Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ni får bestämma er ifall de som utfört dådet ska vara tekniska genier med obegränsad bugdet eller inkompetenta klåpare som inte kan dölja sitt verk då vilket dumpucko som helst (se Thaddeus) klarar av att se vad de gjort baserat på ett par youtube videos. Jag kan inte förstå hur de kan vara bägge.
De enda som är inkompetenta är du och farbror_barbro som inte kan tolka ett inlägg. Du är uppenbarligen ett av dessa "dumpuckon" som tror dig själv kunna avgöra om det var CD eller inte med hjälp av youtubevideos?
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du väljer att bortse från de faktum att de omfattande simuleringarna som NIST gjorde för WTC7 visade att en mycket kraftig tryckvåg skulle ha blivit följden av CD. Ingen har hört eller sett något av en sådan.
Kom ihåg att WTC7 var ett helt enormt stort hu, långt större än någon byggnad i Sverige. Att denna rasade efter timmar av okontrollerad brand (eftersom sprinklersystemet slagits ut av WTC1-2), det kan du väl inte mena är konstigt i sig?
Gör dig inte till en pajas du också farbror_barbro.. nu sitter du och drar över bevislådan på din sida oavsett vad den innehåller och du vet att du ljuger. Jag kan inte kommentera NISTs uträkning på det då jag inte sett den, du får gärna länka.
Var inte NISTs uppgift att ta reda på hur tornen föll av eld? Hur kom det sig att de gjorde denna uträkning? Med tanke på deras felaktigheter innan så håller jag mig skeptisk.
Men kolla på hur det faller, hur försvagas huset överallt vid just det tillfället och faller som det gör? Det är knappast något trähus.
Citat:
Då återstår detaljer om t.ex. falltider etc och det kan givetvis diskuteras. Det ändrar dock inte på faktum att NISTs version, inklusive eventuella svagheter, är långt mer sannolik an din med CD-teams som spränger en byggnad mitt i en okontrollerad brand, i synnerhet somdet inte finns ett enda handfast bevis i form av vittnen, film eller spår i material för CD.
Nej, det är vad du vill och tycker ska återstå. Jag har ingen teori, jag tror att forumet får genomgå en ålderskontroll bland "vakthundarna" då läsförståelsen är klart underkänt hos flera.
I det feta så har du tyvärr inte ett enda rätt, det finns många vittnen, filmer från stora delar av WTC-området och i efterhand samt spår efter någon slags thermite.