2013-01-01, 12:09
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Har du själv läst dem?

Vänligen redovisa vad som är otvetydig sanning. Tack på förhand.

Samma sekund som du lägger fram ett enda bevis på att det varit en konspiration med 9/11.
Du har haft 11 år på dig.
Bevisbördan ligger i dina händer.
Allt annat är vederlagt av rapporter som kunnat granskats av alla som finner detta intressant.
Men på 11 år har ni kommit fram till Zip, nada noll... etc.

Att dra fram lögner för knappast din sak framåt.

Så kan du få fram ett enda bevis för konspirationen så lovar jag att svara på dina frågor.
Citera
2013-01-01, 12:15
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Samma sekund som du lägger fram ett enda bevis på att det varit en konspiration med 9/11.
Du har haft 11 år på dig.
Bevisbördan ligger i dina händer.
Allt annat är vederlagt av rapporter som kunnat granskats av alla som finner detta intressant.
Men på 11 år har ni kommit fram till Zip, nada noll... etc.

Att dra fram lögner för knappast din sak framåt.

Så kan du få fram ett enda bevis för konspirationen så lovar jag att svara på dina frågor.
Du kan med andra ord inte verifiera dina dagdrömmar?

"Idiot" passar bättre på er...
Citera
2013-01-01, 12:20
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
"Tveksamheterna uppstår då du endast tar till dig information från en sida i debatten."

Ja du verkar själv vara helt suverän på att se saker från olika sidor och vinklar.

Nu råkade det bli så att jag halkade in på den där filmen. Men ibland sitter jag tvärtom och argumenterar emot den "konspiratoriska" sidan när jag tycker de är ute och cyklar. Dock ej i detta forum hitills, då detta är det första jag skriver i ämnet här överhuvudtaget.

Så starkt jobbat av dig att redan veta vad jag har för inställning till allt detta bara för att jag tog upp en liten story som rör Pentagon. Du har ingen som helst aning om vad jag tror i några andra sammanhang när det gäller 9/11.

Jag påstår inte att jag är "fullärd" i alla fakta som kommit fram, men jag har inga problem att ta till mig obestridlig fakta och läser mer än gärna mer officiella rapporter än jag har gjort. Jag påstår inte att de bara sprider massa lögner och jag föredrar att försöka se saker från flera sidor, vad du än fått för dig.

Men vad är till exempel korrekt i "Taxi-fallet" då? Finns det svar på de frågorna? Har du inget svar på tveksamheterna där, så ser jag inte varför du säger emot faktiskt eller börjar älta om en massa orrelevanta lögnare.

I videoklippet tror jag inte att du kan hitta mycket som du kan motbevisa, det baseras ju främst på VITTNESUPPGIFTER från poliser och dylikt och handlar om att ord står mot ord. Men varsågod...

Varenda inlägg jag sett från dig senaste 3-4 sidor handlar om att du bara säger att folk antingen har helt fel, är idioter, är foliehattar, kan inte argumentera och är inte läskunniga. Men samtidigt har du inte plockat fram ett enda bevis för någonting som kan få någon på andra tankar. Är det så du argumenterar och försöker övertyga folk om att du har rätt så lär det ej lyckas.

Om du bara är här för att idiotförklara alla som tror någonting annat är det ingen poäng att fortsätta, vad är poängen med en sådan "debatt". (Om man inte är ett troll.).

Jag sa att du förmodligen INTE läst en enda officiell rapport om tex. Pentagon och nu förnekar du inte detta heller.

Så då kommer vi inte längre.
Knappast ide att diskutera något som är "märkligt" då du inte läst vad det sägs från officiellt håll.

Så återkom gärna när du tagit del av rapporter om tex Pentagon, planets "flight path".
Jag kommer absolut inte sluta kalla folk för vad dom är.
Att sitta framför datorn och säga att det är något skumt med 9/11 utan att tagit del av något annat än vad foliehattar skriver ÄR idioti.

Sen ljuger du själv redan och det är väldigt illavarslande för debatten och du hamnar direkt i idiot-facket om du fortsätter med detta.

