2010-03-02, 10:57
Medlem
Rent teoretiskt skulle det kunna uppstå situationer i bråten av wtc 1&2 där tillförsel av luft skulle kunna hålla en brand igång ganska länge. Men det är ju inget argument för att CIA varit framme med hemlig CIA teknik och rivit torn utan kan vara något helt naturligt. Eller?

I övrigt önskar jag att vi vakthundar också kunde ha ett trumfkort att spela ut varje gång vi behöver förklara något mystiskt. Truthersarna ( läs thaddeus) verkar ha upptäckt att om man alltid hänvisar till att CIA måste sitta på teknik som löser alla möjliga problem så har man svar på allt. Zuperhemlig CIAteknik är så att säga "god of the gaps". Det finns ingen gräns för vad CIA kan göra! Förutom att ta bort Youtube videos och träna ett gäng araber att flyga plan dvs. Något sådan är bortom CIAs fantastiska förmågor.
Citera
2010-03-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Javisst.
Finns lite olika uppgifter om möjlig/lämplig temperatur i en sådan.
Jag ser uppgifter om 500 - 800 grader.
Kan få stål att glöda, men absolut inte smälta.

Har du annan information, eller missförstod jag din one-liner?

/T

Poängen är väl att den inledande temperaturen (vilken den nu är) kan behållas väldigt länge. Sen kan man ju tänka sig att det smälta stålet i det inledande skedet här var mycket mycket varmare än just smältpunkten.

Ett liknande exempel är sågspånshögar på ett sågverk. Sågspånet inne i högen kan bli så varmt att det börjar glöda och brinna. Men nu har jag ingen vidare koll på detta ska jag erkänna, så jämförelsen kanske inte är jätterelevant.
Citera
2010-03-02, 15:11
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
oj 12000 sidor! Så ja kan alltså övertyga dig om jag skriver 12000 sidor om ämnet?

kom tillbaka med 12 000 sidor som granskats av ledande fackmän så skall vi se hur mycket du lyckats bättra på ditt förtroendekapital. Tills dess kan vi väl bara konstatera att du snackar mycket och visar upp extremt lite bevis och uträkningar. Fortfarande ditt knä som bevisbollen ligger i.

Men för att ta ett mer realistiskt mål kan vi väl se när "sannings"rörelsen lyckas få något alster alls att genomgå peer review och publikation i en riktig vetenskaplig tidsskrift (alltså till skillnad från sk "vanity publications" där man får betala för att bli publicerad).

Citat:
kan man kapa vertikalt med termit så kan CIA kapa vertikalt med nanotermit.

Om du använde den sortens slutledning i en avhandling eller en rapport på Chalmers, tror du att du skulle få godkänt då? På riktigt?

Citat:
Och vem vet? de kanske använde sig av vanlig gammal hederlig termit? Så nu har jag givit dig en trovärdig förklaring.

Fint du. tyvärr var det inte en trovärdig förklaring jag frågade efter utan ett rakt svar på frågan om du alls sett någon fungerande "cutter charge för nanothermit". Att du nu börjar vilt spekulera för att försöka slingra dig undan denna enkla fråga som jag nu upprepat jag vet inte hur många gånger utan att få ett rakt svar gör inte att jag glömt bort vad jag frågade efter. Jag ämnar för övrigt hålla på tills du slutar slingra dig och svarar på frågan jag ställde. En bifråga (som jag har full förståelse för varför du också undvikit) är om du ens hade sett amatörvideon som SLOB länkade till när du först tog upp dessa "cutter charges", vill du ha en guldstjärna så kan du ju svara ja eller nej på den.

Citat:
Ge nu mig en trovärdig förklaring på mina frågor:

Tja, om det är trovärdiga svar beror säkert på vem man frågar, men det skall i vilket fall som helst bli raka svar. Så fort som du faktiskt besvara frågan ovan som du nu misslyckats med ett skrattretande antal gånger så lovar jag att svara dig.
Senast redigerad av Pad 2010-03-02 kl. 15:24.
Citera
2010-03-02, 15:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ok, om du tror att mobiltelefon is the weapon of choice för CIA så förstår jag att du tror att ett gäng grottmän från afganistan kunde lura den största och mest avancerade militärmakten i världen.

...

Och där kom den gamla slitna grottmänsklyschan. om jag inte missminner mig så hade några av kaparna betydligt bättre utbildning än vad du borde ha Thaddeus (jag baserar det på att du någonstans nämnde att du precis börjat på Chalmers, alltså dryga halvåret av högskolestudier).

Men visst, visa gärna upp att bitar av "sannings"rörelsen inte skäms för att dra till med de härliga rasistverktyget.

Helt ärligt, tror du att en person som härstammar från Saudiarabien har sämre förutsättningar att lära sig flyga än en västerlänning?
Citera
2010-03-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Och där kom den gamla slitna grottmänsklyschan. om jag inte missminner mig så hade några av kaparna betydligt bättre utbildning än vad du borde ha Thaddeus (jag baserar det på att du någonstans nämnde att du precis börjat på Chalmers, alltså dryga halvåret av högskolestudier).

Men visst, visa gärna upp att bitar av "sannings"rörelsen inte skäms för att dra till med de härliga rasistverktyget.

Helt ärligt, tror du att en person som härstammar från Saudiarabien har sämre förutsättningar att lära sig flyga än en västerlänning?

