2011-03-23, 13:37
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Att bevisa förekomsten av exploderande sprängämnen med hjälp av ett ljudspår går inte.
Bara att knäppa på micen med ett finger kan ge samma ljudspår som en "riktig" explosion på längre håll.
Ja och alla som står där hoppar till för att nån knäpper på micken? HAhaha, den va bra. Tack för den

Citat:
Om man vill bevisa användning av sprängämnen så görs det säkert bäst genom att påvisa material med dom typiska brottytor som sprängämnen ger.
Jag känner inte till några rapporter om sådant i rasmassorna efter WTC.

Men det har det ju, du vet vad jag menar...Behöver inte länka.
Men det jag behöver är nåt mer än att ni säger "öhh det e redan debunkad flera gånger om,,,,,öhh"
Och nåt mer än en blogg som svartmålar folk.
Citera
2011-03-23, 13:51
Medlem
Fittfittas avatar
Angående tornen, detta riktat till konspirationsteoretikerna, (i form av tron att USA skulle ligga bakom) undrar jag vad er drivkraft till varför ni vill övertyga er själva och andra att det var en konspiration av denna typ och att det var sprängladdningar och liknande inblandat men framförallt - Varför fanns dessa (påstådda) sprängladdningar där överhuvudtaget? Visst visst, för att spränga byggnaden(/byggnaderna?)... Men hade man planerat att spränga byggnaderna varpå det helt plötsligt av en slump kom ett par jetplan och kraschade in i tornen? Även om nu inte planen skulle ha bidragit till tornens rasande (vilket de självklart gjorde), är det inte nog illa att flyga in i tornen som de gjorde ändå? Och skulle man utlösa sprängladdningarna för att liksom avsluta förstörelsen som endast med hjälp av planen kanske inte hade lyckats? Vilket isåfall också betyder samarbete mellan Al Qaida och USA/vissa grupper i landet för att förstöra tornen (så mycket det bara går). Jag kan se hur en grupp gynnas av detta men har ganska svårt att se en konspiration från judarnas sida trots allt.

Jag är ganska säker på vad som hände och varför men jag ställer dessa frågor till 9/11-konspirationsteoretikerna då jag liksom inte ser någon logik sprängladdningsresonemanget. Vilken roll spelar dem?
Citera
2011-03-23, 18:44
Medlem
SLOBs avatar
Massiv länkpost raderad. Länkar kan användas i löpande diskussion som källhänvisning, men argumentationen ska ske här. Vill man bara posta länkar hänvisas till länktråden.

/mod
Citera
2011-03-23, 20:33
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Nej för du är ju våran egna demolerings expert eller?
cirka 1:31 in i videon hörs en explosion, sekunderna efter rasar penthouse.

Jag är ingen demoleringsexpert men det är ju uppenbart att det inte är någon explosion som sker och man behöver inte vara raketforskare för att förstå vilka nivåer som skulle behövas för att ta ner detta höghus.

http://www.youtube.com/watch?v=VVjBfFmodHY&feature=player_detailpage#t=90 s ganska precis här är det den så kallade explosionen sker, du har rätt, jag hör lite smått smått muller om jag i princip maxar högtalarna. Om du nu jämför med riktiga demolitions, märker du någon ganska grov skillnad?
Här har du 3 exempel

Citat:
men om du påstår att det blir så stor explosion att det blir ett hål i hörnet
Vad pratar du om får stort hål nu? Den krater som uppstår efter en jumbojet landat i huset?
Citat:
OM DU KOLLAR LÄNKARNA SÅ FÅR DU REDA PÅ ALLT *suck*
Vi har ju redan kommit överens om att explosioner inte måste innebära bomber, varför fortsätter du skrika om detta? Du har inget som konkret visar på bomber så ordspråket gäller ju verkligen här.. "When you hear hoofbeats behind you, don't expect to see a zebra, expect a horse"
Citat:
Jag har ingen erfarenhet att läsa av seismisk data, svårt att tro att du har det också.
Men jag postade en länk innan som visa seismisk aktivitet, debunka den innan du spyr upp en massa galla.
Jag har redan haft en veckolång diskussion som började precis såhär därav väljer jag att avböja denna gång då den ändå inte ledde någon vart eftersom foliehatten satt för hårt på den gången. Länken du skickar förstår du dig inte ens på själv, jag har tidigare gått igenom den data som fanns och de flesta, även foliehattarna, säger inte emot detta längre. Det är ju framförallt pga detta faktum hela karusellen med de osynliga smältbomberna tog fart, just eftersom den seismiska datan som finns visar att ingen aktivitet sker innan eller strax innan fallet. Länken du länkar till visar aktivitet efter fallet börjat och strax efter, vilket är ganska självklart när några hundra ton betong dundrar ner i marken.