Citat:
Varenda inlägg jag sett från dig senaste 3-4 sidor handlar om att du bara säger att folk antingen har helt fel, är idioter, är foliehattar, kan inte argumentera och är inte läskunniga. Men samtidigt har du inte plockat fram ett enda bevis för någonting som kan få någon på andra tankar.

Antingen är du inte läskunnig eller så sov du på kemilektionerna.
Detta skrev jag 08.53 idag!

Jag menar och flera med mig att analysmetoden inte räcker för att dra en sådan slutsats.
SEM+EDS kan bara ge kvantitativ och kvalitativ data om enskilda grundämnen.
DVS du kan hitta väte och syre med dessa metoder men det säger inte att du hittat vatten i provet.
Att påvisa grundämnen i ett prov är inte samma sak som att du kan faställa ämnet du VILL skall vara där.
Du har inte funderat på varför dom inte använde en metod som klart påvisar denna magiska nanotermit?
Till exempel skulle röntgen (XRD) både PXRD och enkristallanalys vara bra metoder. Transmissionselektronmikroskopi (TEM) i kombination med EELS (Electron Energy Loss Spectroscopy) och EDS, ESCA, TOF-SIMS, mikrosond, TGA/DSC kombinerat med masspec eller någon GC etc.
Men det gjorde man inte, man tog en metod som skulle visa på enskilda ämnen och sedan skulle foliehattarna med håll o hår köpa det rakt av.

Sen är det rent amatörlikt att göra analyser med EDS på nanometerstora partiklar. Detta medför enorma fel eftersom excitationsvolymen vid 15kV på för exempelvis järn är 1 mikrometer. Det innebär att huvuddelen av datan som samlas upp kommer från omgivningen och INTE från partikeln. Igen, ett nybörjarfel av rang.

En beskrivning om vilka fel personerna gjort när dom dragit slutsatsen att det skulle röra sig om nanothermite/superhtermite.

Du får jätte gärna bryta ner detta och tala om för mig vad som är fel i detta!
Jag tror du misslyckas totalt.
Citera
2013-01-01, 12:22
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du kan med andra ord inte verifiera dina dagdrömmar?

"Idiot" passar bättre på er...

Det är redan gjort.
Väldigt Ohlyckligt att du inte ens kan läsa vad som skrivs.
Bevisbördan ligger hos den som hävdar att detta är en konspiration.
Citera
2013-01-01, 12:28
Avslutad
Men ditt elgigantenmongo.

Ja jag missade det inlägget bland allt svammel men orkade inte redigera, överlag var det i alla fall mestadels svammel som inte tillför något och dina inlägg lär inte heller få någon att tänka till och inse att du har "rätt". Men det verkar ju inte heller vara ditt "syfte".

Otippat att du helt hoppade över de frågor jag hade.

Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Dravel är det enda jag ser, inte tillför du något åt ämnet heller med den här smutskastningen som du som så många gånger tidigare ägnat dig åt.

Vadå inte en enda gemensam teori på detta? Finns gott om teorier, dels pga. att det luktar skit runt 9/11-händelserna och dels för att det finns folk som har eget intresse i att vinkla teorier i vissa riktningar och slutligen också för att det finns folk som tror på vad som helst och intalar sig det för att mätta sina ego. Du tillhör den sistnämnda kategorin fast åt "andra hållet".

Och vad gäller "data" så finns det ju gott om data som inte släppts ut för granskning, exempelvis NIST:s data bakom datorsimuleringen de gjorde vilken skulle bevisa hur tornen kunde falla och hur dem gjorde det. Lätt att släppa resultatet som faller dem själva eller deras uppdragsgivare i smaken utan att visa grunderna till hur man kom fram till detta.

Vad tror du själv förresten? Jag gissar på en svartvit värld för det är ungefär med den inställningen som du verkar tänka och resonera. Du gör det lätt för dig själv och är precis lika mycket idiot som dem du klagar på förutom att du suttit här i 5 år och kastat skit på folk och endast svarar på inlägg med sämre kvalité och gamla skrönor som tas upp medan dem du svarar på kanske är 15-16 år gamla och studerat ämnet i en månad.

