2010-02-15, 13:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Om man endast tar bevarandet av rörelsemängd i beaktande (man bortser alltså från alla fästen och mekaniska energier som hade krävts för att ta isär byggnaden) och man antagit fritt fall så hade byggnaden rasat på ungefär 11 sekunder. Detta är mycket nära den riktiga kollapstiden. Vilket i sin tur leder oss till att raset inte under några som helst omständigheter kunde skett på det sätt det gjorde.
Jag förstår fortfarande inte vad bevarandet av rörelsemängd kommer in?

Vad du tycks vilja säga är att fritt fall-tiden för WTC (7?) skulle varit 11s och att det observerade förloppet tog ganska precis 11s. Har jag förstått dig rätt?
Citera
2010-02-15, 13:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
vad spelar det för roll? Jag diskuterar fysik här. Inte om regeringen skulle ha nog resurser för att lyckas falsifiera nyhetsbilder.
Jag tror tvärtom att det är många som undrar var du står här.
Låt höra:
tror du att WTC träffades av två trafikflygplan den 11/9?
Ja eller nej, det finns liksom inga mellanlägen.
Citera
2010-02-15, 14:20
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ni får bestämma er ifall de som utfört dådet ska vara tekniska genier med obegränsad bugdet eller inkompetenta klåpare som inte kan dölja sitt verk då vilket dumpucko som helst (se Thaddeus) klarar av att se vad de gjort baserat på ett par youtube videos. Jag kan inte förstå hur de kan vara bägge.

De enda som är inkompetenta är du och farbror_barbro som inte kan tolka ett inlägg. Du är uppenbarligen ett av dessa "dumpuckon" som tror dig själv kunna avgöra om det var CD eller inte med hjälp av youtubevideos?

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du väljer att bortse från de faktum att de omfattande simuleringarna som NIST gjorde för WTC7 visade att en mycket kraftig tryckvåg skulle ha blivit följden av CD. Ingen har hört eller sett något av en sådan.

Kom ihåg att WTC7 var ett helt enormt stort hu, långt större än någon byggnad i Sverige. Att denna rasade efter timmar av okontrollerad brand (eftersom sprinklersystemet slagits ut av WTC1-2), det kan du väl inte mena är konstigt i sig?

Gör dig inte till en pajas du också farbror_barbro.. nu sitter du och drar över bevislådan på din sida oavsett vad den innehåller och du vet att du ljuger. Jag kan inte kommentera NISTs uträkning på det då jag inte sett den, du får gärna länka.

Var inte NISTs uppgift att ta reda på hur tornen föll av eld? Hur kom det sig att de gjorde denna uträkning? Med tanke på deras felaktigheter innan så håller jag mig skeptisk.

Men kolla på hur det faller, hur försvagas huset överallt vid just det tillfället och faller som det gör? Det är knappast något trähus.

Citat:
Då återstår detaljer om t.ex. falltider etc och det kan givetvis diskuteras. Det ändrar dock inte på faktum att NISTs version, inklusive eventuella svagheter, är långt mer sannolik an din med CD-teams som spränger en byggnad mitt i en okontrollerad brand, i synnerhet somdet inte finns ett enda handfast bevis i form av vittnen, film eller spår i material för CD.

Nej, det är vad du vill och tycker ska återstå. Jag har ingen teori, jag tror att forumet får genomgå en ålderskontroll bland "vakthundarna" då läsförståelsen är klart underkänt hos flera.

I det feta så har du tyvärr inte ett enda rätt, det finns många vittnen, filmer från stora delar av WTC-området och i efterhand samt spår efter någon slags thermite.
Citera
2010-02-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
De enda som är inkompetenta är du och farbror_barbro som inte kan tolka ett inlägg. Du är uppenbarligen ett av dessa "dumpuckon" som tror dig själv kunna avgöra om det var CD eller inte med hjälp av youtubevideos?

Avsaknaden av seismiska spår talar sitt tydliga språk.

Citat:
I det feta så har du tyvärr inte ett enda rätt, det finns många vittnen, filmer från stora delar av WTC-området och i efterhand samt spår efter någon slags thermite.

Fast thermite exploderar inte. Så vad hörde vittnena?
Citera
2010-02-15, 14:38
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag tror tvärtom att det är många som undrar var du står här.
Låt höra:
tror du att WTC träffades av två trafikflygplan den 11/9?
Ja eller nej, det finns liksom inga mellanlägen.

Jag har ett par roliga frågor till frågestunden också.

farbror_barbro, tror du att uttalande som dessa under görs för pengar och publicitet eller är dem precis som alla andra som har en avvikande historia från officiella versionen efterblivna eller knäppgökar?

-Bob Kerry, en föredetta senator och guvernör, också medlem i 9/11 Kommissionen påstår att 9/11 är en 30 årig konspiration.
Citat:
LA CHANGE : We have to or I don't think we can save our country sir.

Kerrey : I don't think, Well if that's the condition upon which we'll be saving our country, because , the problem is it's a 30 year old conspiracy.

LA CHANGE : No, I'm talking about 911.

Kerrey : That's what I'm talking about

Och att totalt 6/10 av 9/11 Commission-medlemmarna anser att rapporten och den officiella versionen är ett falsarium?

Citat:
Farmer’s testimony, along with that of his fellow 9/11 Commission members, conclusively demonstrates that, whatever really happened on 9/11, the official story as told to the public on the day and that which remains the authorities’ version of events today, is a lie – according to the very people who were tasked by the government to investigate it.

