Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Nej för du är ju våran egna demolerings expert eller?
cirka 1:31 in i videon hörs en explosion, sekunderna efter rasar penthouse.
Jag är ingen demoleringsexpert men det är ju uppenbart att det inte är någon explosion som sker och man behöver inte vara raketforskare för att förstå vilka nivåer som skulle behövas för att ta ner detta höghus.
http://www.youtube.com/watch?v=VVjBfFmodHY&feature=player_detailpage#t=90 s ganska precis här är det den så kallade explosionen sker, du har rätt, jag hör lite smått smått muller om jag i princip maxar högtalarna. Om du nu jämför med riktiga demolitions, märker du någon ganska grov skillnad?
Här har du 3 exempel
Citat:
men om du påstår att det blir så stor explosion att det blir ett hål i hörnet
Vad pratar du om får stort hål nu? Den krater som uppstår efter en jumbojet landat i huset?
Citat:
OM DU KOLLAR LÄNKARNA SÅ FÅR DU REDA PÅ ALLT *suck*
Vi har ju redan kommit överens om att explosioner inte måste innebära bomber, varför fortsätter du skrika om detta? Du har inget som konkret visar på bomber så ordspråket gäller ju verkligen här.. "When you hear hoofbeats behind you, don't expect to see a zebra, expect a horse"
Citat:
Jag har ingen erfarenhet att läsa av seismisk data, svårt att tro att du har det också.
Men jag postade en länk innan som visa seismisk aktivitet, debunka den innan du spyr upp en massa galla.
Jag har redan haft en veckolång diskussion som började precis såhär därav väljer jag att avböja denna gång då den ändå inte ledde någon vart eftersom foliehatten satt för hårt på den gången. Länken du skickar förstår du dig inte ens på själv, jag har tidigare gått igenom den data som fanns och de flesta, även foliehattarna, säger inte emot detta längre. Det är ju framförallt pga detta faktum hela karusellen med de osynliga smältbomberna tog fart, just eftersom den seismiska datan som finns visar att ingen aktivitet sker innan eller strax innan fallet. Länken du länkar till visar aktivitet efter fallet börjat och strax efter, vilket är ganska självklart när några hundra ton betong dundrar ner i marken.
Citat:
Kul låt höra, för NIST säger att det inte finns vittnen till explosioner...
Att plocka citat ur sitt sammanhang och använda på detta vis är inget du bör syssla med, då uppstår du lätt som okunnig. De vittnen som finns verkar dessutom även de prata om smällar under rasets gång.
Citat:
Vart ligger logiken i att NIST säger att dom inte kan/vill dela med sig av wtc7 datan för att "it might jeopardize public safety".
Nu är det bara ren spekulation men jag kan tänka mig att man inte vill släppa detaljer eftersom det fanns lokaler med känsliga organisationer i byggnaden tex. En extrem slutsats däremot vore att skrika bomber pga att man vill behålla den informationen.
Citat:
Nej så klart inte, men låt höra din teori...
Vi är överens att explosioner inte måste innebära bomber, vad har du då som styrker bomber? Det måste ju finnas något mer eftersom du tar den slutsats du gör.
Citat:
Les Robertson confirms molten metal in WTC
Inget jag orkar att gå ingenom igen, söker du på molten steel ska du nog se att du hittar ett 100tal inlägg i wtc trådarna om just detta.