Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Hur menar du med om det var tvärtom?
Att om NIST på något sätt skulle försvara sanningssökarna så hade de sågats sönder pga. deras hemlighetsmakeri.
Citat:
Alltså du får ju tro vad du vill och ha dörrar öppna, men i dagsläget finns det INGET bevis eller på något sätt talande för sprängämnen. Där tror jag vi är på samma sida, sen att du tror något annat det gör du säkert, men det finns just nu inget som stärker dessa tankar.
Ja, jag lutar också åt detta håll men det jag vill få fram är att varken du eller NIST knappast stängt den dörren med möjligheter och det verkar ju faktiskt som att man har hittat något.. sedan om det är något och hur det isf använts är väl en fråga, först måste man ju fastställa om det verkligen är detta. Steven Jones säger ju att han hittat sprängämnen, hur ligger hans trovärdighet och varför är den (vad jag misstänker enligt dig) låg?
Citat:
Jag har inte koll på detaljer kring detta, oavsett hur fallet är så är det spekulationer eftersom man inte kan bevisa något. Sedan om harris kunde analysera rasmassor borde väl någon mer kunnat göra detsamma?
Här är vad som hände med stålet och varför det ej bör ha behandlats så idiotiskt.
Citat:
As such it was the most important evidence to preserve in order to puzzle out how the structures held up to the impacts and fires, but then disintegrated into rubble. Since no steel-framed buildings had ever collapsed due to fires, the steel should have been subjected to detailed analysis.
Här är vad som hände med 80% av stålet, utredare (vet inte vilka) hade inte tillåtelse att bevara stålet och undersöka det.
Citat:
fire experts told Congress that about 80% of the steel was scrapped without being examined because investigators did not have the authority to preserve the wreckage.
Man smälte alltså ned stålet och sålde det till Kina och Indien billigare än tidigare års stål, betalat av vanliga stålförsäljare.. man kan nog inte dra den att landet var i chock och man ville bara gå vidare eller någon annan ursäkt.. då hade man väl aldrig orkat skeppa iväg det till Kina eller Indien vad det nu skulle vara bra för.
Citat:
The bulk of the steel was apparently shipped to China and India. The Chinese firm Baosteel purchased 50,000 tons at a rate of $120 per ton, compared to an average price of $160 paid by local mills in the previous year.
Sedan kommer ett uttalande där jag antar att NIST med sin väldiga trovärdighet i detta fall och ovilja att lämna ut datan för deras simuleringar kommer in;
Citat:
Mayor Bloomberg, a former engineering major, was not concerned about the destruction of the evidence:
If you want to take a look at the construction methods and the design, that's in this day and age what computers do. Just looking at a piece of metal generally doesn't tell you anything.
Det där sista var en liten "paradox" för att citera dig.
Detta kan också vara lite intressant
Citat:
During the official investigation controlled by FEMA, one hundred fifty pieces of steel were saved for future study. One hundred fifty pieces out of hundreds of thousands of pieces! Moreover it is not clear who made the decision to save these particular pieces. It is clear that the volunteer investigators were doing their work at the Fresh Kills dump, not at Ground Zero, so whatever steel they had access to
Citat:
Jag har inte siffran på hur många som jobbade i husen, många vad det iaf. OM man delar upp denna del i 2 bitar, en för bomber och en för thermite.
Bomber, om man ignorerar det faktum att det inte finns något stöd för detta så skulle aptering av ett sådant höghus kräva att man rev upp väggar i stort sett hela huset. Bara kolla någon demoleringsförberedelse på youtube. Det finns inget en chans att ingen upptäcker detta.
Thermite är snäppet värre, om man bortser från det faktum att den kemiska reaktionen inte kan appliceras på vertikala stolpar, så skulle man på något sätt riva alla väggar runt pelare, för att sedan bygga någon slags hållare som inte smälter och samtidigt kan på något skumt sätt få denna kemiska reaktion att magiskt kapa vertikalt. Sedan måste man få detta att gå av samtidigt i ett tajmat förlopp. I wtc7 fallet måste även branden räknas med.. Ja lite logiskt tänkande på detta och man ser ganska tydligt vilken historia det lutar åt..
Jag har nog svarat på det mesta du ville få svar på i början av mitt inlägg, men detta är fortfarande dina spekulationer.
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är dessa sprängningar som sanningsvittnet Kuvolski hävdar att det finns bevis för.
Jag tar risken att kallas lögnare igen: det finns inga bevis alls för det.
(notera också den sköna omvända bevisbördan: om fan och hans moster inte kan åka till NJ och titta på det som sparats, då är saken klar: spår av sprängning föreligger...)
Läsförståelsen.. eller jag tror faktiskt att du vet var jag står redan men du tillskriver andra teorier och smutskastar bäst du kan nu när du redan fått smisk.
Nej på det med fan och hans moster, resonerar du så? Annars får du gärna citera eller skriva när jag har gjort det..
Hanteringen av hela denna sak är värdelös, det är det jag påpekar.
Jag har aldrig sett ett svar på denna fråga som ställts många gånger; Hur kunde WTC7s bärande delar släppa exakt samtidigt av en brand och falla som det gör? Bara en undran..