Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Om det nu är omöjligt att kapa vertikalt bara för att man gör ett ämne mer potent. Jadu...
Nej, jag tror att det är mycket enklare än så. Jag tror att du blandat ihop vad vertikalt respektive horisontellt betyder.
Citat:
De kapade vertikalt. Och om inte nanotermit funkade så använde de vanlig hederlig nanotermit.
Det här är otroligt löjligt.
Det här är otroligt löjligt.
Jag förutsätter nu att du bara missat alla fina vinkar om vad vertikalt och horisontellt betyder och faktiskt menar horisontellt. Förutom det faktum att du inte lagt fram en endaste liten gnutta hård bevisning för ditt påstående att "de kapade" så är det faktiskt du som återigen misslyckades med att svara på en rak fråga. Men bara för att vara vänlig så kan jag återigen förklara för dig att man inte med automatik kan använda ett mer potent ämne, hur vet du att det ens går att bygga en anordning som håller för detta mer potenta ämne? Tror du att man räknade på vanlig 95-oktanig bensin till månrakterna och sen sa "äsch, raketbränsle är bara mer potent så det går finfint, vi kan använda samma grejor"? Givetvis inte. Om vi nu tänker oss att vi skall bygga en anordning för nanotermit och denna blir varmare, reagerar häftigare osv. så måste vi givetvis ta hänsyn till det. Därför är det inte alls något bevis för nanotermitsgrunkor att några amatörer snickrat ihop en moj som kan kapa armeringsjärn. Extra kul blir det om man skulle skala upp deras apparat i paritet med hur tjocka balkarna i tornen var. Hur mycket utrymme skulle den ta då? Borde inte Lars, Gösta och Gunnel undra varför deras skrivbord hade en bulk på flera meter fastsatt i ytterväggen?
Kort sagt, den där videon ger dig ingen som helst bevisning av något slag för nanotermit. Och jag skulle fortfarande vilja ha lite källhänvisningar på att det är exakt samma ämne fast mer finfördelat. Det är alltså inte en närmast magisk substans som bara militären och männen i svart har tillgång till?
Citat:
Svara på mina frågor, ge mig ett svar som ens är i närheten av möjligt.
Jo, jag tar det som sagt så fort som du faktiskt svarar på min ovanstående fråga istället för att försöka slingra dig. Det här är liksom tionde (?) gången eller så som du faktiskt inte kunnat ge ett svar utan försökt skyla över det. Om du inte fattat ännu att det inte går så kan jag tala om det en gång till. Jag väntar på ett riktigt svar på frågan jag ställde, inte en massa fria spekulationer om vad du tror att CIA är kapabla till.
Du svarade inte heller på om du ens sett den där videon när du första gången tog upp det där med cutter charges för nanotermit. Jag fattar precis varför du inte låtsades om den.
Gör om, gör rätt.