God morgon och adjö.
Det förklarar saken, trodde det bara var en dålig dag. På något sätt ändå lite imponerande att någon orkar ha en sådan "debattstil" i 5 år.
Citera
2013-01-01, 12:49
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Men ditt elgigantenmongo.

Ja jag missade det inlägget bland allt svammel men orkade inte redigera, överlag var det i alla fall mestadels svammel som inte tillför något och dina inlägg lär inte heller få någon att tänka till och inse att du har "rätt". Men det verkar ju inte heller vara ditt "syfte".

Otippat att du helt hoppade över de frågor jag hade.

Det förklarar saken, trodde det bara var en dålig dag. På något sätt ändå lite imponerande att någon orkar ha en sådan "debattstil" i 5 år.
Svammel???

Snacka om att slänga sig in i idiotins värld.
Det jag la fram är FAKTA, begriper du inte vad som står där är det en sak men att vifta bort det med svammel så det bevisar att Steven Jones och Niels Harrit far med lögner gör dig själv till en jubelidiot av rang.
Jag kommer inte att svara på frågor från personer som inte läst vad dom officiella rapporterna säger. Det är liksom meningslöst.

Jag avfärdar tex inte den Ohlycksalige Blizzard Kings inlägg om Christopher Bollyn och hans rapport.
Jag läste den och sen kunde jag lätt konstatera att han tar upp samma skit som Steven Jones och Niels Harrit gjort. Där av analysen av deras metod att få fram belägg för nanothermite/superthermite.

Men när jag frågar dig om du tagit del av något som sägs om Pentagon i dom officiella rapporterna då backar du och ljuger om mig.
Citera
2013-01-01, 12:50
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Det är snart 6 år. Lögn från din sida igen.
Citera
2013-01-01, 13:03
Avslutad
Du är bara här för att reta folk "hoppas" jag. Du förstår ju annars ingenting vad någon vill ha sagt. Kollade lite gamla inlägg, det verkar verkligen ha varit samma visa i många år. Frågan är hur du, folk, eller Flashback orkar? Det måste vara en konspiration om något.
Citera
2013-01-01, 13:07
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Du är bara här för att reta folk "hoppas" jag. Du förstår ju annars ingenting vad någon vill ha sagt. Kollade lite gamla inlägg, det verkar verkligen ha varit samma visa i många år. Frågan är hur du, folk, eller Flashback orkar? Det måste vara en konspiration om något.
Inte alls, du kan ju ta del av uträkningar jag gjort, men dom "glömde"du lägligt att berätta om.
Bättre att ljuga om motdebattörer och tro att man skall få till en debatt om att något "är konstigt" och man vägrar läsa bådas sida av historien.
Skall du komma här och ha åsikter kanske du skall ta och läsa igenom tråden. Orkar du inte, så är nog alternativen sökfunktionen eller håll käften.
Citera
2013-01-01, 13:35
Medlem
ElGigantens avatar
Men jag kan ge dig chansen att tycka till om några besvärliga detaljer för foliehattarna.

Påstående från foliehattarna: "20 män från grottor i Afghanistan skulle ha planerat och flugit planen in i Pentagon och WTC komplexet. Det är en omöjlighet!"
Är detta ett indicium för en konspiration eller är uttalandet till en nackdel för foliehattarna?

Påstående från foliehattarna: "Det finns inga vrakdelar från något plan vid Pentagon."
Är detta ett indicium för en konspiration eller är uttalandet till en nackdel för foliehattarna?

Påstående från foliehattarna:"Eftersom husen föll i frittfall så är det bevisa att det var en kontrollerad sprängning som tog ner husen"

Påstående från foliehattarna:"Stål smälter inte i vanliga bränder."

Några enkla nybörjare frågor du kan få ta i om du nu är genuint intresserad av detta!
Citera
2013-01-01, 13:58
Avslutad
Citat:
Inte alls, du kan ju ta del av uträkningar jag gjort, men dom "glömde"du lägligt att berätta om.
Bättre att ljuga om motdebattörer och tro att man skall få till en debatt om att något "är konstigt" och man vägrar läsa bådas sida av historien.
Skall du komma här och ha åsikter kanske du skall ta och läsa igenom tråden. Orkar du inte, så är nog alternativen sökfunktionen eller håll käften.
Förlåt att jag "ljög" då, du har drygat dig här i 6 år.haha.