Citat:
Kul låt höra, för NIST säger att det inte finns vittnen till explosioner...
Att plocka citat ur sitt sammanhang och använda på detta vis är inget du bör syssla med, då uppstår du lätt som okunnig. De vittnen som finns verkar dessutom även de prata om smällar under rasets gång.

Citat:
Vart ligger logiken i att NIST säger att dom inte kan/vill dela med sig av wtc7 datan för att "it might jeopardize public safety".
Nu är det bara ren spekulation men jag kan tänka mig att man inte vill släppa detaljer eftersom det fanns lokaler med känsliga organisationer i byggnaden tex. En extrem slutsats däremot vore att skrika bomber pga att man vill behålla den informationen.

Citat:
Nej så klart inte, men låt höra din teori...
Vi är överens att explosioner inte måste innebära bomber, vad har du då som styrker bomber? Det måste ju finnas något mer eftersom du tar den slutsats du gör.
Citat:
Les Robertson confirms molten metal in WTC
Inget jag orkar att gå ingenom igen, söker du på molten steel ska du nog se att du hittar ett 100tal inlägg i wtc trådarna om just detta.
Citera
2011-03-23, 21:09
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Jag är ingen demoleringsexpert men det är ju uppenbart att det inte är någon explosion som sker och man behöver inte vara raketforskare för att förstå vilka nivåer som skulle behövas för att ta ner detta höghus.
Så du säger att du har mer kunskap om detta än säg tex Tom Sullivan?: http://www.youtube.com/watch?v=u5IgqJXyLbg
Citat:
Vad pratar du om får stort hål nu? Den krater som uppstår efter en jumbojet landat i huset?
Missade du sista klippet igen eller? https://www.flashback.org/sp29631114
Förstår om du inte vill svara på just detta

Citat:
Att plocka citat ur sitt sammanhang och använda på detta vis är inget du bör syssla med, då uppstår du lätt som okunnig. De vittnen som finns verkar dessutom även de prata om smällar under rasets gång.
Jasså det gör dom... hur är det med engelskan?
http://www.youtube.com/watch?v=egIrVyM3FGY

http://www.youtube.com/watch?v=kRaKHq2dfCI#t=02m50s

http://www.youtube.com/watch?v=iLt9AYYwliM

http://www.youtube.com/watch?v=-I8_VYR397w

http://www.youtube.com/watch?v=o7lzSlyU7S4

http://www.youtube.com/watch?v=ozTnINH6Yls

Citat:
Nu är det bara ren spekulation men jag kan tänka mig att man inte vill släppa detaljer eftersom det fanns lokaler med känsliga organisationer i byggnaden tex. En extrem slutsats däremot vore att skrika bomber pga att man vill behålla den informationen.
Ok, så ingen ska kunna granska deras resultat för att det fanns känsliga organisationer?
Ingen bryr sig om det det, folk vill bara veta hur eld kan få en byggnad att rasa in i sig själv.
Och lite mer än en tecknad film från NIST. Vi pratar siffror här, inte vilka som gjorde vad i byggnaden.

Helt OTROLIGT, flera inlägg med en massa
- Nää det inte sant, utan att kunna backa upp det alls

1. Flera vittnen till STORA explosioner (som ni ignorerar).
2. Sen sent -80tal har man haft tekniken till att fälla hus med thermite, vilket inte låter lika högt som 'vanliga' bomber. Man har även hittat rester av thermite.

Om man nu inte vill tro alla vittnen så är alternativ 2 helt klart möjlig.
Citat:
Inget jag orkar att gå ingenom igen, söker du på molten steel ska du nog se att du hittar ett 100tal inlägg i wtc trådarna om just detta.

Det har jag redan gjort, era debunk teorier är skrattretande.
Citera
2011-03-23, 22:18
Medlem
Citat:

Grundregel nr 1 när man har med vittnen att göra är: Vittnen har ofta fel!
Det behöver inte vara så att dom medvetet ljuger, men dom minns helt enkelt fel, eller "fyller i" saker som inte har inträffat o.s.v.
Hela 9/11-förloppet vimlar av direkt dåliga vittnen, vilket märks!

