Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Är Excel filen enda stället som man kan ta del av informationen, jag kan nämligen inte öppna den. Det borde ju rimligtvis finnas andra ställen där man kan få tag i alla dessa källor som ligger till grund för påståendet. Jag har hört mycket skrammel men inte sett så mycket ännu tyvärr. Du kan väl vara bussig och posta sammanställningen av källorna här.
Märkligt, jag har inga som helst problem att öppna den. Däremot är innehållet lite knöligt att sammanställa på ett smidigt sätt, annars hade jag gärna gjort det.
Den innehåller alltså en tabell med namngivna vittnen samt från vilken annan lista (det här är som sagt en sammanställning av olika källor, det var mycket media, intervjuer osv den dagen) de är hämtade, med ett antal kolumner där man checkat av vad de såg för något. Det finns alltså en kolumn för om de sett kraschen, en annan för om de identifierat planet som en jumbojet osv.
Tittar du längre ner på samma sida så ser du fler vittnesmål. Du får givetvis tro att alla är fejkade om du vill, då borde du ha ett räkmackejobb att få oss att se ut som hittehjon om dy bara går till originalkällorna (jag gissar att det borde gå att få tag i några av dem).
Citat:
Eftersom du och SLOB lite udda väljer att svara tillsammans på mina inlägg, så kan det göra att diskussionen blir onödigt rörig. Därför förtydligar jag mig.
Jag gör jämförelsen mellan de 26 som bevittnat AA77 med de som inte bevittnat AA77. Sen försöker jag göra en jämförelse mellan de 13 som placerar AA77 norr om Columbia Pike i förhållande till de som placerar AA77 söder därom. Det är dessa siffror som jag gärna vill titta närmare på.
Som sagt, mig veterligt så tänkte nog ingen på att ett gäng tomtar skulle försöka göra en höna av den här fjädern så de frågades inte specifikt om flygrutten. Men en intressant sak är ju att jämföra de påstådda "north-of-citgo"-vittnena (som ju inte verkar vara så många när man dubbelkollar vad CIT hållit på med) med hur många som faktiskt såg planet krascha. Hela idén med CIT är ju att de förespråkar någon slags bizarr idé om att planet flög ÖVER Pentagon.
Och om man väl skrotat den tramsiga idén som ju inte stöds av vare sig vittnen (tills du hittat några som faktiskt säger sig ha sett det så kommer jag hävda att vittnen saknas) eller teknisk bevisning så kan vi ju istället koncentrera oss på vad den tekniska bevisningen ihop med vittnesmål egentligen ger för bild vid Pentagon... De kapade lyktstolparna exempelvis, tyder de på en rutt söder om CITGO eller norr om CITGO? Om man skall prångla in planet norr om macken så måste man också kunna förklara skadorna på lyktstolparna som ju dessutom stod vid en livligt trafikerad väg... Hur många vittne finns det för kostymnissar som var ute med vinkelslip? jaså, inga alls?
Citat:
Jag kan som sagt inte få en större uppfattning att detta kan vara sant innan jag kan bekräfta vad som ligger till grund för denna siffra. Skulle därför uppskatta om vi kunde bli mer konkreta i fråga om dessa siffror, det är ju lätt att det skapas missförstånd annars tycker jag.
Det här är som sagt sammanställningar, men med tanke på att Mark Roberts är en av de mest hatade personerna som foliehattarna någonsin tittat på, tror du inte att han hade fått ÄTA det hårt och länge om han inte haft på fötterna? De hade ju hängt ut honom med fötterna före om hans källor inte stämde. Jag är bergfast övertygad om att varenda påstående har nagelfarts både en och två gånger.