Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Nist startade sin mätning genom att gå in på pixlarna och kolla när översta huspunkten förändrar sig till blå himmel, dvs när huset har börjat sjunka. Är detta fel menar du? (Isåfall är det verkligen dags att presentera konkreta exempel eller stöd för det)
Tom din guru, fysikläraren visar ju i sin graf att det inte är konstant frifall. Sedan är det ju en annan komiskt aspekt att skulle det vart bomber hade falltiden snarare ökat eftersom explosionen den pressar saker utåt. Då har man inte ens börjat tala om ickeexisterande bevis på bomber.
Vad jag kan säga är att inget video som jag har sett (och jag har sett MÅNGA) har visat att förloppet tog 5.4 sekunder.
Alla videor jag sett har haft minst 3.5 sekunders fritt fall.
Ett enkelt sätt för de som inte orkar använda sig av rörelsetracker program är att gå in på download.com och sökar efter "avidemux".
I detta program så kan man ladda in videor som man sparat från t.ex. youtube eller annan sida. Ta sen valfri video på fallet av wtc7 där man kan räkna våningar. Enligt NIST så är det 73.8 meter ner till våning 18.
Använd avidemux och hoppa frame för frame fram till när huset fallit ner till nivån av våning 18. Sen noterar du tiden. Börja sen att hoppa frames 5.4 sekunder bakåt. När du tagit dig 5.4 sekunder bakåt så ser du vart NIST valde att ha sin startpunkt.