/T
Citera
2011-03-23, 22:44
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Grundregel nr 1 när man har med vittnen att göra är: Vittnen har ofta fel!
Det behöver inte vara så att dom medvetet ljuger, men dom minns helt enkelt fel, eller "fyller i" saker som inte har inträffat o.s.v.
Hela 9/11-förloppet vimlar av direkt dåliga vittnen, vilket märks!

/T
Det vet jag, har själv gjort en del 'vittnes test'. Hjärnan spelar en ett spratt.
Men att stå i en lobby när den exploderar, eller se dörrarna till hissen sprängas bort så har jag lite svårt att se va det skulle kunna va om inte explosioner.
Fanns folk som dog och andra fick väldigt svåra skador.
Citera
2011-03-23, 23:44
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Så du säger att du har mer kunskap om detta än säg tex Tom Sullivan?: http://www.youtube.com/watch?v=u5IgqJXyLbg

Här är 2 av de hus han själv sprängt ner, lägg märke till att det låter och syns när man river hus på detta sätt. ÄVEN för denne Tom Sullivan..
http://www.youtube.com/watch?v=gtzQBBJdvjs
http://www.youtube.com/watch?v=7xLzTKQ4-qU

Citat:
Missade du sista klippet igen eller? https://www.flashback.org/sp29631114
Förstår om du inte vill svara på just detta

Sista klippet visar en film på hålet skapat av flygplanet? Var vill du komma med det? Klart det blir hål utav flygplan som landar i hus

Citat:
Jasså det gör dom... hur är det med engelskan?
Det är konstigt att dessa explosioner som sägs ha skett långt innan rasen inte finns med någonstans på vare sig video eller mätningar tycker du inte? Det är dessutom rimligt att anta att flygplansbränsle och diverse bränder kan orsaka explosioner, som vi kommit överens om inte måste innebära bomber.

Citat:
Ok, så ingen ska kunna granska deras resultat för att det fanns känsliga organisationer?
Om de anser att informationen skadar mer än gynnar så är det väl inte mer med det, kan tänka mig att olika planritningar osv innehåller känslig information ingen vill ge ut. Att koppla detta till bomber är mer långsökt imo.

Citat:
Helt OTROLIGT, flera inlägg med en massa
- Nää det inte sant, utan att kunna backa upp det alls

Den seismiska aktiviteten kan du ju bara kolla upp själv om du känner för det, jag har redan gått igenom detta för längesen och känner ingen mening med att göra det igen. Jag berättar för dig att det finns inga mätningar som indikerar på bomber, vägrar du tro det är det väl vilket som för mig egentligen.

Citat:
2. Sen sent -80tal har man haft tekniken till att fälla hus med thermite, vilket inte låter lika högt som 'vanliga' bomber. Man har även hittat rester av thermite.

Detta är eran logik i ett nötskal... Istället för att basera logiska slutsatser på den data som finns drar ni 2 slutsatser ni så gärna vill ska vara sanna och försöker sen hitta kopplingar, denna typ av handling kommer alltid hitta händelser som kan kopplas till slutsatsen men det kommer inte stämma för det.

Citat:
Det har jag redan gjort, era debunk teorier är skrattretande.
Jag tvivlar på att du läst igenom alla 100tals inlägg med tanke på att alla dina länkar om vittnen redan varit uppe, allt om de ljudlösa smältbomberna, det mystiska smälta stålet som forsar i floder osv osv.

Jag undrar fortfarande (4e gången jag frågar?) om hur stor del av fallet du hävdar skedde i frifall...
Citera
2011-03-23, 23:44
Medlem
Stoppables avatar
Okej nu vill jag bli rejält motbevis på att det INTE var Amerikanerna själv som mördade sina invånare i New York.

Argument FÖR att det var Al Qaida:

Vad hade de för anledning till att börja med?
Shit vilken jävla torka jag fick till här då, var goda och fyll i

Argument FÖR att de var Amerikanerna:

Olja
Dölja saker som fanns i Pentagon/WTC7.
Det var ju för i helvete Bush....Sådan far sådan son.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Husen imploderade.

WTC7 var en komplett rivning.

