2011-02-21, 19:01
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scinner
Om du menar citatet "både på bägge" så ville (...)

Nej, varför skulle jag mena det? Jag menade det jag citerade, inget annat:

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Citat:
Eftersom utgångshålet är en exakt kopia av en flygplanskropp

Huh?
Citera
2011-02-21, 19:04
Medlem
Scinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja, du skrev: "Eftersom utgångshålet är en exakt kopia av en flygplanskropp så borde man juH se en flygplanskropp liXom".

Jo, jag vet vad jag skrev. Förstår dock inte din frågeställning. Eftersom det är ett symetriskt hål med samma storlek som flygplanskroppen så borde rimligtvis en flygplanskropp farit igenom detta hål, men jag ser ingen flygplanskropp, cylinderliknande föremål eller ens ett sfäriskt föremål utanför hålet. Bara en hög med skrot. Något (någon ) har ju format detta nästan perfekta cirkulära hål och jag har svårt för att tro att det ska vara högen med skrot utanför hålet som gjorde det.
Citera
2011-02-21, 19:09
Medlem
Scinners avatar
Citat:
Nej, varför skulle jag mena det? Jag menade det jag citerade, inget annat:

Sorry

Kolla inlägget ovan.
Citera
2011-02-21, 19:13
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jo, jag vet vad jag skrev. Förstår dock inte din frågeställning. Eftersom det är ett symetriskt hål med samma storlek som flygplanskroppen så borde rimligtvis en flygplanskropp farit igenom detta hål, men jag ser ingen flygplanskropp, cylinderliknande föremål eller ens ett sfäriskt föremål utanför hålet. Bara en hög med skrot. Något (någon ) har ju format detta nästan perfekta cirkulära hål och jag har svårt för att tro att det ska vara högen med skrot utanför hålet som gjorde det.

Det där är punch-out hålet, dvs så långt genom byggnaden som någon del överhuvudtaget kom. Vad jag förstår orsakades det av ett landningsställ, inte av flygplanskroppen:

Citat:
The tidy hole in Ring C was 12 ft. wide—not 16 ft. ASCE concludes it was made by the jet's landing gear, not by the fuselage.

http://www.popularmechanics.com/technology/military/news/debunking-911-myths-pentagon#bigplane
Senast redigerad av SLOB 2011-02-21 kl. 19:18.
Citera
2011-02-21, 19:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Men har någon påstått, förutom du då, att hålet orsakades av flygplanskroppen?
Citera
2011-02-21, 19:39
Medlem
Scinners avatar
Citat:
Det där är punch-out hålet, dvs så långt genom byggnaden som någon del överhuvudtaget kom. Vad jag förstår orsakades det av ett landningsställ, inte av flygplanskroppen:

http://www.popularmechanics.com/technology/military/news/debunking-911-myths-pentagon#bigplane

Ja det låter ju mycket troligare. Ett landningsställ måste det ha varit Ett runt landningsställ som dessutom förintades utanför hålet.

Citat:
Men har någon påstått, förutom du då, att hålet orsakades av flygplanskroppen?

Svar nej. Tyckte bara det va konstigt med ett såpass runt hål i väggen utan att något runt hittades utanför.
Citera
2011-02-21, 19:47
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ja det låter ju mycket troligare. Ett landningsställ måste det ha varit Ett runt landningsställ som dessutom förintades utanför hålet.

Du menar att det i så fall borde ha varit format som ett landningställ? Tja, du är välkommen att försöka hitta en mer välgrundad beskrivning än ASCE's när som helst.
Senast redigerad av SLOB 2011-02-21 kl. 19:59. Anledning: la till länk
Citera
2011-02-21, 20:25
Medlem
Scinners avatar
Citat:
Du menar att det i så fall borde ha varit format som ett landningställ? Tja, du är välkommen att försöka hitta en mer välgrundad beskrivning än ASCE's när som helst.