De säger inte att det var ett inside job, men du kan ju kolla in det mer så kanske du får en klarare bild.
Senast redigerad av Kuvolski 2010-02-15 kl. 14:42.
Citera
2010-02-15, 14:41
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Avsaknaden av seismiska spår talar sitt tydliga språk.

Fast thermite exploderar inte. Så vad hörde vittnena?

Du ger mig en dum fråga och du vet att den är dum. Jag har ingen egen teori direkt, men vad tror du om kapade balkar osv?
Citera
2010-02-15, 14:54
Medlem
Citat:
Du ger mig en dum fråga och du vet att den är dum. Jag har ingen egen teori direkt, men vad tror du om kapade balkar osv?

Thermite verkar nedåt inte åt sidorna vilket gör det svårt för thermite att användas för att kapa bärande balkar. Vad hörde vittnena ifall thermite användes till att riva?
Citera
2010-02-15, 15:16
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Thermite verkar nedåt inte åt sidorna vilket gör det svårt för thermite att användas för att kapa bärande balkar. Vad hörde vittnena ifall thermite användes till att riva?

Nej, nu är du ute på hal is.. berätta gärna varför det skulle göra det omöjligt? Det beror helt hur balkarna kapas, hur man förbereder det osv. Varken jag eller du kan dementera något i detta fallet så sluta spela allan.

Jag vet inte, vet du? Ett möjligt scenario är att det kapades bärande balkar, det sattes ut strategiska explosiva ämnen små nog för att inte göra någon större uppmärksamhet samt någon slags thermite för att också göra jobbet? Vad vet jag? Vad vet du?
Citera
2010-02-15, 15:34
Bannlyst
Citat:
När någonting går som en anka, låter som en anka, osv osv osv osv så är det ganska klart att det är en anka.

Jag märker att ni går på högvarv, där ni repeterar in i oändligheten alla frågor som redan blivit besvarade.

Byggnad 7 faller nabbare i verkligheten än i NIST rapporten. NIST testar inte för sprängämnen. NIST lämnar inte ut sina antagningar och sin in-data till sina simuleringar på WTC7. WTC7 simuleringen faller HELT JÄVLA ANNORLUNDA ÄN DEN GJORDE I VERKLIGHETEN. Höga insiders berättar. Tornen faller ihop med fritt fall, där de endast tar hänsyn till bevarandet av rörelsemängden. Topp politiker ljuger om vad de sagt och inte sagt.

Allt detta OCH mer har tagits upp i denna tråd. Ni har inte en gång kunnat ge ett bra svar.

Inte ens mina amerika älskande fanatiker kompisar säger emot så mycket som ni, de stannar upp och tänker lite, och blir mer och mer intresserade.

Vad är det som driver er?

Du missade mina punkter tidigare. Du har inga bevis för bomber.

Finns fler djur om går som en anka.
Senast redigerad av Grizly 2010-02-15 kl. 15:39. Anledning: g
Citera
2010-02-15, 15:40
Medlem
Citat:
Nej, nu är du ute på hal is.. berätta gärna varför det skulle göra det omöjligt? Det beror helt hur balkarna kapas, hur man förbereder det osv. Varken jag eller du kan dementera något i detta fallet så sluta spela allan.

Jag vet inte, vet du? Ett möjligt scenario är att det kapades bärande balkar, det sattes ut strategiska explosiva ämnen små nog för att inte göra någon större uppmärksamhet samt någon slags thermite för att också göra jobbet? Vad vet jag? Vad vet du?

Varför kommer ingen ihåg att det stod folk och kapade balkar för fullt i tornen och wtc7 innan 9/11?

Hur kan små explosiva medel som inte skapar uppmärksamhet höras av vittnen?

Thermite verkar bara nedåt alltså kan man inte kapa bärande balkar med det.
Citera
2010-02-15, 16:07
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Varför kommer ingen ihåg att det stod folk och kapade balkar för fullt i tornen och wtc7 innan 9/11?
Ooooh snart länkar någon till den här bilden
http://whatreallyhappened.com/IMAGES/thermiteonwtccolumns.jpg
men missar totalt att:
Citat:
Thermite verkar bara nedåt alltså kan man inte kapa bärande balkar med det.
Citera
2010-02-15, 18:16
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det hade varit intressant att pressa Shyam Sunder och John Gross i en rättegång.

Du vet de som knappt klarar av att svara på enkla frågor från reportrar?

Du är verkligen helt oförmögen att svara på några rakt ställda frågor alls? Skall jag tolka det som att du inte kan visa upp några "cutter charges" för nano-thermite utan helt tänker gissa att det är zuperhemlig CIA-teknologi?

Så fort som du frågas efter lite närmare detaljer om dina teorier och hur de skulle gå att genomföra så retarderar du tillbaka till att försöka göra dig lustig över Shyam Sunder. Men vet du vad? Han är bara en kille, och även om han i det här fallet har på sig största slipsen så säger det inte så mycket om han inte är bekväm i mediasituationer.

Jag väntar fortfarande på några uträkningar från din sida som lyckas vederlägga något av det NIST skrivit i sina rapporter. Så här långt är du ju helt tom, inte ett skvatt har du kunnat leverera. Fast jag skulle gärna vilja se lite belägg för en RIKTIG mackapär för att få thermite eller nanothermite att jobba vertikalt. varför tror du att INGEN i "sannings"rörelsen lyckats visa upp en sådan på snart 9 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in