Jag har annars läst och tagit del av dina uträkningar. Jag vet faktiskt inte om du har rätt eller fel där, men det är i alla fall inget jag ifrågasätter, så vad är problemet? Men visst, jag bör säkert läsa på mer om det. Men det är liksom inget som jag sitter och ifrågasätter heller.

Allt började ju annars med att jag skrev att det fanns en del tveksamheter i videoklippet. Och det står jag fast vid. Som du då började "käfta emot", men utan att säga exakt vad som är felaktigt i filmen. Eller utan att ens nämna en endaste liten detalj som var felaktig. (Mina slutsatser är sedan inte automatiskt densamma som filmaren)

Jag sa inte heller vad som är sanning i att vittnesuppgifterna skiljer sig i videoklippet, jag sa bara att de skiljer sig och att jag är nyfiken på vad som då är sanningen. Men jag har ingen övertygelse om att inget plan har kraschat i Pentagon bara för det. Så jag vet ärligt talat inte vad du hakar upp dig på.

Resten är helt fria tolkningar som du gör hit och dit, kanske pga andra konspirationsdårar, vad vet jag. Men då får du lära dig att skilja på folk.

Sedan börjar du ju leda in detta på saker som jag överhuvudtaget inte har ifrågasatt (alltså dina uträkningar), så varför ska jag stå till svars för något som DU drar upp?

Jag har som sagt inte nämnt ett enda ord att dina uträkningar skulle vara felaktiga, det får du ju ta med han/de som du diskuterade det med. Du är ju bra underlig annars.

Jag ser i vilket fall inte varför jag ska svara på dina frågor, som jag inte ens har ifrågasatt.

Det är du som ifrågasätter att jag lade upp det videoklippet så då får du väl komma med något som motbevisar eller förklarar varför gubbens story inte håller. Det hade jag gjort i alla fall, om jag hade något sådant bevis.
Senast redigerad av sjelvefan 2013-01-01 kl. 14:26.
Citera
2013-01-01, 14:25
Avslutad
Citat:
Men jag kan ge dig chansen att tycka till om några besvärliga detaljer för foliehattarna.

Påstående från foliehattarna: "20 män från grottor i Afghanistan skulle ha planerat och flugit planen in i Pentagon och WTC komplexet. Det är en omöjlighet!"

Påstående från foliehattarna: "Det finns inga vrakdelar från något plan vid Pentagon."

Påstående från foliehattarna:"Eftersom husen föll i frittfall så är det bevisa att det var en kontrollerad sprängning som tog ner husen"

Påstående från foliehattarna:"Stål smälter inte i vanliga bränder."

Några enkla nybörjare frågor du kan få ta i om du nu är genuint intresserad av detta!
Tack för chansen. Så okej, du tycker jag ska stå till svars för alla foliedårars åsikter och spekulationer? Ja det kan jag i alla fall inte göra, eftersom dessa påståenden inte riktigt stämmer överens med min övertygelse. (Tog upp lite som rör detta i förra inlägget.)

Jag har ju liksom bara nämnt EN ENDA liten story som rör några vittnen runt Pentagon som jag såg tveksamheter i. Det är bara en liten, liten del av allt som rör detta ämne. Det betyder inte att jag per automatik tror att USAs regering har iscensatt alla dessa attacker, eller att jag tror att ALLT är rena lögner. Men det är möjligt att 99 % i detta forum har en sådan övertygelse och att du därför drar den slutsatsen, det har jag ingen koll på.

Det verkar räcka att man ifrågasätter en endaste grej i detta ämne så klumpar du ihop en med de värsta "tokarna". Men jag har ingen lust att sitta och förklara detta längre eller stå till svars för andras teorier i ämnet.

Jag har mina tankar och teorier, de har sina, och du har dina. Ingen sitter inne med hela sanningen till 100 %. Vore intressantare om något tog upp något mer sakligt i ämnet igen.
Senast redigerad av sjelvefan 2013-01-01 kl. 14:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in