2010-02-18, 10:06
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
farbror_barbro, du lurar ingen mer än dig själv med dina tama försök och uppenbara lögner vilka jag påvisat dig nu minst två gånger. Detta är var du har skrivit i ett inlägg;

Din teknik i att föra resonemang är nästan propaganda-aktigt.
Sedan att du svarar på detta lilla stycke där du ändå har helt fel gör inte saken bättre.

Fast där tror jag faktiskt inte NIST talar om en seismisk tryckvåg?
Citera
2010-02-18, 15:09
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Fast där tror jag faktiskt inte NIST talar om en seismisk tryckvåg?

Nej, det tror inte jag heller.. därför bad jag farbror_barbro länka beträffande tryckvågen och då länkade han NIST-rapporten, då frågade jag vart i rapporten dem skriver det efter att ha kollat igenom innehållsförteckningen, sedan kommer han några dagar senare med ett inlägg som endast svarar på detta av det vi diskuterat och påstår att "Jag skrev HÖRAS". Kollar du på mitt inlägg över där jag citerat farbror_barbro så ser du att han skriver;

"Du väljer att bortse från de faktum att de omfattande simuleringarna som NIST gjorde för WTC7 visade att en mycket kraftig tryckvåg skulle ha blivit följden av CD. Ingen har hört eller sett något av en sådan."
Senast redigerad av Kuvolski 2010-02-18 kl. 15:29.
Citera
2010-02-18, 15:13
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Nej, det tror inte jag heller.. därför bad jag farbror_barbro länka det och då länkade han NIST-rapporten, då frågade jag vart i rapporten dem skriver det efter att ha kollat igenom innehållsförteckningen, sedan kommer han några dagar senare med ett inlägg som endast svarar på detta av det vi diskuterat och påstår att "Jag skrev HÖRAS". Kollar du på mitt inlägg över där jag citerat farbror_barbro så ser du att han skriver;

"Du väljer att bortse från de faktum att de omfattande simuleringarna som NIST gjorde för WTC7 visade att en mycket kraftig tryckvåg skulle ha blivit följden av CD. Ingen har hört eller sett något av en sådan."

Du misstolkar nog hans inlägg bara. Det står i rapporten under appendixD, under den del där man kollar alternativa möjligheter (bomber thermite osv) att man kan utesluta bomber pga att tryckvågen saknades. Läs det stycket om du vill ha djupare information.
Citera
2010-02-18, 15:26
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du vet Kuvolski, om man vill ha ett uns av respekt från sina meddebattörer så gör man klokt i att vara försiktig med invektiv som "pajas, lögnare, vakthund".

Du har uppenbarligen inte förmågan att skilja på hypoteser, rykten och verifierade fakta. I Kuvolskis förvirrade sinne är det numera fakta att det finns bevisade spår av CD vid WTC1-2.

Sedan så kan ju forumläsarrn notera att Kuvalski i sin visdom uppenbarligen inte tycker sig behöva lägga fram de bevis dom tydligen förvandlar mig till lögnare.

Kuvolski: du är en sorglig liten internetfigur. Du klarar att skriva ett och annat sansat inlägg men väntar bara ett par dag så kan du inte hålla dig. Då kliar det i de fungrarna och ut hoppar spridda invektiv: "feg", "lögnare", "vakthund", etc.

Det enda felet jag haft i denna diskussion är att du bara svarade på ditt inlägg som är efter detta då jag inte såg detta.

Ursäkta men jag kan inte längre ta dig seriöst, du har tappat all respekt med dina lögner. När argumenten börjar ta slut så kommer de personliga spekulativa påhoppen märker jag. När jag kallat dig lögnare så har detta inte varit spekulativt, det är fakta och det har jag redan bevisat för dig men du är mer intresserad av att se bra ut här på forumet än att hålla dig till det vi kommit fram till.

Det som knappast gör ditt inlägg bättre är att du kommer med din "Haha, kolla på han!"-attityd när det är du själv som skämmer ut dig och inte ens svarar vettigt utan bara kommer med massa påståenden utan att visa hur jag skulle ha fel.

