2010-01-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Det finns massvis med vittnesmål om explosioner.

Hur var det nu igen? Är allt som exploderar en bomb?
Citera
2010-01-18, 19:42
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Absolut, men frågan är vilka sprängämnen. Mig veterligen finns det inget generellt "sprängämne"-test, utan man måste veta vad man letar efter. Eftersom inget överhuvudtaget tyder på att sprängämnen använts, så har man följaktligen sitt första problem där. Därför måste man alltså i så fall, i avsaknad av ledtrådar, testa alla möjliga hypoteser (inklusive radioaktiv strålning, även om Bulwayo bestämt sig för att det är en särskilt löjlig teori som Fetzer och Scholars for 911-truth förde fram). Rimligtvis börjar man med kända rivningsmetoder - och då får man också en hint om VAR man ska leta, eftersom inga rivningsladdningar appliceras överallt i en byggnad. Men då kan man ju missa spår, just av de skälet - risken är överhängande att man testar på ett ställe dit sprängämnet inte nått. Då är det betydligt smartare att titta på om händelsen uppvisar något som helst av de karaktäristiska som finns vid vanliga CD. Ljud, seismisk aktivitet, hur rutorna splittras, rasskador osv. Detta gjorde NIST, länkar har postas i den här tråden (eller om det var i den andra, de är så lika numera). Det fanns inga som helst spår av sådant, vilket gör test efter kända sprängmedel fullständigt redundanta. Hade det varit konventionella sprängämnen hade de lämnat spår i form av just ljud, krossskador på fönstren, osv.

Då är man utelämnad till exotiska sprängämnen som är tvärtysta och kan appliceras utan att någon märker det. Det är ju den luckan Jones försöker krypa igenom.

Nu finns det alltså inget som indikerar att sprängladdningar använts, det var ju själva poängen. Förutom truthers på interwebs som tycker att hus som rasar neråt självskrivet är CD. Inga ljud, inga bilder, inga spår efter apterande av sprängämen, inga personer som ens viskat om att de sett, varit med om, eller anat att sprängämnen apterats.

Och jag skulle fortfarande vilja veta vad motivet var. Varför skulle någon vilja riva WTC7 flera timmar efter WTC1 och 2?
Har du lärt dig de i din vetenskapsteori? De har inte testat för sprängämnen, alltså kan de inte hitta några. Och om fritt fall inte tyder på CD så är det nåt som står fel.
Citera
2010-01-18, 19:42
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Svara först på hur ett sprängämne kan detonera utan att avge ljud så ska jag svara på hur man kan hitta sprängämnen utan test.
Det finns vittnesmål om explosioner. Berätta nu hur man kan hitta sprängämnen om man inte testar för det.
Citera
2010-01-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nja... frånvaron av bevis är inte bevis på frånvaro. Det KAN ju vara så att man helt enkelt inte hittat dem fast de är där.

Visst har du rätt, jag var otydlig med att jag prata om generella bevis. Dvs inte bara kemiska spår av sprängämnen utan även sådant som ljud osv.
Citera
2010-01-18, 19:43
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Hur var det nu igen? Är allt som exploderar en bomb?
Så du menar att det var nåt som exploderade? var det kanske en kontorsstol? eller en bunt papper? eller var det kanske heltäckningsmattan?
Citera
2010-01-18, 19:44
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Så du menar att det var nåt som exploderade? var det kanske en kontorsstol? eller en bunt papper? eller var det kanske heltäckningsmattan?

Är alltså det enda som kan explodera i en modern kontorsbyggnad sprängämnen?
Citera
2010-01-18, 19:46
Medlem
Pads avatar
Citat:
Onödig debatt, slösar vår tid.

Jag tolkar det som ett ja. Parantesen är helt jävla meningslös och bidrar endast till att talet skall uppfattas som lite lite knepigare än vad det är.

Citat:
Berätta

ElGiganten tycker att du beter dig som en sådan och väljer därför tillmälen därefter. Jag vet att det är en crazy teori, men jag tror på den likafullt. En annan teori jag har är att han inte är ensam om den bedömningen av dig.

Citat:
Jag har inte sett nåt förslag.

Kort minne? Du har ju till och med svarat honom, post 15620:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=20953637&postcount=15620

Citat:
om du får ett svar, svarar du då på hur man lyckas riva ett par hus med osynliga tysta bomber?

Verkar vara en rimlig motprestation och inte alls lika OT heller.
Citera
2010-01-18, 19:49
Medlem
Citat:
Det finns vittnesmål om explosioner. Berätta nu hur man kan hitta sprängämnen om man inte testar för det.

Ljud, seismisk aktivitet, hur rutorna splittras, rasskador osv. Sådant som NIST gjorde.
Citera
2010-01-18, 19:52
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Är alltså det enda som kan explodera i en modern kontorsbyggnad sprängämnen?
Vad kan explodera då? jag gav dig några förslag, kan du ge mig några nu?
Citera
2010-01-18, 19:53
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ljud, seismisk aktivitet, hur rutorna splittras, rasskador osv. Sådant som NIST gjorde.
Vittnesmål säger att det fanns explosioner. Byggnaden rasar med fritt fall, fastän att de inte kan det (enligt NIST själva) använd din hjärna sen.
Citera
2010-01-18, 19:53
Medlem
Pads avatar
Citat:
Testar man inte för sprängämne så hittar man inget. Det finns massvis med vittnesmål om explosioner.

Explosioner av vilken styrka? Och när? Twoofers är fantastiskt bra på att rycka citat ur sitt sammanhang, det som är intressant är ju extremt höga explosioner precis i samband med kollapserna. Finns de fångade på en enda video som inte manipulerats i efterhand?

Mark Roberts hade en tämligen tydlig video uppe på nätet innan där han jämförde med hur riktiga detonationer låter (han var till och med tvungen att dämpa ljudet i dessa), det är som dag och natt volymmässigt. Tyvärr är videon inte kvar, jag vet inte varför. Det kan vara någon copyrightgrunka eftersom han la på musik ovanpå vissa delar. Hittar du den så kan jag varmt rekommendera den, för den är väldigt koncis och tydlig, den heter "WTC not a demolition".
Citera
2010-01-18, 19:55
Medlem
Citat:
Vittnesmål säger att det fanns explosioner. Byggnaden rasar med fritt fall, fastän att de inte kan det (enligt NIST själva) använd din hjärna sen.

talar du om WTC1&2 eller WTC7 nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in