Varför finns det inga vrakdelar av krascherna i Pentagon och i närheten av Pittsburg? (Fanns ju vrakdelar som låg jättelångt ifrån "Crashsiten" och i konstiga högar?)

Varför flög "flygplanet" in i Pentagon i just den delen som var mest förstärkt?
Varför släpper inte Pentagon bilderna som de uppenbarligen har av det påstådda flygplanet som damp ner i Pentagon?

Det finns knappt några vrakdelar kvar av något flygplan, men hela bandanas/pass/körtkort/koran osv hittas, men inte stora jävla metallbitar?

Sen alla dessa rapporter som ni skriver hela tiden, om det nu ÄR en attack av amerikanerna själva inte fan tror ni på att de då skulle skriva sanningen i några papper eller hur?

Finns så många frågor som jag verkligen hoppas ni motbevisar, för skulle detta vara sant - ja då är jag jävlar i det livrädd.

(ber så hemskt mycket om ursäkt om allt detta redan har besvarats men orkar inte läsa igenom alla tusentals inlägg)

PS: Alla dessa brandmän osv som har dött/blivit sjuka av inandningen av Thermite + röken från WTC då? Den var ju "inte farlig" som de sa.
Citera
2011-03-23, 23:46
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Det vet jag, har själv gjort en del 'vittnes test'. Hjärnan spelar en ett spratt.
Men att stå i en lobby när den exploderar, eller se dörrarna till hissen sprängas bort så har jag lite svårt att se va det skulle kunna va om inte explosioner.
Fanns folk som dog och andra fick väldigt svåra skador.

Är det en slump att dessa "överlevare" tjänar multum på sina historier? Säljer föreläsningar och prylar till löjliga priser..

EDIT; ovanför här ser du tenors poäng och det även jag försöker få fram, det kommer fram sånna här tomtar med samma gammla trams om och om igen...

Senast redigerad av söderb 2011-03-23 kl. 23:48.
Citera
2011-03-23, 23:57
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Är det en slump att dessa "överlevare" tjänar multum på sina historier? Säljer föreläsningar och prylar till löjliga priser..

EDIT; ovanför här ser du tenors poäng och det även jag försöker få fram, det kommer fram sånna här tomtar med samma gammla trams om och om igen...

Som sagt, jag ber om ursäkt att det kommer upp igen.
Inte kul att försöka motbevisa hela tiden, men gör det igen eller länka till tidigare är du snäll.

(Men kom igen nu då, du är ju fortfarande online!) -.-
Senast redigerad av Stoppable 2011-03-24 kl. 00:25.
Citera
2011-03-24, 02:19
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Angående tornen, detta riktat till konspirationsteoretikerna, (i form av tron att USA skulle ligga bakom) undrar jag vad er drivkraft till varför ni vill övertyga er själva och andra att det var en konspiration av denna typ och att det var sprängladdningar och liknande inblandat men framförallt - Varför fanns dessa (påstådda) sprängladdningar där överhuvudtaget? Visst visst, för att spränga byggnaden(/byggnaderna?)... Men hade man planerat att spränga byggnaderna varpå det helt plötsligt av en slump kom ett par jetplan och kraschade in i tornen? Även om nu inte planen skulle ha bidragit till tornens rasande (vilket de självklart gjorde), är det inte nog illa att flyga in i tornen som de gjorde ändå? Och skulle man utlösa sprängladdningarna för att liksom avsluta förstörelsen som endast med hjälp av planen kanske inte hade lyckats? Vilket isåfall också betyder samarbete mellan Al Qaida och USA/vissa grupper i landet för att förstöra tornen (så mycket det bara går). Jag kan se hur en grupp gynnas av detta men har ganska svårt att se en konspiration från judarnas sida trots allt.

Jag är ganska säker på vad som hände och varför men jag ställer dessa frågor till 9/11-konspirationsteoretikerna då jag liksom inte ser någon logik sprängladdningsresonemanget. Vilken roll spelar dem?
Ingen som vill (kan) kommentera detta? Det som ni verkar hålla på med i denna tråden (iallafall det lilla jag har läst) är att försöka motbevisa varandras teser angående sprängladdningarna. Ni går in på enligt mig meningslösa detaljer för att försöka styrka era versioner. Det intressanta är ju som sagt varför det skulle finnas sprängladdningar i tornen överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in