Jag har heller inte sagt att WTC sprängdes, du sa att man inte hittat något spår av sprängmedel vilket det lutar åt att man har.

Citat:
Inser du inte hur förryckt och helt bizarr din definition sv lögnare är?

Nej, du är faktiskt inte min definition av lögnare även om du t.ex är bizarr men du uppnår till definitionen lögnare eftersom du uppenbarligen har ljugit.
Citera
2010-02-18, 15:47
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Du misstolkar nog hans inlägg bara. Det står i rapporten under appendixD, under den del där man kollar alternativa möjligheter (bomber thermite osv) att man kan utesluta bomber pga att tryckvågen saknades. Läs det stycket om du vill ha djupare information.

Nja, jag misstolkade inte farbror_barbro men var nära på att blanda ihop hans inlägg med SMA:s i samma tid skrivna inlägg;

Citat:
Avsaknaden av seismiska spår talar sitt tydliga språk.

Ska kolla in den delen.
Citera
2010-02-18, 20:06
Medlem
Varulvs avatar
Nu håller det på att spåra ut. FÖreslår att ni håller er till ämnet, det blir en tillsägelse per OT-inlägg annars.

/Mod
Citera
2010-02-18, 23:35
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
farbror_barbro, du lurar ingen mer än dig själv med dina tama försök och uppenbara lögner vilka jag påvisat dig nu minst två gånger. Detta är var du har skrivit i ett inlägg;

Din teknik i att föra resonemang är nästan propaganda-aktigt.
Sedan att du svarar på detta lilla stycke där du ändå har helt fel gör inte saken bättre.
Propaganda?

Du visar ju själv med citaten att du hade missförstått tidigare!
Jag skrev "inte hört eller sett" och då frågade då efter var jag har sett informationen om seismiska data, med tillägget att jag inte skulle läst rapporten vi diskuterade. Såvitt jag kan se har du bara lyckats visa oförmåga att läsa och förstå.

Moderator:
jag beklagar att detta blivit OT men förbehåller mig rätten att bemöta Kuvolskis raljerande om "feg" och "lögnare".
Senast redigerad av farbror_barbro 2010-02-18 kl. 23:42.
Citera
2010-02-19, 03:17
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Propaganda?

Du visar ju själv med citaten att du hade missförstått tidigare!
Jag skrev "inte hört eller sett" och då frågade då efter var jag har sett informationen om seismiska data, med tillägget att jag inte skulle läst rapporten vi diskuterade. Såvitt jag kan se har du bara lyckats visa oförmåga att läsa och förstå.

Moderator:
jag beklagar att detta blivit OT men förbehåller mig rätten att bemöta Kuvolskis raljerande om "feg" och "lögnare".

Var du onykter vid detta inlägg? Jag är också onykter får väl jag lov att säga men tror faktiskt att jag kan få fram vad jag menar till skillnad från dig. Bra ändå farbror_duktig, vi kommer nog inte längre om du inte har något att tillägga angående vår diskussion som innehöll ditt påstående om att inga spår av sprängämnen hittats, NISTs rapport om tryckvåg, vittnen, 9/11 kommissionärernas uttalanden som du inte ville svara på etc.

Moderator, jag beklagar att jag inte är någon ass-licker men jag förbehåller mig rätten att bemöta lögnaktiga och alldeles för självgoda skribenter.
Senast redigerad av Kuvolski 2010-02-19 kl. 03:20.
Citera
2010-02-19, 11:32
Medlem
söderbs avatar
Ok, då flikar väl jag in det konkreta utan att säga något personligt kanske det funkar?

Brist av tryckvåg utesluter bomber.
Brist av sprängämnen utesluter bomber.
Allt övrigt logiskt som utförande, balkkapning etc skulle bli upptäckt.

Sålänge ingen kan visa något som helst bevis måste vi utgå från att det inte fanns bomber
Citera
2010-02-19, 13:19
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Ok, då flikar väl jag in det konkreta utan att säga något personligt kanske det funkar?

Brist av tryckvåg utesluter bomber.
Brist av sprängämnen utesluter bomber.
Allt övrigt logiskt som utförande, balkkapning etc skulle bli upptäckt.

