Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Du är en expert på ledande frågor Pad.
Tackar! Så länge de är relevanta så ser jag inte problemet. Om du nu kunde tänkas börja svara på dem också någon gång emellanåt så skulle vi kanske komma framåt också.
Citat:
De enda som hävdar att det här förloppet är möjligt är NIST. Ett sånt här fenomen har ALDRIG ägt rum innan. Att du kan vara så säker på din sak är förstummande. Du känns som en fanatiker.
Det där är ett tramsargument. Allting händer för första gången vid något tillfälle. Nej, det är inte första gången som stålkonstruktioner kollapsar, så kom inte med "Tre på samma dag"-argumentet, det håller inte vatten för fem öre.
Problemet är att det fortfarande är du som sitter med bevisbollen i knät. Den borde skava ganska duktigt vid det här laget, för du ser ju inte ut att vara sugen på att ta upp den och göra något vettigt med den. Inte en uträkning, ingenting... (till skillnad från exempelvis NIST kan väl tilläggas, så här långt har de oceaner av förtroende i min bok jämfört med dig)
Citat:
Och återigen, du menar att det finns en felmarginal i NISTs beräkningar som gör fritt fall möjligt?
Enligt dem så hade byggnaden en acceleration på 9.81m/s^2, detta ÄR tyngdaccelerationen.
Jisses vad du har svårt med skriven svenska...
9,81 är för övrigt inte tyngdaccelerationen, det är en approximering av tyngdaccelerationen som oftast duger gott. Och det är fortfarande decimalkomma som gäller i Sverige.
Vad tror du att accelerationen hade blivit i exemplet med hammaren och korthuset?
Citat:
Ifall nu NIST varit så slarviga med sina beräkningar så att felmarginalerna ligger inom vad som behövs för att krossa betong och stål, så är de inkompetenta. Och en ny och oberoende utredning behövs.
OK, då korrigerar jag dig för andra gången här då... Om du antar att jag menar något och jag skriver att det inte alls var så jag skrev så vore det klädsamt om du inte bara utgår från att du har rätt, struntar i mina argument och sen skriver ett nytt inlägg baserat på ditt initiala antagande.
jag tar det sakta och med enkla ord, hör av dig om du har svårt att läsa vad jag skriver:
Jag har aldrig påstått att betong krossas under den del av kollapsen som sker i fritt fall. Jag har däremot frågat dig tre gånger nu (så det här blir fjärde vändan) om HELA kollapsen skedde i fritt fall eller om det bara var en del av kollapsen som var i fritt fall för en del av huset.
Jag kan ta ett nytt exempel för att förtydliga vad jag menar. Jag släpper ett okokt ägg från en meters höjd och studerar vad som händer. OMG! Ägget föll i fritt fall (om vi ignorerar luftmotståndet givetvis), det måste innebära att ägget inte kan ha krossats? Nej, under själva fallet så krossas oftast inte ett ägg, däremot när de slår i backen.
Därför är det givetvis relevant huruvida det fanns ett steg 3 i kollapsen av WTC7 som INTE skedde i fritt fall, var det så? Och om det var så, skulle man kunna tänka sig att betong krossades då och att det var detta som bromsade upp hastigheten? Jag tycker att jag varit EXTREMT tydlig på den här punkten och ändå läser du fel hela tiden.
Citat:
Och enligt ditt resonemang så har stål och betong samma konsistens som torra tandpetare som bara bryts överallt i hela byggnaden samtidigt under 1 sekund och sen faller i småbitar genom byggnaden.
Allt beror på vilka krafter de utsätts för. Men det där har du givetvis redan räknat på så att du kunnat avfärda att bärande element brast i hastig kollaps? Vilket påminner mig om att jag frågade hur mycket kollapsen borde bromsats upp? Det här är ANDRA försöket att få svar på den frågan.
Citat:
Detta händelseförlopp har gjorts möjligt då tillräckligt många korrupta vetenskapsmän skrivit under på att detta, vilket sedan har övertygat tillräckligt många som dig att något är möjligt bara för att man kan beskriva något som är fysiskt omöjligt.
Och där kom anklagelsen om korruption. "Put your money where your mouth is" säger jag. Langa fram hård bevisning för dina anklagelser. Du vet den där bollen med klisterlappen "BEVISBÖRDA" som har gett dig skavsår mot pungen, den ligger fortfarande kvar.