2010-01-21, 15:41
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Jaså vi diskuterar psykologi nu? Allt ni säger kan appliceras på er.

Jag har massiv sjukdomsinsikt, så jag håller med dig angående applicering. Hur är det med din sjukdomsinsikt?
Citera
2010-01-21, 15:43
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Vad tycker du är mest väsentligt i övrigt? Den rapport man gett ut av sitt arbete eller föreläsningar under vägen? Det fina med vetenskap är att man drar slutsatsen på slutet.

Du hävdade att man inte brytt sig om sprängmedel, rapporten säger annat. Ditt påhitt mot ett skriftligt bevis, duger det?

Drar in det igen då du bara började med massa dravel. Står du kvar vid ditt påstående om att man inte undersökt möjligheterna med sprängmedel?
Citera
2010-01-21, 15:51
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Drar in det igen då du bara började med massa dravel. Står du kvar vid ditt påstående om att man inte undersökt möjligheterna med sprängmedel?
De har inte undersökt det. De har dock "antagit" att det är omöjligt, allt enligt NISTs toppman Shyam Sunder, vid

6:00 får han frågan om det är möjligt att kontorsbrand kan ha tagit ner tornet och vid

8:20 får han frågan om hur de kunde "utesluta" sprängmedel. Väldigt vetenskapligt måste jag säga!!

http://www.youtube.com/watch?v=paF0rBNksDM&feature=related
Citera
2010-01-21, 16:00
Medlem
Citat:
Tog Pannlampas inlägg rakt av.

Återigen om man har två vittnen som säger olika sak, så grillar man båda vittnena lika mycket i en RIKTIG rättegång. Jag har svårt å se hur Shyam Sunder skulle hålla i en riktig rättegång efter hans NIST briefing:
http://www.youtube.com/watch?v=v90RioFSB4M&feature=related
Det finns alla tecken på det som killen frågar om.
I en riktig rättegång om alla tecken finns, så får man fråga om det.

Du antar att Shyam inte skulle hålla i en rättegång. Något som däremot är sant är att om man har vittnen som säger olika saker så måste man titta efter andra bevis. Typ seismiska "fingeravtryck" som man inte kan dölja då bomber LÅTER på sätt som man kan särskilja från andra explosioner. Såvida det inte rör sig om tysta osynliga CIA bomber...
Citera
2010-01-21, 16:09
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Du antar att Shyam inte skulle hålla i en rättegång. Något som däremot är sant är att om man har vittnen som säger olika saker så måste man titta efter andra bevis. Typ seismiska "fingeravtryck" som man inte kan dölja då bomber LÅTER på sätt som man kan särskilja från andra explosioner. Såvida det inte rör sig om tysta osynliga CIA bomber...
VILL MAN DÖLJA SÅ KAN MAN DÖLJA! Det är inga jävla talibaner som jag debatterar för har utfört dådet.

Shyam svarar inte rakt på någon av frågorna. Han hade inte hållt en sekund i en riktig utfrågning.
Citera
2010-01-21, 16:12
Medlem
Citat:
VILL MAN DÖLJA SÅ KAN MAN DÖLJA! Det är inga jävla talibaner som jag debatterar för har utfört dådet.

Nej man kan inte dölja sånt. Såvida inte ALLA forskarstationer som lyssnar efter seismisk aktivitet är köpta.

Citat:
Shyam svarar inte rakt på någon av frågorna. Han hade inte hållt en sekund i en riktig utfrågning.

Du tycker så ja.
Citera
2010-01-21, 16:14
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nej man kan inte dölja sånt. Såvida inte ALLA forskarstationer som lyssnar efter seismisk aktivitet är köpta.

Du tycker så ja.
Alla? hur många forskarstationer fanns där egentligen? 1? 2?

Kan du besvara vad som hänt i byggnad 7 genom att använda dig av Shyam Sunders förklaring?
Citera
2010-01-21, 17:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Alla? hur många forskarstationer fanns där egentligen? 1? 2?