Även OM en saudier skulle på något sätt ha sämre förutsättningar till att lära sig flyga så har ju CIA alla möjligheter till att hjärntvätta/omprogrammera/skapa en cyborg av sagda saudier och få honom att bli en mästerflygare. CIA har alltså kunnat ligga bakom attackerna även om de utfördes av grottkamelryttare. Pad, du måste ju inse att det är CIA vi har att göra med. CIA.
Citera
2010-03-02, 17:02
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
I övrigt önskar jag att vi vakthundar också kunde ha ett trumfkort att spela ut varje gång vi behöver förklara något mystiskt. Truthersarna ( läs thaddeus) verkar ha upptäckt att om man alltid hänvisar till att CIA måste sitta på teknik som löser alla möjliga problem så har man svar på allt. Zuperhemlig CIAteknik är så att säga "god of the gaps". Det finns ingen gräns för vad CIA kan göra! Förutom att ta bort Youtube videos och träna ett gäng araber att flyga plan dvs. Något sådan är bortom CIAs fantastiska förmågor.

Eller varför inte hewias argument "det går inte" alltså är allt du säger fel eftersom det går inte
Citera
2010-03-02, 18:47
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Även OM en saudier skulle på något sätt ha sämre förutsättningar till att lära sig flyga så har ju CIA alla möjligheter till att hjärntvätta/omprogrammera/skapa en cyborg av sagda saudier och få honom att bli en mästerflygare. CIA har alltså kunnat ligga bakom attackerna även om de utfördes av grottkamelryttare. Pad, du måste ju inse att det är CIA vi har att göra med. CIA.

Sorry, jag tänkte inte så långt. Det är säkert för att CIA har hjärntvättat mig med fluor i dricksvattnet.
Citera
2010-03-02, 18:47
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag tar det bakifrån:

Vittnena ljuger inte medvetet.
Men dom pratar om saker som dom inte är kompetenta att uttala sig om.
(Hade dom varit f.d. stålverksarbetare, som verkligen upplevt smält stål, då hade det varit en annan sak.)
Eftersom deras berättelser aldrig "grillats" så har svagheten i deras utsagor aldrig riktigt tydliggjorts.
I en rättegång skulle utsagorna om pölar av stål inte ha en chans.

-Du är ju helt rätt ute;
Det finns ingen "naturlig väg" för pölar av smält stål att existera veckor efter 9/11.
I stålverk brukar man väl ha elektriska ugnar som smälter stålet med stora ljusbågar.

Summerat: hela idén om pölar av rinnande stål som verkar vara en "grundbult" i "inside-job-resonemanget" är helt orimlig.

/T

Det är brandmän, journalister, byggnadsingenjörer/arbetare och folk från demoleringsfirmor.. åtminstone brandmännen bör väl ha en susning om detta. Att du tar det bakifrån gör ingenting, bara för att du tror att det är så dementerar det inte att deras utsaga om att det var stål stämmer och även ifall de inte har kompetensen att urskilja om det var stål eller något annat så kan det fortfarande ha varit det.

Varför är det en "grundbult"? Det är väl bara väldigt konstigt om det skulle vara stål, och kanske ganska underligt även om det inte var smält stål utan något annat?

Pad, söderb och SMA, jag har en vädjan till er och det är att sluta tramsa ned tråden.
Senast redigerad av Kuvolski 2010-03-02 kl. 18:53.
Citera
2010-03-02, 18:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
kan man kapa vertikalt med termit så kan CIA kapa vertikalt med nanotermit.

För övrigt är det FORTFARANDE ingen som bestridit att man kan kapa saker vertikalt. För det kan väl inte vara så att du återigen blandade ihop vertikalt och horisontellt?
Citera
2010-03-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski

Pad, söderb och SMA, jag har en vädjan till er och det är att sluta tramsa ned tråden.

Du menar att det är trams att CIA sitter på all möjlig hemlig teknik som ingen sett men den måste finnas för att det passar någon truthers saga? Ja jag håller med.
Citera
2010-03-02, 19:20
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
För övrigt är det FORTFARANDE ingen som bestridit att man kan kapa saker vertikalt. För det kan väl inte vara så att du återigen blandade ihop vertikalt och horisontellt?

Ingen utom söderb..
Citat:
kan på något skumt sätt få denna kemiska reaktion att magiskt kapa vertikalt...

SMA: Nej, jag menar just att ni ska sluta tramsa ned tråden. Att stava med z istället för s är ganska tramsigt så jag håller med dig delvis.
Citera
2010-03-02, 19:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Ingen utom söderb..

Nja, söderb erkände snabbt att han skrev fel. Det här är däremot ANDRA gången som Thaddeus gör samma påstående, och mig veterligt så gjorde han inte ens någon felkorrigering första gången (kan minnas fel).

EDIT. Nejdå, jag mindes helt korrekt: https://www.flashback.org/sp21661998

Citat:
SMA: Nej, jag menar just att ni ska sluta tramsa ned tråden. Att stava med z istället för s är ganska tramsigt så jag håller med dig delvis.

Vi kan göra en deal? Om ni "sannings"sökare slutar att använda CIA* som någon slags guden i teaterlådan där det är helt OK att hänvisa till fullständigt odokumenterade eller hypotetiska uppfinningar eller makapärer och förvänta er att ni inte skall bli synade så lovar jag att zluta med bokstaven z i dessa sammanhang.

Fair deal? För jag hoppas att du inser att mitt användande av bokstaven z bara varit ett sätt att poängtera hur fånigt "sannings"rörelsen argumenterar. Och dessutom helt förbehållslöst. Det är ju inte som att Thaddeus sa "Jag kan tänka mig att CIA möjligen skulle kunna...". Oh nej, det kom ett kallt tvärsäkert påstående, om amatörer kan kapa tunt armeringsjärn med ett hemmabygge så kan minsann CIA göra samma sak med nanotermit. Jag menar... tjena?

* Detta inkluderar även andra organisationer, verkliga eller påstådda såsom FBI, NWO, Bilderbergarna, Icke-ödlorna, folk från Atlantis, Illuminati, FEMA, SÄPO och liknande.
Senast redigerad av Pad 2010-03-02 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in