Nope, det menar jag inte. Jag menar att hålet är lite väl symetriskt för att ha orsakats av den bråte som ligger utanför. Och eftersom flygplanskroppen som har den största massan inte tar sig bort till detta hålet så borde knappast landningsstället, som jag antar var infällt, ha tagit sig igenom flyplanskroppen och fortsatt så mycket längre och haft så mycket kraft kvar så det slog ut en armerad betongvägg för att sedemera bli till skrot utanför hålet. Men säger ASCE att det är så så måste det ju vara så
Citera
2011-02-21, 20:28
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Nope, det menar jag inte. Jag menar att hålet är lite väl symetriskt för att ha orsakats av den bråte som ligger utanför. Och eftersom flygplanskroppen som har den största massan inte tar sig bort till detta hålet så borde knappast landningsstället, som jag antar var infällt, ha tagit sig igenom flyplanskroppen och fortsatt så mycket längre och haft så mycket kraft kvar så det slog ut en armerad betongvägg för att sedemera bli till skrot utanför hålet. Men säger ASCE att det är så så måste det ju vara så
Fast det är inte heller någon, förutom du, som påstått att bråten du ser på bilderna är det som orsakade hålet.

Det blir ju lite knepigt om vi skall komma med motargument mot dina egna idéer som du skriver om som om de vore en del av den icke-konspiratoriska förklaringen.
Senast redigerad av KimNeilJung 2011-02-21 kl. 20:31.
Citera
2011-02-21, 20:47
Medlem
Scinners avatar
Citat:
Fast det är inte heller någon, förutom du, som påstått att bråten du ser på bilderna är det som orsakade hålet.

Det blir ju lite knepigt om vi skall komma med motargument mot dina egna idéer som du skriver om som om de vore en del av den icke-konspiratoriska förklaringen.

Det var ju landningsstället säger ju SLOB. Och ja vet inte om ni har det så knepigt. Ni sitter ju bara o kollar på nån debunked sida som räknar upp den officiella versionens sida av händelsen o så svarar ni utifrån de. Tror nog jag har det bra mycket knepigare. I stort sett allt jag påpekar är från egna intryck av bilder och videos. Det är därför ni inte ser så många källförteckningar i mina inlägg. Jag tror på det jag ser och den uppfatning jag får ifrån dessa synintryck + mitt sunda förnuft. Vad andra skriver på nätet tror jag inte på förän jag ser det. Och det gäller både den officiella versionen och den andra sidans.

Sen om ni inte gillar att mina inlägg bygger på mina egna funderingar och tankar så är det ingen som tvingar er att disskutera med mig.
Citera
2011-02-21, 21:22
Medlem
Citat:
Länka gärna rätt. Hittar ingen bild som visar det du säger på den sidan?

Om du inte är blind så bör du lätt kunna se på bilden med planet inlagt i bilden mot väggen, att väggen direkt framför motorerna har tydliga skador, t ex framför höger motor så ser man tydligt hur väggens bärande pelare blivit tryckta inåt och vidare i samma riktning som planet färdades.

Vad annat hade kunnat göra dessa kraftiga skador om inte just de tunga motorerna?

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-21, 21:31
Medlem
Citat:
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/punchout.html

Dom här bilderna tycker jag e roliga. Vart e planet lixom?

Det där är det sista hålet som bildades av allt bråte och de söndertrasade resterna av planet (efter att det penetrerat och pressats igenom närmast en skog av betongpelare varav vissa raserades och andra stod kvar i skadat skick. Detta fick planet att rimas sönder och denna "lavin" av bråte från både hus och plan utgör en framrusande massa som knäckte den väggen inifrån. Tittar du på bilderna så bör du se att där ligger en hel del skrot från flygplanet. Aluminium-sektioner med typiskt för flygplan grönbeige insida och även ett av hjulen till det främre landningsstället ligger ju där.

Fast du kanske hade förväntat dig att flygplanets cockpit/nos skulle titta ut där i hålet med lite repor i lacken och några bulor.....?

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in