Där?
Säg inte nu att du inte har en aning om hur man gör när man mäter seismologiskaktivitet?

Här har du dig själv i ett nötskal, du slänger ur dig saker utan att tar reda på hur man gör eller hur det förhåller sig, du följer foliehattens 101.

Ta nu reda på hur man gör när man mäter denna seismologiskaaktivitet.
Kom sen tillbaka och ändra ditt påstående.
För det är så jävla dumt så du fattar inte.
Citera
2010-01-21, 17:37
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:

Hade Shyam haft samma förtroende i sin rapport, som söderb och gänget, så borde han väl inte haft några som helst problem att svara på några enkla frågor från en simpel journalist. Jag menar, vad kan han möjligtvis ha att dölja? De har ju trots allt ägnat problemet 20 hela sidor. Hur de kunde komma fram till att inga sprängmedel användes utan test förstår jag dock forfarande inte. Kanske de kände det på lukten.

Nä stackarn är nog bara lite nervös. Det är ju hans stora dag och allt. Ett helt nytt fenomen, som kan få byggnader att kollapsa, ska presenteras och så kommer den där dumma journalisten och ställer konstiga frågor om sprängmedel. Förstår han inte att regeringsanställda aldrig ljuger. Karln är ju dessutom för gudsskull vetenskapsman. De har ju sina principer som de aldrig ruckar på. Precis som poliser.

I övrigt har det varit sant nöje att bevittna hur både Elgiganten och söderb, med hjälp av NIST trestegsmodell, lekt katt och råtta med frifallet. Har de lyckats gömma det för dig? Skulle dock vara intressant att veta varför dessa tre stadier gör kollapsen mer trolig att vara naturlig. Har man ingen förklaring till det, så blir ju diskussionen tämligen meninglös.
Citera
2010-01-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Hade Shyam haft samma förtroende i sin rapport, som söderb och gänget, så borde han väl inte haft några som helst problem att svara på några enkla frågor från en simpel journalist. Jag menar, vad kan han möjligtvis ha att dölja? De har ju trots allt ägnat problemet 20 hela sidor. Hur de kunde komma fram till att inga sprängmedel användes utan test förstår jag dock forfarande inte. Kanske de kände det på lukten.

Med tanke på hur duktiga "ni" är på att svara på frågor så undrar man ju direkt vad "ni" har att dölja.
Citera
2010-01-21, 17:53
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Med tanke på hur duktiga "ni" är på att svara på frågor så undrar man ju direkt vad "ni" har att dölja.
skojar du?
Citera
2010-01-21, 21:31
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Hur de kunde komma fram till att inga sprängmedel användes utan test förstår jag dock forfarande inte. Kanske de kände det på lukten.

Om du ägnar dig tid att kolla igenom rapporten står det angivet varför man kunde utesluta det. Sedan kan man såklart inte utesluta osynlig ost som ljudlöst kan smälta hela huset samtidigt.

Citat:
I övrigt har det varit sant nöje att bevittna hur både Elgiganten och söderb, med hjälp av NIST trestegsmodell, lekt katt och råtta med frifallet. Har de lyckats gömma det för dig? Skulle dock vara intressant att veta varför dessa tre stadier gör kollapsen mer trolig att vara naturlig. Har man ingen förklaring till det, så blir ju diskussionen tämligen meninglös.

Sha.. Han hävdar ju att frifallet måste innebära CD, varför är det ett måste? Är ju det vi vill ha svar på. Sedan hävdade thaddeus i cirkus 40inlägg att hela fallet var frifall, var ju bara dagis ett tag helt enkelt.

Alltså vad vill du ha förklarat? Vad är det omöjliga? (varför är det omöjligt)
Citat:
Ursprungligen postat av thaddeus
De har inte undersökt det. De har dock "antagit" att det är omöjligt, allt enligt NISTs toppman Shyam Sunder,

Se ovan. Läs rapporten. Varför man tog den slutsatsen står svart på vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in