2010-02-17, 21:31
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Om jag inte missminner mig så har det faktiskt VARIT en rättegång där en hel del av de officiella bevisen faktiskt lagts fram. Så de höll rätt bra uppenbarligen, och såvitt jag vet så visade inte försvaret upp de enorma hål i dessa teorier som "sannings"rörelsen finns, undrar varför? Kanske för att det faktiskt var skarpt läge och inte bara en massa snack på internet...
Visa mig papper eller videor från rättegången där NIST var vittne.
Citera
2010-02-17, 21:34
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Har du sett ett hus rasa på samma sätt innan? Det är bevisat att ett hus kan förstöras med CD.

Men nu byter du ämne igen. Jag frågade specifikt om den "cutter charge för nano-thermite" som du beskrev en bit bak i tråden. Det är helt uppenbart att du inte vill ge ett rakt svar på den frågan, men jag tänker inte släppa det. Vill du att jag skall svara på dina frågor så förväntar jag mig faktiskt att du rakryggat går till botten med den här makapären och antingen visar upp en sådan eller medger att du faktiskt hittade på och hoppades komma undan med det.

Så är du intresserad av att komma framåt eller inte? Bollen är din (den ligger bredvid bevisbollen som du fortfarande inte gjort något med).
Citera
2010-02-17, 21:35
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Men nu byter du ämne igen. Jag frågade specifikt om den "cutter charge för nano-thermite" som du beskrev en bit bak i tråden. Det är helt uppenbart att du inte vill ge ett rakt svar på den frågan, men jag tänker inte släppa det. Vill du att jag skall svara på dina frågor så förväntar jag mig faktiskt att du rakryggat går till botten med den här makapären och antingen visar upp en sådan eller medger att du faktiskt hittade på och hoppades komma undan med det.

Så är du intresserad av att komma framåt eller inte? Bollen är din (den ligger bredvid bevisbollen som du fortfarande inte gjort något med).
Hur ska jag kunna ge ett rakt svar när jag inte har någon kunskap inom området?

Vad jag vet är att det UPPENBARLIGEN är möjligt.

Svara nu på mina frågor om varför inget stämmer i deras rapport.
Citera
2010-02-17, 21:48
Medlem
Pads avatar
Citat:

Nu skrev jag inte NIST utan "de officiella bevisen". En lista över de bevis som lades fram i rättegången mot Moussai kan du hitta här:

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution.html

Måste varit en usel advokat som inte visade att hans klient måste var oskyldig för att den officiella versionen inte höll... Det är ju gott om dokumentation över händelsen.

NIST hade ett helt annat uppdrag, de undersöker hur man kan förbättra byggnormer, och därför är inte varenda liten rapport från dem intressant i rättegången. Däremot har de officiella bevisen faktiskt redan använts i en riktig rättegång och befunnits giltiga. Tror du att rätten skulle köpa ditt påstående på ett internetforum om att NIST mätt fel som ett giltigt bevis eller tror du att de skulle peka mot utgången?
Citera
2010-02-17, 21:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Och grizzly erkänner att NIST inte hade hållt i en riktig rättegång i brist på bevis och verklighetsanknytning.
Citat:

Skälet till att ingen åtalats för ett inside job är att det inte finns något en åklagare skulle ha kunnat bygga ett åtal på. Det är inte svårare än så. Det är därför Jones och Harrit fortfarande letar termit - det hade om det påträffats kunnat användas i ett eventuellt åtal.

Dessutom, om NIST, som sysslar med byggnormer, skulle ha kallats som vittne i en rättegång så hade det i sig varit ett tecken på hur svagt det åtalet hade varit.
Senast redigerad av SLOB 2010-02-17 kl. 21:51.
Citera
2010-02-17, 21:51
Medlem
Pads avatar
Citat:
Hur ska jag kunna ge ett rakt svar när jag inte har någon kunskap inom området?

Vad jag vet är att det UPPENBARLIGEN är möjligt.

Svara nu på mina frågor om varför inget stämmer i deras rapport.

Ett rakt svar kan exempelvis vara att du medger att du hittade på. Skall jag tolka som det?
Citera
2010-02-17, 21:53
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Haha, det här känns helt galet, men jag är väl lite foliehatt nu? När var den här rättegången? Vilka höll i den?

Rättegången mot Moussai. Det har diskuterats flitigt längre bak i tråden när den var på tapeten. Man kunde tycka att det hade varit ett UTMÄRKT tillfälle att slå hål på den officiella teorin för hans advokat, men icke. De protesterade inte mot det dokumenterade förloppet med plan och huskollapser. Undrar varför?
Citera
2010-02-17, 21:55
Medlem
Citat:
Vi kan börja med att tillsätta en utredning som inte fick sin lön från bush administrationen.

