Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Enligt, NIST och dig? Hade det varit tvärtom med NIST så hade dem inte haft ett uns trovärdighet hos er med deras hemlighetsmakeri runt in-datan till simuleringen av WTC7. Jag säger inte att det var sprängämnen, dock så håller jag den möjligheten öppen eftersom varken du eller någon lyckats övertyga mig om annat då du inte vet mycket om möjligheter att demolera hus.
Hur menar du med om det var tvärtom?
Alltså du får ju tro vad du vill och ha dörrar öppna, men i dagsläget finns det INGET bevis eller på något sätt talande för sprängämnen. Där tror jag vi är på samma sida, sen att du tror något annat det gör du säkert, men det finns just nu inget som stärker dessa tankar.
Citat:
Kan ju inte vara lätt att undersöka det när rasmassorna ganska omgående skeppades iväg och smältes ned.. eller hade man tillgång till detta? I Jessy Venturas serie så besöker han själv ett av de få eller det enda stället som har kvar exempelvis stål från WTC7 och det är bakom stängda dörrar.
Jag har inte koll på detaljer kring detta, oavsett hur fallet är så är det spekulationer eftersom man inte kan bevisa något. Sedan om harris kunde analysera rasmassor borde väl någon mer kunnat göra detsamma?
Citat:
Är din åsikt att det fanns folk i alla områden på WTC 1,2 och 7 dygnet runt.. annars fanns det möjlighet för detta vilket det självklart gjorde. Har du tid och resurser ska det nog inte vara problem, sedan om det är någon med väldigt mycket pengar vilket det bör vara om det är ett inside-job så underlättar det ju också.
Jag har inte siffran på hur många som jobbade i husen, många vad det iaf. OM man delar upp denna del i 2 bitar, en för bomber och en för thermite.
Bomber, om man ignorerar det faktum att det inte finns något stöd för detta så skulle aptering av ett sådant höghus kräva att man rev upp väggar i stort sett hela huset. Bara kolla någon demoleringsförberedelse på youtube. Det finns inget en chans att ingen upptäcker detta.
Thermite är snäppet värre, om man bortser från det faktum att den kemiska reaktionen inte kan appliceras på vertikala stolpar, så skulle man på något sätt riva alla väggar runt pelare, för att sedan bygga någon slags hållare som inte smälter och samtidigt kan på något skumt sätt få denna kemiska reaktion att magiskt kapa vertikalt. Sedan måste man få detta att gå av samtidigt i ett tajmat förlopp. I wtc7 fallet måste även branden räknas med.. Ja lite logiskt tänkande på detta och man ser ganska tydligt vilken historia det lutar åt..