Sålänge ingen kan visa något som helst bevis måste vi utgå från att det inte fanns bomber

Enligt, NIST och dig? Hade det varit tvärtom med NIST så hade dem inte haft ett uns trovärdighet hos er med deras hemlighetsmakeri runt in-datan till simuleringen av WTC7. Jag säger inte att det var sprängämnen, dock så håller jag den möjligheten öppen eftersom varken du eller någon lyckats övertyga mig om annat då du inte vet mycket om möjligheter att demolera hus.

Kan ju inte vara lätt att undersöka det när rasmassorna ganska omgående skeppades iväg och smältes ned.. eller hade man tillgång till detta? I Jessy Venturas serie så besöker han själv ett av de få eller det enda stället som har kvar exempelvis stål från WTC7 och det är bakom stängda dörrar.

Är din åsikt att det fanns folk i alla områden på WTC 1,2 och 7 dygnet runt.. annars fanns det möjlighet för detta vilket det självklart gjorde. Har du tid och resurser ska det nog inte vara problem, sedan om det är någon med väldigt mycket pengar vilket det bör vara om det är ett inside-job så underlättar det ju också.
Citera
2010-02-19, 15:42
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Enligt, NIST och dig? Hade det varit tvärtom med NIST så hade dem inte haft ett uns trovärdighet hos er med deras hemlighetsmakeri runt in-datan till simuleringen av WTC7. Jag säger inte att det var sprängämnen, dock så håller jag den möjligheten öppen eftersom varken du eller någon lyckats övertyga mig om annat då du inte vet mycket om möjligheter att demolera hus.

Hur menar du med om det var tvärtom?

Alltså du får ju tro vad du vill och ha dörrar öppna, men i dagsläget finns det INGET bevis eller på något sätt talande för sprängämnen. Där tror jag vi är på samma sida, sen att du tror något annat det gör du säkert, men det finns just nu inget som stärker dessa tankar.

Citat:
Kan ju inte vara lätt att undersöka det när rasmassorna ganska omgående skeppades iväg och smältes ned.. eller hade man tillgång till detta? I Jessy Venturas serie så besöker han själv ett av de få eller det enda stället som har kvar exempelvis stål från WTC7 och det är bakom stängda dörrar.

Jag har inte koll på detaljer kring detta, oavsett hur fallet är så är det spekulationer eftersom man inte kan bevisa något. Sedan om harris kunde analysera rasmassor borde väl någon mer kunnat göra detsamma?

Citat:
Är din åsikt att det fanns folk i alla områden på WTC 1,2 och 7 dygnet runt.. annars fanns det möjlighet för detta vilket det självklart gjorde. Har du tid och resurser ska det nog inte vara problem, sedan om det är någon med väldigt mycket pengar vilket det bör vara om det är ett inside-job så underlättar det ju också.

Jag har inte siffran på hur många som jobbade i husen, många vad det iaf. OM man delar upp denna del i 2 bitar, en för bomber och en för thermite.

Bomber, om man ignorerar det faktum att det inte finns något stöd för detta så skulle aptering av ett sådant höghus kräva att man rev upp väggar i stort sett hela huset. Bara kolla någon demoleringsförberedelse på youtube. Det finns inget en chans att ingen upptäcker detta.

Thermite är snäppet värre, om man bortser från det faktum att den kemiska reaktionen inte kan appliceras på vertikala stolpar, så skulle man på något sätt riva alla väggar runt pelare, för att sedan bygga någon slags hållare som inte smälter och samtidigt kan på något skumt sätt få denna kemiska reaktion att magiskt kapa vertikalt. Sedan måste man få detta att gå av samtidigt i ett tajmat förlopp. I wtc7 fallet måste även branden räknas med.. Ja lite logiskt tänkande på detta och man ser ganska tydligt vilken historia det lutar åt..
Citera
2010-02-19, 15:44
Medlem
söderbs avatar
Sedan även paradoxen med argumentet att det inte går att kapa flygplan, flyga in dem i ett så pass säkert försvar men att aptera bomber och tjohejsan i flertalet höghus är nemas problemas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in