Nej.
Det kommer inte spela någon roll. Jag känner på mig att ingen truther kommer acceptera en annan slutsats än att det var ett Inside-job.
Skulle du göra det?
Citera
2010-02-18, 00:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Du sade exempelvis att inget fysiskt bevis i form av vittnen till explosioner eller vittnen överhuvudtaget fanns, och att heller inget videomaterial eller spår av sprängämnen fanns vilket allt är felaktiga påståenden.
...
Ja, anledningen till varför jag kallar dig vakthund är för att du numera beter dig precis som dem, förvränger fakta och försöker få bevisen på sin sida oavsett om det stämmer eller inte, tillskriver andra teorier, svarar på det som känns bekvämt och hoppas att resten ska glömmas bort etc. Det är ett väldigt igenkännligt beteende.
Du vet Kuvolski, om man vill ha ett uns av respekt från sina meddebattörer så gör man klokt i att vara försiktig med invektiv som "pajas, lögnare, vakthund".

Du har uppenbarligen inte förmågan att skilja på hypoteser, rykten och verifierade fakta. I Kuvolskis förvirrade sinne är det numera fakta att det finns bevisade spår av CD vid WTC1-2. Slutsatsen är få att ALLA som förnekar att WTC sprängdes inte bara har fel, de LJUGER.
Inser du inte hur förryckt och helt bizarr din definition sv lögnare är?

Sedan så kan ju forumläsarrn notera att Kuvalski i sin visdom uppenbarligen inte tycker sig behöva lägga fram de bevis dom tydligen förvandlar mig till lögnare.

Kuvolski: du är en sorglig liten internetfigur. Du klarar att skriva ett och annat sansat inlägg men väntar bara ett par dag så kan du inte hålla dig. Då kliar det i de fungrarna och ut hoppar spridda invektiv: "feg", "lögnare", "vakthund", etc.
Senast redigerad av farbror_barbro 2010-02-18 kl. 00:54. Anledning: Stavning... kommer inte åt hela inlägget från mobilen....
Citera
2010-02-18, 00:31
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Förresten, var i rapporten står det om att sprängladdningar hade kommit med på seismiska skalan? Har kollat igenom innehållsförteckningen kanske är jag blind. Jag tvivlar dessutom på att du har läst den delen själv farbror_barbro.
Du är tamigfan något helt extra.
Jag skrev HÖRAS.

Och nej, du kommer inte att få någon länk.
Satan, du är definitionen av bortkastad tid.
Senast redigerad av farbror_barbro 2010-02-18 kl. 00:55.
Citera
2010-02-18, 00:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Moget! hahaha vem är det som beter sig som en snorunge här egentligen?

Du spelar dum men visst.

Om man endast tar hänsyn till bevarandet av rörelsemängden (man bortser alltså från allt struktuell motstånd i tornen) och byggnaden kollapsar uppifrån och ner (byggnaden krossar sig själv) så kommer falltiden att bli ungefär 11 sekunder.

Hur förklarar du att tornen inte hade något struktuellt motstånd?
Du är fortfarande otydlig. "inget strukturellt motstånd" är ekvivalent med fritt fall. Den tiden skulle inte varit 11s. Jag gav dig en referens dom säger 7-8s medan den verkliga falltiden var 11-12s (eftersom det fanns ett "strukturellt motstånd"). Om du har en annan uppfattningen, ge oss en källa.

Spela dum, tja, i betraktarens öga är det säkert möjligt.
Återigen, vad menar du med bevarande av rörelsemängd?
Rörelsenängden hos den fallande delen av WTC ökar ju ända tills den når marken.
Kan du en gång för alla förklara vad du menar?
Citera
2010-02-18, 01:36
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du är tamigfan något helt extra.
Jag skrev HÖRAS.

Och nej, du kommer inte att få någon länk.
Satan, du är definitionen av bortkastad tid.

farbror_barbro, du lurar ingen mer än dig själv med dina tama försök och uppenbara lögner vilka jag påvisat dig nu minst två gånger. Detta är var du har skrivit i ett inlägg;
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du väljer att bortse från de faktum att de omfattande simuleringarna som NIST gjorde för WTC7 visade att en mycket kraftig tryckvåg skulle ha blivit följden av CD. Ingen har hört eller sett något av en sådan.

Din teknik i att föra resonemang är nästan propaganda-aktigt.
Sedan att du svarar på detta lilla stycke där du ändå har helt fel gör inte saken bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in