radioaktiv strålning (Fetzer) och exponering för vacuum (Heiwa). Frågan är om sanningsrörelsen hade nöjt sig med det.
Citera
2010-01-18, 17:17
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Om expanderande smältost kan ta ner tornen så borde de testa för det.
Citera
2010-01-18, 17:22
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden

http://www.youtube.com/watch?v=v90RioFSB4M&feature=related
Visst de har "beaktat" genom konstatera att det inte går. De har inte testat för sprängämnen. Skulle det hålla i en riktig rättegång?

Låt oss säga att det skett ett mord. Järningsmannens DNA kanske finns på platsen där han utförde dådet. Men de förundersökande poliserna kommer fram till att han inte KAN ha lämnat nåt DNA på platsen eftersom han sågs bära plasthandskar.

OSANNOLIKT!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in